Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2019, 12:25   #22901
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Wettelijk gezien heeft de mening van Amnesty International geen enkele waarde. Daarop voort blijven memmeren heeft geen enkele zin.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:04   #22902
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vox wil graag de onafhankelijkheidsbewegingen op de Europese terroristenlijst.

Kwestie van democratie?

Ze worden wel flink naar huis gestuurd, met 53 stemmen tegen 6, en 3 onthoudingen:

https://www.catalannews.com/politics...on-terror-list

'k Zou eens moeten opzoeken wie nog aan de zijde van die apen stond.

Om dat in een juist perspectief te stellen:
- de nva en het vb beiden bestempelen als terroristisch
- de brexiteers bestempelen als Europese terroristen.

Die Spanjolen durven zo'n dingen voorleggen ter stemming !!
https://www.europarl.europa.eu/commi...e/members.html

op welke vergadering was dat besluit mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 15:42   #22903
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wettelijk gezien heeft de mening van Amnesty International geen enkele waarde. Daarop voort blijven memmeren heeft geen enkele zin.
Dan heeft het geen enkele zin om hier te discussiëren. Wettelijk gezien heeft dat ook geen waarde.

Alleen gaat het erom dat AI in het rapport onderstreept dat er volgens hun zienswijze allerlei basisrechten met voeten zijn getreden. Dat is het argument. Niet louter dat er een rapport is van AI.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 16:52   #22904
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En jullie van N-VA zitten daarmee in dezelfde fractie in het EP

Dat moet daar gezellig zijn...
Voor hen en voor ons is dat pijnlijk. Maar helaas noodzakelijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 16:57   #22905
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Artikeltje uit de Knack:

Citaat:
Vrouw van Catalaans activist Jordi Cuixart: 'Laat dit vonnis maar eens goed doordringen in België'

Uit Knack van 27/11/2019
26/11/19 om 23:59
Bijgewerkt om 21:56
Bron : Knack

Filip Michiels

Freelancejournalist

Negen jaar cel wegens opruiing: het vonnis voor haar echtgenoot Jordi Cuixart was zwaar, maar het was voor Txell Bonet geen verrassing.

Txell Bonet (44), een Catalaanse radio- en televisiepresentatrice, beviel in september van haar tweede zoontje. Haar partner Jordi Cuixart, met wie ze eind vorig jaar in de gevangenis trouwde, mocht toen enkele uren zijn cel verlaten om bij de geboorte aanwezig te zijn. Hun oudste kind is vandaag tweeënhalf, het jongste ligt rustig te slapen in een kinderwagen wanneer we Bonet ontmoeten in de Barcelonese volkswijk Gr?*cia.

Txell Bonet: Negen jaar cel! Laat dit toch even goed doordringen in België. Mijn man is niet eens een politicus. Hij werd gecriminaliseerd en veroordeeld omdat hij als cultureel activist gebruik heeft gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting.

Uw man werd veroordeeld wegens opruiing. Wat betekent dat precies?

Bonet: Het is een breed en dubbelzinnig begrip in de Spaanse grondwet. Amnesty International analyseerde het 500 pagina's tellende vonnis, en kwam vorige week tot de conclusie dat de uitspraak in strijd is met het recht op vrije meningsuiting en het betogingsrecht. De veroordelingen van zowel mijn man als van Jordi S?*nchez, die ook een middenveldorganisatie leidt, zijn volgens Amnesty het resultaat van een vage definiëring van het misdrijf 'opruiing' én van een te ruime en gevaarlijke interpretatie daarvan. Zo kan elke legitieme protestactie bestraft worden.

Amnesty kwam zopas tot de conclusie dat het vonnis in strijd is met het recht op vrije meningsuiting en het betogingsrecht.

Mijn echtgenoot is, in tegenstelling tot de meeste andere veroordeelden, niet eens een politicus. Hij is voorzitter van Omnium, een grote culturele organisatie, en kon dus ook niet beschuldigd worden van burgerlijke ongehoorzaamheid. Men kon hem niet aanwrijven dat hij een zogenaamd onwettig referendum zou hebben georganiseerd, of dat hij de onafhankelijkheid zou hebben uitgeroepen. Maar via zijn oproep om te betogen en deel te nemen aan het referendum zou hij het volk hebben opgeruid.

Jullie zijn vorig jaar in de cel getrouwd. Wilde u daarmee een statement maken?

