Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2019, 22:34   #941
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Is er dan iemand hier die forummer Jan persoonlijk kent om hem afwijkend "gedrag" te kunnen toeschrijven?

Het niet eens zijn met hetgeen 'n ander schrijft, kan je moeilijk afwijkend gedrag van die ander noemen.

Ook was ik me er niet van bewust dat forummer Jan 't onderwerp van deze draad was.
Volgens mij ging 't over afwkjkend gedrag van 'gelovigen' in 't algemeen.
Ge moet leren lezen hé gast. Hij vroeg letterlijk op welke elementen zijn persoonlijk gedrag afwijkend was.
Ik heb hem mijn gedacht gegeven. Niet meer of niet minder.
Als gij daar commentaar op hebt, dan kan mij dat geen kloten schelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 22:37   #942
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik verdraai juist niets!
De manier waarop hij met het schuim op de mond de islam/koran stond te verdedigen zei genoeg.
Schuim in jouw ogen en oren, vermoed ik.

Nu, als dat jouw interpretatie is, dan veronderstel ik dat je ten stelligste afkeurt dat vb. in Ninove de Forza-leider moves maakte naar de nva om tezamen in een coalitie te stappen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 00:27   #943
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schuim in jouw ogen en oren, vermoed ik.
Ik zal nooit op die manier die doodscultus staan verdedigen hoor.

Zelfs een liberaal als Verhofstadt zei ooit dat de islam hier eigenlijk niet past.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 09:40   #944
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zal nooit op die manier die doodscultus staan verdedigen hoor.

Zelfs een liberaal als Verhofstadt zei ooit dat de islam hier eigenlijk niet past.
Daar heeft hij dan een punt, maar geldt dit niet voor iedere religie?
Past het om homoseksuelen als psychisch gestoord te beschouwen die naar een psychiater moeten? Of mannen te kleden met jurken waar in de hoogwaardigheidsbekleders in ziet, terwijl vrouwen dezelfde jurk niet aan mogen omdat zij dezelfde functies niet mogen uitoefenen?
Past het om vrouwen geen hand te geven, omdat het vrouwen zijn?
Nu, het christendom heeft natuurlijk veel van zijn pluimen noodgedwongen verloren, dankzij de verlichting en wie in de Thora gelooft, kent geen bekeringsdrang, maar desondanks leidt het tot gedrag, wat los van religie als een vorm van afwijking kan worden omschreven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 09:43   #945
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Stap voor stap.

Leer de kinderen anders ook nog hoe ze een perfecte nazigroet kunnen uitvoeren. FTW!
Ik wil hier nog eens iets aan toevoegen. Veel moskees kunnen ook rekenen op sponsoring vanuit het buitenland. Maar die willen dan wel vorderingen zien, dus een video met blonde kindjes die knielen in een moskee is kassa - kassa.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:01   #946
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zal nooit op die manier die doodscultus staan verdedigen hoor.

Zelfs een liberaal als Verhofstadt zei ooit dat de islam hier eigenlijk niet past.
Verafstoot heeft al veel gezegd en ook geschreven, dat laatste in zijn manifesten.
Enerzijds kan je zeggen dat alle godsdiensten niet (meer) passen in een moderne, op wetenschap georganiseerde maatschappij.
Wat staat als een paal boven water: extremisten passen niet.

Maar altijd: respect voor de andere, als die niet extremist is. Zelfs - en misschien vooral - een respect voor wat die andere als heilig in zijn geloof aanvaardt. (respect wil niet zeggen dat je geen kritiek mag geven, geen humor moogt plegen ...)

Ach, wat zit ik hier te pogen: aan een extremist proberen uit te leggen wat nuance is?

