Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 15 maart 2012, 23:52   #21
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het schandalige is dat het lijden van dat meisje gebruikt wordt om haar en haar nationaliteit nog maar eens te besmeuren. Dat soort lieden laat zelfs overleden mensen niet met rust, maar graaft hun lijken op.

Men kan zich afvragen hoeveel menselijkheid zij nog in zich hebben.
En je hebt niet op het driehoekje gedrukt?
Piero is offline  
Oud 15 maart 2012, 23:59   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
hier gaat het dan over klassieke barbar traditie in marokko zijn er nog ergere tradities die niets met de islam te maken hebben en wat zegt de islam over het verkrachten?

Citaat:
Doodstraf voor de verkrachters

Onder de Islamitische sharia, wordt een man die is veroordeeld voor het verkrachten van een vrouw, ter dood veroordeeld. Velen zijn verbijsterd door deze 'harde' straf. Sommigen zeggen zelfs dat de Islam een gevoelloze, barbaarse religie is! Ik heb een simpele vraag gesteld aan honderden niet-Moslim mannen. ...
Afgezien dat die man volgens jou tweemaal wordt veroordeeld, het geval waar het hier om gaat betreft geen vrouw, het betreft een meisje van 15, een maagd. En dan krijgt de dader volgens de sharia niet de doodstraf maar hij krijgt met hulp van de rechter en de gemeenschap, tegen de prijs van dertig zilverlingen, een bruid.
Piero is offline  
Oud 16 maart 2012, 00:01   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
g-d heeft ons geen recht gegeven om te liggen,maar wel de keuze!
te liggen ik lig wanneer ik wil, ik heb daarvoor geen onzichtbaar vriendje voor nodig
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 16 maart 2012, 07:34   #24
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
jij bent een leugenaar, want wat je hierboven getypt hebt heeft totaal niks te maken met islam, zowel als met christendom, jodendom en boeddhisme.
Ooo, een echte mohamedknuffelaar. Waarschijnlijk ga je ook beweren dat de islam ee vredelievende godsdienst is. Weet jij trouwens de betekenis van de naam islam? Begin daar al eens mee en verruim je geest.
F.B. is offline  
Oud 16 maart 2012, 08:45   #25
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het schandalige is dat het lijden van dat meisje gebruikt wordt om haar en haar nationaliteit nog maar eens te besmeuren. Dat soort lieden laat zelfs overleden mensen niet met rust, maar graaft hun lijken op.

Men kan zich afvragen hoeveel menselijkheid zij nog in zich hebben.
Lijkenpikkerij noemt men dat.
artisjok is offline  
Oud 16 maart 2012, 08:47   #26
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
En je hebt niet op het driehoekje gedrukt?
Dat is toch niet in strijd met het forumreglement.
Anders moet zowat de helft van I&I verwijderd worden.
artisjok is offline  
Oud 16 maart 2012, 09:41   #27
alain_bergmann
Partijlid
 
alain_bergmann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2011
Locatie: Gent
Berichten: 223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ooo, een echte mohamedknuffelaar. Waarschijnlijk ga je ook beweren dat de islam ee vredelievende godsdienst is. Weet jij trouwens de betekenis van de naam islam? Begin daar al eens mee en verruim je geest.
natuurlijk is de islam een vredelievende godsdienst net als christendom die vroeger niet zo vredelievend was. het ligt aan de mensen zelf, niet aan godsdienst. in feite is dat zo dat iedereen ziet wat hij wil zien, daar zit het probleem in!
Islam is geen naam slimmerik, islam is een werkwoord. in het nederlands betekend dat onderwerping!
alain_bergmann is offline  
Oud 16 maart 2012, 09:46   #28
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Afgezien dat die man volgens jou tweemaal wordt veroordeeld, het geval waar het hier om gaat betreft geen vrouw, het betreft een meisje van 15, een maagd. En dan krijgt de dader volgens de sharia niet de doodstraf maar hij krijgt met hulp van de rechter en de gemeenschap, tegen de prijs van dertig zilverlingen, een bruid.
Natuurlijk is in Marokko de sharia niet van kracht.

Maar aan de wetgeving schort - naar onze normen - toch ook wel wat.

Wanneer ik de krant van vandaag mag geloven is artikel 475 van de strafwet van kracht: bij een verkrachting is de 'eer' van de familie van het meisje in het geding. En daarom krijgt de dader de mogelijkheid om te trouwen met zijn slachtoffer - zelfs wanneer het meisje volgens de wet nog te jong is - en in ruil wordt fan zijn straf kwijtgescholden (normaal 10 tot 20 jaar cel).

