Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2019, 09:57   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard Juncker: Ik heb nog nooit een Belg ontmoet die trots is op zijn land

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aard~a3e8b030/

Jean-Claude Juncker, de uittredende voorzitter van de Europese Commissie, verblijft elk jaar enkele dagen aan de Belgische kust en dit zijn zijn bevindingen. Zo horen we het ook eens van iemand anders.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:04   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aard~a3e8b030/

Jean-Claude Juncker, de uittredende voorzitter van de Europese Commissie, verblijft elk jaar enkele dagen aan de Belgische kust en dit zijn zijn bevindingen. Zo horen we het ook eens van iemand anders.
Goeie zaak, Belgen zijn nuchtere mensen. Al dat nationalisme en zelfverheerlijking van Amerikanen en Fransen is voor niks goed.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:05   #3
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Goeie zaak, Belgen zijn nuchtere mensen. Al dat nationalisme en zelfverheerlijking van Amerikanen en Fransen is voor niks goed.
Inderdaad, en dat frans(talig)e chauvinisme willen ze de Vlamingen door de strot jagen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:13   #4
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aard~a3e8b030/

Jean-Claude Juncker, de uittredende voorzitter van de Europese Commissie, verblijft elk jaar enkele dagen aan de Belgische kust en dit zijn zijn bevindingen. Zo horen we het ook eens van iemand anders.
Hiermee zet hij ook expliciet belgicisten zoals een Michel, de tweetand en Koning Filip te kakken. Deze zouden volgens hem aangegeven hebben niet trots te zijn op hun land. Wat toch zeer vreemd is voor iemand in de functie van Filip.

Citaat:
“België zou het model kunnen zijn voor een geslaagd samenwonen. Helaas is dat nog niet het geval. Ik heb nog nooit een Belg ontmoet die trots is op zijn land.”
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:38   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aard~a3e8b030/

Jean-Claude Juncker, de uittredende voorzitter van de Europese Commissie, verblijft elk jaar enkele dagen aan de Belgische kust en dit zijn zijn bevindingen. Zo horen we het ook eens van iemand anders.
Dezelfde Juncker die nu Duits spreekt bij de bakker in Middelkerke ,omdat hij daar geen Frans meer durft te spreken zoals hij zelf zegt in dat artikel.


Had hij er al eens aan gedacht om Nederlands te spreken bij de bakker in Middelkerke.

"Een brood" zeggen is toch niet zo moeilijk voor een Letzeburger?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 september 2019 om 10:38.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:40   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.993
Standaard

Juncker vindt het dus een probleem dat aan de kust bij voorkeur Nederlands wordt gesproken. Ik woon op zo'n 8km vd taalgrens, wel als ik even die grens oversteek en Nederlands durf praten, kijkt men mij aan zoals een koe die voor het eerst een trein ziet.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:42   #7
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Raar verhaal.

Als een West-Vlaming er aan kan verdienen, spreekt hij desnoods Swahili.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:44   #8
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dezelfde Juncker die nu Duits spreekt bij de bakker in Middelkerke ,omdat hij daar geen Frans meer durft te spreken zoals hij zelf zegt in dat artikel.


Had hij er al eens aan gedacht om Nederlands te spreken bij de bakker in Middelkerke.

"Een brood" zeggen is toch niet zo moeilijk voor een Letzeburger?
Als gij in Luxemburg zijt, zegt gij dan 'brood' in het letzelburgs in de bakker?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:50   #9
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als gij in Luxemburg zijt, zegt gij dan 'brood' in het letzelburgs in de bakker?
Ja want dat is ook "brood" Geert ,alleen" één" is" ein" zo moeilijk is dat niet .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:55   #10
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja want dat is ook "brood" Geert ,alleen" één" is" ein" zo moeilijk is dat niet .
mmm, dat klopt niet. Kijk het nog eens na.

