Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2019, 10:13   #41
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat heeft met antisemitisme an sich niets te maken maar enke met het, door die minderheidsgroepen, beperken van ONZE verworven vrijheden. Aanpassen of opkrassen.
Dan moet je daar de discussie over aangaan, reden voor antisemitisme is dit dus niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:14   #42
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Racisme kan niet punt. Is het niet racistisch in de strijd tegen het racisme discriminerend te werk te gaan?
Antisemitisme is een vorm van racisme hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:16   #43
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zendtijd krijgen om te klagen over een karnavalswagen in Aalst. Eerder dan antisemitisme op te lossen creëert men het tegenovergestelde alzo. Met iedereen wordt gespot tijdens carnaval. Of dienen er daar heilige huisjes te bestaan?
Daar loopt een andere discussie over en heb ik mijn punt ook duidelijk gemaakt, de draak steken tijdens carnaval moet kunnen; ook wanneer het over minderheidsgroepen gaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:30   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zie hem ne keer in aktie, samen met BHL Franse Jood met de ver 'van mijn bed hautaine filosofie' is niet echt mijn ding.
Beiden wel effe op hun plaats gezet door ex ambassadeur...
Heb het videootje niet bekeken, maar kan het wel raden. Ik vind in deze dat de Palestijnen gewoon verloren hebben, en dus geelimineerd moeten worden. Exact hoe Israel erin is geslaagd om met de hulp van de Britten dat grondgebied daar te veroveren heeft geen belang: de verliezer moet eraan.

Op dezelfde wijze dat ik geen traan zou gelaten hebben mochten de nazi's erin geslaagd zijn om de joden uit te roeien (dan waren zij dus gelukt in hun opzet, en dat "gelukt zijn" zou dan tevens hun daden verrechtvaardigd hebben, gezien zij dan winnaars zouden geweest zijn), laat ik ook geen traan voor Palestijnen die hun grondgebied verloren hebben. Het idee van die in leven te laten was even dom als ons idee om de Congolezen niet uit te roeien. Als je verovert, moet je dat ten volle doen. Vae victis, he. Er is geen plaats voor verliezers. Die laten bestaan is bron van alle ambras.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 11:26   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.837
Standaard

Antisemitisme is nog wat anders dan een beetje de spot drijven met.
Soit, mannen met een soort bonte hoedendozen op hun hoofd en pijpenkrullen langs hun wangen, werken op mijn lachspieren. En of dat nu joden of niet-joden zijn, maakt helemaal geen verschil.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 11:44   #46
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht

Waarom wordt er toch steeds naast de kwestie gereageerd zonder eerst de bijdrages te bekijken?
Nee, ik zit recht in de roos mijn beste.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 12:07   #47
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heb het videootje niet bekeken, maar kan het wel raden. Ik vind in deze dat de Palestijnen gewoon verloren hebben, en dus geelimineerd moeten worden. Exact hoe Israel erin is geslaagd om met de hulp van de Britten dat grondgebied daar te veroveren heeft geen belang: de verliezer moet eraan.

Op dezelfde wijze dat ik geen traan zou gelaten hebben mochten de nazi's erin geslaagd zijn om de joden uit te roeien (dan waren zij dus gelukt in hun opzet, en dat "gelukt zijn" zou dan tevens hun daden verrechtvaardigd hebben, gezien zij dan winnaars zouden geweest zijn), laat ik ook geen traan voor Palestijnen die hun grondgebied verloren hebben. Het idee van die in leven te laten was even dom als ons idee om de Congolezen niet uit te roeien. Als je verovert, moet je dat ten volle doen. Vae victis, he. Er is geen plaats voor verliezers. Die laten bestaan is bron van alle ambras.
Stom van mij. 'k Was effe vergeten waarom ik regelmatig plat lig bij je analyse van situaties.


Sorry, tes TGIF aka: verstand op plezier nu.
Cynisme: I'll be back on Monday
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 12:12   #48
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
je kunt je beter informeren.
Joodse mensen hebben echt lang niet allemaal geld, de diamant is nu in handen van Indiers, en ook onder de Joodse bevolking komt armoede steeds meer voor.

