Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2017, 10:12   #161
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet echt, je krijgt dat alleen als je er recht op hebt.

Ze krijgen het: ze hebben er recht op.
Dan is het inderdaad verantwoord dat dergelijke wetten veranderen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:17   #162
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niemand verplicht je toch om met twee te gaan werken. Blijf thuis of laat je vrouw thuis. Dat gaat prima. Neem een voorbeeld aan de allochtonen ...die laten hun vrouw in vele gevallen thuis. En die leven ook..misschien nog beter als gij.
Ik wil graag mijn kinderen straks ook een goede opleiding kunnen geven, aan een fatsoenlijke universiteit (dus niet de unief die toevallig in de buurt ligt). En dat kost ook geld. Veel geld. Ik heb zelf ook die luxe gehad om in het buitenland te studeren. Dus zij mogen dat ook.

Maargoed, allochtonen denken aan dat soort zaken niet. En dan komen janken dat ze achtergesteld zijn op de arbeidsmarkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:18   #163
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik veronderstel dat.

Stel u voor dat de VDAB een bediende stuurt om te solliciteren naar zo'n beroep, zeg maar stukadoor of eender welke functie in de bouw. De baas zal eens lachen, iemand die gewoon is van koffie te drinken, mannekes te tekenen en grote praat te verkopen. Wat moet hij daar mee aanvangen? Om 9.30h de eerste dag ligt die al uitgeteld.
Blijkbaar ben je geen bediende en heb je ook totaal geen zicht op het werk dat door "bedienden' gedaan wordt.
NB. Die koffiedrinkende mannekestekenaar met zijn praatjes is wel de persoon die u uw OCMW steun en uw ziekenkas of dop uitbetaald.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:22   #164
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wat is het leven toch zwaar, boehoehoe, anyway heb er geen compassie mee, dat ze dat maar doen tijdens die 'glijdende uren' zou ik zeggen, tja, het is het één of het ander....
Ja, bembem, ik ben jaloers op een OCMW klant die in een kruipkot woont, zich niet kan permitteren om deftig te eten, geen vrienden heeft, geen familie heeft die zich om haar bekommert, ergo, in feite geen leven heeft.

Ja, jij kan maffen tot 12h smiddag. Echt iets om jaloers op te zijn.

Gij verdoet tijd. Tot ge dood gaat. Daar tusenin zit niks. Volgens mij mist ge niks als ge nu van de brug springt. En aangezien ge geen vrienden hebt zal niemand het ook nog niet eens merken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:34   #165
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je amper meer betaald krijgt om te werken dan doppers krijgen, dan is het normaal dat de mensen tegen hun goesting gaan werken en dus ook bij het minste zich ziek thuis laten schrijven.
Het is inderdaad niet logisch dat dop bijna evenveel betaald wordt dan werken. De remedie ligt dan ook voor de hand. Verlaag het dopgeld en limiteer het in de tijd. Tenslotte is dat bedoeld als "tijdelijk vervangingsinkomen" en niet als "vaste broodwinning". Ik weet het ook dat er honderd en meer manieren zijn om met een Mercedes te rijden zonder een klop te doen maar dat is alleen voor mensen die geen enkele schaamte noch burgerzin noch persoonlijke fierheid hebben.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:47   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Blijkbaar ben je geen bediende en heb je ook totaal geen zicht op het werk dat door "bedienden' gedaan wordt.
NB. Die koffiedrinkende mannekestekenaar met zijn praatjes is wel de persoon die u uw OCMW steun en uw ziekenkas of dop uitbetaald.
Ah, dat ben jij die me mijn aalmoes invaliditeit betaald.

In uw plaats zou ik me schamen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:51   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is inderdaad niet logisch dat dop bijna evenveel betaald wordt dan werken. De remedie ligt dan ook voor de hand. Verlaag het dopgeld en limiteer het in de tijd. Tenslotte is dat bedoeld als "tijdelijk vervangingsinkomen" en niet als "vaste broodwinning". Ik weet het ook dat er honderd en meer manieren zijn om met een Mercedes te rijden zonder een klop te doen maar dat is alleen voor mensen die geen enkele schaamte noch burgerzin noch persoonlijke fierheid hebben.
Verlaag het dopgeld, goed idee, of schaf het gewoon af.

Dan kan de persoonsbelasting dalen naar 6%, want geen sociale zekerheid meer zoals dop, dan moet daar ook niet meer voor aanbetaald worden. De zuilen zullen u ongetwijfeld steunen in dit project.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:59   #168
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, bembem, ik ben jaloers op een OCMW klant die in een kruipkot woont, zich niet kan permitteren om deftig te eten, geen vrienden heeft, geen familie heeft die zich om haar bekommert, ergo, in feite geen leven heeft.

Ja, jij kan maffen tot 12h smiddag. Echt iets om jaloers op te zijn.

