Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2017, 11:00   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoeveel % van de Walen zou minder dan een uur moeten pendelen om in Vlaanderen te geraken, rekening houdende met het feit dat vooral het noorden van Wallonië dichter bevolkt is?
Vlaamse ondernemers nemen die Walen toch niet aan.

Dat is een beetje zoals wanneer je een laborant zoekt en er komt een horde fietsendieven zich aanbieden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 11:02   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat heeft jouw dat gezegd? jouw duim? mijn kleine teen zegt wat anders.
Drie generaties chomeurs in Wallonië is zelfs geen uitzondering...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 15:21   #43
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat is er juist zo moeilijk aan 17km fietsen mss?

drie kwartier heen, drie kwartier terug, ontstrest en een geweldige conditie gratis erbovenop, lijkt me net heel gezond.
Nu kan ik u niet meer volgen. Elders schrijft ge dat het vandaag met een temperatuur van 15° geen weer is om te gaan fietsen. En nu schrijft ge dat het geen probleem mag zijn om 's morgens vroeg bij vriestemperaturen naar het werk te fietsen.



PS dat is idd. gezond. Maar in de praktijk niet altijd haalbaar.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 15:58   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Nu kan ik u niet meer volgen. Elders schrijft ge dat het vandaag met een temperatuur van 15° geen weer is om te gaan fietsen. En nu schrijft ge dat het geen probleem mag zijn om 's morgens vroeg bij vriestemperaturen naar het werk te fietsen.



PS dat is idd. gezond. Maar in de praktijk niet altijd haalbaar.
Wat is daar zo gezond aan ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 september 2017 om 15:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 16:03   #45
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is daar zo gezond aan ?
Wat extra beweging is voor een groot deel van de werkende bevolking wel degelijk bevorderlijk voor de gezondheid.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 17:50   #46
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...-40-jaar.dhtml

10.453 Belgen zijn al meer dan 20 jaar werkloos. Vooral een Waals en Brussels probleem. Slechts 964 van hen zijn Vlamingen.
Hoeveel van hun zijn etnische Vlamingen?
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 18:03   #47
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Destijds gingen Vlamingen toch ook in de mijnen werken in de Borinage en in het Luikse. Toen lang niet iedereen een automobiel had en het spoorwegennnet veel minder toereikend was. Uitgeput na een dag zwaar werk moesten ze zich vaak reppen om de laatste trein nog te halen. En als ze die misten moesten ze maar ergens in de buurt van het station een slaapplekje vinden.
Om het verhaal te vervolmaken, wie A zegt moet B zeggen >>> omdat de Vlamingen na jaren van slavenwerk zonder loon, loon naar werk eisten konden "Sale flamand" (vuile Vlaming) vertrekken.

Niet de Waalse bevolking nam het werk aan, NON, NON > men haalde nieuwe slaven uit Italië en omdat Italië protesteerde bij de Belgische regering dat de Italiaanse gastarbeiders te weinig betaald werden schakelde ze dan maar over op Turken, Marokkanen….en haalden zo de islam binnen in ons land.

Toen de mijnen sloten, Liberaal MR koningsgezinden en christelijke Frans sprekende mijn, ijzer, textiel barons, de zelfde die ook ooit in Kongo de beest uithingen om geld te vergaren, hun verworven fortuinen meenamen.

Mocht/Mag de Belgische bevolking ( hoofdzakelijk betaald door mensen die leven op Vlaamse bodem) italianen, Turken, Marokkanen…. verder onderhouden en de problematiek met de islam ervaren!

Dus het vreemdelingen probleem is rechtstreeks gevolg van het feit dat de walen niet in de mijnen wilden werken, de Vlamingen ginder onderbetaald werden, dat met toestemming van de toenmalige opper machtige christelijke regeringen!

En nu…..tot op heden word nog steeds via PS, hun aanhang, hun kiezers verleid en “OMGEKOCHT”, zelfs de mogelijkheid aangeboden tot zelfs 40 jaar werkloos te zijn. Dit om hun links ideaal om “Alles VOOR en AAN de staat” te verwezenlijken.

Ook weeral hoofdzakelijk betaald door mensen die leven op Vlaamse bodem!

In het sjoemel merk België is de jarenlange discriminatie op/tegen mensen die leven op Vlaamse bodem dus mogelijk!
*
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 18:16   #48
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Walen die in Vlaanderen zouden komen werken zullen degelijk betaald worden voor werk en hun vervoer! Zullen niet uitgebuit worden zoals wat de Vlamingen in Wallonië overkwam!

Maar dat willen ze niet! Want dan moeten ze werken, zonder veel “OMKOOP” voordelen/extra's/groot pensioen enz. een weinig belasting betalen. Ze gokken dus >>op schoon “werkske” met veel voordelen bij stad, staat, intercommunale enz. onder PS paraplu en “krijgen” ze het niet dan maar door PS beschermd tot 40 jaar doppen!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 september 2017 om 18:25.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 19:57   #49
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Walen die in Vlaanderen zouden komen werken zullen degelijk betaald worden voor werk en hun vervoer! Zullen niet uitgebuit worden zoals wat de Vlamingen in Wallonië overkwam!

