Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2019, 14:12   #201
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u alles hebt overzien, neem ik aan dat u zich ook gemeld heeft als getuige?! Dat zou logisch en ook rechtvaardig zijn. Volgens u is immers de fietser de oorzaak van het ongeval. Uw getuigenis kan dus heel waardevol zijn voor het dossier van de laatste automobilist.
Ja dat is zeker dat.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 14:24   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor leer begrijpend lezen, ik fiets zelf alle dagen, ik kan moeilijk mensen die op een elektrisch aangedreven vehikel tegen 45 km pu zitten fietsers noemen en lampen die zelfs bij daglicht verblinden zijn ook voor niets nodig op zulks een vehikel dat is mijn punt voila.
U bevestigt weer uw vooroordeel. Heel merkwaardig dat u niet inziet hoe negatief u toch weer schrijft over fietsers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 14:25   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja dat is zeker dat.
Daarmee bevestigt u dat uw verhaaltje meer verzonnen elementen bevat dan vastgestelde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 14:29   #204
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wie is er in fout?
Als de fietser van het fietspad kwam voerde hij een manoeuver uit en moet hij voorrang verlenen, dus de fietser is in fout.

Dat bewijzen is wat anders, daarom: dashcam kopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 14:34   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als de fietser van het fietspad kwam voerde hij een manoeuver uit en moet hij voorrang verlenen, dus de fietser is in fout.

Dat bewijzen is wat anders, daarom: dashcam kopen.
Er is volgens Hoomer een getuige: Hoomer.

Alleen wenst Hoomer niet te getuigen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 14:35   #206
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja dat is zeker dat.
Ik zou dat toch gedaan hebben. Ik heb dat al een paar keer gedaan als men mij het vroeg en ik heb ook al een keer een ooggetuige gehad in mijn voordeel (gelukkig, anders was het woord tegen woord) en ben die mens heel dankbaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 19:59   #207
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou dat toch gedaan hebben. Ik heb dat al een paar keer gedaan als men mij het vroeg en ik heb ook al een keer een ooggetuige gehad in mijn voordeel (gelukkig, anders was het woord tegen woord) en ben die mens heel dankbaar.
Zit ik hier tussen achterlijke mensen allemaal of zo? Die mensen hebben zich opzij gezet en hun papieren in orde gebracht, einde verhaal.
fietser weg ribbediebie. Pffffff. Waar maken jullie een drama over zeg, het gaat hier niet over die kop staart aanrijding het gaat hier over het fietsgedrag van die idioot op zijn elentriekeveloke. Ik zie er hier in de dorpskern elke morgend een stuk of vijf die overtreding maken alleen had den deze de tegenslag dat een bus onverwacht zijn weg versperde.
Aan die auto's was amper schade.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 20:01   #208
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarmee bevestigt u dat uw verhaaltje meer verzonnen elementen bevat dan vastgestelde.
Als dat uw mening is, het zij zo, ik heb daar niets mee in mijn zakken en daarenboven je bent echt niet interessant genoeg dat uw mening ertoe zou doen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 20:07   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als dat uw mening is, het zij zo, ik heb daar niets mee in mijn zakken en daarenboven je bent echt niet interessant genoeg dat uw mening ertoe zou doen.
Blijkbaar toch interessant genoeg dat u iedere keer weer reageert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 20:08   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zit ik hier tussen achterlijke mensen allemaal of zo? Die mensen hebben zich opzij gezet en hun papieren in orde gebracht, einde verhaal.
fietser weg ribbediebie. Pffffff. Waar maken jullie een drama over zeg, het gaat hier niet over die kop staart aanrijding het gaat hier over het fietsgedrag van die idioot op zijn elentriekeveloke. Ik zie er hier in de dorpskern elke morgend een stuk of vijf die overtreding maken alleen had den deze de tegenslag dat een bus onverwacht zijn weg versperde.
Aan die auto's was amper schade.
't Doet er weinig toe. U heb zogezegd alles gezien (en de verantwoordelijkheid van het ongeval bij de fietsers gelegd), maar weigert te getuigen.