Gij verdoet tijd. Tot ge dood gaat. Daar tusenin zit niks. Volgens mij mist ge niks als ge nu van de brug springt. En aangezien ge geen vrienden hebt zal niemand het ook nog niet eens merken.
Niet alle OCMW klanten wonen ik kruipkoten hoor. Onlangs te weten gekomen van een Imam uit de buurt. Al 6 keer gehuwd en evenveel keer gescheiden, bij elke vrouw 2 kinderen gemaakt en ze dan verstoten. Weigert alimentatie te betalen dus madammen naar de dienst die die alimentatie dan "voorschiet". Die madammen zijn ondertussen zogezegd alleenstaande met kinderlast en hebben dus recht op alle betalingen van dit statuut. Dat ze allemaal blijven samenwonen in één gebouw is blijkbaar geen probleem. Ondertussen heeft mijnheer Imam wel nog een vrouw waar hij 5 kinderen bij heeft . Naast zijn loon dat hij als Imam van de Belgische staat ontvangt plus zijn kindergeld geniet hij dan mee van de voordelen van het voorgaande .
En dit staat daar voor de deur.
https://www.youtube.com/watch?v=orAWxZ6iedg
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 11:01   #169
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verlaag het dopgeld, goed idee, of schaf het gewoon af.

Dan kan de persoonsbelasting dalen naar 6%, want geen sociale zekerheid meer zoals dop, dan moet daar ook niet meer voor aanbetaald worden. De zuilen zullen u ongetwijfeld steunen in dit project.
Man hou het simpel.........................Ga gewoon werken dan moet je je hier midden in den dag niet zitten ergeren over mensen die er een andere mening op nahouden. .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 11:05   #170
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dop is slechts een bijzonder klein deel van de sociale zekerheid Xeno.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 11:05   #171
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, dat ben jij die me mijn aalmoes invaliditeit betaald.

In uw plaats zou ik me schamen.
Ik ben bediende en teken 72 uur per week mannekes en zet een groot bakkes op tegen iedereen zoals jij het ziet , om mijn deel aan u bij te dragen. En daar schaam ik me niet voor maar ik ben fier dat ik het kan en mag doen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 11:06   #172
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Man hou het simpel.........................Ga gewoon werken dan moet je je hier midden in den dag niet zitten ergeren over mensen die er een andere mening op nahouden. .
dat werken weerhoudt jou er schijnbaar niet van je midden in den dag te zitten ergeren over mensen met een andere mening ... waarom zou dat bij Xeno wel aanslaan dan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 11:11   #173
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Man hou het simpel.........................Ga gewoon werken dan moet je je hier midden in den dag niet zitten ergeren over mensen die er een andere mening op nahouden. .
Werken, graag, maar dat is me door de rechtbank verboden.

Die kwam na gepast en degelijk onderzoek tot de conclusie dat ik invalide ben en dat de staat me moet betalen.

(Een bediende die tegen mensen zegt dat ze moeten werken, summum van ironie)
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 11:13   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dop is slechts een bijzonder klein deel van de sociale zekerheid Xeno.
Nochtans word er hier regelmatig over geklaagd alsof werkloos zijn de grootste misdaad ooit is.

En nu zeg jij dat het een habbekrats betreft.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 11:17   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wil graag mijn kinderen straks ook een goede opleiding kunnen geven, aan een fatsoenlijke universiteit (dus niet de unief die toevallig in de buurt ligt). En dat kost ook geld. Veel geld. Ik heb zelf ook die luxe gehad om in het buitenland te studeren. Dus zij mogen dat ook.

Maargoed, allochtonen denken aan dat soort zaken niet. En dan komen janken dat ze achtergesteld zijn op de arbeidsmarkt.
Tja, voor hen is bidden belangrijker dan werken of studeren.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 14:00   #176
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Werken, graag, maar dat is me door de rechtbank verboden.

Die kwam na gepast en degelijk onderzoek tot de conclusie dat ik invalide ben en dat de staat me moet betalen.

(Een bediende die tegen mensen zegt dat ze moeten werken, summum van ironie)
is dat niet gewoon middelmanagement?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 14:49   #177
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik ben bediende en teken 72 uur per week mannekes en zet een groot bakkes op tegen iedereen zoals jij het ziet , om mijn deel aan u bij te dragen. En daar schaam ik me niet voor maar ik ben fier dat ik het kan en mag doen.
Euh, dat mag niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 14:51   #178
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Euh, dat mag niet.
lol

hij is bediende, mogelijk middle management zelfs ... dat is gelijk bij vissers dan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 16:01   #179
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Werken, graag, maar dat is me door de rechtbank verboden.

Die kwam na gepast en degelijk onderzoek tot de conclusie dat ik invalide ben en dat de staat me moet betalen.

(Een bediende die tegen mensen zegt dat ze moeten werken, summum van ironie)
Een rechter die iemand verbied om te werken, lijkt mij dan weer het summum van collegialiteit.

Laatst gewijzigd door Bob : 11 september 2017 om 16:02.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 16:11   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Een rechter die iemand verbied om te werken, lijkt mij dan weer het summum van collegialiteit.
Ja, het was eerder bij wijze van spreken.

De meer precieze vorm is dat de rechtbank, aan de hand van de verslagen van de gerechtspsychiater, mijn psychiater, de neuroloog, cardioloog en de huisarts, besloot dat ik invalide ben en dus niet in staat ben om te werken.

De VDAB was de rechtbank daarin voorgegaan, ze zeiden me op een gegeven moment dat ze mijn dossier dicht deden omdat ze voor mij niets meer konden betekenen, omdat ik na een onderzoek van hun psycho-sociale dienst nooit of nooit nog een betaalde job kon uitvoeren.

Dus ja, in het kort, ik kan niet meer werken.

Jammer, maar het is zo.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be