Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2018, 20:07   #41
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Kijk ik doe wat de politiek al decennia doet .... niet reageren en praten over gisteren!
ik reageer op het vandaag: de staatsgreep Federale minderheid regering!

en eis daarom een verkiezing zo snel mogelijk voor de federale

(al vind ik inderdaad lonkend naar Zwitserland de federale hier 99% verspilling van middelen, net zoals de achterkamer Kamer der uit zou moet )
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:08   #42
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge weet toch dat het IMF zich zorgen maakt dat het goede gevoerde beleid van deze regering na de uitstap van NV-A niet verder zou gaan?

https://www.demorgen.be/politiek/imf...ppen-bf7375c2/
dus de regering was zeer goed bezig? Wat gaan die linksen nu nog allemaal uitkramen?


Maar de hervormingen kunnen ook doorgaan hoor: michel en zijn akkolieten moeten gewoon volledig op de knieen voor de N-VA en dan gaan ze terug een meerderheid hebben
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:12   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge weet toch dat het IMF zich zorgen maakt dat het goede gevoerde beleid van deze regering na de uitstap van NV-A niet verder zou gaan?

https://www.demorgen.be/politiek/imf...ppen-bf7375c2/
Dan moet het IMF zich richten tot MR, CD&V en OVLD.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:13   #44
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Kijk ik doe wat de politiek al decennia doet .... niet reageren en praten over gisteren!
ik reageer op het vandaag: de staatsgreep Federale minderheid regering!

en eis daarom een verkiezing zo snel mogelijk voor de federale

(al vind ik inderdaad lonkend naar Zwitserland de federale hier 99% verspilling van middelen, net zoals de achterkamer Kamer der uit zou moet )
Ik heb al dikwijls het voorstel gedaan onze staat in te richten naar het model van Zwitserland. Maar de flaminganten doen het in hun broek als ons land naar Zwitsers voorbeeld bestuurd zou worden op het niveau van kantons. Dan hebben die van de NV-Antwerpen niks meer te zeggen in Limburg of West-Vlaanderen. Dan vallen de financiële transfers vanuit de rest van Vlaanderen naar Antwerpen en Gent ook weg. Dan is er geen sprake meer van een (kunstmatige/ingebeelde) Vlaamse meerderheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:16   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dus de regering was zeer goed bezig? Wat gaan die linksen nu nog allemaal uitkramen?


Maar de hervormingen kunnen ook doorgaan hoor: michel en zijn akkolieten moeten gewoon volledig op de knieen voor de N-VA en dan gaan ze terug een meerderheid hebben
Wat 'de linksen' uitkramen weet ik niet. Dat een grote meerderheid mij als links ziet is vooral te wijten aan het beperkt intellectueel vermogen van vele rechtsen. Wie niet klakkeloos meegaat in hun zever (en leugens) kan in hun ogen enkel links zijn.

Ik denk dat zij kleurenblind zijn. Die zien enkel zwart-wit. Hun wereldbeeld is net zoals de zwart-wit tv. Iets uit vervlogen tijden.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 december 2018 om 20:18.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:18   #46
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb al dikwijls het voorstel gedaan onze staat in te richten naar het model van Zwitserland. Maar de flaminganten doen het in hun broek als ons land naar Zwitsers voorbeeld bestuurd zou worden op het niveau van kantons. Dan hebben die van de NV-Antwerpen niks meer te zeggen in Limburg of West-Vlaanderen. Dan vallen de financiële transfers vanuit de rest van Vlaanderen naar Antwerpen en Gent ook weg. Dan is er geen sprake meer van een (kunstmatige/ingebeelde) Vlaamse meerderheid.
de zwitserse CONFEDERATIE als voorbeeld? Tiens, wie pleitte er ook weer voor een confederale staat?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:19   #47
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat 'de linksen' uitkramen weet ik niet. Dat een grote meerderheid mij als links ziet is vooral te wijten aan het beperkt intellectueel vermogen van vele rechtsen. Wie niet klakkeloos meegaat in hun zever (en leugens) kan in hun ogen enkel links zijn.

