Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 25 april 2006, 13:12   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Het is de taak van de overheid om wetsovertreders op te sporen en de door de wet voorziene sanctie toe te passen.

Een illegaal overtreedt de wet en moet dus zijn straf krijgen.

Daarmee zorgt de overheid er ineens voor dat de kans kleiner wordt dat mensen in dit land overvallen worden door illegalen.

De veiligheid is een van de belangrijkste taken vand e overheid.
Tegendradigaard is offline  
Oud 25 april 2006, 13:14   #22
Druïde
Vreemdeling
 
Druïde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2004
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
....twee keer in de kak trappen?? Dat doet zelfs een ezel niet.....
Ik ben niet al te snel van begrip, dus ik vraag me nu af of dit een zeer simplistische, dan wel een voortreffelijk diepzinnige reactie is...
Druïde is offline  
Oud 25 april 2006, 13:20   #23
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druïde Bekijk bericht
Ik ben niet al te snel van begrip, dus ik vraag me nu af of dit een zeer simplistische, dan wel een voortreffelijk diepzinnige reactie is...
.....van diepzinnige reacties zul je hier niet veel van merken,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 25 april 2006, 13:20   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

De schuldigen :

Parket van Brussel verontschuldigt zich
Het parket van Brussel had het van in het begin over daders van Noord-Afrikaanse afkomst. De verdachten blijken nu Polen te zijn.

"We betreuren dat in de heisa rond de roofmoord op Joe Van Holsbeeck, meteen met de vinger werd gewezen naar de Noord-Afrikaanse gemeenschap", verontschuldigt parketwoordvoerder Jos Colpin het Brusselse parket.

"Dat gebeurde op basis van de eerste getuigenverklaringen", zegt Colpin. Ook op de eerste videobeelden leek het om Noord-Afrikanen te gaan.

Voila het gerecht en niemand anders...
Tegendradigaard is offline  
Oud 25 april 2006, 13:23   #25
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druïde Bekijk bericht
* aangezien de daders 'leken' op jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst...
Is dat zo? Zelf heb ik slechts de eerste beelden éénmaal heel vluchtig gezien, maar gisteren (of eergisteren) kwam mijn 80-jarig moedertje met de vraag of Noordafrikanen "wit" voor de dag...

Het doet mij allemaal een beetje (heel sterk) denken aan het onderzoek van Elisabeth Loftus naar geïnduceerde herinneringen.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline  
Oud 25 april 2006, 13:27   #26
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
in de toekomst ?

Effectief opsporen van illegalen.
effectief opsluiten van illegalen in afwachting van hun terugzending naar hun land van herkomst.
IEDERE illegaal effectief terugzenden naar zijn land van herkomst.
Het probleem is natuurlijk dat Polen deel uitmaakt van de EU en dat er vrij verkeer van personen is en er dus niet zoiets k�*n bestaan als illegale Polen.

Waarmee ik maar wil zeggen: uw simplistische oplossing is er (zoals steeds) geen.
kaatd is offline  
Oud 25 april 2006, 13:48   #27
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat Polen deel uitmaakt van de EU en dat er vrij verkeer van personen is en er dus niet zoiets k�*n bestaan als illegale Polen.

Waarmee ik maar wil zeggen: uw simplistische oplossing is er (zoals steeds) geen.
Een beetje te snel.

Illegale polen kan natuurlijk wel.
Het vrij verkeer van persoon is eigenlijk een vrij verkeer van werknemers en zelfstandigen. Het gaat in essentie dus om het recht om in een ander land te gaan werken of een zaak op te starten (en om dit te bewerkstelligen er ook te gaan wonen.) Voor werknemers moet men dus werken of naar werk zoeken en indien men na zes maanden geen werk heeft gevonden kan men je uitwijzen tenzij je aantoont dat je nog steeds naar werk zoekt en dat er een redelijke kans is dat je dit werk zal vinden.
Er gelden ook speciale formaliteite, zo moet men zich laten registreren.
Bovendien gelden voor de 10 nieuwe lidstaten overgangsmaatregelen, waardoor er extra voorwaarden kunnen opgelegd worden.
Polen kunnen dus wel degelijk illegaal op Belgisch grondgebied verblijven net als Nederlanders, Fransen, Duitsers... En ze kunnen ook uitgewezen worden.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl

Laatst gewijzigd door Judge : 25 april 2006 om 13:56.
Judge is offline  
Oud 25 april 2006, 13:49   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat Polen deel uitmaakt van de EU en dat er vrij verkeer van personen is en er dus niet zoiets k�*n bestaan als illegale Polen.
Dat blijkt niet te kloppen, althans niet volgens Radio1 die letterlijk zei dat de familie "illegaal in het land verblijft".
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 13:51   #29
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druïde Bekijk bericht
Ik ben niet al te snel van begrip, dus ik vraag me nu af of dit een zeer simplistische, dan wel een voortreffelijk diepzinnige reactie is...
Ik vrees dat wie diepzinnigheid zoekt, zich beter niet tot dit forum wendt. Het begint het stilaan een "kakkafonie" van meningen en standpunten te worden, waarbij de **** (zelfcensuur) naar elkaars kop gegooid wordt en waarbij zelfs persoonlijke aanvallen niet geschuwd worden.

