Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 20 maart 2011, 22:05   #41
Skjaergaard
Lokaal Raadslid
 
Skjaergaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En wanneer zou hij dan precies dat leger van 25.000 manschappen naar Libië hebben overgebracht, want wat ik uit het artikel versta is dat hij, naast humanitaire doeleinden in sub-Saharaans Afrika, ook financiële steun gaf aan bepaalde opstandige bewegingen.

Maar tegen opstandige bewegingen kun jij niet zijn, toch?
Over de tijdsspanne zegt het artikel niets, maar het is moeilijk in te schatten hoeveel hij er nu precies de laatste tijd heeft overgebracht (Kaddafhi zal hierover natuurlijk geen statistieken publiceren).

En gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.

edit: voor een bron met wat meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Muammar...th_mercenaries

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 20 maart 2011 om 22:08.
Skjaergaard is offline  
Oud 20 maart 2011, 22:28   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Over de tijdsspanne zegt het artikel niets, maar het is moeilijk in te schatten hoeveel hij er nu precies de laatste tijd heeft overgebracht (Kaddafhi zal hierover natuurlijk geen statistieken publiceren).

En gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.

edit: voor een bron met wat meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Muammar...th_mercenaries
Ik vind dat er heel veel "allegedly", "reportedly" en "speculation" in dat stukje staat. Hoe dan ook, president Sarkozy kan altijd even zijn eigen huurlingen in de strijd werpen, toch? Of Cameron zijn Gurkha's?

Ik zie niet in waarom iemand een probleem met "huurlingen" zou moeten hebben. In principe bestaat zelfs heel het NAVO-leger uit huurlingen. Net als de Zwitserse garde.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 20 maart 2011, 22:30   #43
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Over de tijdsspanne zegt het artikel niets, maar het is moeilijk in te schatten hoeveel hij er nu precies de laatste tijd heeft overgebracht (Kaddafhi zal hierover natuurlijk geen statistieken publiceren).

En gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.

edit: voor een bron met wat meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Muammar...th_mercenaries
Uw wiki bron is ook maar dat wat het is. Je moet ook eens naar de tijdslijn kijken van de bijdragen.

Staat natuurlijk los van het feit wat de legaliteit betreft over de inzet van huurlingen, zeker als de grootste roepers dit veroordelen terwijl ze zelf niet zullen weigeren om dergelijke strijdkrachten in te zetten.
zebrapad is offline  
Oud 20 maart 2011, 22:33   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Hier is maar één uitdrukking op zijn plaats:
/facepalm
Henri1 is offline  
Oud 20 maart 2011, 22:34   #45
Skjaergaard
Lokaal Raadslid
 
Skjaergaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind dat er heel veel "allegedly", "reportedly" en "speculation" in dat stukje staat. Hoe dan ook, president Sarkozy kan altijd even zijn eigen huurlingen in de strijd werpen, toch? Of Cameron zijn Gurkha's?
Zoals ik al eerder zei, Kaddafi is niet bepaald happig om hierover statistieken te publiceren.

Citaat:
Ik zie niet in waarom iemand een probleem met "huurlingen" zou moeten hebben. In principe bestaat zelfs heel het NAVO-leger uit huurlingen. Net als de Zwitserse garde.
Die worden wel niet ingehuurd om burgers indiscriminatoir te doden. Lees bijvoorbeeld volgend artikel:
http://www.building.co.uk/news/globa...013743.article
Skjaergaard is offline  
Oud 20 maart 2011, 22:40   #46
Skjaergaard
Lokaal Raadslid
 
Skjaergaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Uw wiki bron is ook maar dat wat het is. Je moet ook eens naar de tijdslijn kijken van de bijdragen.