Mogen zij meer dan anderen? Wat dan volgens u?
Op een hoger niveau zit veel geld, en de Joden hebben meer in de pap te brokken dan dat je mss wel zou denken.
Joden, geld & macht.
Wereldwijd zelfs.
Waarom steunen bvb de VS Israel zo denk je ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 12:19   #49
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Op een hoger niveau zit veel geld, en de Joden hebben meer in de pap te brokken dan dat je mss wel zou denken.
Joden, geld & macht.
Wereldwijd zelfs.
Waarom steunen bvb de VS Israel zo denk je ?
opeten met haar en voorhuid zoals in JY City.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 13:31   #50
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Op een hoger niveau zit veel geld, en de Joden hebben meer in de pap te brokken dan dat je mss wel zou denken.
Joden, geld & macht.
Wereldwijd zelfs.
Waarom steunen bvb de VS Israel zo denk je ?
En wat mogen joden hier meer dan anderen?
Dat beweer je dus kun je voorbeelden geven?
er zijn op wereld niveau in iedere groep rijke mensen, maar Joden hier zijn echt niet allemaal rijk. Integendeel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 13:33   #51
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb je de geschiedenis van het zionisme al eens gelezen?
Ja
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 13:39   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Op een hoger niveau zit veel geld, en de Joden hebben meer in de pap te brokken dan dat je mss wel zou denken.
Joden, geld & macht.
Ik ken Joden die gewone middenklassers zijn hoor. Dat Joden speciaal "rijk" zouden zijn, is zo een stereotype, zoals je kan zeggen dat "blanken rijk zijn". Het enige waar het statistisch duidelijk is dat Joden gewoon met hoofd en schouders boven andere ethnieen uitsteken, is in wetenschap. Het aantal Nobelprijzen van Joden is gewoon gigantisch: 20% van alle prijzen ! Per capita zou dat neerkomen op een "normaal" cijfer als er 1.5 miljard Joden zouden zijn...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...obel_laureates

Effe vergelijken:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...obel_laureates



Wat wiskunde betreft: 25% van de Fields medals

http://www.jinfo.org/Fields_Mathematics.html

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2019 om 13:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 13:54   #53
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo zie ik het ook. Met de import van islamieten is meteen ook een torenhoge frustratie binnengerold. De overgrote meerderheid onder hen haat Israël. Het liefst zouden ze het helemaal zien verdwijnen. Maar tegen de wetenschappelijke en technische superioriteit van de joodse staat kan het in Allah en de Profeet berustend volkje in de verste verte niet opgewassen. De meest intelligente oplossing voor de Palestijnen ligt niet in een eeuwig jihadistische houding, ze maken gewoon geen enkele kans. Wel in een rustige en wel overwogen akkoord met Israël waarbij ze zich engageren hun belligerent standpunt te verlaten en besluiten met de joodse staat normale relaties aan te gaan. Hun welvaart zou met sprongen omhoog gaan.
Inderdaad het frustreert veel moslims mateloos dat de door hen gehate joden een zo succesrijke staat Israel hebben kunnen opbouwen temidden van een heleboel hen vijandig gezinde landen die nochtans kunnen prat gaan op de enige ware religie. Wat mij verbaast is dat zovele westerse 'intellectuelen' zo'n vernietigend oordeel vellen over Israel. Het is nota bene zowat de enige echte democratische staat in die regio.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 13:58   #54
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Joden, geld & macht.
Wereldwijd zelfs.
Waarom steunen bvb de VS Israel zo denk je ?
Ach, dat stereotype stamt nog uit de tijd dat Joden de toegang werd ontzegd tot gilden en geen land mochten bezitten zodat ze ook geen boer konden zijn. Bijgevolg waren de middelen om in hun levensonderhoud te voorzien veel beperkter en velen zochten dan hun toevlucht in handel of bankieren.

