Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 11:50   #41
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Je bent tegen de Franstaligen maar je luistert naar een Franstalige radio-zender, ben je sadomaso? Enfin, soit.

Wat de mening van Jean-Claude Van Cauwenberghe betreft, is dat niet nieuw. Hij heeft al gepleit voor een verfransing van Sint-Genesius-Rode als Vlaanderen BHV wilde splitsen. Sint-Genesius-Rode is een corridor tussen Brussel en Wallonië, vandaar de wil om die faciliteitengemeente te verfransen.
Ik luister altijd met veel interesse naar wat er in Wallonië gezegd wordt. Meestal is dat dichter bij de waarheid dan wat onze politici ons proberen wijs te maken. Die historie van Rhode is inderdaad al een oud verhaal.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 12:02   #42
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Luisteren naar wat de andere partij zegt is altijd interessant.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 12:20   #43
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Het Forum moet een nieuwe ronde in de staatshervorming voorbereiden. Dat Franstaligen en Vlamingen andere vragen en eisen hebben is bekend en dat zullen 18 "wijzen" bestuderen. Het zou logisch zijn moesten die 18 mooi verdeeld zijn over Vlamingen en Franstaligen maar onze premier heeft het anders beslist. Vermits er meer dan 60 % van de Belgen Vlaming zijn mogen ze blij zijn met een ruime 40 % van de vertegenwoordigers. Vier van de federale regering en vier van de Vlaamse regering. De Franstaligen krijgen er ook vier van de federale regering, twee van de Franstalige, twee van de Waalse en twee van de Brusselse regering, samen tien. De Duitstaligen tellen uiteraard niet mee.

In realiteit zouden er zeker tien Vlamingen moeten zetelen, zeven Franstaligen en één Duitstalige. Als die laatste groep niet meetelt omdat ze te klein is, waarom moeten Franstaligen dan plots evenveel of meer krijgen omdat ze met minder dan 40 % zijn?

Of wordt België inderdaad bestuurd van uit het stadhuis van Bergen?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 12:38   #44
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Uw laatste vraag kent als antwoord : JA.

Eigenlijk is die samenstelling weeral een mooi voorbeeld van de ware machtsverhoudingen in dit land. De minderheid van Franstaligen heeft het voor het zeggen. Vanaf 1830 tot nu in 2004.....nog altijd.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 17:24   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of de geldstroom naar uw lui Vlaams Blok, nu we toch met veralgemeningen bezig zijn.
Ten eerste is het niet mijn Vlaams Blok. Je bent hier niet nieuw, en zou ondertussen al moeten weten op welke partijen ik heb gestemd.

Maar kom.

Ik zeg niet dat alle Vlamingen dynamisch zijn en alle Walen lui. Maar het is overduidelijk dat Vlaanderen eerder een dynamische regio is (ik schrijf niet 'land', want anders begin je daar weer over te zeuren), terwijl Wallonië duidelijk functioneert als een mega OCMW.

En de geldstroom, die heeft niets met veralgemening te maken. Die bestaat reeds decennia lang, jaar in jaar uit, telkens weer miljarden en nog eens miljarden die steeds weer van onze kant aan de overkant wordt versast.

En passant serveert de familie Saks-et-Cobourgs zich om een aardig centje mee te pikken, zonder teveel moeite te moeten doen.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 18 oktober 2004 om 17:25.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 17:30   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Je bent tegen de Franstaligen maar je luistert naar een Franstalige radio-zender, ben je sadomaso? Enfin, soit.

Wat de mening van Jean-Claude Van Cauwenberghe betreft, is dat niet nieuw. Hij heeft al gepleit voor een verfransing van Sint-Genesius-Rode als Vlaanderen BHV wilde splitsen. Sint-Genesius-Rode is een corridor tussen Brussel en Wallonië, vandaar de wil om die faciliteitengemeente te verfransen.
Let op, ik luister naar de Vlaamse, Franstalige, Duitse en Engelse radio. En ik ben noch tegen "de Franstaligen", noch tegen de Duisters, noch tegen de Engelsen. Of wie anders ook.

Maar ik kan wel niet meer aanvaarden dat de Franstalige gemeenschap ( en vooral dan de Walen ) alleen maar geld kosten en ons er bovenop arrogant komen vertellen hoe het moet.

Vandaar dat Vlaanderen veel beter onafhankelijk zou zijn, in goede verhouding met haar buren Wallonië, Nederland en Duistland.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be