Staat natuurlijk los van het feit wat de legaliteit betreft over de inzet van huurlingen, zeker als de grootste roepers dit veroordelen terwijl ze zelf niet zullen weigeren om dergelijke strijdkrachten in te zetten.
Een wiki bron wordt tenminste gecontroleerd. Wat niet kan gezegd worden van verschillende (Vlaamse) redacties.
Skjaergaard is offline  
Oud 20 maart 2011, 22:41   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Zoals ik al eerder zei, Kaddafi is niet bepaald happig om hierover statistieken te publiceren.
Hij heeft er ook niet veel tijd voor, denk ik. Hoe dan ook, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hij veel troepen kon aantrekken sinds de opstand. Internationale verslaggeving zou dat veel grondiger kunnen bericht hebben (vermits zulke bewegingen opvallend zijn, al is het maar omdat ze per lucht moeten gebeuren).

Dus: Kaddafi had misschien wat jongens geronseld in wat probleemgebieden van Afrika die liever in een leuk huisje met een mooie auto zaten dan in de Congolese jungle. En nu laat hij hen vuil werk opknappen. Lijkt me ... zeer logisch.

Maar plots worden álle zwarten in Libië potentiële "huurlingen". Hoewel zwarten 10-20% van de bevolking uitmaken en historisch daar ook altijd gewoond hebben. Zoals de zwarte soldaat die zaterdag in Panorama werd getoond.

Maar dus: zelfs als het zo is, ik zie het probleem van huurlingen niet. Verscheidene landen hebben er, en lieten ze veel vuilere klusjes opknappen dan in Libië.

Leuk weetje trouwens: de koningin van Denemarken is de commandant van de koninklijke garde van ... Queen Elisabeth II.

Citaat:
Die worden wel niet ingehuurd om burgers indiscriminatoir te doden. Lees bijvoorbeeld volgend artikel:
http://www.building.co.uk/news/globa...013743.article
Nee, NAVO-troepen doden geen burgers zonder nadenken. Ooit al van Afghanistan gehoord? Hoeveel "excuses" hebben bevelhebbers daar al voor gegeven?

Oh, en dat indiscriminatoir doden geldt uiteraard wél voor het vreemdelingenlegioen. Die doden gewoon alles zonder nadenken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 20 maart 2011, 22:57   #48
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Een wiki bron wordt tenminste gecontroleerd. Wat niet kan gezegd worden van verschillende (Vlaamse) redacties.
Ik zeg niet dat het niet gecontroleerd word, maar je kan moeilijk zeggen dat het artikel een zekere onafhankelijkheid heeft.

Het is geen verhaal van een goede en een slechte partij. Dergelijke conflicten zijn niet zo fraai.

Citaat:
In the violence of the last fortnight, the colonel's African connections have only served to rekindle a deep-rooted racism between Arabs and black Africans.

As mercenaries, reputedly from Chad and Mali fight for him, a million African refugees and thousands of African migrant workers stand the risk of being murdered for their tenuous link to him.

One Turkish construction worker told the BBC: "We had 70-80 people from Chad working for our company. They were cut dead with pruning shears and axes, attackers saying: 'You are providing troops for Gaddafi.' The Sudanese were also massacred. We saw it for ourselves."

Libya's new forces for change have simply picked up where the colonel left off his bloodletting.
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12585395
zebrapad is offline  
Oud 20 maart 2011, 23:26   #49
Skjaergaard
Lokaal Raadslid
 
Skjaergaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hij heeft er ook niet veel tijd voor, denk ik. Hoe dan ook, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hij veel troepen kon aantrekken sinds de opstand. Internationale verslaggeving zou dat veel grondiger kunnen bericht hebben (vermits zulke bewegingen opvallend zijn, al is het maar omdat ze per lucht moeten gebeuren).

Dus: Kaddafi had misschien wat jongens geronseld in wat probleemgebieden van Afrika die liever in een leuk huisje met een mooie auto zaten dan in de Congolese jungle. En nu laat hij hen vuil werk opknappen. Lijkt me ... zeer logisch.

Maar plots worden álle zwarten in Libië potentiële "huurlingen". Hoewel zwarten 10-20% van de bevolking uitmaken en historisch daar ook altijd gewoond hebben. Zoals de zwarte soldaat die zaterdag in Panorama werd getoond.
Heb ik gezegd dat alle zwarten in Libië huurlingen zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Maar dus: zelfs als het zo is, ik zie het probleem van huurlingen niet. Verscheidene landen hebben er, en lieten ze veel vuilere klusjes opknappen dan in Libië.