Hier is er geen proces geweest omdat de rechter de vader die de misdaad ging aangeven voorstelde de dochter uit te huwelijken....en de vader was akkoord. In het huwelijk bleef het misbruik voortduren en klacht van de dochter bij haar familie leidde tot verstoting.

Je zou voor minder als 15/16 jarige het niet meer zien zitten.

Het schandalige is dus niet dat er aan 'lijkenpikkerij' zou gedaan worden. Het schandalige is dat de dood van een meisje wordt misbruikt om het probleem toe te dekken.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 16 maart 2012 om 09:47.
JeeBee is offline  
Oud 16 maart 2012, 10:14   #29
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Het schandalige is dus niet dat er aan 'lijkenpikkerij' zou gedaan worden. Het schandalige is dat de dood van een meisje wordt misbruikt om het probleem toe te dekken.
U bedoelt door de lieden die hier 'schandalig' roepen? De vaste krachten van de Zionistische en Islamitische doofpot brigades reageren compulsief en voorspelbaar.

Laatst gewijzigd door Piero : 16 maart 2012 om 10:14.
Piero is offline  
Oud 16 maart 2012, 10:21   #30
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Natuurlijk is in Marokko de sharia niet van kracht.

Maar aan de wetgeving schort - naar onze normen - toch ook wel wat.

Wanneer ik de krant van vandaag mag geloven is artikel 475 van de strafwet van kracht: bij een verkrachting is de 'eer' van de familie van het meisje in het geding. En daarom krijgt de dader de mogelijkheid om te trouwen met zijn slachtoffer - zelfs wanneer het meisje volgens de wet nog te jong is - en in ruil wordt fan zijn straf kwijtgescholden (normaal 10 tot 20 jaar cel).

Hier is er geen proces geweest omdat de rechter de vader die de misdaad ging aangeven voorstelde de dochter uit te huwelijken....en de vader was akkoord. In het huwelijk bleef het misbruik voortduren en klacht van de dochter bij haar familie leidde tot verstoting.
Je zou voor minder als 15/16 jarige het niet meer zien zitten.

Het schandalige is dus niet dat er aan 'lijkenpikkerij' zou gedaan worden. Het schandalige is dat de dood van een meisje wordt misbruikt om het probleem toe te dekken.
Binnen het islamitisch huwelijk bestaat er geen verkrachting en is de vrouw VERPLICHT aan de eisen van haar man tegemoet te komen: een doodlopen straatje: het verplicht huwen van het slachtoffer met de verkrachter leidt uiteraard tot continue verkrachting.
Maar hieruit blijkt heel goed de "vrouwvriendelijkheid" van islam: want als het meisje nu zwanger bleek door die verkrachting, dan moest de overspelige hoer gestenigd worden als ze geen vier getuigen had die hebben gezien dat ze verkracht werd.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 16 maart 2012, 10:23   #31
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het schandalige is dat het lijden van dat meisje gebruikt wordt om haar en haar nationaliteit nog maar eens te besmeuren. Dat soort lieden laat zelfs overleden mensen niet met rust, maar graaft hun lijken op.

Men kan zich afvragen hoeveel menselijkheid zij nog in zich hebben.
wat wordt er hier besmeurd aan de Marokkaanse nationaliteit? het gaat gewoon over de Marokkaanse wet. Als jij dat besmeuren noemt, dan moet je ervoor zorgen dat die wet wordt aangepast hé. Mohammed VI heeft toch een tiental jaar geleden de Muttawa al eens aangepast, misschien dit stukje vergeten?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 16 maart 2012, 10:51   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat wordt er hier besmeurd aan de Marokkaanse nationaliteit? het gaat gewoon over de Marokkaanse wet. Als jij dat besmeuren noemt, dan moet je ervoor zorgen dat die wet wordt aangepast hé. Mohammed VI heeft toch een tiental jaar geleden de Muttawa al eens aangepast, misschien dit stukje vergeten?
Het gaat over de lijkenpikkers in deze draad die hiervan misbruik maken om voor deportatie van Marokkanen te pleiten. Zij willen niet liever dan dat deze foute rechtspraak gehandhaafd blijft.

Ik heb het volste vertrouwen in de Marokkaanse civiele maatschappij (bewegingen als "Mouvement du 20 février") en de Marokkaanse vrouwenbeweging om deze tragedie aan te wenden om het probleem fundamenteel aan te pakken. Meer dan mijn solidariteit kan ik niet uitdrukken.

