Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2019, 11:11   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1200-1300 euro per maand dus.

Wat voor armoezaaier zijt gij dat ge daarmee rond kunt komen ? Woont gij in een kruipkot met daybeds ? Of leecht ge op uw kinderen en vrouw ?
als je daarnaast nog drie huizen verhuurt valt t wel mee hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 11:16   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als je daarnaast nog drie huizen verhuurt valt t wel mee hoor.
In feite kan het goed zijn dat profiteur een gepensioneerde furstree is en dit hier allemaal uit zijn duim zuigt he ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 11:38   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In feite kan het goed zijn dat profiteur een gepensioneerde furstree is en dit hier allemaal uit zijn duim zuigt he ?
die kans is behoorlijk groot.

ik vermoed dat VDAB m anders wel naar riziv of leefloon zou schuiven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 11:42   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die kans is behoorlijk groot.

ik vermoed dat VDAB m anders wel naar riziv of leefloon zou schuiven.
Zou hij beseffen dat voor de dop uw totaal inkomen niet uitmaakt (lees: huurinkomsten mogen) maar het OCMW wel een middelenonderzoek uitvoert ?

Stelselmatig jobaanbiedingen weigeren kan dus nefaste gevolgen hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 11:44   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zou hij beseffen dat voor de dop uw totaal inkomen niet uitmaakt (lees: huurinkomsten mogen) maar het OCMW wel een middelenonderzoek uitvoert ?

Stelselmatig jobaanbiedingen weigeren kan dus nefaste gevolgen hebben.
eindelijk, zou ik zo zeggen.


ps toch weer een standpunt waar ge niet echt veel medestanders binnen groen voor gaat vinden hé Tavek ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 11:51   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eindelijk, zou ik zo zeggen.


ps toch weer een standpunt waar ge niet echt veel medestanders binnen groen voor gaat vinden hé Tavek ...
Neen ik weet het.

Ik ben politiek wees.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:00   #47
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1200-1300 euro per maand dus.

Wat voor armoezaaier zijt gij dat ge daarmee rond kunt komen ? Woont gij in een kruipkot met daybeds ? Of leecht ge op uw kinderen en vrouw ?
Typische praat v een 2-verdiener met ditto hypotheek & andere 'leningen' die hem/haar in een wurggreep houden aka keeping up with the Jones....

Well my dear je kan dan wel lachen met m'n kruipkot (& daybed) maar ik heb at least geen behoefte noch de verplichting om bijna iedere dag m'n kas af te draaien just 'to pay the bills'.

You only live once, autant en profiter
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:07   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen ik weet het.

Ik ben politiek wees.
als ze nu alleen dat communautaire invriezen, dan zou gij toch perfect in de NVA passen, niet?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:07   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Typische praat v een 2-verdiener met ditto hypotheek & andere 'leningen' die hem/haar in een wurggreep houden aka keeping up with the Jones....

Well my dear je kan dan wel lachen met m'n kruipkot (& daybed) maar ik heb at least geen behoefte noch de verplichting om bijna iedere dag m'n kas af te draaien just 'to pay the bills'.

You only live once, autant en profiter
een hypotheek houdt tweeverdieners niet in een greep hoor bembem.
fluitje van een cent voor tweeverdieners.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:10   #50
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
You only live once
Daar heb je gelijk in. Zonde van het dan zo te vergooien met in een daybed te blijven liggen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:11   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een hypotheek houdt tweeverdieners niet in een greep hoor bembem.
fluitje van een cent voor tweeverdieners.
Dat kan zijn maar men hangt er wel aan vast
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:15   #52
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat kan zijn maar men hangt er wel aan vast
Hoezo? Als ik mijn huis nu verkoop dan ben ik meteen af van mijn hypotheek en hou ik er zelfs nog iets aan over.

En met hetgeen ik er aan over houd moet ik de ziekenkas toch al wat jaartjes bedotten hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:17   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat kan zijn maar men hangt er wel aan vast
Aan wat hangt een hypotheeknemer vast?
Ik heb een hypotheek, en als ik er van af wil, dan kan ik de "borg" ervan verkopen, namelijk het huis waar die hypotheek voor genomen is.
In samenspraak met de bank heb ik dan 2 opties. Of ik betaal de lening integraal terug, en is het allemaal netjes opgeruimd, of ik gebruik die fondsen voor het verwerven van een gelijkwaardige of betere borg.

Natuurlijk, als er idioten zijn die een extra hypotheek nemen -met de woning als borg- om een wereldreis te maken, een Teslikle te kopen of wat dan ook, ja, dan wordt het een ander verhaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:17   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hoezo? Als ik mijn huis nu verkoop dan ben ik meteen af van mijn hypotheek en hou ik er zelfs nog iets aan over.

En met hetgeen ik er aan over houd moet ik de ziekenkas toch al wat jaartjes bedotten hoor.
Je was me voor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:20   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik heb het over Tavek mijn beste.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:31   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb het over Tavek mijn beste.
En waarom zou dat voor Tavek anders zijn? Hij heeft kennis en vaardigheden die veel gevraagd zijn in de industrie over de hele wereld. Dus over zijn inkomen moet die zich geen zorgen maken.
En zoals geschreven, een Belgische hypotheek is een veilig iets, zolang de hypotheeknemer geen gat in de hand heeft.