Kemel nr 2655

op naar 2656.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:00   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Juncker vindt het dus een probleem dat aan de kust bij voorkeur Nederlands wordt gesproken. Ik woon op zo'n 8km vd taalgrens, wel als ik even die grens oversteek en Nederlands durf praten, kijkt men mij aan zoals een koe die voor het eerst een trein ziet.
Maar dat is doodnormaal volgens Francofone of anderstalige mensen he: hun taal is altijd belangrijker dan een andere taal, zeker als die andere taal Nederlands is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:02   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar dat is doodnormaal volgens Francofone of anderstalige mensen he: hun taal is altijd belangrijker dan een andere taal, zeker als die andere taal Nederlands is.
En dat houden ze voor hun democratisch recht... al degene die daar tegen durven protesteren zijn extreem rechts... terwijl in feiten de stelling dat alleen hun taal belangrijk is regelrecht facisme is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:22   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Volgens mij was de man dronken toen hij dit beweerde.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:25   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Hiermee zet hij ook expliciet belgicisten zoals een Michel, de tweetand en Koning Filip te kakken. Deze zouden volgens hem aangegeven hebben niet trots te zijn op hun land. Wat toch zeer vreemd is voor iemand in de functie van Filip.
Een andere zaak is: ik ben heel blij dat ik in België woon en ik vind België het beste land ter wereld om in te wonen en werken. Maar dat ik hier geboren ben en woon is natuurlijk puur toeval. Ik ben daarom niet beter dan een Rus, Chinees of Brit.

Dat is in tegenstelling tot de Nationalisten: die vinden Vlaanderen en Vlamingen superieur aan alle anderen, maar ze zijn doodongelukkig en sjagrijnig omdat ze er wonen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:33   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dezelfde Juncker die nu Duits spreekt bij de bakker in Middelkerke ,omdat hij daar geen Frans meer durft te spreken zoals hij zelf zegt in dat artikel.


Had hij er al eens aan gedacht om Nederlands te spreken bij de bakker in Middelkerke.

"Een brood" zeggen is toch niet zo moeilijk voor een Letzeburger?
Wat zegt hij dan ?

A U F M A C H E N ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:34   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een andere zaak is: ik ben heel blij dat ik in België woon en ik vind België het beste land ter wereld om in te wonen en werken. Maar dat ik hier geboren ben en woon is natuurlijk puur toeval. Ik ben daarom niet beter dan een Rus, Chinees of Brit.

Dat is in tegenstelling tot de Nationalisten: die vinden Vlaanderen en Vlamingen superieur aan alle anderen, maar ze zijn doodongelukkig en sjagrijnig omdat ze er wonen.
U krijgt het hier natuurlijk niet gezegd of getypt dat u er trots op bent Belg te zijn want dat is gewoonweg niet het geval.

Het klopt dus wat Junker zegt: er zijn geen fiere Belgen want dit onland bestaat alleen maar ter glorie van een hoop Waalsche profiteurs.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:34   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Er is dan ook niets om fier over te zijn in dit onland.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:34   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een andere zaak is: ik ben heel blij dat ik in België woon en ik vind België het beste land ter wereld om in te wonen en werken. Maar dat ik hier geboren ben en woon is natuurlijk puur toeval. Ik ben daarom niet beter dan een Rus, Chinees of Brit.

Dat is in tegenstelling tot de Nationalisten: die vinden Vlaanderen en Vlamingen superieur aan alle anderen, maar ze zijn doodongelukkig en sjagrijnig omdat ze er wonen.
Vlaamse Ariërs zijn slechts een mislukt afkooksel van de echte Germaanse Ariërs waaraan ze zich spiegelen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:51   #19
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een andere zaak is: ik ben heel blij dat ik in België woon en ik vind België het beste land ter wereld om in te wonen en werken. Maar dat ik hier geboren ben en woon is natuurlijk puur toeval. Ik ben daarom niet beter dan een Rus, Chinees of Brit.

Dat is in tegenstelling tot de Nationalisten: die vinden Vlaanderen en Vlamingen superieur aan alle anderen, maar ze zijn doodongelukkig en sjagrijnig omdat ze er wonen.
Wij vinden dat Vlamingen niet superieur ,maar ook niet inferieur zijn aan andere volkeren.
Wel gelijkwaardig.
Daarom willen wij ook ons eigen land.

Als de Denen, Hongaren ,Noren, Portugezen ,Slovenen enz hun eigen land mogen hebben ,mogen wij dat ook.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 september 2019 om 11:52.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 12:25   #20
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlaamse Ariërs zijn slechts een mislukt afkooksel van de echte Germaanse Ariërs waaraan ze zich spiegelen.
Toch beter dan een franstalige die denkt dat zijn taal de wereldtaal is hé.
Ze zijn ooit een supermacht geweest en ze blijven hun er ook naar gedragen. Hun welvaart hebben ze enkel te danken aan het leegroven van andere landen. Ook zijn ze steeds jaloers geweest op de door vlamingen opgebouwde welvaart die vlaamse boerinnen droegen immers mooiere kleren dan aan het franse hof.

De Duitsers hadden eigenlijk elke reden om Frankrijk binnen te vallen. Engelsen vragen zich de dag van vandaag nog steeds af of ze wel hadden moeten tussenkomen.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be