Ik woon niet in Marokko, heb de Marokkaanse nationaliteit niet, heb geen enkele familie of voorouder in Marokko, dus ik heb evenveel te zeggen over de wetgeving in Marokko als over de wetgeving in China.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 maart 2012 om 10:52.
Kallikles is offline  
Oud 16 maart 2012, 11:01   #33
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het gaat over de lijkenpikkers in deze draad die hiervan misbruik maken om voor deportatie van Marokkanen te pleiten. Zij willen niet liever dan dat deze foute rechtspraak gehandhaafd blijft.

Ik heb het volste vertrouwen in de Marokkaanse civiele maatschappij (bewegingen als "Mouvement du 20 février") en de Marokkaanse vrouwenbeweging om deze tragedie aan te wenden om het probleem fundamenteel aan te pakken. Meer dan mijn solidariteit kan ik niet uitdrukken.

Ik woon niet in Marokko, heb de Marokkaanse nationaliteit niet, heb geen enkele familie of voorouder in Marokko, dus ik heb evenveel te zeggen over de wetgeving in Marokko als over de wetgeving in China.
Afgezien van het feit dat er in deze draad geen sprake was van deportatie van Marokkanen totdat u er over begon, het probleem is volgens mij niet de foute rechtspraak, maar de foute traditie waarop deze rechtspraak is gebaseerd. Maar als lid van de doofpot-brigade is het uw taak om dat feit uit het licht te houden.
Piero is offline  
Oud 16 maart 2012, 11:39   #34
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het schandalige is dat het lijden van dat meisje gebruikt wordt om haar en haar nationaliteit nog maar eens te besmeuren. Dat soort lieden laat zelfs overleden mensen niet met rust, maar graaft hun lijken op.

Men kan zich afvragen hoeveel menselijkheid zij nog in zich hebben.
Er staat anders héél duidelijk in de openingspost dat er (ontwikkelde) marrokkanen hun afschuw hebben betuigd...dus uw geleuter is een sterk staaltje van islamitische xenomanie...
Eigenzinnig is offline  
Oud 16 maart 2012, 11:41   #35
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het gaat over de lijkenpikkers in deze draad die hiervan misbruik maken om voor deportatie van Marokkanen te pleiten. Zij willen niet liever dan dat deze foute rechtspraak gehandhaafd blijft.

Ik heb het volste vertrouwen in de Marokkaanse civiele maatschappij (bewegingen als "Mouvement du 20 février") en de Marokkaanse vrouwenbeweging om deze tragedie aan te wenden om het probleem fundamenteel aan te pakken. Meer dan mijn solidariteit kan ik niet uitdrukken.

Ik woon niet in Marokko, heb de Marokkaanse nationaliteit niet, heb geen enkele familie of voorouder in Marokko, dus ik heb evenveel te zeggen over de wetgeving in Marokko als over de wetgeving in China.
Ik moet wel toegeven dat u een toonbeeld bent van integratie....in de allochtoonse moslimgemeenschap...
Eigenzinnig is offline  
Oud 16 maart 2012, 13:18   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik moet wel toegeven dat u een toonbeeld bent van integratie....in de allochtoonse moslimgemeenschap...
Ik probeer mij vooral te integreren in de mensengemeenschap. U niet?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 maart 2012, 13:21   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er staat anders héél duidelijk in de openingspost dat er (ontwikkelde) marrokkanen hun afschuw hebben betuigd...dus uw geleuter is een sterk staaltje van islamitische xenomanie...
Ik heb niet over de openingspost, wel over commentaren als "achterlijke bende", enzovoort.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 maart 2012, 13:29   #38
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik probeer mij vooral te integreren in de mensengemeenschap. U niet?
en de beste manier is dan een overtuiging volgen die sterk afwijzend staat tegenover andersdenkenden...
Eigenzinnig is offline  
Oud 16 maart 2012, 13:31   #39
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb niet over de openingspost, wel over commentaren als "achterlijke bende", enzovoort.
Hoe noem jij dan de partijen die aan dit 'achterlijk' ritueel hebben meegewerkt ?
Eigenzinnig is offline  
Oud 16 maart 2012, 13:55   #40
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er staat anders héél duidelijk in de openingspost dat er (ontwikkelde) marrokkanen hun afschuw hebben betuigd..
Kan je het citaat uit de openingspost geven waarin dit "heel duidelijk" staat?
artisjok is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be