Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 22 april 2006, 16:25   #41
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat IS ook zo.
wat ? dat alle Vlamingen racist zijn en die denkwijze hebben

of

dat wat onze brave vredelievende medeburger schrijft heel kortzichtig en haatdragend is ?
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 16:27   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

VB stemmen is ook kortzichtig, meer dan dat. Hij geeft gewoon een mening, anderen zijn erger en stemmen dus VB.
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 16:36   #43
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

ik kan het heel simpel stellen, wat denk je dat er eerst was?
de overlast en de criminaliteit of het racisme?
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 16:38   #44
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

daarbij, niet alle Vlamingen stemmen op VB, dat is nog steeds een minderheid
en wat is het verschil tussen zijn racisme en VB racisme ?
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 16:40   #45
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

of ga je ontkennen dat hij duidelijk een diepgewortelde haat heeft ten aanzien van alle Vlamingen? niet alleen VBérs, hij maakt geen onderscheid
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 16:52   #46
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

ach, ik ga me er niet moe aan maken, als je echt niet snapt wat er mis is met die tekst dan wil ik je gelijk geven, ja, ik denk dat je ongeciviliseerd bent en geen respect hebt voor moderne waarde die nodig zijn om in vrede samen te kunnen leven

ik heb er echt geen zin in

wij hebben miljarden aan jullie gespendeerd, en wat krijgen we in de plaats?
haat, agressie, racisme, criminaliteit, belachelijk hoogoplopende sociale uitgaven etc etc

uiteraard dat we jullie kotsbeu zijn, je hebt meer als kansen genoeg gehad, maar je hebt het zelf naar de klote geslagen en ipv van mij het tegenbewijs te leveren door hier iets waardevols te vertellen, ga je gewoon kortzichtig voort met je haatcultuurtje ... en steun je een racist

ben jij racist ?
haat jij Vlamingen?
zijn alle Vlamingen fascisten?

ja?

maar je snapt echt niet wat het probleem is ... vermoeiend ... doe zo voort, we hebben zonder jullie 50 jaar in vrede geleeft, maar sinds jullie hier zitten wordt dat steeds moeilijker en dat zie je dan over heel de wereld gebeuren, ja ja, het zal echt wel enkel en alleen aan ons liggen, jullie hebben er zelf helemaal niets mee te maken, alleen maar de onschuldige slachtoffertjes

wat verwacht je
dat je mij eerst uitschijt voor racist, maar vervolgens wel verwacht dat ik je help en steun en begrijp?
tuurlijk, en weet je wat nu het vreemde is, de meeste Vlamingen doen dat dan nog ook, die blijven maar lullen over de multicul
maar ook zij heb je de stempel racist gegeven ...

echt, je doet duidelijk je best om een oplossing te vinden !
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 17:18   #47
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thai Bekijk bericht
ik kan het heel simpel stellen, wat denk je dat er eerst was?
de overlast en de criminaliteit of het racisme?
Het racisme natuurlijk.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 22 april 2006, 17:20   #48
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thai Bekijk bericht
je hebt groot gelijk ... moet je dit eens lezen ...

"Dat racistsich Vlaanderen ons beschouwd als een ongeciviliseerd en verderfelijk volkje daar zijn we intussen aan gewoon geraakt."

wie zegt nu zoiets? dat is echt olie op het vuur gooien, het zal wel ne VB'er zijn, toch ? helemaal niet opbouwend, vol haat en afgunst, heel vijandig, zeker weten, dit kan enkel een VB'er zijn ...
Ik voel mij daar niet door aangesproken. U blijkbaar wel...
__________________

Manuel* is offline  
Oud 22 april 2006, 17:23   #49
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik kan verkeerd zijn , maar ik denk dat nog voor de eerste niet-europeaan voet aan wal zette in onze contreien er alreeds criminaliteit was. Ik ga niet vertellen dat de niet-europeanen heiligen aren die niet isten wat misdaad was en het bijgevolg van de stoute blanken hebben moeten leren.

