Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2018, 12:36   #1
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard N-VA steun aan regering in ruil voor staatshervorming

Ik denk dat Maingain hier gelijk heeft. Het meest plausibele scenario is dat de N-VA gedoogsteun verleent aan de regering in lopende zaken in ruil voor een verklaring tot herziening van de Grondwet, mogelijk zelfs de afspraak voor een ‘confederale’ staatshervorming.

Citaat:
Olivier Maingain, voorzitter van de Franstalige partij DéFI, vreest dat de N-VA de minderheidsregering van Charles Michel zal steunen in ruil voor een herziening van de grondwet, wat de deur openzet voor een nieuwe staatshervorming. Dat zei hij vandaag op radiozender Bel-RTL.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oord~a53fde23/

Laatst gewijzigd door BWarrior : 13 december 2018 om 12:37.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 12:49   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

De regering der chaos. Veel succes daarmee!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 12:57   #3
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De regering der chaos. Veel succes daarmee!
Ik begrijp je commentaar niet goed. De facto wordt Michel I zo hersteld, met dien verstande dat de N-VA nu een grondwetsherziening kan afdwingen. Een briljante zet.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 13 december 2018 om 12:57.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:38   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik begrijp je commentaar niet goed. De facto wordt Michel I zo hersteld, met dien verstande dat de N-VA nu een grondwetsherziening kan afdwingen. Een briljante zet.
povere prijs voor n-va hé. Een grondwetherziening is nog niets en daarvoor moeten ze de marrakechregering recht houden. Neenee, laat ze maar bloeden bij cd&v en vld
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 16:46   #5
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

N-VA denk nu al geen rekening te moeten houden met Groen /Ecolo, dat zou hen wel eens zuur kunnen opbreken.
Bedenk alles komt terug zelf de hemden met ruitjes zijn terug van weggeweest of vlinderdasjes .

Laatst gewijzigd door Deo : 13 december 2018 om 16:57.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 17:06   #6
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
N-VA denk nu al geen rekening te moeten houden met Groen /Ecolo, dat zou hen wel eens zuur kunnen opbreken.
Bedenk alles komt terug zelf de hemden met ruitjes zijn terug van weggeweest of vlinderdasjes .
De N-VA houdt op dit moment rekening met wie ze moeten rekening houden: met de PS. En omgekeerd is dat overduidelijk van hetzelfde
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 17:15   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik denk dat Maingain hier gelijk heeft. Het meest plausibele scenario is dat de N-VA gedoogsteun verleent aan de regering in lopende zaken in ruil voor een verklaring tot herziening van de Grondwet, mogelijk zelfs de afspraak voor een ‘confederale’ staatshervorming.
Ik denk dat de N-VA stiekem content is dat ze nu kunnen zeggen dat ze geen kans hebben gehad om een grondwetherziening te bekomen, want in de grond wil de N-VA geen communautair gezeik meer, nu ze op federaal niveau de vetpotten gesmaakt hebben.

Het is win-win voor de N-VA om niks meer te eisen, de Marrakesh mannen hun plan laten te trekken, en een excuus te hebben voor het afwezig zijn van het communautaire dat hen niks opbrengt op federaal vlak. Het "Vlaamse" is nu minder een electorale drijfveer dan het migrantendossier.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 17:20   #8
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Vreemd dat er een discutie wordt gevoerd op basis van gefantaseerde persoonlijke schrikbeelden van een notoir francofoon.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 19:08   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik begrijp je commentaar niet goed. De facto wordt Michel I zo hersteld, met dien verstande dat de N-VA nu een grondwetsherziening kan afdwingen. Een briljante zet.
Grondwetsherziening zal niet meer nodig zijn na een verkiezing van twee partijen tegen de Marrakech partijen in Vlaanderen schat. Vergeet toch niet dat we tegelijk een Vlaams parlement kiezen hé.
Welnu, er zal blijken dat Vlaanderen daar genoeg aan heeft.

Doei!!!

Het interesseert ons niet meer al dat Waals gezeik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 19:42   #10
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik denk dat Maingain hier gelijk heeft. Het meest plausibele scenario is dat de N-VA gedoogsteun verleent aan de regering in lopende zaken in ruil voor een verklaring tot herziening van de Grondwet, mogelijk zelfs de afspraak voor een ‘confederale’ staatshervorming.https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oord~a53fde23/
Olivier Maingain, voorzitter van de Franstalige partij DéFI is Nog fanatieker anti Vlaanderen dan PS!!!!!!!!!!! Net niet het koloniale scheld woord “Sale flamand" (vuile Vlaming) gebruikend in al zijn discriminerende preken die steeds op de snee van het mes gevoerd worden >> om net niet strafbaar te zijn!! Terwijl Olivier Maingain anderen verwijt !!!!!!!!!!!!!