Leuk weetje trouwens: de koningin van Denemarken is de commandant van de koninklijke garde van ... Queen Elisabeth II.
Ik zei dat er een probleem was met de taak van die huurlingen. En waar keur ik andere vuilere klusjes van andere landen goed?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nee, NAVO-troepen doden geen burgers zonder nadenken. Ooit al van Afghanistan gehoord? Hoeveel "excuses" hebben bevelhebbers daar al voor gegeven?

Oh, en dat indiscriminatoir doden geldt uiteraard wél voor het vreemdelingenlegioen. Die doden gewoon alles zonder nadenken.
Ik zou toch graag een bron zien van deze bewering!

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 20 maart 2011 om 23:27.
Skjaergaard is offline  
Oud 21 maart 2011, 02:25   #50
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoe we het uiteindelijk gaan noemen, weet ik niet. Libische burgeroorlog? Libische revolutie? Libische coup d'état? Libisch-NAVO oorlog?

Hoe dan ook: een plaats voor statistieken. Hoeveel doden vielen er voor, en hoeveel na de internationale inmenging?

...

een Navo-oorlog zal het in ieder geval niet worden. En niet alleen omdat Turkije niet wil meewerken, maar vooral omdat de westerse landen bang zijn dat het woordje Navo de Kadhafi-retoriek over een nieuwe kruistocht aannemelijker zou doen klinken bij de gemiddelde Arabier.

Anyway, een vergelijking van het aantal doden is moeilijk, want je kan onmogelijk weten hoeveel doden er zouden zijn gevallen zonder interventie, wanneer Benghazi door de Libische regeringstroepen zou zijn ingenomen. Iets wat vandaag of morgen zou zijn gebeurd, als die VN-resolutie niet was gestemd.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 21 maart 2011, 12:23   #51
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Balans van slachtoffers Libische oorlog
1 Kadhafi
eno2 is offline  
Oud 21 maart 2011, 14:51   #52
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Propagandamachine:

Tevens worden de verijdelde aanslagen gebruikt om de oorlog (bombardementen op grote schaal en grondtroepen te verantwoorden) dit betreffende de wereldopinie, de westers gerichte propagandamachine maakt natuurlijk dankbaar gebruik van deze situatie om “hun stellig” te verdedigen, dit is spijtig genoeg ook oorlogsstrategie en oorlogslogica, laten we dit niet onder stoelen of banken steken en realistisch zien.
Enkel de eigenbelangen voor grondstoffen en andere bodemschatten worden gediend!

Laten we niet vergeten, tot de oorlogslogica en oorlogsstrategieën behoren:

Informatie, desinformatie, manipulatie, propaganda machines enz, en dit geld voor “alle partijen” die betrokken zijn in een oorlog, er zijn individuen (ex-militairen) enz. die zeer goed betaald worden om subtiel mensen te ronselen om ter strijde te trekken.
Ondertussen weten we, dat bepaalde individuen ingezet worden en zeer goed betaald worden om oorlogspropaganda te verspreiden en te rekruteren, wapenhandelaars zijn de dealers in de dood en tevens de financiers en oorzaak van iedere oorlog.
Deze individuen worden ingezet om de media te manipuleren en te kneden zodat ze geloven dat een oorlog onvermijdelijk en dringend noodzakelijk is, we kunnen volgens hen niet zonder oorlog.
corse is offline  
Oud 21 maart 2011, 15:14   #53
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoe we het uiteindelijk gaan noemen, weet ik niet. Libische burgeroorlog? Libische revolutie? Libische coup d'état? Libisch-NAVO oorlog?

Hoe dan ook: een plaats voor statistieken. Hoeveel doden vielen er voor, en hoeveel na de internationale inmenging?

