Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2019, 08:15   #881
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hier zijn 11 geniale oplossingen voor de klimaatproblemen.

Een andere oplossing zou kunnen zijn:

Laten we alle luxe (artikelen) opgeven die we eigenlijk niet echt nodig hebben.
Gewoon belachelijk. Daarmee gaan de klimaatseffecten, voorzien in 2100, er pas in 2120 zijn of zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 12:11   #882
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gewoon belachelijk. Daarmee gaan de klimaatseffecten, voorzien in 2100, er pas in 2120 zijn of zo.
Ge moogt dat wel zeggen.

Samen douchen.
Als ik alleen douche is dat netgeteld 11 minuten in de badkamer(waarvan 4 met water aan, met spaarkop en spaar-thermostaatkraan), en ik scheer me dan nog met koud water ook.
Als mijn vrouwke en ik tesamen onder de douche gaan (hebben we speciaal een grote douchecabine voor) dan is dat minstens een half uurtje genieten.
Welk koppel (of meer) dat van elkaar houd en lichamelijk nog capabel zijn, gaat geen gebruik maken van de situatie?

Verwarming uit of standje lager.
Goed plan an sich . De verwarming uit, achterdeur open en het wordt zelfs bij vriestemperaturen niet kouder dan 6C° in huize Chaos (per ongeluk getest toen onze Duitse herder de achterdeur verwijderd had om in de sneeuw te kunnen spelen). Onze "exotische buren" stoken namelijk goed bij met hun mazoutkachels.
Oh, en onze thermostaat staat op 19°C ingesteld voor de verwarmde lokalen, alleen de badkamer maken we warmer op commando.
En deze voorstellen met een chocomelkje, hebben die al eens nagedacht over de milieukost van al die choco,transport en bewerkingen, alswel het probleem met monocultuur?
Maar niet gevreesd, met wat geluk hebben we hier geen verwarming meer nodig binnen een paar jaar.

Steek het licht minder snel aan.
Gaat echt enorm veel besparen hier. Alles LED en met gericht licht, uitgezonderd de algemene verlichting in de werkplaats (die met moeite een uurtje per dag aan is momenteel).
Mensen die nu nog met halogeenspotjes van 50W en soortgelijke werken, die verdienen stampen.

Stekker uit.
Ja, dat kan zo'n 30W per dag besparen als ik alle internet connectie-apparaten uitleg. Maar dan heb ik er wel wat discomfort van. Die 11kw kan er wel bij, bij de 2000Kw die we jaarlijks verbruiken hier.

Op reis in eigen land?
Naar waar?
De bij deftig weer filevolle wegen richting kust? Samengepakt in overvol openbaar vervoer, met een frigobox of 2, een draagtas kinder-benodigdheden en handen op alle belangrijke en/of dure dingen.
Doe eens wat onderzoek en verken de lokale musea en soortgelijke bezienswaardigheden. Dat kan je in 1 keer met de fiets, wat een ander voorstel is.
Gebruik meer de fiets.
Zeer handig als je regelmatig grote dingen of gereedschap vervoerd. Ik heb nog geen bakfiets gevonden die aan mijn EN de wettelijke eisen voldoet.
Maar voor de slechte verstaanders. Ga maar eens naar de supermarkt, je week/maandinkopen doen met de fiets. of de meubelwinkel naar keuze.

Veggiedag
Onze forumveganist wist gisteren nog te melden dat zijn algenburgers veel duurder zijn dan het echte spul. Prijs van iets wordt bepaald maaktprijs (werkuren+materiaal+energie+transport) + belastingen + gewenste winst.
Waar gaat het mis dan?
Oh, lekker he, die Zuid Amerikaanse Quinoa afgewerkt met die verse Japanse Shiitake champions overgoten met de prachtige Keizerlijke soyasaus.
Maar voor hen die echt moedig zijn hier een pracht veggie gerecht

Wandelen/sporten ipv TV kijken.
Probleem. Huize Chaos heeft al sinds 2003 geen TV meer.

