Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2020, 15:45   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet het niet. Er zijn voor- en nadelen. Ik vind het belangrijk dat iedereen stemt en ik begrijp niet dat men dat niet wil doen.
Begrijp jij dan niet dat sommigen GEEN mandaat willen geven om in hun naam dwingelandij door te voeren ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 15:47   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
N-Vb zou zeggen:
- stem niet voor de traditionele partijen want het zal niks veranderen
- mensen die niet gaan stemmen mogen niet meer staken, noch betogen voor betere werkomstandigheden of hoger loon
Er zijn geen niet-traditionele partijen. Hoe ga je nu 1) met 2) verenigen ?

Je kan niet voor een niet-traditionele partij stemmen. Er is immers geen enkele partij die de staat wil afschaffen. Alle partijen zijn voor het traditionele behoud van staat en machtsuitoefening.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 15:48   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een vraagje: iemand die goed kan a) zingen, of b) voetballen, en daarvoor vlot 1 mio euro's per jaar vangt (of meer), is dat ook een lid van het profitariaat?
Dat hangt af of hij dat miljoen gekregen heeft van mensen die daarvoor wilden betalen, of hij dat gekregen heeft van geld dat gedwongen afgenomen werd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 17:05   #164
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het profitariaat beperkt zich niet enkel tot "kapitalisten", maar ook tot de monopolisten en anderen die er door middel van chantage of het ons kent ons systeem, in gelukken van een bovenmatige beloning voor zichzelf te bekomen.
Maw zo klein is het profitariaat ook niet.
Als ik u begrijp bestaat België enkel uit profitariaat dan?
Het is niet omdat je het uiterste uit de kan haalt qua belastingen dat je niet bijdraagt hé.
Je zou dom zijn het niet te doen als je ziet hoe uw bijdrage verbrast wordt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 20:09   #165
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Begrijp jij dan niet dat sommigen GEEN mandaat willen geven om in hun naam dwingelandij door te voeren ?
Dan is er geen stabiele regering mogelijk, als die groep te groot wordt. Dus geen goed idee.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 22:35   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als ik u begrijp bestaat België enkel uit profitariaat dan?
Het is niet omdat je het uiterste uit de kan haalt qua belastingen dat je niet bijdraagt hé.
Je zou dom zijn het niet te doen als je ziet hoe uw bijdrage verbrast wordt.
Niet iedereen wordt bovenmatig beloond voor zijn werk.
Maar het ging wel niet over het onderste uit de kan halen qua belastingen, maar wel over het onderste uit de kan halen qua beloning, en dit dan tegelijkertijd met zo weinig mogelijk werken. Daar is wel een verschil tussen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 22:58   #167
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat hangt af of hij dat miljoen gekregen heeft van mensen die daarvoor wilden betalen, of hij dat gekregen heeft van geld dat gedwongen afgenomen werd.
Subsidies en dergelijke zijn dikwijls niet ver te zoeken, en zit de kans erin dat we toch snel in een grijze zone terechtkomen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 18:34   #168
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, er is nu al geen druk en er is nooit zo'n druk geweest, want stemplicht.
Ten tweede, dan kan er niet 'meer' druk zijn.
Ten derde, vind ik jouw voorspelling wel erg luchtfietserig. Zo van den baas is ne rotzak en leve de klassenstrijd.
Goh. Ik ken toch iemand die me bij de vorige verkiezing zei dat de werkgever hem 'vriendelijk' vroeg of dat nu wel nodig was te gaan stemmen die dag. En die verkiezingen waren niet in de 19de eeuw.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 19:25   #169
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Goh. Ik ken toch iemand die me bij de vorige verkiezing zei dat de werkgever hem 'vriendelijk' vroeg of dat nu wel nodig was te gaan stemmen die dag. En die verkiezingen waren niet in de 19de eeuw.
Liefst niet veralgemenen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 11:28   #170
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met welke coalitie partner?
Je hebt geen coalitiepartner nodig als je de meerderheid haalt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 02:17   #171
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Goed nieuws.

Mensen moeten het recht hebben om zo achterlijk te zijn dat ze geen politieke vertegenwoordiging willen.
Dat is een deel van de kiezers die niet komt ja, maar er is ook een deel dat best wel politieke vertegenwoordiging wil, maar bij niet 1 van de bestaande opties zijn/haar gading vindt en niet wenst om de schijndemocratie te legitimeren door dan maar 'op de minst slechte keuze' te stemmen.

Ik denk dat er zo veel meer zijn dan u denkt. Ik ben er zelf zo een, denk dat de laatste keer dat ik nog gaan stemmen ben +/- 10 jaar geleden is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bovendien kan je je de vraag stellen bij de democratische meerwaarde van iemand die totaal geen politieke interesse heeft en volledig tegen zijn goesting komt stemmen. Is een stem van zo'n persoon echt een bijdrage aan het systeem van democratische verkiezingen?
Ik denk dat mijn politieke interesse ondanks dat ik bewust NIET ga stemmen vele malen hoger ligt dan gemiddeld. En ik ben vast niet de enige.

Overigens, het merendeel van de mensen die ik ken die wel stemmen volgt politiek nauwelijks. Ik denk dat dat wel voor zo ongeveer iedereen hier op het forum geldt. Schat u de politieke interesse van uw vrienden, familie, kennissen en collega's als hoog in? Ik absoluut niet.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 juli 2020 om 02:17.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be