Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 24 april 2006, 09:00   #1
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard Wat ik verwacht van deze betoging? Dat links eindelijk oog krijgt veiligheid

In De Morgen van vandaag vertellen deelnemers aan de stille mars waarom ze mee opstapten. Onderwijzer Luc (34) heeft een suggestie voor de linkse partijen in België:

“Wat ik verwacht van de mars? Dat linkse partijen – ik ben links, weet u – eindelijk gaan snappen dat ze het hele veiligheidsdiscours niet aan extreem rechts mogen overlaten. Nu heerst daar bij links nog altijd een grote malaise rond. Het is hoog tijd om een kat een kat te noemen en de criminaliteit aan te pakken. De gevolgen zullen anders niet te overzien zijn.”

En De Morgen zet de essentie van die uitspraak nog eens extra in de verf in een apart kadertje bij het artikel:


-----------------------------------------------------------------
Onderwijzer Luc: ‘Wat ik verwacht van deze betoging? Dat links eindelijk oog krijgt voor veiligheid’
-----------------------------------------------------------------


De Nederlandse PvdA heeft het al een tijdje door en het heeft haar geen windeieren gelegd. De simpele, eenvoudige wens van onderwijzer Luc is ook mijn wens.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 april 2006 om 09:01.
baarle is offline  
Oud 24 april 2006, 09:24   #2
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Ik denk dat dat de meeste mensen hun wens is, behalve dan voor extreem-rechts: voor hen is de angst van links een godgeschenk.
Nynorsk is offline  
Oud 24 april 2006, 09:31   #3
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat dat de meeste mensen hun wens is, behalve dan voor extreem-rechts: voor hen is de angst van links een godgeschenk.
Vraag is: wanneer zal links de boodschap verstaan hebben? Hun voornaamste politieke activiteit bestaat nog steeds uit de bestrijding van het Vlaams Belang. Ook het hele discours rond de stille mars ademde die betrachting uit.

Zitten we hier tien jaar achter op Nederland?
baarle is offline  
Oud 24 april 2006, 09:40   #4
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zitten we hier tien jaar achter op Nederland?
Ja. En is dat niet altijd zo geweest?
__________________
when you're asked to fight a war that's over nothing
it's best to join the side that's gonna win
http://chezpaulus.devnulled.be
numarx is offline  
Oud 24 april 2006, 12:21   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vraag is: wanneer zal links de boodschap verstaan hebben?

Links wil het niet begrijpen omdat ze overeen moeten komen met hun Waalse broeders.
FDW en Somers pleiten voor de invoering van het jeugdsanctierecht dat al lang ter tafel ligt en wat zegt Vandelanotte daarop;:'ik ben daar meer terughoudend in''.
De Walen zien dat niet zitten en dus mag het niet doorgaan.
daiwa is offline  
Oud 24 april 2006, 12:48   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat dat de meeste mensen hun wens is, behalve dan voor extreem-rechts: voor hen is de angst van links een godgeschenk.
Waarvoor is links dan bang? Links is toch al een eeuwigheid aan de macht?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 april 2006, 12:49   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx Bekijk bericht
Ja. En is dat niet altijd zo geweest?
Voor 1830 niet, denk ik...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 april 2006, 13:06   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat dat de meeste mensen hun wens is, behalve dan voor extreem-rechts
En links. Want zij weigeren het blijkbaar in te zien. Misschien de angst om rechts gelijk te moeten geven?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2006, 15:15   #9
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Ah, we moeten stilletje gaan beseffen dat we als autochtone burgers het recht, veiligheid en onze toekomst in eigen hand zullen moeten nemen.

Misschien is het in tussentijd wel handig om je frustaties eens bot te vieren op een linkiewinkie en het is bovendien niet racistisch.
PAJOT is offline  
Oud 24 april 2006, 15:48   #10
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarvoor is links dan bang? Links is toch al een eeuwigheid aan de macht?
Ten eerste is links in België nog nooit aan de macht geweest. Toch niet wat ik als links omschrijf. Want een regering die voor fiscale fraude een amnestie uitschrijft, die notoriële aftrek voorziet, coördinatiecentra laat oprichten, overheidsbedrijven privatiseert, belastingen vermindert, werkloosheid geen prioriteit vindt en een veiligheidsdiscours voert, daar is niets links aan.

Ten tweede is veiligheid wel degelijk een prioriteit voor linkse mensen. Maar je hebt verschillende soorten veiligheid natuurlijk. Je hebt bestaanszekerheid, het veilig stellen van je inkomen, verkeersveiligheid, etc.