Carpolen.
Moet je wel mensen hebben waarmee je kan carpolen. Nine to Five bureaupikkies kunnen dat regelen. Maar die kunnen dan ook met veel in het openbaar vervoer(alhoewel, met het Belgische openbaar vervoer is dat niet zo evident). Ikzelf heb er dus niets aan. Mijn normale werktijden gecombineerd met het feit dat ik regelmatig vroeger op't later weg van't werk ben om de taken goed uit te voeren/af te werken. Neen, carpoling is geen optie voor me.

Zonne-energie.
Komt eraan, moet alleen nog het budget voor de accu's bij elkaar sparen of een 1% lening aangaan. Dan krijgt de gewone elektriciteitsmeter een stamp.

Kernenergie.
Het enige serieuze in die hele lijst.
Grappig, gisteren mijn sollicitatie naar Engie gestuurd voor een technische functie in de kerncentrale van Doel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 18:37   #883
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ge moogt dat wel zeggen.

Samen douchen.
Als ik alleen douche is dat netgeteld 11 minuten in de badkamer(waarvan 4 met water aan, met spaarkop en spaar-thermostaatkraan), en ik scheer me dan nog met koud water ook.
Als mijn vrouwke en ik tesamen onder de douche gaan (hebben we speciaal een grote douchecabine voor) dan is dat minstens een half uurtje genieten.
Welk koppel (of meer) dat van elkaar houd en lichamelijk nog capabel zijn, gaat geen gebruik maken van de situatie?

Verwarming uit of standje lager.
Goed plan an sich . De verwarming uit, achterdeur open en het wordt zelfs bij vriestemperaturen niet kouder dan 6C° in huize Chaos (per ongeluk getest toen onze Duitse herder de achterdeur verwijderd had om in de sneeuw te kunnen spelen). Onze "exotische buren" stoken namelijk goed bij met hun mazoutkachels.
Oh, en onze thermostaat staat op 19°C ingesteld voor de verwarmde lokalen, alleen de badkamer maken we warmer op commando.
En deze voorstellen met een chocomelkje, hebben die al eens nagedacht over de milieukost van al die choco,transport en bewerkingen, alswel het probleem met monocultuur?
Maar niet gevreesd, met wat geluk hebben we hier geen verwarming meer nodig binnen een paar jaar.

Steek het licht minder snel aan.
Gaat echt enorm veel besparen hier. Alles LED en met gericht licht, uitgezonderd de algemene verlichting in de werkplaats (die met moeite een uurtje per dag aan is momenteel).
Mensen die nu nog met halogeenspotjes van 50W en soortgelijke werken, die verdienen stampen.

Stekker uit.
Ja, dat kan zo'n 30W per dag besparen als ik alle internet connectie-apparaten uitleg. Maar dan heb ik er wel wat discomfort van. Die 11kw kan er wel bij, bij de 2000Kw die we jaarlijks verbruiken hier.

Op reis in eigen land?
Naar waar?
De bij deftig weer filevolle wegen richting kust? Samengepakt in overvol openbaar vervoer, met een frigobox of 2, een draagtas kinder-benodigdheden en handen op alle belangrijke en/of dure dingen.
Doe eens wat onderzoek en verken de lokale musea en soortgelijke bezienswaardigheden. Dat kan je in 1 keer met de fiets, wat een ander voorstel is.
Gebruik meer de fiets.
Zeer handig als je regelmatig grote dingen of gereedschap vervoerd. Ik heb nog geen bakfiets gevonden die aan mijn EN de wettelijke eisen voldoet.
Maar voor de slechte verstaanders. Ga maar eens naar de supermarkt, je week/maandinkopen doen met de fiets. of de meubelwinkel naar keuze.

Veggiedag
Onze forumveganist wist gisteren nog te melden dat zijn algenburgers veel duurder zijn dan het echte spul. Prijs van iets wordt bepaald maaktprijs (werkuren+materiaal+energie+transport) + belastingen + gewenste winst.
Waar gaat het mis dan?
Oh, lekker he, die Zuid Amerikaanse Quinoa afgewerkt met die verse Japanse Shiitake champions overgoten met de prachtige Keizerlijke soyasaus.
Maar voor hen die echt moedig zijn hier een pracht veggie gerecht

Wandelen/sporten ipv TV kijken.
Probleem. Huize Chaos heeft al sinds 2003 geen TV meer.

