Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2016, 20:49   #41
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij wonen er wel 10 X meer expats ergens in Griekenland dan dat er Vlaamse expats in Singapore wonen.
Er wonen in Dubai V.A.E ook veel expats maar daarom zou ik er nog niet willen wonen.
Maar wat die expats denken zal mij worst wezen.In tegenstelling tot jou kan ik nog voor mezelf denken......ik weet wat ik belangrijk vind in het leven en wat een ander al dan niet belangrijk vind is hun zaak.
En geniet hier nog maar wat van je politieke forum....want in Singapore zal je dat niet meer vinden ...of het zal ondergronds moeten.Kritiek dulden ze daar niet.
Leven in een autoritaire politiestaat kan jou misschien bekoren maar mij niet.
Anderzijds staat je geld en offshore vennootschappen daar safe en wie is nu in godsnaam geinteresseerd in het Singaporees politieke reilen en zeilen. Bovendien is de veiligheid top.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 23:13   #42
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is - zoals uitgelegd in mijn post, inderdaad de bedoeling.

Het immobilisme van de traditioneel anti-Vlaamse partijen brengt Belgie meer schade toe dan de N-VA bereidt is te doen.

Dan is de rekening snel gemaakt.
Dan hebt ge uw rekening te snel gemaakt want,
in uw hersenplooi doorgedacht is het dan nog effectiever door rechtstreeks voor één van de traditioneel anti-Vlaamse partijen te stemmen, dan te hopen op het afgeleide van de bruine stem.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 23:28   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dan hebt ge uw rekening te snel gemaakt want,
in uw hersenplooi doorgedacht is het dan nog effectiever door rechtstreeks voor één van de traditioneel anti-Vlaamse partijen te stemmen, dan te hopen op het afgeleide van de bruine stem.
Neenee: de federale Vlaamse minderheidsregering.

Lakeien aan het hof van de PS.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 09:02   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Anderzijds staat je geld en offshore vennootschappen daar safe en wie is nu in godsnaam geinteresseerd in het Singaporees politieke reilen en zeilen. Bovendien is de veiligheid top.
Als je onder veiligheid verstaat dat de kans klein is dat ze daar uw portemonnee stelen heb je gelijk. Voor mij is het aspect veiligheid iets genuanceerder. Singapore is geen rechtstaat mensenrechten zijn er onbestaande en zodoende ben je daar alles behalve veilig........een woordje te veel een ietwat verdachte houding zie handeling of een aanvaring met een belangrijk persoon kan je kop kosten Een banaal verkeersongeval kan voldoende zijn om jarenlang achter de tralies te vliegen zonder enige vorm van proces.....Wie denkt dat zulke landen veilig zijn dwaalt en heeft geen echte ervaring in het Buitenland.

En wat komen lullen als hier op een forum mag je al helemaal vergeten kijk maar ;

http://www.vice.com/nl/read/de-zesti...rijgelaten-111

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 mei 2016 om 09:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 09:34   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
België heeft de meeste files ter wereld dus in Singapore of gelijk waar zal het niet erger zijn.
Kijk eens op google maps. Half Singapore zijn de wegen oranje of rood gekleurd wegens file. In België is dat toch wel een heel pak minder.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 09:39   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kijk eens op google maps. Half Singapore zijn de wegen oranje of rood gekleurd wegens file. In België is dat toch wel een heel pak minder.
In veel steden in Azië ga je inderdaad sneller te voet dan met de auto. Maar mensen staan liever stil in hun auto......want daar hebben ze airco in

Haal de airco uit de auto's en de files zijn opgelost.....iedereen gaat er direct terug met de scooter rijden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 15:10   #47
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij vergeet wie langs Vlaamse kant als grote overwinnaar uit de peiling kwam? En die betrokken partij is nu bepaald niet erg bekommerd om het voortbestaan van uw geliefd Belgique.
ik geef NVA een tweede kans als zij bij de volgende verkiezingen de handen in elkaar slaan met VB: samen meer dan 50%... dat is dan nog maar 1/4 van de Belgische stemmen.
Ze moeten samen een bindend referendum organiseren met als simpele vraag: moet Vlaanderen zich unilateraal losscheuren van België?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 15:24   #48
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij vergeet wie langs Vlaamse kant als grote overwinnaar uit de peiling kwam? En die betrokken partij is nu bepaald niet erg bekommerd om het voortbestaan van uw geliefd Belgique.
In een gesloten circuit van communicerende vaten maakt dat niets uit 😂
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 15:26   #49
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik geef NVA een tweede kans als zij bij de volgende verkiezingen de handen in elkaar slaan met VB: samen meer dan 50%... dat is dan nog maar 1/4 van de Belgische stemmen.
Ze moeten samen een bindend referendum organiseren met als simpele vraag: moet Vlaanderen zich unilateraal losscheuren van België?
Waar haal jij de cijfers dat de twee Vlaams nationalistische partijen meer dan 50% van de Vlaamse stemmen halen ?
In je natte dromen ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 27 mei 2016 om 15:27.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 15:35   #50
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik geef NVA een tweede kans als zij bij de volgende verkiezingen de handen in elkaar slaan met VB: samen meer dan 50%... dat is dan nog maar 1/4 van de Belgische stemmen.
Ze moeten samen een bindend referendum organiseren met als simpele vraag: moet Vlaanderen zich unilateraal losscheuren van België?
Ik begrijp je niet goed: je geeft de NVA een tweede kans als ze bij de volgende verkiezingen ...

