Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2013, 15:49   #1
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard Worden in Iran nog publieke executies gehouden ?

Zoals U straks zal zien in Homeland (voor hen die dit volgen weliswaar raad ik hen aan nu NIET verder te lezen) word de held Brody leuk opgeknoopt.

Maar wat ik mij afvraag is waarom moslims een mens die ze willen terechtstellen nog op een gruwelijke en onmenselijke wijze dienen te laten afzien. Kan een executie met verhanging niet gewoon gebeuren met een val zodat de persoon's nek onmiddellijk gebroken word.

Zoals u straks zal zien word Brody hier met een koord aan de hals langzaam door een kraan naar boven getrokken en sterft hij een trage dood.

Moslims zijn daarom in mijn ogen gewoon barbaren als ze een mens (of dier !!!) steeds op een gruwelijke en sadistische manier laten sterven.

Hier ergens staat ook een draad hoe in de Gaza strook op een barbaarse wijze en zonder het minste respekt voor dieren geiten en schapen worden afgemaakt voor een of ander feest.

En voor diegenen die tot hier geraakt zijn met lezen wil ik nog zeggen dat de serie Homeland voorlopig toch gedaan is volgens mij, niettegenstaande men op het einde wel zegt "until next season".

Ik vind het een goede zaak want sommige series blijven eeuwig duren.

Heeft de maker hier trouwens op een subtiele manier niet willen bewijzen dat er toch een vijs los is bij die moslims door te laten zien hoe het hoofdpersonnage hier een langzame dood moet sterven ?

Happy viewing.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 december 2013 om 15:51.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 15:55   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

he flauwe! hoe weet jij dit?

nu ja, ze konden met Brody geen kant meer uit. Amerikaanse patriot maar toch niet helemaal. en af en toe toch wel een amerikaanse president vermoord.... die kon enkel gedood worden door de tegenpartij.

Want voor het doden van de vijand kon men hem niet laten opknopen in de serie, hij had teveel goeds gedaan voor de Amerikanen toch? En Amerikanen een MOSLIM laten executeren? ben je gek? dat durven ze niet doen hoor.
Dus : slechts één oplossing: op laten knopen door de moslimtegenpartij nadat hij zijn taak had volbracht. is ie toch nog een amerikaanse held geworden en de moslims hebben niks in de pap te brokken: het zijn hùn vriendjes die hem hebben opgeknoopt!
Goed gezien van de schrijvers.

en geen vervolg? waarom anders zou Carrie dan zwanger zijn? en wat gebeurt er met de Mossad spion die met de vrouw van Saul heeft aangehouden?

Nog stof genoeg voor een vierde reeks hoor.


Heerlijk toch hoe die politieke correctheid ook tot in de fictie series doorgedrongen is.

Ze vangen een fameuze oplichter/terrorist maar zijn zo vriendelijk om hem vrij te laten om voor hen te werken (bravo!)
Als ze doelwitten elimineren, dan zie je die mensen nooit op voorhand in een of andere scène: ze komen altijd out of the blue als te elimineren boosdoeners in het verhaal nadat ze potdood zijn gemaakt.

Nu is dus Brody heel traagskes door zijn eigen moslimbroeders opgehangen: zal hem leren zich te bekeren... de schoft!

om te gieren in feite.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2013 om 16:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:22   #3
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Curiosity killed the cat. Ik had u nochtans verwittigd.

Die Homeland series worden 's Zondags de week ervoor om 21h plaatselijke tijd uitgezonden in de USA. Trouwens vind ik dat 2be het toch straf presteert om de week erop al de uitzending van de week ervoor in de USA te hebben.

Ge zult ook zien dat hij een rasechte moslim blijft. In het gevang zit hij zich nog ritueel te wassen. Echt een fanatieker geworden. Het klopt ook want zie naar de bekeerde moslims vanuit een andere godsdienst. Die zijn soms nog fanatieker dan de originele moslims.

Hij word ook niet bij de gestorven helden gezet bij een herdenkingsplechtigheid in de USA. We wisten ook min of meer hoe dat ging aflopen toen de echte terrorist van die aanslag in dat hotel vermoord werd.

Een ernstig vervolg kan er nog enkel kopen in de zin van "20 years later" > Brody's zoon dan die de draad oppakt. Voorzover althans want Carrie wil het kind niet hebben en wil geen abortus maar wil het laten opvoeden door haar vader. Saul gaat op pensioen en zij word ergens in Turkije gestationeerd. Hoe die draad voor de serie later gaat opgepakt worden weet ik niet.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 december 2013 om 16:34.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:31   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Vorig jaar waren er vier landen die publieke executies uitvoerden volgens de westerse organisatie Amnesty International: Iran, Noord Korea, Saudi Arabia en Somalia.