Carpolen.
Moet je wel mensen hebben waarmee je kan carpolen. Nine to Five bureaupikkies kunnen dat regelen. Maar die kunnen dan ook met veel in het openbaar vervoer(alhoewel, met het Belgische openbaar vervoer is dat niet zo evident). Ikzelf heb er dus niets aan. Mijn normale werktijden gecombineerd met het feit dat ik regelmatig vroeger op't later weg van't werk ben om de taken goed uit te voeren/af te werken. Neen, carpoling is geen optie voor me.

Zonne-energie.
Komt eraan, moet alleen nog het budget voor de accu's bij elkaar sparen of een 1% lening aangaan. Dan krijgt de gewone elektriciteitsmeter een stamp.

Kernenergie.
Het enige serieuze in die hele lijst.
Grappig, gisteren mijn sollicitatie naar Engie gestuurd voor een technische functie in de kerncentrale van Doel.
Alvast véél succ6!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 10:00   #884
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ge moogt dat wel zeggen.

Samen douchen.
Als ik alleen douche is dat netgeteld 11 minuten in de badkamer(waarvan 4 met water aan, met spaarkop en spaar-thermostaatkraan), en ik scheer me dan nog met koud water ook.
Als mijn vrouwke en ik tesamen onder de douche gaan (hebben we speciaal een grote douchecabine voor) dan is dat minstens een half uurtje genieten.
Welk koppel (of meer) dat van elkaar houd en lichamelijk nog capabel zijn, gaat geen gebruik maken van de situatie?
...
...

Kernenergie.
Het enige serieuze in die hele lijst.
Grappig, gisteren mijn sollicitatie naar Engie gestuurd voor een technische functie in de kerncentrale van Doel.
Mad, wij douchen ook soms samen, vooral in de zomer.
Het summum !


Laatst gewijzigd door Boduo : 18 maart 2019 om 10:00.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 03:15   #885
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dus waar zit het probleem dan?
In het eclatante egoïsme en egotisme en hedonisme. In de kortzichtigheid en de ongevoeligheid en het gebrek aan empathie. In de onverschilligheid tegenover het welzijn van je kleinkinderen … en de planeet.

-------


Citaat:
De Arkprijs van het Vrije Woord gaat dit jaar naar de jonge klimaatactivistes Anuna De Wever en Kyra Gantois. Dat besliste het Arkcomité gisteren op de jaarlijkse vergadering. Het Arkcomité looft De Wever en Gantois voor hun inspanningen om de klimaatverandering hoog op de politieke agenda te plaatsen “zonder te willen polariseren en met de nodige nuance en waardigheid”.
https://www.hln.be/showbizz/kunst-li...oord~a9704ef6/


Uiterst verdiend toegekend, proficiat

De jury zal de zogenaamde vlieghypocrisie over het hoofd gezien hebben

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 maart 2019 om 03:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 20:15   #886
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In het eclatante egoïsme en egotisme en hedonisme. In de kortzichtigheid en de ongevoeligheid en het gebrek aan empathie. In de onverschilligheid tegenover het welzijn van je kleinkinderen … en de planeet.

-------


https://www.hln.be/showbizz/kunst-li...oord~a9704ef6/


Uiterst verdiend toegekend, proficiat

De jury zal de zogenaamde vlieghypocrisie over het hoofd gezien hebben
Geert Noels zegde het al in het verleden: dat egoïsme, gebrek aan empathie & hebzucht zijn de oorzaak van veel miserie over de ganse wereld.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 21:12   #887
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Op basis van het klimaatprobleem gooit men vrij dikwijls met stenen naar grote bedrijven.

Toch zijn er best grote bedrijven die moeite doen om te proberen goede milieuprestaties neer te zetten.

Grote bedrijven zijn die instellingen die waren maken waar wij met zen allen dankbaar gebruik van maken vergeten de milieuactivisten dat of willen zij terug liever in een boom gaan wonen?

Laat ik er een groot bedrijf uitpikken, Link

De milieumeisjes hadden een klein boekje uit, papier, inkt verwerkingsproces of is het *kassa*kassa?*

Staat u mij toe beste forumleden & lezers mijn nieuwe grotwoning hierbij in te huldigen, back to basics!