Maar dat willen ze niet! Want dan moeten ze werken, zonder veel “OMKOOP” voordelen/extra's/groot pensioen enz. een weinig belasting betalen. Ze gokken dus >>op schoon “werkske” met veel voordelen bij stad, staat, intercommunale enz. onder PS paraplu en “krijgen” ze het niet dan maar door PS beschermd tot 40 jaar doppen!
Meer dan 60.000 Walen werken in Vlaanderen en niet als functionarissen. En er werken er nog veel meer in Luxemburg en ook niet als functionarissen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 20:10   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Meer dan 60.000 Walen werken in Vlaanderen en niet als functionarissen. En er werken er nog veel meer in Luxemburg en ook niet als functionarissen.
En de rest dopt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 20:12   #51
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En de rest dopt.
Je maakt al een bocht.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 20:35   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Je maakt al een bocht.
Ja? Ben niet echt aan het volgen.

In elk geval, dat is niet verboden zeker?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 13:46   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat extra beweging is voor een groot deel van de werkende bevolking wel degelijk bevorderlijk voor de gezondheid.
Of net niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 15:23   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of net niet.
Voor zowat alle mensen is lichaamsbeweging gezond.

Zelfs voor bejaarden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 17:17   #55
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Meer dan 60.000 Walen werken in Vlaanderen en niet als functionarissen. En er werken er nog veel meer in Luxemburg en ook niet als functionarissen.
Dat er gewerkt word en bijdrage geleverd word aan en maatschappij is maar normaal zeker…..

Walen die in Vlaanderen zouden WERKEN of komen werken WORDEN en zullen degelijk betaald worden voor werk en hun vervoer! Zullen niet uitgebuit worden zoals wat de Vlamingen in Wallonië overkwam in de kool en staal nijverheid!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 september 2017 om 17:19.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 17:56   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vlaamse ondernemers nemen die Walen toch niet aan.

Dat is een beetje zoals wanneer je een laborant zoekt en er komt een horde fietsendieven zich aanbieden.
Gisteren op Radio 1 zat iemand van het VBO nog het tegendeel te beweren, vanuit Kortrijk zijn ze actief aan het aanwerven zowel over de taalgrens als uit noord frankrijk. Er is ook recent afgesproken om het technisch onderwijs in henegouwen beter af te stemmen op toekomstgerichte jobs in vlaanderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 17:59   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gisteren op Radio 1 zat iemand van het VBO nog het tegendeel te beweren, vanuit Kortrijk zijn ze actief aan het aanwerven zowel over de taalgrens als uit noord frankrijk. Er is ook recent afgesproken om het technisch onderwijs in henegouwen beter af te stemmen op toekomstgerichte jobs in vlaanderen.
Leg nog eens uit wat uw mening is over het VBO?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 18:03   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Grappig, in dit draadje las ik al reacties van een gepensioneerde ambtenaar, een gepensioneerde flik, een gepensioneerde leraar met ambtenaren statuut, iemand die erin is gelukt de overheid te doen geloven dat hij arbeidsongeschikt is, een gehandicapte, een huisvrouw, en gelukkig ook nog een paar reacties van mensen uit de privé.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 18:17   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Leg nog eens uit wat uw mening is over het VBO?
Relevant voor dit topic is dat die man jouw stelling dat vlaamse patroons geen walen aanvaarden totaal tegensprak. Dat was voor regio Kortrijk.
Ook in mijn streek zie ik hetzelfde : bij Utexbel is ondertussen zowat de helft van het personeel franstalig, walen die naar Ronse pendelen.
Reden ? De directie kan moeilijk nederlandstalig personeel vinden die nog bereid zijn in de nachtploeg te werken. Te lastig. En die walen zien de jobkans die ze in hun eigen dorp in Henegouwen niet vinden en komen bij ons in Ronse of Ruien werken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 18:41   #60
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Relevant voor dit topic is dat die man jouw stelling dat vlaamse patroons geen walen aanvaarden totaal tegensprak. Dat was voor regio Kortrijk.
Ook in mijn streek zie ik hetzelfde : bij Utexbel is ondertussen zowat de helft van het personeel franstalig, walen die naar Ronse pendelen.
Reden ? De directie kan moeilijk nederlandstalig personeel vinden die nog bereid zijn in de nachtploeg te werken. Te lastig. En die walen zien de jobkans die ze in hun eigen dorp in Henegouwen niet vinden en komen bij ons in Ronse of Ruien werken.
Ronse (Renaix) is dan ook niet nederlandstalig, maar een faciliteitengemeente. Bij Utexbel is de voertaal inmiddels frans.
De burgemeester van Ronse spreekt echter nog steeds nederlands.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be