Ik denk dat zij kleurenblind zijn. Die zien enkel zwart-wit. Hun wereldbeeld is net zoals de zwart-wit tv. Iets uit vervlogen tijden.
ik herhaal: de regering was dus zéér goed bezig als ik u hoor?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:22   #48
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb al dikwijls het voorstel gedaan onze staat in te richten naar het model van Zwitserland. Maar de flaminganten doen het in hun broek als ons land naar Zwitsers voorbeeld bestuurd zou worden op het niveau van kantons. Dan hebben die van de NV-Antwerpen niks meer te zeggen in Limburg of West-Vlaanderen. Dan vallen de financiële transfers vanuit de rest van Vlaanderen naar Antwerpen en Gent ook weg. Dan is er geen sprake meer van een (kunstmatige/ingebeelde) Vlaamse meerderheid.
Mij gaat het niet om de flaminganten zoals U schrijft, mij gaat het om een echte democratie zonder sjoemel manipulatie en vooral de keuze via referendum dat uit gebracht word om de wil van het volk te bereiken. Is dus niet links, niet rechts want de ene keer kan men vrijelijk kiezen voor een links voorstel en de keer erna voor een rechts voorstel en de politiek voert uit, dat is democratie dus waar ik naar op kijk.

En niet:

CD&V meneer Peeters, meneer De Croo: Als er nog zo belangrijke regels, wetten of andere toestanden er moesten door gejaagd worden, waarom realiseren jullie zich dat nu pas?

Waarom zochten jullie géén oplossing, waar was het beruchte wereld beroemde Belgisch sjoemel compromis plots naartoe?

"De problemen oplossen als ze zich stellen" was blijkbaar ook niet van toepassing op en voor het Marrakesh gebeuren zodat het dat aanvaardbaar was voor iedereen.

Zoals Peeters en de Croo het NU als noodzakelijk stellen >>> omdat de laagste inkomens en beetje meer leef ruimte zouden hebben, Om de Brexit problematiek op te vangen voornamelijk in Vlaanderen. Er meer jobs zouden kunnen komen ….

Wel dan er is wel nog een oplossing, via een regering die voorlopig nog wettelijk is….



Dat ze dan die "noodzakelijke" zaken voorleggen en ook stemmen in de Vlaamse regering!


Heeft zelfs de zelfde coalitie samenstelling als Michel I. En eens dat er een federale wettelijk gevormd is kan daar indien nog nodig nadien over gebakkeleid worden!

Waaaaaaaaaaaaar zit dan het probleem meneer Peeters en meneer De Croo.

Waarom moet dan die staatsgreep federale minderheid regering in leven gehouden worden?

Waarom mogen wij niet gaan kiezen voor federale regering meneer Peeters, meneer De Croo?
***

>>>>> Der zijn Inderdaad problemen meneer Peeters en meneer De Croo in dit sjoemel land.

Veel Franstalig partijen zijn tegen al die voor gestelde nieuwe wetten, regels, verordeningen van “Rechts”

Wel het is dan hun probleem dat hun Franstalige deelstaat die nieuwe wetten, regels, verordeningen niet willen goed keuren!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 december 2018 om 20:27.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:22   #49
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de zwitserse CONFEDERATIE als voorbeeld? Tiens, wie pleitte er ook weer voor een confederale staat?

Bij mijn weten is er geen enkele partij die voor een confederaal model naar Zwitsers voorbeeld pleit. Of gaat gij een confederatie met 3/4 entiteiten voor 11 miljoen inwoners gelijk stellen aan een confederatie met 26 voor 7,2 miljoen inwoners?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:24   #50
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten is er geen enkele partij die voor een confederaal model naar Zwitsers voorbeeld pleit.

Inderdaad. Ik stel voor dat u er dan maar zelf aan begint. N-VB zoekt nog altijd medestanders om zijn éénmanspartij uit te breiden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:33   #51
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten is er geen enkele partij die voor een confederaal model naar Zwitsers voorbeeld pleit. Of gaat gij een confederatie met 3/4 entiteiten voor 11 miljoen inwoners gelijk stellen aan een confederatie met 26 voor 7,2 miljoen inwoners?
Niet gelijk want sjoemel België met zen 11 miljoen inwoners heeft en land dat op krukken verder strompeld met mega schulden en poltiek onmogelijk werkend systeem.

7,2 miljoen Zwitserse inwoners betaalden meer dan onze de totale staatsschuld om hun tunnels te verwezenlijken en toch is hun "werk schuld" minimaal zonder steun van EU of wat dan ook. Ten gevolge van het echt democratisch goed werkend economisch en politiek systeem.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 december 2018 om 20:33.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:41   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten is er geen enkele partij die voor een confederaal model naar Zwitsers voorbeeld pleit. Of gaat gij een confederatie met 3/4 entiteiten voor 11 miljoen inwoners gelijk stellen aan een confederatie met 26 voor 7,2 miljoen inwoners?
Zwitserland is al sinds 1848 geen confederatie meer, zij hebben een federale vorm.
Laat je aub niet jossen met die terminologie : er bestaan geen 'confederaties' in de echte wereld. Nergens ter wereld, voor alle duidelijkheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:41   #53
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Oei Anna. Zwaar?
Ik wilde Joske niet al te erg in een hoekje drammen...hij is de slechtste nog niet.