...
Betrouwbare statistieken zullen daarover niet mogelijk zijn. Maar het lijkt mij vrij evident dat het aantal doden na de internationale interventie exponentieel zal toenemen. Bij een volwaardige oorlog, met inzet van de volheid van oorlogsmaterieel, vallen per definitie meer doden. Het zou mij sterk verbazen indien het aantal doden tengevolge van de militaire bombardementen nu reeds niet verschillende honderden bedroeg. dat zal in de komende dagen en weken zeker toenemen tot duizenden.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 21 maart 2011, 15:32   #54
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Intellectuele armoede:

Moorden van uit een vliegtuig, van in een tank, of met rakketen is gemakkelijk, het is een spel zoals computer speeltjes, je komt nooit met reële gevolgen van de moord in aanraking, een soort van lafheid dus.
Moderne oorlogsvoering wordt dat genoemd, we kennen de vijand niet, maar we hebben hem wel vermoord, de resultaten tellen, we hebben er……….. zoveel vermoord, de generaal zal ons een decoratie geven!
Het doden op bevel, omwille van globalisatie, democratie, markt economie, geloof, dictatuur, grondstoffen, macht, controle, geld, terreur, kan dat?

Doden in naam van de democratie of economie:

Is democratie voldoende om het doden van mensen te legaliseren.
Ook onze democratie was vroeger een dictatuur van landheren en lijfeigenen.
Natuurlijke evolutie, revolutie en veel opstanden brachten ons tot democratie.
Binnen 50 jaar zal onze huidige democratie de dictatuur van toen zijn.
De democratie van nu is niet de waarheid in laatste instantie.
Hebben wij het recht, om andere landen hun weg naar de democratie te verkorten door oorlog.
Natuurlijke evolutie zal alle despoten en dictators van onze planeet op termijn verdrijven en dit zonder volkerenmoord.
Niemand heeft het recht om in naam van de economie preventieve oorlogen te voeren of uit te lokken om daar economisch voordeel uit te halen.
corse is offline  
Oud 21 maart 2011, 15:33   #55
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Wat alle oorlogen op onze wereld gemeen hebben is:

Alle mama’s waarvan de zonen niet terug keren staan te schreeuwen.
Jonge mensen tussen de 18 en de 25 jaar gedwongen of ongedwongen naar het slachtveld sturen is geen kunst, deze vorm van militaire manipulatie en brainnwash is misdadig en moet zwaar bestraft worden, geen enkel mens heeft het recht om over een ander mens zijn leven te beslissen, m.a.w het is valse vrijheid.
Oorlog is een spel van de rijke en machtige, zij bepalen de spelregels maar zijn nooit het slachtoffer van dit spel.

Zet voor oorlog het woordje vrede en het mag wel:

Vredesoorlog, vredesleger, vredessoldaat in naam van:

“De vrijheid” of kleur het mutsje blauw.

De kogel uit het geweer van het zogenaamde vredesleger dood niet maar brengt je tot extase?
Dood is dood, uit welk geweer de kogel ook komt of wie ook aan de trekker staat of uit welk vliegtuig of van welke piloot de bom ook komt, moord is moord, wie mensen vermoord is een moordenaar.

http://www.youtube.com/watch?v=UaS2bRGS86c

http://afghanistan-uruzgan-video.blo...ghanistan.html
corse is offline  
Oud 2 april 2011, 16:45   #56
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard Minstens 800 mensen gedood in bloedbad in Ivoorkust

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Gisteren zouden er in en rond Benghazi ook 94 doden zijn gevallen.


Bij Franse luchtaanvallen op militaire voertuigen zijn in het Oosten ook minstens 14 soldaten om het leven gekomen, die mag je al bij die eerste 48 optellen.
Minstens 800 mensen gedood in bloedbad in Ivoorkust

En dat zit er al een tijd aan te komen.
Maar d�*�*rvoor roepen we de UNO en de NAVO niet.

Agip of Italy and Tenneco of the United States drilled exploratory wells elsewhere along the coast, but neither found sufficient reserves to continue exploration.