In ieder geval kreeg minister Jan, voor wat hij toen zei in het parlement, applaus van alle parlementairen, behalve deze van het Blok.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:20   #947
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar altijd: respect voor de andere, als die niet extremist is.
Hier sé Schoof, een volle zaal met 'niet-extremisten'..:

https://www.youtube.com/watch?v=D8tFH5yIvsQ

Respect dus, eh.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:54   #948
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De enige reden waarom kinderen (opnieuw?) de verhalen uit de bijbel moeten leren kennen is om meer open te staan voor andere ideologieën (mn. islam), toleranter zijn voor vluchtelingen, allochtonen, (trans)migranten enzovoorts...

Verhalen zoals 'de barmhartige samaritaan', barmhartig zijn voor vreemden, slachtoffers van geweldsmisdrijven maw vluchtelingen, exodus; begrip opbrengen voor vluchtelingen die onmenselijke slavernij ontvluchtten ...en meer van dat fraais.

De oppermarxist Franciscus van Rome roept daar immers ook toe op. Grenzen open, vluchtelingen binnenhalen.
Daar zeg je zoal iets...
Het is inderdaad de vraag waard waarom de kerk nu ineens weer komt aandraven met meer "Bijbelkennis". Terwijl ze toch moet weten dat het gros van de "gelovigen", vooral het jongere gedeelte ervan, daar nog weinig van weet en wenst te weten omdat ze in de huidige maatschappij van zoveel zaken op de hoogte zijn dat sprookjes voor hen nog moeilijk te slikken zullen zijn...
Trouwens, als het de bedoeling is of zou zijn van onze brave gelovigen nog meer vreemdelingen te doen slikken met "barmhartige-samaritaan-verhaaltjes" zou de respons wel eens minder kunnen meevallen! Bijbel of geen bijbel, er zullen genoeg mensen zijn die de massa-immigratie al lang niet meer zo genegen zijn. Dat die er niet komen om hun pensioen te betalen later hebben ze al door...
Misschien toch geen zo'n goede zet van het "katholieke onderwijs"...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 12:02   #949
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet zo negatief oordelen over de islam SDX.

Volgens de Jan (Jambon) is er niets mis met de islam/koran en Bourgeois droomt van een Europese islam, het komt allemaal wel goed.

Ik blijf wel zitten met de vraag waarom Bourgeois een andere islam wil als er volgens Jambon met de huidige islam niets mis is. Raar.
In de plaats van die komedie te blijven herhalen, geef nog eens de context van wat je beweert ipv van telkens met een stukje zin! Dat Jambon het zo hoog op heeft met de islam, dat valt echt niet op hoor...
Dat ze elke zin waarin die woordjes voorkomen drie keren moeten herkauwen, want ze zouden welk eens dat fameuze "godsdienstvrijheid-begrip" kunnen met de voeten treden, dat is wat anders! En dan zijn er veel meer die zullen staan roepen en schelden en komedie spelen! En nu wellicht elke dag staan geduldig te luisteren en te lezen tot ze dat ergens "ontdekken"...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 12:06   #950
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik verdraai juist niets!
De manier waarop hij met het schuim op de mond de islam/koran stond te verdedigen zei genoeg.
En dan nog met het schuim op de mond erbovenop?
Hij zal zich toch niet in stilte bekeerd hebben tot de islam?
Alleen, met zijn naam Jambon/Hesp loopt hij toch risico's...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 12:10   #951
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zal nooit op die manier die doodscultus staan verdedigen hoor.

Zelfs een liberaal als Verhofstadt zei ooit dat de islam hier eigenlijk niet past.
Is dat niet dezelfde klootz… die ons de snel-Belg-wet heeft cadeau gedaan? En daarmee eerder nog meer voor de verspreiding van de islam alhier gezorgd heeft? Waardoor we er nog meer hier binnen gehaald hebben en vooral hier veilig vastgebeiteld , want "ze zijn Belg"? Zelfs de IS-kandidaten...

Laatst gewijzigd door andev : 16 januari 2019 om 12:13.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 12:23   #952
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zal nooit op die manier die doodscultus staan verdedigen hoor.