Als het om een pendelaar gaat en u enige beschrijving geeft, zal de politie de vluchter heel snel bij de lurven hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 21:53   #211
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Doet er weinig toe. U heb zogezegd alles gezien (en de verantwoordelijkheid van het ongeval bij de fietsers gelegd), maar weigert te getuigen.

Als het om een pendelaar gaat en u enige beschrijving geeft, zal de politie de vluchter heel snel bij de lurven hebben.
Welke politie? Er komt geen politie aan te pas zonder gewonden hoor, probeer stap voor stap je zolderkamertje bij hotel mama te verlaten om de echte wereld te verkennen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 21:54   #212
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar toch interessant genoeg dat u iedere keer weer reageert.
Ja natuurlijk je bent grappig.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 21:56   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Welke politie? Er komt geen politie aan te pas zonder gewonden hoor, probeer stap voor stap je zolderkamertje bij hotel mama te verlaten om de echte wereld te verkennen.
Leest u nog eens opnieuw? Als u gaf zelf aan dat de veroorzaker van het ongeval er van door is gegaan. Dat heet vluchtmisdrijf. Bij vluchtmisdrijf komt de politie wel ter plaatse als u het onmiddellijk meldt.

Ook dat vond u niet nodig. Niet alleen weigeren te getuigen maar ook een vluchtmisdrijf ongemeld laten. Het zegt toch wel iets over de wijze waarop u in het leven staat, hoor?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 22:04   #214
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leest u nog eens opnieuw? Als u gaf zelf aan dat de veroorzaker van het ongeval er van door is gegaan. Dat heet vluchtmisdrijf. Bij vluchtmisdrijf komt de politie wel ter plaatse als u het onmiddellijk meldt.

Ook dat vond u niet nodig. Niet alleen weigeren te getuigen maar ook een vluchtmisdrijf ongemeld laten. Het zegt toch wel iets over de wijze waarop u in het leven staat, hoor?!
U beseft niet hoe grappig u bent, simpel van geest durven sommigen dat te benoemen ;-.
Ik zal het even voor u heel simpel maken, de Audi stopt en de achterkomer rijdt in zijn poep einde verhaal. Het verkeersreglement zegt dat je voor elke hindernis moet kunnen stoppen.
Man doe je dit uit verveling of omdat je uw eigen een tenniselleboog getrokken hebt en je moet opladen?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 22:10   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
U beseft niet hoe grappig u bent, simpel van geest durven sommigen dat te benoemen ;-.
Ik zal het even voor u heel simpel maken, de Audi stopt en de achterkomer rijdt in zijn poep einde verhaal. Het verkeersreglement zegt dat je voor elke hindernis moet kunnen stoppen.
Lees even uw eigen woorden erop na. U geeft duidelijk te kennen dat de fiets door onverantwoord en zelfs onwettelijk rijgedrag (als we mogen geloven tenminste) de veroorzaker is van het ongeval. Dit werpt dus een heel ander licht op het feit dat een bepaalde wagen op een andere wagen rijdt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heb toevallig gisteren ene met zijn elentriekeveloke een ongeval zien veroorzaken, zoals je allicht weet stoppen die idioten niet aan wettelijke oversteekplaatsen en steken ze schuin de baan over, nu kwam er een bus aangereden en die kerel moest de remmen in, stond hij daar dwars op een baanvak in de ochtendspits hier in het dorp de Audi die aankwam gereden op dat baanvak moest de remmen in, de auto die achteraan kwam en die elentrieke-idioot logischerwijs niet gezien had knalde achteraan op de Audi en die die idioot met zijn elentriekeveloke smeerde hem heel gauw.
Zal het laatste nog niet zijn als ik ze zo bezig zie, onze jeugd vroeger op hun brommerkes had meer respect voor de verkeersregels dan die mannekes en vrouwkes die stijf van de adrenaline over onze wegen vliegen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 00:19   #216
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heb toevallig gisteren ene met zijn elentriekeveloke een ongeval zien veroorzaken, zoals je allicht weet stoppen die idioten niet aan wettelijke oversteekplaatsen en steken ze schuin de baan over, nu kwam er een bus aangereden en die kerel moest de remmen in, stond hij daar dwars op een baanvak in de ochtendspits hier in het dorp de Audi die aankwam gereden op dat baanvak moest de remmen in, de auto die achteraan kwam en die elentrieke-idioot logischerwijs niet gezien had knalde achteraan op de Audi en die die idioot met zijn elentriekeveloke smeerde hem heel gauw.
Zal het laatste nog niet zijn als ik ze zo bezig zie, onze jeugd vroeger op hun brommerkes had meer respect voor de verkeersregels dan die mannekes en vrouwkes die stijf van de adrenaline over onze wegen vliegen.
Elentrikenvelo-idioten, zoals ik er een ben, hebben verplicht een nummerplaat.