Wil men echte Vlaming haat horen, luister dan naar zijn preken! Heeft niets met democratie te maken.

Bij ieder “optreden” van de “Extreme Franstalige” Maingain in het parlement valt hij zolang ik het volg steeds uit tegen Vlaanderen in al zijn preken, heb nog nooit iets anders gehoord van hem!

Waarom wil hij dan zeker niet dat de deelstaten zelf beslissend worden met kleine protocollaire federale toestand vraag ik mij dan af?

“Extreme Franstalige” “Francophones d'abord” Olivier Maingain is echt en prototiepe die liever bloed en doden zou zien dan een humane regeling voor ‘confederale’ staatshervorming!
Voor “de koningen” en hun ganse familie…, voor de geld stroom van Vlaanderen/Limburg naar Franstaligen of voor zijn persoonlijk zitje in het parlement?

Dat Maingain Vlaanderen niet meer gebruikt in zijn preken om uit te vallen tegen Vlaanderen maar Vlaanderen vervangheeft voor NVA, is niet meer dan het gevolg dat NVA er is en zijn vijandige “Francophones d'abord” ingesteldheid.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 december 2018 om 19:45.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 14:30   #12
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een CD&V bron deelt mede:

LINK
Waauw wat een bron...
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 14:44   #13
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Grondwetsherziening zal niet meer nodig zijn na een verkiezing van twee partijen tegen de Marrakech partijen in Vlaanderen schat. Vergeet toch niet dat we tegelijk een Vlaams parlement kiezen hé.
Welnu, er zal blijken dat Vlaanderen daar genoeg aan heeft.

Doei!!!

Het interesseert ons niet meer al dat Waals gezeik.
Gij gaat bleiten volgend jaar Olala
En je bent nu al zo zuur
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 14 december 2018 om 14:45.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 14:53   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Gij gaat bleiten volgend jaar Olala
En je bent nu al zo zuur


Log die post van mij maar al!

En vooral, laat die verkiezingen maar komen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:14   #15
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


Log die post van mij maar al!

En vooral, laat die verkiezingen maar komen !
Hebben we hier te maken met Witte Kaproenitis?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:21   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Hebben we hier te maken met Witte Kaproenitis?
Vooral met de gok dat ik mij de volgende Kieszondag uitgelatener ga voelen dan gij hoogstwaarschijnlijk!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:23   #17
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik begrijp je commentaar niet goed. De facto wordt Michel I zo hersteld, met dien verstande dat de N-VA nu een grondwetsherziening kan afdwingen. Een briljante zet.
Alleen een beetje naief, niet??? Want die grondwetsherziening komt er slechts op het einde van de regering en welke zekerheid heeft de NVa dat haar trouwe partners dan hun kar niet keren???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:28   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alleen een beetje naief, niet??? Want die grondwetsherziening komt er slechts op het einde van de regering en welke zekerheid heeft de NVa dat haar trouwe partners dan hun kar niet keren???
De aloude b-taktiek...Vlaamse toegevingen vragen om nog maar te willen praten over staatshervorming...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:31   #19
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Vooral met de gok dat ik mij de volgende Kieszondag uitgelatener ga voelen dan gij hoogstwaarschijnlijk!!
Gok

Ik ga alleen ambetant worden als we weer een regering met kutneoliberalen krijgen.
Dus wat mij betreft stemmen jullie liefst op Vlaams behang.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 15:33   #20
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
De aloude b-taktiek...Vlaamse toegevingen vragen om nog maar te willen praten over staatshervorming...
Inderdaad, en als dat inderdaad de optie van de NVa is en als de Vlamingen daarna voor de zoveelste keer in het zand bijten wegens francofoon racistisch onvermogen om op voet van gelijkheid samen te leven met de Vlamingen...
Hewel dan zal dat hard en heel hard in hun NVa-figuur terecht komen...

De Vlamingen zijn het meer dan moe om met de hulp van de eigen Vlaamse politiekers steeds weer en opnieuw ingepakt te worden door de haatdragende, door en door racistische, francofonie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be