Zelfs een liberaal als Verhofstadt zei ooit dat de islam hier eigenlijk niet past.
dat is wel héél lang geleden. Die woorden heeft hij ondertussen al lang terug ingeslikt.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 14:44   #953
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Daar zeg je zoal iets...
Het is inderdaad de vraag waard waarom de kerk nu ineens weer komt aandraven met meer "Bijbelkennis". Terwijl ze toch moet weten dat het gros van de "gelovigen", vooral het jongere gedeelte ervan, daar nog weinig van weet en wenst te weten omdat ze in de huidige maatschappij van zoveel zaken op de hoogte zijn dat sprookjes voor hen nog moeilijk te slikken zullen zijn...
Trouwens, als het de bedoeling is of zou zijn van onze brave gelovigen nog meer vreemdelingen te doen slikken met "barmhartige-samaritaan-verhaaltjes" zou de respons wel eens minder kunnen meevallen! Bijbel of geen bijbel, er zullen genoeg mensen zijn die de massa-immigratie al lang niet meer zo genegen zijn. Dat die er niet komen om hun pensioen te betalen later hebben ze al door...
Misschien toch geen zo'n goede zet van het "katholieke onderwijs"...
't Gaat in dit geval om kinderen, die makkelijk te manipuleren zijn.
Die nog gevoelig zijn voor dat soort indoctrinatie.

Op deze manier probeert de rk terug aan macht te winnen via islam, waar geen kritiek op geduld wordt & steeds meer invloed krijgt op de samenleving.

Ze zullen van 'n kouwe kermis thuiskomen.

Verdraagzaamheid, tolerantie, andere wang toekeren, naasten liefhebben ... zijn allemaal mooie deugden, indien ze wederkerig zijn.
In islam is dit niet 't geval, integendeel.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:12   #954
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Blijf ook de vraag of de hier groeiende islam zo blij zal zijn met een heropleving van het christendom, die maken enkel nog meer duidelijk dat ze "ongelovigen" zijn!
Nieuwe godsdienstoorlog in het verschiet?
Of gaat men ons straks "stoemelings" wijsmaken dat God en Allah toch hetzelfde is, of zo?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 18:27   #955
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien toch maar eens de betekenis opzoeken van het woord "gedrag". Iets doen. Handelen.
Uw dogmatische mening verkondigen is geen handeling? Doet u dan niets?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 20:33   #956
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Intelligente mensen beseffen dat de wetenschap van de biologie simpelweg bewijst dat godsdienst een fabeltje is; een uitvinding van mensen.
Wel, ik wil wel eens dat bewijsmateriaal zien dat aantoont dat "godsdienst een fabeltje is".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 20:34   #957
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Uw dogmatische mening verkondigen is geen handeling? Doet u dan niets?
Als iemand verkondigt dat drugs gelegaliseerd moet worden, is dat dus een handeling? Neen, het is een mening uiten. De wet maakt duidelijk een onderscheid tussen handelen (drugs verhandelen bijvoorbeeld) en een mening uiten (zich een voorstander tonen van legalisatie).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 20:36   #958
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn norm van psychiatrische afwijkingen, of het nu om gedrag gaat of om andere vormen van menselijk actief zijn, is de wetenschap.
Kunt u eens concreet aanwijzen welke wetenschap heeft aangetoond dat geloof een psychische afwijking inhoudt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 20:43   #959
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(ooit in de verre geschiedenis was er een voorouder van jvdb die aan anderen vroeg hoe het mogelijk was dat zij hem niet volgden in wat in de bijbel stond, namelijk dat de zon rond de aarde draaide ....
wetenschap, mijn beste, wetenschap.)
Dan mag u mij eens vertellen waar er in de bijbel staat dat "de zon rond de aarde draait".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 20:44   #960
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mensen in de gevangenis willen gooien die abortus plegen.
En wie wilt er dat wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be