Een onhandig te groot nummerplaatje.

Iemand zal dat toch moeten hebbeng gezien, niet ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 08:51   #217
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Frank Van Damme: 'ik noem ze allemaal Claude'.


Citaat:
Een paar jaar geleden besliste ik om in plaats van met de auto naar het werk te rijden, de fiets te nemen.

De afstand leek me haalbaar, ongeveer 22 kilometer afhankelijk van hoe de bruggen en de slagbomen staan van de treinen en de boten die de haven bevoorraden. Het dagelijks parcours dat ik moet afleggen loopt grotendeels langs de Antwerpse kaaien, die zoals U wel weet, in volle heraanleg zijn. Best wel een leuk stukje rijden daar, er is altijd wel wat te zien. En na een tijdje merk je dat je regelmatig dezelfde fietsers tegenkomt, die ook dagelijks die route nemen om op hun werk (of naar huis) te geraken.

Het verbaasde me aanvankelijk hoe vriendelijk en goedgemutst de meeste fietsers waren die ik onderweg tegenkwam. Een babbeltje doen aan een stoplicht of een openstaande brug bleek al snel de normaalste zaak van de wereld, en ik merkte dat de norse automobilist in mezelf langzaamaan plaats maakte voor een veel socialere, aangenamere fietser. Ik begon mijn hand op te steken als ik een bekend gezicht zag naderen, en dat werd steevast beantwoord door een vriendelijke tegengroet. En om het voor mezelf wat plezanter te maken begon ik de vertrouwde gezichten namen te geven, omdat ze me soms aan bekenden deden denken. Zo komt het dat ik ‘Den Danny’, ‘Den Bolle’ en ‘De Marc’ regelmatig passeer en groet alsof het vrienden voor het leven zijn ….

Ik doe mijn woon-werkkilometers met een simpele maar oerdegelijke koersfiets. Niks fancy, een aluminium kader, degelijke Shimano-Ultegra onderdelen erop en een setje deftige wielen erin. Een echt werkpaardje dus. Wel een beetje een vreemde eend in de bijt aan het worden dezer dagen, gezien de indrukwekkende opkomst van de elektrische fiets. Low- of high-speed, doet er eigenlijk niet toe want de meesten gaan toch met gemak sneller dan 25 km/u. Populairste merken zijn uiteraard de Strömers, Riese & Mullers maar ook gekende racefiets-merken zoals Trek en Specialized. Poepdure fietsen allemaal van minstens €5.000, weliswaar meestal gesponsord door de betere werkgever die er een uitgekiend lease-programma voor aanbied. Het enige wat mijn werkgever me tot nu toe heeft aangeboden is een fietsrekje om mijn fiets te stallen, en o ja, een paar weken geleden kreeg ik ook nog een oude banaan. Dit volledig terzijde overigens.