Qua soort misdadig gedrag zijn het echter alleszins goede leerlingen geweest.. Het is, volgens mij, niet zo dat we in een beschaving woonden zonder enige misdadigheid, die plots door een horde barbaren werd overrompeld ; maar is het wel eerder zo dat de aanwezige mogelijkheden sommige nieuw-aangekomenen verleid hebben om zich op het slechte pad te begeven.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 22 april 2006, 17:41   #50
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik kan verkeerd zijn , maar ik denk dat nog voor de eerste niet-europeaan voet aan wal zette in onze contreien er alreeds criminaliteit was. Ik ga niet vertellen dat de niet-europeanen heiligen aren die niet isten wat misdaad was en het bijgevolg van de stoute blanken hebben moeten leren.

Qua soort misdadig gedrag zijn het echter alleszins goede leerlingen geweest.. Het is, volgens mij, niet zo dat we in een beschaving woonden zonder enige misdadigheid, die plots door een horde barbaren werd overrompeld ; maar is het wel eerder zo dat de aanwezige mogelijkheden sommige nieuw-aangekomenen verleid hebben om zich op het slechte pad te begeven.
Bijna overal waar blanken voet aan wal hebben gezet, hebben ze zich gedragen als criminelen, plunderaars, barbaren en slavendrijvers.
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 22 april 2006, 17:48   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik kan verkeerd zijn , maar ik denk dat nog voor de eerste niet-europeaan voet aan wal zette in onze contreien er alreeds criminaliteit was. Ik ga niet vertellen dat de niet-europeanen heiligen aren die niet isten wat misdaad was en het bijgevolg van de stoute blanken hebben moeten leren.

Qua soort misdadig gedrag zijn het echter alleszins goede leerlingen geweest.. Het is, volgens mij, niet zo dat we in een beschaving woonden zonder enige misdadigheid, die plots door een horde barbaren werd overrompeld ; maar is het wel eerder zo dat de aanwezige mogelijkheden sommige nieuw-aangekomenen verleid hebben om zich op het slechte pad te begeven.
haa... dat is de laatste!

Zou je me dan even de oorzaak kunnen noemen waarom dan net deze vorm van integratie WEL gelukt is? Misschien kunnen we hem dan toepassen op hun andere geplogenheden zoals eremoord en zo...

En natuurlijk is het zo dat men hier dertig veertig jaar geleden geen tram of bus of trein kon opstappen zonder dat er een of ander ettertje je een mes tussen de ribben stak omdat je hem je klompen niet wou "lenen". En bovendien waren inbreken schering en inslag en de alarmen op deuren een standaarduitrusting. Dertig Veertig jaar geleden werden alle tuintjes ommuurd nietwaar?
Niemand durfde toen zijn kinderen alleen op straat te laten spelen, laat staan ze alleen met de tram naar school te laten gaan.

Toch is er iets dat me verwondert: hoe komt het dat "we" dan vroeger wèl voldoende gevangenissen hadden? En waar zitten dan nu al die witte criminelen in de gevangenissen? Of wist je nog niet dat het overgroot gedeelte wordt bevolkt door de volgens u - geïntegreerden?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 22 april 2006, 17:51   #52
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Gisteren nog een debat gezien op VRT met Luk Vanderkelen, Yves Desmedt en Pieter Vandermeersch.

Pieter Vandermeersch (De Standaard, Het Nieuwsblad) besloot uit de moord op Joe Van Holsbeeck dat het integratiebeleid 'mislukt' was.

Moet men dergelijke vlaamse 'intellectuelen' die het Vlaams Blok achterna klappen en in feite onzin uitkramen eigenlijk wel serieus nemen ?


Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 april 2006 om 17:51.
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 22 april 2006, 17:57   #53
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik vond Peter V anders wel intelligent en oprecht boos overkomen.
De andere 2 waren niet zo interessant.
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 18:35   #54
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik vond Peter V anders wel intelligent en oprecht boos overkomen.
De andere 2 waren niet zo interessant.
Dat kan wel zijn maar als iemand uit een roofoverval die niets met het 'integratiebeleid' te maken heeft, dergelijke besluiten trekt, dan vind ik dat op zijn zachtstgezegd debiel.