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 maart 2019 om 21:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 21:34   #888
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geert Noels zegde het al in het verleden: dat egoïsme, gebrek aan empathie & hebzucht zijn de oorzaak van veel miserie over de ganse wereld.
Maw, "leven" is de bron van alle miserie.
Ergens is dat wel waar. Hoe minder leven, hoe minder miserie.

Als er geen leven meer is, is er ook geen miserie meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2019 om 21:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 21:59   #889
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op basis van het klimaatprobleem gooit men vrij dikwijls met stenen naar grote bedrijven.

Toch zijn er best grote bedrijven die moeite doen om te proberen goede milieuprestaties neer te zetten.

Grote bedrijven zijn die instellingen die waren maken waar wij met zen allen dankbaar gebruik van maken vergeten de milieuactivisten dat of willen zij terug liever in een boom gaan wonen?

Laat ik er een groot bedrijf uitpikken, Link

De milieumeisjes hadden een klein boekje uit, papier, inkt verwerkingsproces of is het *kassa*kassa?*

Staat u mij toe beste forumleden & lezers mijn nieuwe grotwoning hierbij in te huldigen, back to basics!

2 andere grote bedrijven die inspanningen doen zijn Colruyt & Delhaize.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 22:00   #890
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maw, "leven" is de bron van alle miserie.
Ergens is dat wel waar. Hoe minder leven, hoe minder miserie.

Als er geen leven meer is, is er ook geen miserie meer.
leven op een niet-humane manier is de bron van veel miserie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 07:00   #891
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
leven op een niet-humane manier is de bron van veel miserie.
Dus alle niet-menselijke leven is wat voor miserie zorgt ? Maar we zijn dat aan het uitschakelen, he. Binnenkort is er niet veel niet-menselijk (niet-humaan dus) leven meer. Wij zijn de 6de extinctiegolf. Het niet-humane is binnenkort verleden tijd.

Grapje natuurlijk. Met niet-humaan bedoel je eigenlijk een soort van roze eenhoorn die ons iets "speciaals" en "empathisch" zou geven. Maar laat dat nu net precies omgekeerd zijn: het is empathie die voor miserie zorgt.

Waarom is Gretaaken ongelukkig sinds haar 8 jaar ? Heeft ze veel zeer ? Doet haar groten teen zodanig veel pijn dat ze triestig is ? Nee, ze heeft ingebeelde miserie omdat ze inzit met de geprojecteerde miserie van onbestaande mensen. Haar misplaatste empathie is wat haar ongelukkig maakt. En wat schrik aanjaagt aan duizenden en duizenden kinderen, die, in plaats van zich zorgen te maken over problemen die hen vandaag geen miserie geven, beter zouden snoepen van de betere momenten van hun leven.

Er is geen enkele reden om U ooit zorgen te maken over wat dan ook, als je de mogelijkheid hebt om uzelf af te maken. De dood is een fantastisch einde van een lijdensweg. Je stelt de dood enkel maar uit als je denkt nog plezier te beleven. Als er geen plezier meer is, meer nog, als er miserie is, dan is de dood altijd een oplossing. Er IS dus nooit echt een echt probleem, dat niet met de dood kan opgelost worden.

Dus nee, ge hebt het verkeerd: het ENIGE wat voor miserie zorgt, is precies dat "humane" van U.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2019 om 07:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 07:40   #892
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op basis van het klimaatprobleem gooit men vrij dikwijls met stenen naar grote bedrijven.

Toch zijn er best grote bedrijven die moeite doen om te proberen goede milieuprestaties neer te zetten. Grote bedrijven zijn die instellingen die waren maken waar wij met zen allen dankbaar gebruik van maken vergeten de milieuactivisten dat of willen zij terug liever in een boom gaan wonen?
Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven inspanningen doen voor het milieu. Maar de belangrijkste is winst maken. Minder energie en grondstoffen verspillen is kassa kassa.

Citaat:
Laat ik er een groot bedrijf uitpikken, Link
Oh, ik kan daartegen General Elektric zetten. Die bouwen windmolenparken, maar ook vliegtuig straalmotoren. Gas en stoomturbines, zelfs hele kolencentrales.
Citaat:
De milieumeisjes hadden een klein boekje uit, papier, inkt verwerkingsproces of is het *kassa*kassa?*
Propaganda. Ik ben er van verbaasd dat ze nog geen flyers uitdelen.
Citaat:
Staat u mij toe beste forumleden & lezers mijn nieuwe grotwoning hierbij in te huldigen, back to basics!