Men kan zich echter afvragen in hoeverre de laatste publieke executie in de VS effectief in de jaren 30 heeft plaats gevonden. De executie van Mc Veigh bijvoorbeeld werd door meer dan 200 mensen bijgewoond via een intern TV circuit.

Publiek of niet, dit kaartje toont de landen die er nog steeds de niet geciviliseerde praktijk van executies op na houden in het rood. Moesten de VS en China niet in dat lijstje voorkomen dan zou er meer internationale aandacht kunnen gaan om dit fenomeen wereldwijd te bannen.

Gij zult niet doden. En dat geldt ook voor overheden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:34   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Iran: 360

Dat maakt hen wel de superheld inzake aantallen executies per hoofd van de bevolking!

Allah zal content zijn.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:36   #6
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Bedankt JB maar waarom moet een terdoodveroordeelde lijden in die moslimlanden ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:42   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Bedankt JB maar waarom moet een terdoodveroordeelde lijden in die moslimlanden ?
Bestaat er een politiek om het leiden te rekken of is het eerder onbekwaamheid een snelle en pijnloze dood te veroorzaken? Ik weet het niet.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:45   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Bestaat er een politiek om het leiden te rekken of is het eerder onbekwaamheid een snelle en pijnloze dood te veroorzaken? Ik weet het niet.
me dunkt is het een welbewust keuze om iemand langzaam op te trekken en zo te verhangen, ipv iemand naar beneden te laten vallen zodat de nek gebroken wordt.
Saddam werd zo toch naar beneden geduwd. Dus ze kunnen het wel hoor.

Ik las dat de Saudische opperbeul er weldegelijk prat op ging dat hij er steeds voor zorgde dat de dood zo snel mogelijk kwam: dus met een vlijmscherp zwaard de juiste snijbewegingen maken.

Niet zoals in Tudortijd waar ze met een hakbijl al eens door de schouder hakten ipv op de nek.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 16:45   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iran: 360

Dat maakt hen wel de superheld inzake aantallen executies per hoofd van de bevolking!
Die situatie vraagt zeker wereldwijde aandacht. Het is echter jammer dat die aandacht er voornamelijk is omdat Iran nu toevallig een aan het westen ongehoorzaam regime heeft en niet zozeer uit een bezorgdheid om mensenrechten. Anders zou men niet zozeer Iran viseren, maar het probleem in zijn totaliteit schetsen, zoals AI wel doet.

Citaat:
Allah zal content zijn.
Waarom?
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 17:39   #10
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Zijn hier de niet officiële executies bijgeteld ?
In Noord-Korea bv waar de meest afschuwelijke martelingen en executies in stafkampen voorkomen.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 17:40   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zijn hier de niet officiële executies bijgeteld ?
In Noord-Korea bv waar de meest afschuwelijke martelingen en executies in stafkampen voorkomen.
tja, als ze niet-officieel zijn, dan lijkt het me moeilijk om ze officieel in cijfertjes te gieten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 18:00   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja, als ze niet-officieel zijn, dan lijkt het me moeilijk om ze officieel in cijfertjes te gieten.
Dat getal van de Democratische Republiek Korea moet ver boven de duizen(en) zijn.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 02:12   #13
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
h

en geen vervolg? waarom anders zou Carrie dan zwanger zijn? en wat gebeurt er met de Mossad spion die met de vrouw van Saul heeft aangehouden?

Nog stof genoeg voor een vierde reeks hoor.





om te gieren in feite.

Wat ik vreemd vond, is dat Carrie vrij vriendelijk was tegenover de nieuwe directeur 4 maand later.
''Het is toch zijn schuld dat Brody opgehangen werd.
Ze neemt het nogal licht op, normaal gezien zou ze toch wraakgevoelens hebben.

Van Saul hetzelfde hij vertrekt met veel frustratie omwille van het feit dat de reddingsmissie afgebroken werd.

