Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 14 november 2004, 14:36   #21
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Lachen met de vraag is geen valabel antwoord geven. Wat heeft het Vlaams Blok al gerealiseerd? De nerveuze reacties bewijzen het antwoord: niets...

Of is er iemand die een ander antwoord wil geven? Een écht antwoord?
Al was het maar het simpele feit dat het blok het separatistische discours mogelijk heeft gemaakt...
Tegelijk ook de echte reden van zijn veroordeling.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 14 november 2004, 14:43   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Al was het maar het simpele feit dat het blok het separatistische discours mogelijk heeft gemaakt...
Tegelijk ook de echte reden van zijn veroordeling.
M.a.w.: niets dus...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 14 november 2004, 14:53   #23
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
M.a.w.: niets dus...
Vergeleken met 20 jaar terug een hele stap voorwaarts. We leven in een 'partijen'democratie. Kan u een andere partij aanduiden die al was het maar meer kans OP VLaamse Onafhankelijkheid kan realiseren?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 14 november 2004, 14:58   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Vergeleken met 20 jaar terug een hele stap voorwaarts.
2X niks is nog altijd niks he vriend...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 14 november 2004, 15:38   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Onverwijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjld.
Onverwijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjlder.
Onverwijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjjjst.
oeps... ik dacht dat "onverwijld" gewoon betekende: "N�* de volgende verkiezingen"?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2004 om 15:39.
circe is offline  
Oud 14 november 2004, 15:55   #26
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
oeps... ik dacht dat "onverwijld" gewoon betekende: "N�* de volgende verkiezingen"?
Superstaaf is nogal makkelijk vrolijk te krijgen. Op de Titanic speelden ze ook vrolijk met de brokken ijs he...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 14 november 2004, 15:56   #27
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Lachen met de vraag is geen valabel antwoord geven. Wat heeft het Vlaams Blok al gerealiseerd? De nerveuze reacties bewijzen het antwoord: niets...

Of is er iemand die een ander antwoord wil geven? Een écht antwoord?
U blijkt niet te beseffen dat uw vraag irrelevant is. Eender welke poging tot antwoord is off-topic.

Want, de N-va heeft elke samenwerking met het Vlaams Blok uitgesloten, de deur dichtgedaan op zelfs een loutere objectieve samenwerking (minderheidskabinet). Echter, de N-VA ging het vanuit de regering alleen proberen, zij het in een kartel met de CD&V.

Bijgevolg is het enige zinvolle antwoord op de N-Va vragen hoe het Vlaams Blok B-H-V zou splitsen, of eender welk ander communautair probleem: "Dat jullie het zelf maar uitzoeken".

En voor degene die denken dat de N-Va niets kan doen =>[size=5] N-VA is een regeringspartij. [/size]Bijgevolg moeten zij, per definitie, in staat zijn hun programma uit te voeren, dit in tegenstelling tot het Vlaams Blok dat in de oppositie zit.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 14 november 2004, 17:43   #28
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
(...)
En voor degene die denken dat de N-Va niets kan doen =>[size=5] N-VA is een regeringspartij. [/size]Bijgevolg moeten zij, per definitie, in staat zijn hun programma uit te voeren, dit in tegenstelling tot het Vlaams Blok dat in de oppositie zit.
Geen speld tussen te krijgen. Prachtig.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 14 november 2004, 17:47   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
U blijkt niet te beseffen dat uw vraag irrelevant is. Eender welke poging tot antwoord is off-topic.

Want, de N-va heeft elke samenwerking met het Vlaams Blok uitgesloten, de deur dichtgedaan op zelfs een loutere objectieve samenwerking (minderheidskabinet). Echter, de N-VA ging het vanuit de regering alleen proberen, zij het in een kartel met de CD&V.

Bijgevolg is het enige zinvolle antwoord op de N-Va vragen hoe het Vlaams Blok B-H-V zou splitsen, of eender welk ander communautair probleem: "Dat jullie het zelf maar uitzoeken".

En voor degene die denken dat de N-Va niets kan doen =>[size=5] N-VA is een regeringspartij. [/size]Bijgevolg moeten zij, per definitie, in staat zijn hun programma uit te voeren, dit in tegenstelling tot het Vlaams Blok dat in de oppositie zit.
De vraag is helemaal niet irrelevant, maar het antwoord er op staat u gewoon niet aan, daarom doet u ze af als irrelevant.

Als u in een leugen wil leven: go ahead, maar ik pas...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 14 november 2004, 17:58   #30
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
En voor degene die denken dat de N-Va niets kan doen =>[size=5] N-VA is een regeringspartij. [/size]Bijgevolg moeten zij, per definitie, in staat zijn hun programma uit te voeren, dit in tegenstelling tot het Vlaams Blok dat in de oppositie zit.
BHV (de kieswetgeving daaromtrent) is een federale bevoegdheid. Snappie?
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 21 november 2004, 10:57   #31
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Tsja, waarom antwoordt u anders zelf eens niet op die vraag, die blijkbaar zo kinderachtig en irrelevant is? Wat heeft het Vlaams Blok al gerealiseerd?
Wat heeft de NVA al reeds bereikt, ook noppes, en dit zonder cordon sanitaire en in de Vlaamse regering te zitten.