Maar voor wie ga je dan stemmen bij de volgende verkiezingen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 15:40   #51
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik begrijp je niet goed: je geeft de NVA een tweede kans als ze bij de volgende verkiezingen ...

Maar voor wie ga je dan stemmen bij de volgende verkiezingen?
Er moet een Vlaams nationalistisch kartel komen, dat versta ik eruit 😂
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 15:42   #52
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Er moet een Vlaams nationalistisch kartel komen, dat versta ik eruit 😂
Misschien heb je gelijk met deze veronderstelling. Maar is dit op dit ogenblik realistisch? BDW is er tegen en hij is nog steeds de grote baas bij NVA.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 27 mei 2016 om 15:42.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 16:55   #53
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 mei 2016 om 17:05.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 17:04   #54
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kijk eens op google maps. Half Singapore zijn de wegen oranje of rood gekleurd wegens file. In België is dat toch wel een heel pak minder.

Het verkeer in Singapore valt nogal mee ivg met andere Aziatische steden. Een auto hebben is dan ook extreem duur men moet op zijn minst de catalogusprijs verdubbelen als tax daar komen dan nog zware jaarlijkse taksen bovenop en je moet een electronische verklikker aan boord hebben die je doet betalen naargelang het gereden aantal kilometers.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 17:12   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je onder veiligheid verstaat dat de kans klein is dat ze daar uw portemonnee stelen heb je gelijk. Voor mij is het aspect veiligheid iets genuanceerder. Singapore is geen rechtstaat mensenrechten zijn er onbestaande en zodoende ben je daar alles behalve veilig........een woordje te veel een ietwat verdachte houding zie handeling of een aanvaring met een belangrijk persoon kan je kop kosten Een banaal verkeersongeval kan voldoende zijn om jarenlang achter de tralies te vliegen zonder enige vorm van proces.....Wie denkt dat zulke landen veilig zijn dwaalt en heeft geen echte ervaring in het Buitenland.

En wat komen lullen als hier op een forum mag je al helemaal vergeten kijk maar ;

http://www.vice.com/nl/read/de-zesti...rijgelaten-111
Ik heb geen compassie met die gast. Elk land heeft zijn regels. In Thailand vlieg je de bak in als je gewoon de koning beledigd of een affiche van de koning besmeurd. In China ga ik ook met geen pancarte op het Tien An Men plein lopen. Voor de rest voel ik me in die landen veel vrijer dan in Belgie maar als ge de regels kent moet ge ze niet gaan overtreden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 18:49   #56
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

De enige oplossing is splitsen................alles......... en geen rotte penning meer voor Wallonië en Franstalig Brussel.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 18:55   #57
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De enige oplossing is splitsen................alles......... en geen rotte penning meer voor Wallonië en Franstalig Brussel.
En wie, of beter welke partij gaat de kiezer daarvan overtuigen ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 18:57   #58
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
En wie, of beter welke partij gaat de kiezer daarvan overtuigen ?
De FGTB is volop bezig de Vlaamse kiezer nu te overtuigen

dat de Vlaamse Onafhankelijkheid nog de enige uitweg van de totale ondergang is.


Merci FGTB ,Merci
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 19:02   #59
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De FGTB is volop bezig de Vlaamse kiezer nu te overtuigen

dat de Vlaamse Onafhankelijkheid nog de enige uitweg van de totale ondergang is.


Merci FGTB ,Merci
Dat zal de volgende peiling uitwijzen 😂
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 19:04   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb geen compassie met die gast. Elk land heeft zijn regels. In Thailand vlieg je de bak in als je gewoon de koning beledigd of een affiche van de koning besmeurd. In China ga ik ook met geen pancarte op het Tien An Men plein lopen. Voor de rest voel ik me in die landen veel vrijer dan in Belgie maar als ge de regels kent moet ge ze niet gaan overtreden.
En hier doe je nochtans niet liever dan over alles en nog wat je mening te spuien ?? Leuk toch dat dat hier zo maar mag

De kritiek die je hier neerpent zul je in die landen al niet openlijk moeten schrijven of het zou voor lang gedaan kunnen zijn met uw internet verbinding.En uw bedrijfje zal wel vlug worden opgedoekt.

Ik voel me daar helemaal niet vrijer integendeel.....je moet er steeds in de schaduw lopen (figuurlijk )....je mag je absoluut niet profileren....nooit je mening laten horen.....en je hebt er helemaal geen rechten ...alleen plichten. Het is me een raadsel hoe jij daar vrijheid in ziet ?? Onlangs was ik in Vietnam ...geen enkele student durfde maar één woord te wisselen over de politiek in zijn land ...niemand durfde zijn mond open te doen hoezeer ik ook aandrong.

Je kan natuurlijk evengoed beweren dat je vrouw zich in Afghanistan of Iran ook vrij zal voelen als ze haar boerka maar braaf aantrekt.....en zolang ze maar doet wat de Sharia voorschrijft ?? Want ja ieder land heeft zijn regels toch ??

En als je zoon een homo is in Nigeria en daar levenslang wordt opgesloten vind jij dat ook niet erg want ja ieder land heeft zijn regels toch ??

Vraag eens aan mensen die leven in een dictatoriaal regime wat ze vinden van de regels in hun land ......maar je zal het ze wel moeten vragen als ze het ontvlucht zijn waar daarvoor zullen ze niet veel vertellen denk ik

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 mei 2016 om 19:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be