Bonet: Het was uiteraard een huwelijk in mineur, en ergens was het wel een daad van verzet, ja. Door mijn man zo lang op te sluiten, wil Madrid ons leven in zekere zin stopzetten. Daar verzetten we ons tegen. Het was geen evidentie om in de gegeven omstandigheden nog voor een extra kind te kiezen, maar ik wil over twintig jaar geen spijt hebben dat we geen tweede kind zouden hebben gekregen omdat Jordi in de gevangenis zat.

Deelt u zijn overtuiging dat Catalonië op termijn best af zou zijn met volledige onafhankelijkheid?

Bonet: Uiteraard lopen onze ideeën niet altijd op alle vlakken gelijk, we respecteren elkaars intellectuele vrijheid. Wij zijn ook geen 'taliban' van de onafhankelijkheid, hè. Mijn man zit niet in de cel omdat hij de onafhankelijkheid zou hebben uitgeroepen, maar omdat hij gebruik heeft gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting. Dat gezegd, ik kan niet begrijpen waarom de inwoners van Schotland of Québec zich wél kunnen uitspreken over de onafhankelijkheid van hun regio en de Catalanen niet. Persoonlijk ben ik voor onafhankelijkheid, maar ik heb er geen enkel probleem mee dat andere mensen daar niet voor te vinden zijn. Het enige wat ik wil, is dat burgers in de 21e eeuw de kans krijgen om zich daar in alle openheid over uit te spreken.

U kent het tegenargument van Madrid: de Spaanse grondwet laat dit niet toe.

Bonet: Dat is natuurlijk regelrechte onzin: zijn de wetten er voor de burgers, of omgekeerd? In andere gevallen, als het de Spaanse regering goed uitkwam, kon de grondwet niet snel genoeg gewijzigd worden. Trouwens, de samenleving evolueert, en dus moeten de wetten volgen. In het verleden mochten vrouwen volgens de grondwet niet stemmen, willen ze dat ook blijven verdedigen? Als ruim één miljoen mensen in Catalonië zo'n referendum vragen, dan kun je die vraag als overheid niet zomaar negeren.

Het engagement van uw man treft uw gezin. Is het dat allemaal wel waard?

Bonet: Het leven is niet perfect. We worden gestraft als gezin, misschien kunnen we jarenlang niet samen zijn, dat klopt. Maar onze strijd is perfect legitiem. Jordi heeft niets fouts gedaan, dan moet je je niet afvragen of het wel de moeite waard was. Ik laat niet toe dat iemand onze ideeën criminaliseert.

Er moeten toch momenten zijn waarop u razend wordt bij de gedachte dat er negen jaar van jullie leven verloren gaat?

Bonet: Nee, ik laat die woede niet toe. Ik heb de voorbije twee jaar nooit iemand gehaat, omdat het gewoon ook geen zin heeft. Op langere termijn vreet zoiets vooral aan jezelf, en in Madrid zullen ze er geen traan om laten. Ik probeer mijn energie en mijn tijd positief te gebruiken. Goed, het zit ons nu even niet mee, maar er zijn zoveel mensen die het nog veel zwaarder hebben.

Zijn prioriteit is niet zozeer om uit de gevangenis te raken, hij wil dat er eindelijk een oplossing komt voor het Catalaanse probleem.

Uw man is intussen naar een gevangenis in Catalonië overgebracht.

Bonet: Gelukkig maar. De eerste negen maanden zat hij in een gevangenis even buiten Madrid, wat een pure schande was want zo straf je ook de familie. We waren urenlang onderweg om hem te bezoeken. Nu zitten de zeven mannelijke veroordeelden samen in één gevangenis even buiten Barcelona, en kan ik hem één keer per week bezoeken.

Mentaal stelt hij het heel goed. Zijn prioriteit is niet zozeer om uit de gevangenis te raken, hij wil dat er eindelijk een oplossing komt voor het Catalaanse probleem. Hij zal zijn ideeën nooit verloochenen in ruil voor een eventuele vervroegde vrijlating. Ik aanvaard dat. Hij is geen crimineel, dus hoeft hij ook geen schuld te bekennen of gratie te vragen.

Voor de twee vrouwelijke veroordeelden liggen de kaarten anders. Omdat hun familie niet in de buurt van Barcelona woont, zitten zij allebei volledig geïsoleerd in twee andere gevangenissen, en dat is geen pretje. Ze zijn allebei de 65 gepasseerd, en kregen meer dan tien jaar cel. Een van hen omdat ze als toenmalige voorzitster van het Catalaanse parlement een debat over de onafhankelijkheid had toegestaan. Dat hou je toch niet voor mogelijk in een rechtsstaat?

Hebt u het gevoel dat Madrid bereid is te onderhandelen over een strafvermindering?