Trouwens als de NVA en CD&V een coalitie hadden aangegaan met het VB, dan hadden we allebei veel dingen voor Vlaanderen kunnen realiseren. Het ligt niet aan het VB dat wilde een coalitie aangaan, het ligt aan de CD&V/NVA dat er niets bereikt is voor Vlaanderen.
obiwan is offline  
Oud 21 november 2004, 11:23   #32
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Wat heeft de NVA al reeds bereikt, ook noppes, en dit zonder cordon sanitaire en in de Vlaamse regering te zitten.
N-VA heeft inderdaad ook nog niets bereikt. N-VA doet zich echter niet voor als dé enige Vlaamse partij die mag bestaan.

De voorganger, de Volksunie heeft echter bereikt dat we in een federaal land leven en dat we toch al een beetje zelfbestuur hebben. Dat zint sommige Vlaams Belangers echter niet, want het was "verraad".

Maar zoals Bart De Wever zegt: "van verraad tot verraad komen we tot de Vlaamse staat"

Al bij al een zeer zwakke score voor én N-VA/VU én Vlaams Belang.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 21 november 2004, 20:42   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Zelf nog niets concreet... In de oppositie kan je niets realiseren, vermits alle voorstellen systematisch worden geweigerd wegens "ondemocratisch".

Maar dat doen intussen de andere aprtijen wel vrij goed onder de druk van het Vlaams Blok en in de toekomst onder nog grotere druk van het Vlaams Belang !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 november 2004, 20:44   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Het intervieuwe op Canvas met Bart en Filip was dan wel hoopgevend om nauwer samen te werken onder voorwaarden... we zullen wel zien. Intussen moeten Vlaams Natinale partijen mekaar niet bestrijden of mekaar de nek niet afbijten.
Wacht tot deze knoeiers van paars over kop gaan... en span dan samen !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:43   #35
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Wanneer die kieskring gesplitst is dit jaar of het volgende, mag ik van al die grote smoelen hier op zijn minst toch een kleine processie naar Santiago verwachten, op de blote knieën...
Phew, toen ik deze thread startte, begon ik al schrik te krijgen dat ik echt wel eens op blote knieën moest gaan kruipen. Immers, toen dacht ik nog dat het menens was voor Leterme. En ik kan je verzekeren, ik was niet alleen. Zelfs tot in de hoogste kringen van't Vlaams Belang zat het er dik in.

Gelukkig ten onrechte, en zien we hoe de schijnbare sterke man Leterme een doodgewone CVP-Tsjeef is zoals we ze al jaren hebben gekend, en Geert -De Zwijger- Bourgouis, een ware Hugo Schiltz II .

Zorroaster, jongen, maar je hoeft niet ongerust te zijn over uw partij. Geert Bourgouis voelt zich dan wel bedrogen, maar 1 zekerheid is er wel... Hij blijft zitten.

Breng je een kaartje mee uit Santiago, wil je?
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 16 juni 2005, 11:34   #36
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Lachen met de vraag is geen valabel antwoord geven. Wat heeft het Vlaams Blok al gerealiseerd? De nerveuze reacties bewijzen het antwoord: niets...

Of is er iemand die een ander antwoord wil geven? Een écht antwoord?
je moet de andere kant ook bekijken, al is dat spijtig genoeg een vraag waarop geen antwoord is...

welke zaken zijn gerealiseerd louter door het bestaan van het VB, of welke zaken zijn juist niet gerealiseerd louter door het bestaan van het VB. er is ook zoiets als een beslissing om niets te beslissen, het veranderen van de politieke agenda louter door het bestaan van een politieke partij. uiteraard is deze vorm van invloed onmeetbaar maar niemand zal tegenspreken dat deze daadwerkelijk bestaat.

om nog maar een klein voorbeeld te geven : hoe veel slechter zouden de zaken er in anwerpen voorstaan had het VB daar een kleine ipv een grote partij geweest?

en om nog een duidelijk voorbeeld te geven, al is dit niet echt positief : het is mijns inziens enkel en alleen door het bestaan van het VB en de heilige schrik van verkiezingen dat paars nu nog steeds regeert.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 16 juni 2005, 12:11   #37
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Ik zoek iemand met meer dan twee hersencellen, en die daarbovenop nog eens voor ZICHZELF kan denken, dus niet iemand die slikt wat de rest van de WEI hem/haar voorkauwt want daar hebben we er in België al genoeg van...

Wat heeft het VB al gerealiseerd? FUCKING veel, kijk naar de programmas van alle andere partijen die jaar na jaar met punten van het VB naar voor komen, kijk naar het CS, het ultieme bewijs dat het VB iets realiseert,...
En oplossingen? oplossingen die moeten komen van de regeringspartijen, DUS als jullie vinden dat het VB niets heeft gerealiseerd, dan is dat de schuld van jullie regeringspartijen die de partij voortdurend in de hoek duwen, niet van het VB.

(wil je een vb? kliklijn van VB was racistisch, kliklijn van AEL is een succes, is hetzelfde hoor, enkel aan de andere kant van de lijn, maar snappen jullie dat wel want anders verdoe ik mijn tijd?)
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline  
Oud 16 juni 2005, 13:46   #38
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Al heel veel Vlaams Belang vervult zijn taak als oppositie heel goed want ze zijn allom gevreest.
phoebe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be