Grappig eigenlijk, na de laatste keer (10-5-5 hypotheek) is mijn interestvoet gezakt onder de inflatiegrens. Ik doe dus 2keer winst aan het betalen van mijn hypotheek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:36   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En waarom zou dat voor Tavek anders zijn? Hij heeft kennis en vaardigheden die veel gevraagd zijn in de industrie over de hele wereld. Dus over zijn inkomen moet die zich geen zorgen maken.
En zoals geschreven, een Belgische hypotheek is een veilig iets, zolang de hypotheeknemer geen gat in de hand heeft.

Grappig eigenlijk, na de laatste keer (10-5-5 hypotheek) is mijn interestvoet gezakt onder de inflatiegrens. Ik doe dus 2keer winst aan het betalen van mijn hypotheek.
You are missing the point; het gaat er in deze over dat Tavek doodongelukkig zou zijn met 'slechts 1200eurokes' in de maand. En dit projecteert op anderen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:52   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
You are missing the point; het gaat er in deze over dat Tavek doodongelukkig zou zijn met 'slechts 1200eurokes' in de maand. En dit projecteert op anderen.
Ik zou verdomd geïrriteerd zijn als ik maar €1200 per maand zou hebben.
Met zo'n inkomen slenter ik naar het WC , dan naar mijn bureaustoel, en daarna terug naar bed. Misschien dat ik nog wat voorraad ruw materiaal verwerk tot iets waar wat iemand wil kopen. Maar dan moet het wel de moeite waard zijn.

Maar ik ben dan niet alleen, en met het loon van mijn halftijds werkende echtgenote is dat nog meer dan genoeg om alle -huidige- maandelijkse lasten te betalen, en geen boterham minder te eten.
We gaan wel alle hobbies moet laten rusten. En sparen zal ook een pak minder worden. Ook zouden de verbeterings-milieu-werken aan Huize Chaos en stulpje Ragnarok op een laag pitje gezet worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 maart 2019 om 12:53.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:11   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is logisch dat in vele gevallen die arme langdurige oudere doppers geen al te hoog zelfbeeld koesteren. Hoogst begrijpelijk is dat.

Niettemin is dit een gerichte concrete poging tot psychologische vernedering en vernietiging van het zelfbeeld van een dopper door een zogenaamde winner met een overmaat aan pretentie tegenover een zogenaamde verliezer die in feite het geluk had het geluk te vinden en uit de miserie te raken en dus over de hele lijn gewonnen heeft.

In feite heb ik de beste tijd van mijn leven genoten aan de gedwongen dop in die periode, 1994-2010.
En daarna, in vrijwillig pensioen, is dat tot op heden zeker niet verminderd.

Eenzelfde poging tot psychologische vernedering en vernietiging van het zelfbeeld kwam vanwege dezelfde overpretentieuze 'winnaar', die het absurde maar pure kloterij voorstel durfde te formuleren dat niet-productieve 65 plussers het stemrecht zou moeten ontnomen worden.


Voor wat mijn kinderen betreft, die hebben tot nog toe nog niet te lijden gehad onder de discapaciteit waarmee ik midlife geconfronteerd werd, en zijn succesvolle grootpresteerders geworden en zijn dat nog steeds, gezond en gelukkig bovendien. God Beware…

Iedereen kan arm en werkloos en dakloos worden en zelfs kapotgaan in ziekte en behoeftigheid. ...
Je lag niet alleen in de doppers hangmat van 1994 tot 2010 maar ook al van 1982 gedurende 7 jaar, remember ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht


1982. Total burnout after 14 years in a commercial job- succesfully, with promotions. Couldn't self- organise my work anymore, which was self-organising. There was no talk of burnout yet in those times. It just felt like a severe depression, but limited to the work environment. I got fired, which was a relief. The next time I went to work again, was seven years later.

Voor de data base van mijn tweede forum biograaf.
Je werkte 14 jaar
Je dopte 7 jaar
je werkte nog 5 jaar
je dopte de rest van je 'carriere' dus nog eens 16 jaar

Bravo voor deze prestatie !!! 23 jaar doppen en 19 gewerkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 13:19   #60
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1200-1300 euro per maand dus.

Wat voor armoezaaier zijt gij dat ge daarmee rond kunt komen ? Woont gij in een kruipkot met daybeds ? Of leecht ge op uw kinderen en vrouw ?
Ik heb al eens wat over mijn spaarpot en maandelijkse inkomens los gelaten. Maar soit gij moogt denken wat je zelf wilt. En momenteel is het nog 1632 euro/maand. En ik dacht niet dat het verboden is om huurinkomsten en andere te hebben en toch werkzoekende te zijn. Dit is enkel voor het OCMW van toepassing (denk ik toch). Al win ik morgen de Euromillions dan nog zullen ze maandelijks mijn werkloosheidssteun mogen afdokken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In feite kan het goed zijn dat profiteur een gepensioneerde furstree is en dit hier allemaal uit zijn duim zuigt he ?
50 geworden ja maar nog niet gepensioneerd. Gefrustreerd zeker niet en nog vol met levensverwachtingen en uitdagingen. Wel beetje medelijden met de zelfverklaarde ingenieurs die alle moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Maar dat zoeken ze zelf

Maar anders vrijdag geven ze fantastisch weer. Iemand zin om een terras te doen? Ik ben een ganse vrijdagnamiddag vrij. In de voormiddag heb ik al andere plannen op mijn drukke agenda.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be