Ik ontken dus niet dat ik eigenlijk wel een beetje jaloers ben op al die mooie en sjieke speed-pedelecs, en probeer mijn gram dan ook te halen door consequent te proberen het wiel te pakken van die mannen zodra ze me voorbijsteken. Soort van statement dat ik probeer te maken: “Probeer met je 500 watt-machine deze oude rakker op zijn goedkoop fietsje er maar eens af te rijden….”. Sommigen waarderen dan mijn inspanningen, meestal zijn dat zelf ook wielertoeristen die de geneugten van ‘in het wiel hangen’ kennen en zetten me dan met de nodige voorzichtigheid en handsignalen zalig uit de wind.

Anderen daarentegen worden écht nijdig en sjagrijnig als ze merken dat je het aandurft om gebruik te maken van hun slipstream en doen dan onvoorstelbare manoeuvres om me kwijt te geraken. Versnellen, vertragen, plots hard remmen en als dat niet helpt dan schelden ze je de huid vol. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat hun eerste reactie (versnellen) meestal voldoende is om me kwijt te geraken want 45 km/u kan ik wel eventjes aan, maar veel minder lang dan ik zou willen op mijn 58ste. Ik heb deze categorie fietsers in mijn hoofd ook een naam gegeven. Ik noem ze allemaal ‘Claude’.

Of in het Antwerps: ‘Kloot’.

De ‘Claude’ kan je ook al van ver zien aankomen. Hij heeft gemiddeld een kilo of vijfentwintig overgewicht, een fluo vest, donkere broek en typische helm met viziertje, zoals Tom Cruise in Top Gun. Maar Claude is geen fietser. Claude is een automobilist die uit frustratie op een fiets is gaan zitten omdat hij beu is stil te staan in het verkeer. Hij heeft zijn geleasde BMW/Audi/Whatever geruild voor een geleasde Strömer/Riese&Muller/Whatever en raast nu over het fietspad op dezelfde arrogante, asociale manier zoals hij dat op de Antwerpse ring deed. Iedereen moet voor hem aan de kant, de vele Pk’s onder de motorkap zijn ingeruild voor evenveel Kw’s in het achterwiel en o wee als je het durft hem in de weg te rijden. Laat staan ‘in zijn gat gaan hangen’.

Sinds gisteren heeft Claude voor mij een gezicht gekregen. In een filmpje dat viraal aan het gaan is komt hij duidelijk in beeld. Hij weigert doorgang te geven aan een vrachtwagen en eist dat die in de berm gaat rijden zodat hij niet opzij hoeft te gaan. Hij is werkelijk de belichaming van een nieuw soort verkeersgebruiker, die niet snapt hij nu een zwakke weggebruiker is die enkel kan overleven in het verkeer als hij de wet van de sterkste leert respecteren. Die klik kan Claude duidelijk nog niet maken en dat gaat hem misschien ooit zuur opbreken. Niet alle vrachtwagenchauffeurs stoppen braafjes om een filmpje te maken.

Voor alle duidelijkheid, ik heb van Claude een karikatuur in mijn hoofd gemaakt, het filmpje inspireerde me om een stukje te schrijven waar ik al lang zat op te broeden. Het is niet mijn bedoeling om de speed-pedelecs te stigmatiseren, er gaat tegenwoordig al voldoende polarisatie de wereld rond. Eerder zou ik willen pleiten voor nog meer wederzijds begrip in het verkeer waar we allemaal zoveel nood aan hebben. Zeker nu er zoveel Claudes rondrijden, zowel op koersfietsen als in luxe- en vrachtwagens. En ook wel een paar op speed-pedelecs
Boenk er op.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 09:37   #218
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als de fietser van het fietspad kwam voerde hij een manoeuver uit en moet hij voorrang verlenen, dus de fietser is in fout.

Dat bewijzen is wat anders, daarom: dashcam kopen.
Klopt.
Ik zou daar eens werk van moeten maken.
In plaats van dat onnozel verbanddoosje, zou men beter dashcams verplichtend maken in auto's. Vooraan èn achteraan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 09:57   #219
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Elentrikenvelo-idioten, zoals ik er een ben, hebben verplicht een nummerplaat.

Een onhandig te groot nummerplaatje.