Met plastieken stoeltjes...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 08:57   #893
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geert Noels zegde het al in het verleden: dat egoïsme, gebrek aan empathie & hebzucht zijn de oorzaak van veel miserie over de ganse wereld.

Vandaar dat er zoiets onontbeerlijk bestaat als taksen. Men moeten de egoïsten raken waar het zeer doet en ze als het ware aan de hand van belastingen een geweten laten kweken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 09:01   #894
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vandaar dat er zoiets onontbeerlijk bestaat als taksen. Men moeten de egoïsten raken waar het zeer doet en ze als het ware aan de hand van belastingen een geweten laten kweken.
Dan gaan die egoïsten naar plaatsen waar hun inspanningen minder beboet worden. Gerard Depardieu had dat goed in de gaten.

Ook multinationals, de organisaties met echt veel poen, kennen die systemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 09:50   #895
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan gaan die egoïsten naar plaatsen waar hun inspanningen minder beboet worden. Gerard Depardieu had dat goed in de gaten.

Ook multinationals, de organisaties met echt veel poen, kennen die systemen.
Dat was een platte, rode vermogensbelasting, waar het gaat om miljoenen.
Logisch dat de grootverdieners dan verkassen naar andere oorden.

Hier gaat het om het gedrag van zoveel mogelijk mensen te sturen, en daarbij zijn taksen en bonussen - hoe je het ook draait of keert - de beste garantie op succes.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 11:47   #896
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vandaar dat er zoiets onontbeerlijk bestaat als taksen. Men moeten de egoïsten raken waar het zeer doet en ze als het ware aan de hand van belastingen een geweten laten kweken.
Spijtig dat net de grootste hebzuchtige en egoïsten zijnde de rijksten der aarde geen of omzeggens geen taksen betalen

Taksen zijn er voor Jan Modaal en die dienen om de speeltuinen van de machtigen der aarde in werking te houden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 maart 2019 om 11:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 13:07   #897
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Spijtig dat net de grootste hebzuchtige en egoïsten zijnde de rijksten der aarde geen of omzeggens geen taksen betalen

Taksen zijn er voor Jan Modaal en die dienen om de speeltuinen van de machtigen der aarde in werking te houden.
Dat hoeft niet zo te zijn. Vaak ligt het probleem bij gebrek aan opleiding - kennis en verstand. Het is dus zeker niet zo dat alle rijken egoïsten zijn, dan kan evengoed het geval zijn bij Jan Modaal.

https://www.hln.be/showbizz/celebrit...sEKly1t50NwOaj
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 13:39   #898
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat was een platte, rode vermogensbelasting, waar het gaat om miljoenen.
Logisch dat de grootverdieners dan verkassen naar andere oorden.

Hier gaat het om het gedrag van zoveel mogelijk mensen te sturen, en daarbij zijn taksen en bonussen - hoe je het ook draait of keert - de beste garantie op succes.
Akkoord maar in Belgie zijn de "belastingen" in het algemeen zó hoog dat veel gewone mensen moeite hebben om aan het einde v.d. maand een kleinigheid te sparen.
Dat is verkéérd !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 11:22   #899
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Akkoord maar in Belgie zijn de "belastingen" in het algemeen zó hoog dat veel gewone mensen moeite hebben om aan het einde v.d. maand een kleinigheid te sparen.
Dat is verkéérd !!!
In tegendeel. Dat is goed voor het klimaat. En we moeten ervoor zorgen dat ze zelfs al na de eerste week niks meer kunnen uitgeven. Dan is hun consumptie door 5 gedeeld. Zoals het hoort.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 20:03   #900
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat hoeft niet zo te zijn. Vaak ligt het probleem bij gebrek aan opleiding - kennis en verstand. Het is dus zeker niet zo dat alle rijken egoïsten zijn, dan kan evengoed het geval zijn bij Jan Modaal.

https://www.hln.be/showbizz/celebrit...sEKly1t50NwOaj
Juist: kennis & verstand: m.a.w. de OPVOEDING speelt een determinerende rol in elk mensenleven !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be