Wat heeft de Italiaanse maffia bijvoorbeeeld met een goede of slechte integratie van Italianen te maken ?


Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 april 2006 om 18:36.
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 22 april 2006, 18:36   #55
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Het Vlaams Blok heeft alles gedaan om de moord op Joe als een 'racistische moord' voor te stellen.
Het VB heeft zich afzijdig gehouden. Bevestigd in hln.
Hoe noem je een gelijkaardige moord door een skinhead op een vreemdeling?
luc broes is offline  
Oud 22 april 2006, 18:38   #56
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het VB heeft zich afzijdig gehouden. Bevestigd in hln.
Hoe noem je een gelijkaardige moord door een skinhead op een vreemdeling?
Ik heb het VB ook nergens gehoord of gezien..?
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 18:40   #57
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Daarmee wil ik niet zeggen dat leden van de Italiaanse maffia geen aanpassingsproblemen kunnen hebben.
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 22 april 2006, 18:46   #58
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik snap het, mork.

Wat is er volgens jou misgelopen? Wat zou je aan Peter V willen zeggen?

PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 18:48   #59
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
En nu de uitleg van een andere 'nestbevuiler'.

Deel 1 - De jeugdwerker

(c) De Standaard 22/04/06
...wat is nu normaal en wat is abnormaal? Tussenbeide komen of stelen? Het wordt surrealistisch.''

De Foyer bereikt die jongeren niet meer. Dat lukt ook hun ouders, de imams of de leraars niet meer, zegt Bachir. ,,Er valt niet met hen te praten, zelfs letterlijk niet, want Frans noch Arabisch spreken ze goed. Al wat eruit komt, is ' la société, on va la niquer ', zoals ze in de hiphop horen. Bovendien verwerpen ze elke autoriteit. Ze mijden alles wat hun een spiegel voorhoudt.''

Bachir begrijpt niet waarom overheid niet strenger straft. ,,Als een kind een zeventienjarige handtassen ziet stelen, elke dag opnieuw, zonder dat iemand ingrijpt, dan wordt de dief een held.''

De malaise is groot in de allochtone gemeenschap, vertelt Bachir. ,,Al met al blijft het een minderheid die zich zo gedraagt, maar we beseffen dat we weer als geheel met de vinger gewezen worden.''

Maar er heerst ook een zeker defaitisme. ,,Ik ben bang voor de toekomst, voor hen en voor de samenleving. Toen ik met dit sociaal werk begon, dacht ik nog dat we zaken konden oplossen, dat we jongeren een toekomst konden bieden. Maar we zijn niets opgeschoten. En daar zijn die jongeren zich van bewust. Zij zullen geen diploma meer halen om in een schoonmaakbedrijf te eindigen. In hun ogen zijn wij de dommeriken.''
Als ook maar dehelft waar is van wat in De Standaard verscheen, dan is de toestand in Brussel veel erger dan wat het VB ooit beweerde.
luc broes is offline  
Oud 22 april 2006, 18:54   #60
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als ook maar dehelft waar is van wat in De Standaard verscheen, dan is de toestand in Brussel veel erger dan wat het VB ooit beweerde.

Citaat:
De daders zijn [SIZE=5]haast uitsluitend allochtoon[/SIZE] en de politie onderscheidt drie types. De Afrikaanse bendes zijn weer in opmars en dreigen met hamers of plooizagen. Marokkaanse groepjes zijn minder georganiseerd, ontstaan op school of in de wijk en gebruiken bij voorkeur kleine knipmessen. Ten slotte zijn er rondtrekkende bendes actief, vaak Algerijnen, die met de snelheidstrein Europa rondreizen om in de verschillende metronetten diefstallen te plegen. Die bendes zijn internationaal goed georganiseerd, maar moeilijk te identificeren omdat de daders nooit papieren op zak hebben.
Knorretje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be