Maar na een lange tijd gaat hij naar een herdenking alsof er niks aan de hand is.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 12:58   #14
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Wat ik vreemd vond, is dat Carrie vrij vriendelijk was tegenover de nieuwe directeur 4 maand later.
''Het is toch zijn schuld dat Brody opgehangen werd.
Ze neemt het nogal licht op, normaal gezien zou ze toch wraakgevoelens hebben.
In feite wel, maar gezien ze als CIA agente keer op keer tegen zijn orders en alle orders van de CIA is ingegaan, had ze wel alle redenen om een toontje lager te zingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Van Saul hetzelfde hij vertrekt met veel frustratie omwille van het feit dat de reddingsmissie afgebroken werd.
Van hem zie ik toch geen frustratie. Eerder van Carrie omdat Brody zelfs nog geen naamvermelding krijgt bij al de helden die hun leven gegeven hebben voor hun land. Maar ja zoals circe hierboven zegt, blijkt toch maar weer eens dat er met moslims niets aan te vangen is. Ge hebt toch opgemerkt hoe hij zich nog als een echte moslim ritueel zit te wassen ? Good riddens met die fanatieke moslims zou ik zeggen. Ik denk echt dat als er ooit een vervolg komt dat het een is in de aard van 20 years later, want wie kan er nu nog een hoofdrol gaan spelen in een vervolg ? Carrie ? Daar heeft ze de "guts" niet voor.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:09   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Wat ik vreemd vond, is dat Carrie vrij vriendelijk was tegenover de nieuwe directeur 4 maand later.
''Het is toch zijn schuld dat Brody opgehangen werd.
Ze neemt het nogal licht op, normaal gezien zou ze toch wraakgevoelens hebben.

Van Saul hetzelfde hij vertrekt met veel frustratie omwille van het feit dat de reddingsmissie afgebroken werd.

Maar na een lange tijd gaat hij naar een herdenking alsof er niks aan de hand is.
dat is dan weeral de volgende aflevering? die van gisteren eindigde toch gewoon met de ophanging?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:36   #16
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat is dan weeral de volgende aflevering? die van gisteren eindigde toch gewoon met de ophanging?
Bijlange niet .. maar ik begrijp nu wel iets. Ik spreek hier van de aflevering die ik heb uit de USA. Als ik zie (en dat viel mij op) duurt de laatste aflevering wel 59 minuten. En er is geen intro zoals gewoonlijk of herhaling van een klein stukje van de vorige aflevering. In de laatste aflevering die ik heb is het niet gedaan met de ophanging van Brody, maar vanaf zijn laatste snik is er dan nog een soort epilog (4 months later heet dat). Dat duurt nog 20 minuten !! Dus na de ophanging van de moslim held tot het einde met aftiteling en zo > 20 minuten. Ge zijt dus te vroeg weggelopen circe en ge hebt 20 minuten gemist. Er zijn er blijkbaar nog meer die gaan lopen zijn met de dood van hun held.

Zo ontgoochelt met de dood van een moslim circe ? Gij word nog een goede bekeerlinge.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 24 december 2013 om 13:43.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:49   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ge zijt dus te vroeg weggelopen circe en ge hebt 20 minuten gemist. Er zijn er blijkbaar nog meer die gaan lopen zijn met de dood van hun held.
ooooo... ik had het opgenomen en heb onmiddellijk stop gezegd en gewist toen ik het bekeken heb.

Maar geen nood: volgende week op Nederland kan ik nog eens een poging doen. ik ga het ineens al klaar zetten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 01:04   #18
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 941
Standaard

De ophanging zou wel eens fake geweest zijn, dat lees ik toch via een Amerikaanse site.

Viel me trouwens gisteren al op dat Brody helemaal geen krimp gaf, ie snakte zelfs niet naar adem, en bewoog ook niet.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 02:06   #19
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Ik heb het opgenomen en kan het zo dikwijls zien als ik wil. Zijn kop zwelt op als een kikker en natuurlijk kunt ge niet naar adem snakken als ge opgehangen word. Trouwens op het einde ziet ge hem nog een klein spartelinkje maken; hij bewoog dus nog wel. Als dat fake is word de serie een beetje ongeloofwaardig gemaakt vind ik. Trouwens vlak voor de laatste 20 minuten staat er duidelijk "4 months later". Als ze hem tegen die tijd, als hij nog zou leven, nog niet naar de USA hebben kunnen ontvoeren ??

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 25 december 2013 om 02:07.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 22:00   #20
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik heb het opgenomen en kan het zo dikwijls zien als ik wil. Zijn kop zwelt op als een kikker en natuurlijk kunt ge niet naar adem snakken als ge opgehangen word. Trouwens op het einde ziet ge hem nog een klein spartelinkje maken; hij bewoog dus nog wel. Als dat fake is word de serie een beetje ongeloofwaardig gemaakt vind ik. Trouwens vlak voor de laatste 20 minuten staat er duidelijk "4 months later". Als ze hem tegen die tijd, als hij nog zou leven, nog niet naar de USA hebben kunnen ontvoeren ??


En dan Guantanamo of zo?
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be