Uiteraard werden sommigen succesvol in hun beroep en ontstonden er enkele grote bankierfamilies zoals de Rothshilds. Maar lang niet alle Joden waren zo succesvol en er waren er genoeg bij die het met zeer modale middelen moesten stellen. Er waren ook verschillende momenten in de geschiedenis dat Joden hun bezittingen zomaar konden aangeslagen of vernield worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 22:47   #55
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ken Joden die gewone middenklassers zijn hoor. Dat Joden speciaal "rijk" zouden zijn, is zo een stereotype, zoals je kan zeggen dat "blanken rijk zijn". Het enige waar het statistisch duidelijk is dat Joden gewoon met hoofd en schouders boven andere ethnieen uitsteken, is in wetenschap. Het aantal Nobelprijzen van Joden is gewoon gigantisch: 20% van alle prijzen ! Per capita zou dat neerkomen op een "normaal" cijfer als er 1.5 miljard Joden zouden zijn...
De meeste Joden kan je wat rijkdom betreft vergelijken met doorsnee burgers. Dat klopt.
Maar er zit ook een kern die wel wat meer invloed heeft en daar zijn 'Joden, geld & macht' niet ver meer te zoeken. Maar het meeste daarvan zien we niet.
Hun invloed in banken, economie,... bvb.
Artikeltjes genoeg van terug te vinden op het net. (maar sommige mag je wel met een korreltje zout nemen)
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 22:51   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Inderdaad het frustreert veel moslims mateloos dat de door hen gehate joden een zo succesrijke staat Israel hebben kunnen opbouwen temidden van een heleboel hen vijandig gezinde landen die nochtans kunnen prat gaan op de enige ware religie. Wat mij verbaast is dat zovele westerse 'intellectuelen' zo'n vernietigend oordeel vellen over Israel. Het is nota bene zowat de enige echte democratische staat in die regio.
Ik denk dat je de geschiedenis van het zionisme toch niet gelezen hebt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 22:54   #57
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ach, dat stereotype stamt nog uit de tijd dat Joden de toegang werd ontzegd tot gilden en geen land mochten bezitten zodat ze ook geen boer konden zijn. Bijgevolg waren de middelen om in hun levensonderhoud te voorzien veel beperkter en velen zochten dan hun toevlucht in handel of bankieren.

Uiteraard werden sommigen succesvol in hun beroep en ontstonden er enkele grote bankierfamilies zoals de Rothshilds. Maar lang niet alle Joden waren zo succesvol en er waren er genoeg bij die het met zeer modale middelen moesten stellen. Er waren ook verschillende momenten in de geschiedenis dat Joden hun bezittingen zomaar konden aangeslagen of vernield worden.
Handel & bankieren, dat heeft hen uiteindelijk geen windeieren gelegd.
Hun invloed wereldwijd mag je zeker niet onderschatten.
Niet voor de gewone Jood in de straat, maar wel voor hun elite.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 23:05   #58
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Nu ja, ik heb het nu persoonlijk ook niet echt voor de Joden.
De paar keer dat ik er in contact mee geweest ben, en dat was via mijn vorig werk, vond ik ze nogal pretentieus.
Ook op straat (Antwerpen).

Nu ja, dat is nu wel persoonlijk, en echt véél contact heb ik er nu ook niet mee gehad. Mss iets te weinig om er een juistere indruk over te kunnen geven.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 23:09   #59
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.223
Standaard

Alles is a priori antisemitisch-schuldig nu. Tot bewijs anderzijds wordt geleverd.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...daad~a0156baf/

Citaat:
De beschadiging die vorige week werd vastgesteld aan een monument voor de synagoge in Straatsburg, had niets te maken met antisemitisme. Uit beelden van bewakingscamera’s is gebleken dat het monument simpelweg werd aangereden door een achteruitrijdende auto, en vervolgens omviel. Dat meldt de lokale krant Dernières Nouvelles d’Alsace.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 23:16   #60
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Antisemitisme is een vorm van racisme hoor.
Dat is wat ik net wil zeggen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be