Met u zou ik minder compassie hebben!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 20:50   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

De Wever: ‘Ofwel gaat regering opnieuw besturen, ofwel zie ik geen uitweg’

Citaat:
N-VA-voorzitter Bart De Wever wil premier Charles Michel (MR) alleen nog steunen als die doet wat hij zegt. Van vervroegde verkiezingen is hij duidelijk niet bang.
Dat kan nog 'leuk' worden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 december 2018 om 20:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 21:08   #55
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat zullen we nog zien. Vanuit Spanje, of Thailand kan ik ook nog figuurlijk met "die van de schoof" rammelen,.
En weet die van ulle het al ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 21:28   #56
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De Wever heeft wel veel praat. Eerst per se willen meeregeren omdat 'de grootste partij van Vlaanderen had gewonnen'. En nu plots in de oppositie willen gaan. En dat mag wel zomaar? Ook niet erg correct van hem en NVA. Ze moeten de regering gewoon steunen in zaken waar ze zelf aan hebben meegewerkt. Punt.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 december 2018 om 21:29.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 21:28   #57
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zwitserland is al sinds 1848 geen confederatie meer, zij hebben een federale vorm.
Laat je aub niet jossen met die terminologie : er bestaan geen 'confederaties' in de echte wereld. Nergens ter wereld, voor alle duidelijkheid.
Protocollair minimum federaal met protocollaire eerste minister om en voor context buitenland....

+ Legitiem zelfbesturende kantons waar de burger MAG kiezen via referendum zelfs over al of niet kerncentrale, de lonen bank bank directeurs, bouw tunnels, enz. enz. enz.... Via GSM kan zelfs al gekozen worden van uit de zetel thuis om iedereen de kan te geven zijn persoonlijke mening te verzilveren.
De politiek brengt zaken aan soms links soms rechts , de mensen kiezen voor of tegen, de politiek voerd uit en controleert of het beantwoord aan de verzuchtingen die het kies resultaat aanbracht!

En NEEN, dit het is géén sprookje het is het Zwitsers systeem! Waar ik met open ogen en oren naar opkijk, jaloers van ben dat wij het hier niet kan en onder de particratie sjoemel terreur verder moeten!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 december 2018 om 21:32.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 21:31   #58
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De Wever heeft wel veel praat. Eerst per se willen meeregeren omdat 'de grootste partij van Vlaanderen had gewonnen'. En nu plots in de oppositie willen gaan. En dat mag wel zomaar? Ook niet erg correct van hem en NVA.
Kijk, ik doe wat de politiek al decennia doet .... niet reageren en praten over gisteren! Vandaag: De NVA zit niet in die staatsgreep minderheid regering....

ik reageer op het vandaag: de staatsgreep Federale minderheid regering!

en eis daarom een verkiezing zo snel mogelijk voor de federale of NVA of de anderen het leuk vinden of niet.

(al vind ik inderdaad lonkend naar Zwitserland de federale hier 99% verspilling van middelen, net zoals de achterkamer Kamer der uit zou moet )
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 21:33   #59
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waar is Michel zijn "Marrakesh-meerderheid" naartoe ???
Hij wou per se naar Marrakesh gaan om te tekenen.
En hij heeft getekend... het doodsvonnis van zijn regering.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2018, 21:34   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De Wever heeft wel veel praat. Eerst per se willen meeregeren omdat 'de grootste partij van Vlaanderen had gewonnen'. En nu plots in de oppositie willen gaan. En dat mag wel zomaar? Ook niet erg correct van hem en NVA. Ze moeten de regering gewoon steunen in zaken waar ze zelf aan hebben meegewerkt. Punt.
Dat kan, maar dan moet Michel braaf opzitten en pootjes geven als N-VA dat vraagt.
En dat is een situatie waarin Michel zich helemaal zelf heeft ingewerkt door N-VA te schofferen met Marrakech en te denken of doen alsof hij het zonder N-VA kan.

PS waar zit die enthousiaste alternatieve meerderheid nu? Dat zij die begroting goedkeuren anders hé. Zij zijn het die Michel in deze val lokten en nu laten vallen hé....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be