Bonet: Ik zou het echt niet weten. Op Unidas Podemos na hebben alle politieke partijen zich de voorbije maanden bijzonder onverantwoordelijk gedragen: ze misbruiken het Catalaanse thema als bliksemafleider om stemmen te ronselen voor de parlementsverkiezingen. Alsof het land geen andere katten te geselen heeft. Bovendien hebben al die partijen zo flink meegewerkt aan het opstoken van de anti-Catalaanse gevoelens in de rest van Spanje. Terwijl ze vroeg of laat toch met de Catalaanse politici aan tafel zullen moeten zitten.

Ook in Catalonië is de kloof tussen voor- en tegenstanders almaar dieper geworden.

Bonet: Het klopt dat de tegenstellingen groter zijn geworden, maar daar heeft de harde repressie van de voorbije twee jaar stevig toe bijgedragen. Agenten uit de rest van Spanje naar hier importeren, mensen die hun stem willen uitbrengen met een matrak bewerken: dat doe je niet vanuit een streven om de zaak op te lossen. Een referendum mag vanuit Spaans standpunt bekeken dan wel illegaal zijn, het is zeker wél legitiem om je als burger uit te willen spreken over zo'n belangrijk thema. Ook die mensen die tegen de onafhankelijkheid gekant zijn, moeten begrijpen dat een bindend referendum op termijn de beste oplossing is.

Stel dat zo'n referendum er ooit komt, en de tegenstanders van onafhankelijkheid winnen nipt. Zouden de voorstanders de uitslag dan aanvaarden?

Bonet: Uiteraard! Ik ben een democraat in hart en nieren, ik ben niet het type dat dan Spaanse vlaggen zou gaan verbranden. Maar iedereen moet wel beseffen dat geen enkele politieke beslissing ooit eeuwigdurend zal zijn. Mensen evolueren, ideeën veranderen, en misschien is er over tien jaar wél een meerderheid voor onafhankelijkheid te vinden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 17:20   #22906
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan heeft het geen enkele zin om hier te discussiëren. Wettelijk gezien heeft dat ook geen waarde.

Alleen gaat het erom dat AI in het rapport onderstreept dat er volgens hun zienswijze allerlei basisrechten met voeten zijn getreden. Dat is het argument. Niet louter dat er een rapport is van AI.
Lol... jij hebt precies naar één bron, en als je het hebt over de zin van een discussie, waarom blijf je dan steevast weigeren om een antwoord te geven op vragen die aan je gesteld zijn ?
Begin daar mss eerst eens mee, en dan pas kunnen we (misschien) op een serieuze manier verder discussieren.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 00:28   #22907
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals te verwachten was : Sanchez moet de steun van die kerels afkopen, gewoon omdat hij te koppig is om de 'gran coalition' een kans te geven. Het gaat nooit lukken, om met dat zootje een stabiel nationaal bestuur te maken.
Terwijl andere partijen gewoon hun steun geven zonder meer, zeker?
Ik denk dat hij volledig gelijk heeft door in elk geval de coalitie te proberen die ideologisch dichtst bij zijn eigen partij ligt.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 00:29   #22908
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"In het vonnis staat heel duidelijk..."

Echt?

Schijnbaar beheerst u het Spaans, waardoor u toegang hebt tot die primaire bron. Dan moet u maar eens citeren uit dat vonnis.
Verder dan 'dos cervezas, por favor' zal hij wel niet geraakt zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 00:31   #22909
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor de nieuwsgaring van catalannews of La Vanguardia zal dat zeker zo zijn. Voor de rechtsgang in het europees hof : nul komma nul.
Er is nog de uitlevering van diverse Catalanen die zich niet onder Spaanse repressie bevinden, Puigdemont in België bijvoorbeeld.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 00:53   #22910
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Artikeltje uit de Knack:
En nog eens een perfecte bevestiging van wat ik zei.
Al mijn respect overigens voor deze dame.
Onvoorstelbaar hoe haatdragend het regime in Madrid wel is, dat ze vreedzame betogers opsluiten.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 01:06   #22911
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.035
Standaard