Er is dit jaar maar één Joe (gelukkig maar) maar d'er sterven elk jaar zo'n 1.500 mensen in het verkeer waaronder veel jongeren van en rond Joe's leeftijd. Waarom vinden we die doden niet belangrijk? Waarom organiseren we daar geen mars voor? Waarom is veiligheid enkel een kwestie van criminaliteit en vooral de onterechte angst daarvoor?
kaatd is offline  
Oud 24 april 2006, 16:00   #11
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Links wil het niet begrijpen omdat ze overeen moeten komen met hun Waalse broeders.
FDW en Somers pleiten voor de invoering van het jeugdsanctierecht dat al lang ter tafel ligt en wat zegt Vandelanotte daarop;:'ik ben daar meer terughoudend in''.
De Walen zien dat niet zitten en dus mag het niet doorgaan.
Dat klopt, ik heb dat ook gedacht toen vandelanotte dat vertelde, er gaat volgens mij niets veranderen, politiekers zijn niet geintresseerd in de burgers van hun land, wel in hun geldbeugel en die van de staatskas
alberto is offline  
Oud 24 april 2006, 16:10   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ten eerste is links in België nog nooit aan de macht geweest. Toch niet wat ik als links omschrijf. Want een regering die voor fiscale fraude een amnestie uitschrijft, die notoriële aftrek voorziet, coördinatiecentra laat oprichten, overheidsbedrijven privatiseert, belastingen vermindert, werkloosheid geen prioriteit vindt en een veiligheidsdiscours voert, daar is niets links aan.

Ten tweede is veiligheid wel degelijk een prioriteit voor linkse mensen. Maar je hebt verschillende soorten veiligheid natuurlijk. Je hebt bestaanszekerheid, het veilig stellen van je inkomen, verkeersveiligheid, etc.

Er is dit jaar maar één Joe (gelukkig maar) maar d'er sterven elk jaar zo'n 1.500 mensen in het verkeer waaronder veel jongeren van en rond Joe's leeftijd. Waarom vinden we die doden niet belangrijk? Waarom organiseren we daar geen mars voor? Waarom is veiligheid enkel een kwestie van criminaliteit en vooral de onterechte angst daarvoor?
Het is gewoon martelaarschap.
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 16:13   #13
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ten eerste is links in België nog nooit aan de macht geweest. Toch niet wat ik als links omschrijf. Want een regering die voor fiscale fraude een amnestie uitschrijft, die notoriële aftrek voorziet, coördinatiecentra laat oprichten, overheidsbedrijven privatiseert, belastingen vermindert, werkloosheid geen prioriteit vindt en een veiligheidsdiscours voert, daar is niets links aan.
Wel er zijn nog andere definities van links. Volgens één, tegenwoordig tamelijk verspreide definitie is paars grosso modo links. De Gucht en De Wael reageren verontwaardigd als JDD zegt dat een liberale partij niet anders dan rechts kan zijn.

Citaat:
Ten tweede is veiligheid wel degelijk een prioriteit voor linkse mensen. Maar je hebt verschillende soorten veiligheid natuurlijk. Je hebt bestaanszekerheid, het veilig stellen van je inkomen, verkeersveiligheid, etc.
Ik mis de openbare veiligheid in je lijstje. Dat heb je dan al gemeen met de door jou verworpen linksen van paars.

Citaat:
Er is dit jaar maar één Joe (gelukkig maar) maar d'er sterven elk jaar zo'n 1.500 mensen in het verkeer waaronder veel jongeren van en rond Joe's leeftijd. Waarom vinden we die doden niet belangrijk? Waarom organiseren we daar geen mars voor? Waarom is veiligheid enkel een kwestie van criminaliteit en vooral de onterechte angst daarvoor?
Maar één Joe dit jaar? En wat dan met die Nigeriaanse jongen die een maand geleden in volle dag in een Molenbeekste straat werd neergestoken een bende Marokkaanse tieners (reden: hij wilde geen 30 euro geven voor een gestolen GSM)? Is het dan OK dat die moordenaars nog steeds vrij rondlopen (misschien zijn het wel dezelfden als bij Joe) en de overheid er geen zier om geeft?

En wat met al die andere straatpesterijen, - diefstallen en -bedreigingen die onder het topje van de moordijsberg zitten?

Waarom noem je de angst daarvoor onterecht?

Laatst gewijzigd door baarle : 24 april 2006 om 16:15.
baarle is offline  
Oud 24 april 2006, 20:54   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat klopt, ik heb dat ook gedacht toen vandelanotte dat vertelde, er gaat volgens mij niets veranderen, politiekers zijn niet geintresseerd in de burgers van hun land, wel in hun geldbeugel en die van de staatskas

Zo is dat.
Eerst zullen ze nog wat bakkeleien over het jeugdsanctierecht dat men wegens geen akkoord op de lange baan schuift, om dan over te gaan tot de orde van de dag.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 april 2006 om 20:55.
daiwa is offline  
Oud 24 april 2006, 21:44   #15
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vraag is: wanneer zal links de boodschap verstaan hebben?
Niet; zelfs Verhofstadt heeft het absoluut niet begrepen want hij durft de dingen nog steeds niet bij de naam te noemen in zijn verklaring gisteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hun voornaamste politieke activiteit bestaat nog steeds uit de bestrijding van het Vlaams Belang. Ook het hele discours rond de stille mars ademde die betrachting uit.
In de buitenlandse pers stond dan ook dat het VB niet meedeed aan de mars omdat de ouders tegen de partij waren. Nu weet ik dus waarom die andere partijen persé mee wilden opstappen tegen de vraag van de ouders in.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be