Tj�*, d�*n gaan we niet humanitair doen , hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 april 2011 om 16:49.
filosoof is offline  
Oud 2 april 2011, 16:55   #57
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Wat alle oorlogen op onze wereld gemeen hebben is:

Alle mama’s waarvan de zonen niet terug keren staan te schreeuwen.
Jonge mensen tussen de 18 en de 25 jaar gedwongen of ongedwongen naar het slachtveld sturen is geen kunst, deze vorm van militaire manipulatie en brainnwash is misdadig en moet zwaar bestraft worden, geen enkel mens heeft het recht om over een ander mens zijn leven te beslissen, m.a.w het is valse vrijheid.
Oorlog is een spel van de rijke en machtige, zij bepalen de spelregels maar zijn nooit het slachtoffer van dit spel.

Zet voor oorlog het woordje vrede en het mag wel:

Vredesoorlog, vredesleger, vredessoldaat in naam van:

“De vrijheid” of kleur het mutsje blauw.

De kogel uit het geweer van het zogenaamde vredesleger dood niet maar brengt je tot extase?
Dood is dood, uit welk geweer de kogel ook komt of wie ook aan de trekker staat of uit welk vliegtuig of van welke piloot de bom ook komt, moord is moord, wie mensen vermoord is een moordenaar.

http://www.youtube.com/watch?v=UaS2bRGS86c

http://afghanistan-uruzgan-video.blo...ghanistan.html
Orwell schreef in 1948, dus 63 jaar geleden:
The Principles of Newspeak

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 april 2011 om 16:57.
filosoof is offline  
Oud 2 april 2011, 17:21   #58
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard 17 Rebellen gedood door luchtaanval NAVO

Het gaat weer net als in Irak, fout op fout. Het was de afgelopen dagen bewolkt in Libië waardoor de NAVO de doelen niet goed kon onderscheiden.

Citaat:
Nu.nl BREGA - Vliegtuigen van de NAVO hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag met een luchtaanval dertien mensen gedood. Dat hebben opstandelingen zaterdag gezegd. Bekijk video
De slachtoffers zouden negen rebellen en vier burgers zijn. Volgens de Arabische nieuwszender al-Jazeera ligt het dodental door luchtaanvallen door de NAVO veel hoger.
Een correspondent van de Arabische zender zei dat hij zelf zeventien lichamen van rebellen bij de oostelijke stad Brega heeft gezien.
Piero is offline  
Oud 2 april 2011, 19:29   #59
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Orwell schreef in 1948, dus 63 jaar geleden:
The Principles of Newspeak
Ik wil weten of het niet deels om die ontzaglijke schulden gaat die het westen nog moet afbetalen aan Libië?
corse is offline  
Oud 2 april 2011, 19:38   #60
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Propagandamachine:

Tevens worden de verijdelde aanslagen gebruikt om de oorlog (bombardementen op grote schaal en grondtroepen te verantwoorden) dit betreffende de wereldopinie, de westers gerichte propagandamachine maakt natuurlijk dankbaar gebruik van deze situatie om “hun stellig” te verdedigen, dit is spijtig genoeg ook oorlogsstrategie en oorlogslogica, laten we dit niet onder stoelen of banken steken en realistisch zien.
Enkel de eigenbelangen voor grondstoffen en andere bodemschatten worden gediend!

Laten we niet vergeten, tot de oorlogslogica en oorlogsstrategieën behoren:

Informatie, desinformatie, manipulatie, propaganda machines enz, en dit geld voor “alle partijen” die betrokken zijn in een oorlog, er zijn individuen (ex-militairen) enz. die zeer goed betaald worden om subtiel mensen te ronselen om ter strijde te trekken.
Ondertussen weten we, dat bepaalde individuen ingezet worden en zeer goed betaald worden om oorlogspropaganda te verspreiden en te rekruteren, wapenhandelaars zijn de dealers in de dood en tevens de financiers en oorzaak van iedere oorlog.
Deze individuen worden ingezet om de media te manipuleren en te kneden zodat ze geloven dat een oorlog onvermijdelijk en dringend noodzakelijk is, we kunnen volgens hen niet zonder oorlog.
Citaat:
Propagandamachine
Wie kan het beter weten dan U?
freelancer is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be