Dat het Spaanse gerecht niet onafhankelijk is, maar politiek gestuurd, werd overigens onlangs opnieuw duidelijk.
Het Grondwettelijk Hof raakte namelijk heftig verdeeld tussen de PSOE benoemde mannetjes en de PP mannetjes...
Ze moesten zich uitspreken over een stukje Catalaanse Burgerlijke Wetgeving.
Volgens La Vanguardia vond er een echte scheuring plaats in 2 fracties binnen het Grondwettelijk Hof.
De Catalaanse wetgeving werd 2 jaar geleden gestemd, en moest nu goed- of afgekeurd worden, omdat indertijd de regering Rajoy daar beroep had tegen aangetekend bij het Grondwettelijk Hof.
De goedkeuring geschiedde omdat de progressisten voor stemden, maar niet zonder dat er een ruzie ontstond, en de PP gezinden voor dissidente stemmen zorgden.
Men sluit niet uit dat ook bij het behandelen van het beroep dat Oriol Junqueras indiende tegen beslissingen van Llarena er ook zo'n schisma zou kunnen optreden...

https://www.lavanguardia.com/politic...sentencia.html

Onder het artikel staat ook een peiling: is de Spaanse justitie gepolitiseerd?
Meer dan 90% stemde voor 'Ja'...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  justitiegepolitiseerd.png‎
Bekeken: 62
Grootte:  15,4 KB
ID: 111647  

__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 12:24   #22912
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.771
Standaard

Het Europees gerechts Hof heeft beslist dat de Catalaanse verkozenen ,immuniteit genoten van op het moment dat ze verkozen waren.

Een grote overwinning voor de Catalanen .

Puigdemont moet dus ingezworen worden in het Europees Parlement,

hij kan niet meer uitgeleverd worden aan Spanje,

hij kan zelfs terug naar Spanje weerkeren als een vrij man.

De opgesloten verkozen Catalaanse vrijheidsstrijder Junqueras moet vrijgelaten worden door Spanje want die was ook verkozen voor het Europees Parlement.

"La justicia europea falla que Junqueras deb?*a ser excarcelado cuando fue elegido eurodiputado
2k
La sentencia abre la puerta a que Puigdemont consiga el escaño de eurodiputado"

https://www.lavanguardia.com/politic...uigdemont.html


Nu staan de Belgicisten daar met hun eerbied voor al wat "Europees" is.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 19 december 2019 om 12:28.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 12:51   #22913
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Die uitspraak is vooral een overwinning voor de democratie.
Het is het volk dat beslist, en niets of niemand anders.

Recht, grondwet, regering ... staan ten dienste van het volk, en niet omgekeerd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 12:56   #22914
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die uitspraak is vooral een overwinning voor de democratie.
Het is het volk dat beslist, en niets of niemand anders.

Recht, grondwet, regering ... staan ten dienste van het volk, en niet omgekeerd.
En ook een grote stap in de richting van de Catalaanse onafhankelijkheid.

De Catalanen wijzen ons de weg
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 12:57   #22915
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Even afwachten voor alle details, ..
maar mocht het zo ver komen inderdaad dat de Puig zomaar naar Barcelona en Madrid kan reizen, en daar gaan en staan waar hij wil,
dat moet hard aankomen bij alle Franco-zielen.

Misschien krijgen ze wel goesting in een Esp-exit, ofte Esp-salida.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 13:12   #22916
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het Europees gerechts Hof heeft beslist dat de Catalaanse verkozenen ,immuniteit genoten van op het moment dat ze verkozen waren.

Een grote overwinning voor de Catalanen .

Puigdemont moet dus ingezworen worden in het Europees Parlement,

hij kan niet meer uitgeleverd worden aan Spanje,

hij kan zelfs terug naar Spanje weerkeren als een vrij man.

De opgesloten verkozen Catalaanse vrijheidsstrijder Junqueras moet vrijgelaten worden door Spanje want die was ook verkozen voor het Europees Parlement.

"La justicia europea falla que Junqueras deb?*a ser excarcelado cuando fue elegido eurodiputado
2k
La sentencia abre la puerta a que Puigdemont consiga el escaño de eurodiputado"

https://www.lavanguardia.com/politic...uigdemont.html

Nu staan de Belgicisten daar met hun eerbied voor al wat "Europees" is.
Is dit voor alle verkozenen of enkel deze voor het Europees parlement?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 14:55   #22917
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Is dit voor alle verkozenen of enkel deze voor het Europees parlement?
Enkel die van het Europees Parlement
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 16:18   #22918
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Enkel die van het Europees Parlement
Spanje heeft de keus ;Junqueras vrij laten of de EU verlaten.


De Spexit komt er aan .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 18:26   #22919
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Enkel die van het Europees Parlement
Da's een goeie, nu kan de rest wel terug naar het grondwettelijk hof gaan vanwege die ongelijkheid, als Spanje daar iets over heeft staan in z'n grondwet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 20:21   #22920
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Een GIGANTISCHE NEDERLAAG voor het regime in Madrid.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 december 2019 om 20:21.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be