Iemand zal dat toch moeten hebbeng gezien, niet ?
Ja dat is zeker dat. Om 07.30 uur 's morgens bij mistig weer vanop 20 a 30 meter afstand een nummerplaatje lezen.
Ik heb dat als enige voetganger vanuit mijn positie gezien, verder niemand (de bus stond er tussen weet je nog) en beging nu niet te zeveren, jullie kennen de verkeerssituatie in dit dorpje niet.
Zet een hoop idioten op wat elektriekevelokes en dan krijg je ongevallen met de vleet, zoals de statistieken reeds uitwijzen.
Ik citeer:
Volgens een studie van de Duitse verzekeraar Allianz is er niet alleen een toename van het aantal ongevallen met speed pedelecs, maar is het risico op een dodelijk verkeersongeval ook drie maal groter met een elektrische fiets. Dit moet nog verder worden onderzocht maar leeftijd en snelheid zouden niet de belangrijkste oorzaak zijn. Wel zouden ervaring, behendigheid en snelheidsverschillen een rol spelen. Rijden met een speed pedelec vraagt een zekere behendigheid en een alertheid.
Einde citaat.
Maar iedere idioot mag zo een fiets kopen en er mee rond crossen, voor een brommer daarentegen moet je een rijbewijs voor halen en dus het verkeersreglement kennen, ik zie hier meisjes van een jaar of dertien - veertien met elektrische fietsen dus tegen 25 kmu naar school bollen. Ik zie hier soms de vrouwengilde en andere op hun elektrische fietsen vol grote schrik voorbij bollen, maar ja ze moeten er eentje hebben anders kunnen ze in de kudde niet meer volgen. Hier op de smalle voetpaden rond de kerk zijn ze levensgevaarlijk voor de onoplettende voetgangers, en nog een raar fenomeen is dat die elektrieke idioten geen duimpje hebben.
Ik kan natuurlijk ook nog alle dodelijke ongevallen met dat soort fietsen gaan opsommen , maar google ze maar even zelf.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 10:04   #220
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja dat is zeker dat. Om 07.30 uur 's morgens bij mistig weer vanop 20 a 30 meter afstand een nummerplaatje lezen.
Ik heb dat als enige voetganger vanuit mijn positie gezien, verder niemand (de bus stond er tussen weet je nog) en beging nu niet te zeveren, jullie kennen de verkeerssituatie in dit dorpje niet.
Zet een hoop idioten op wat elektriekevelokes en dan krijg je ongevallen met de vleet, zoals de statistieken reeds uitwijzen.
Ik citeer:
Volgens een studie van de Duitse verzekeraar Allianz is er niet alleen een toename van het aantal ongevallen met speed pedelecs, maar is het risico op een dodelijk verkeersongeval ook drie maal groter met een elektrische fiets. Dit moet nog verder worden onderzocht maar leeftijd en snelheid zouden niet de belangrijkste oorzaak zijn. Wel zouden ervaring, behendigheid en snelheidsverschillen een rol spelen. Rijden met een speed pedelec vraagt een zekere behendigheid en een alertheid.
Einde citaat.
Maar iedere idioot mag zo een fiets kopen en er mee rond crossen, voor een brommer daarentegen moet je een rijbewijs voor halen en dus het verkeersreglement kennen, ik zie hier meisjes van een jaar of dertien - veertien met elektrische fietsen dus tegen 25 kmu naar school bollen. Ik zie hier soms de vrouwengilde en andere op hun elektrische fietsen vol grote schrik voorbij bollen, maar ja ze moeten er eentje hebben anders kunnen ze in de kudde niet meer volgen. Hier op de smalle voetpaden rond de kerk zijn ze levensgevaarlijk voor de onoplettende voetgangers, en nog een raar fenomeen is dat die elektrieke idioten geen duimpje hebben.
Ik kan natuurlijk ook nog alle dodelijke ongevallen met dat soort fietsen gaan opsommen , maar google ze maar even zelf.
Dat je er niet achter gereden bent Hoomer...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be