Toch wil ik als lichtpuntje opmerken dat zowel de nazisten als de communisten het op dit forum toch eens over 1 ding eens geraakt zijn: namelijk dat de moord een gruwelijk feit is.

Over de nationaliteit van de daders valt niet meer te twisten. Hun afkomst, religie, schoenmaat, kleur onderbroek en ga zo verder, zijn nog stof tot discussie.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 25 april 2006, 17:33   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
in de toekomst ?

Effectief opsporen van illegalen.
effectief opsluiten van illegalen in afwachting van hun terugzending naar hun land van herkomst.
IEDERE illegaal effectief terugzenden naar zijn land van herkomst.

Voila meer moet dat niet zijn.

en zonder dank.
Neen, enkel de illegale Polen die op Noord-Afrikanen lijken, moeten uitgewezen worden.
Wat heeft de illegale Hongaar hier in godsnaam mee te maken?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 25 april 2006, 18:09   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Kan men reeds lessen trekken in deze zaak, waar er blijkbaar toch een aantal mogelijke vergissingen zijn gebeurd?

- Ik denk dat ongeveer iedereen (ook ikzelf) de fout heeft gemaakt op basis van de beelden en wat in de media verscheen de daders onmiddelijk als "Marokkaan" te beschouwen, sommigen (niet ik) als "Moslim". Dit kan nu toch sterk betwijfeld worden...

- in deze zaak zijn er toch duidelijke signalen gekomen vanuit de "allochtone Moslimgemeenschap" dat er "iets" moest veranderen en tegen het geweld. Zelfs indien de daders effectief van Poolse afkomst zijn, is dat geen reden om die beweging niet verder te zetten en een aantal taboes ivm integratie, opvoeding, verantwoordelijkheid, enz. te doorbreken, zowel langs autochtone als langs allochtone kant.

- deze zaak toont mischien aan wat voor een gevaar het betekent een ganse bevolkingsgroep aan te duiden als "schuldige". Ook niet-Moslims (waarschijnlijk) en niet-Marokkanen (waarschijnlijk) kunnen krapuul zijn die geen enkel respect voor het leven tonen, en men kan geen automatische link plaatsen tussen krapulachtig gedrag en "Noord-Afrikaan". Hopelijk beseffen sommigen dat de zaken soms veel genuanceerder en ingewikkelder zijn dan ze worden vooropgesteld.


Maar één zaak blijft wel duidelijk: de laatste evoluties in het dossier zullen de moord op Joe nooit kunnen rechtvaardigen noch ongedaan maken.

[SIZE=1](en nu hopen dat ik niet om mijn bek vlieg omdat in de toekomst toch zou blijken dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst zijn) [/SIZE]
Deze emoticon spreekt boekdelen...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 18:09   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze emoticon spreekt boekdelen...
Waarom?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 25 april 2006, 18:14   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Vanwege die 'laatste ontwikkelingen'.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 18:27   #34
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druïde Bekijk bericht
De lessen die je uit dit alles kan trekken zijn velerlei, maar onder andere volgende vind ik toch wel opvallend:

* aangezien de daders 'leken' op jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst ging onze Belgische allochtone gemeenschap onmiddelijk in het verweer. Ze beginnen dus te begrijpen dat er in hun gemeenschap nogal wat boefjes zitten die misschien wel tot deze feiten in staat waren. Enerzijds bekenden ze schuld. Anderzijds anticipeerden ze onmiddelijk op mogelijke stigmatiserende reacties door mee op te stappen in de mars. Er is dus wel degelijk een problematiek in onze steden die duidelijk wijst naar het gedrag van allochtone, al dan niet de Belgische nationaliteit hebbende, jongeren.
* In Polen zijn er ook jongeren, die er dus niet direct autochtoon Pools uitzien op wazige camerabeelden, en die over voldoende financiele middelen en vrije tijd beschikken om wat amok te komen maken in onze hoofdstad
* Elk nieuwsfeit waar men niet direct exacte feiten heeft, wordt misbruikt door jan-en-alleman om hun 'groot gelijk' te behalen.
Ziet Gerolf Annemans er Vlaams uit ?
Jampie is offline  
Oud 25 april 2006, 18:28   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

;
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 april 2006 om 18:30.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 18:28   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ziet Gerolf Annemans er Vlaams uit ?
Jep, maar die ziet er wel ouder uit dan 16 jaar en bovendien trok hij zijn mond niet open in deze zaak.
Waarom sleur je er die man dan bij?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 april 2006 om 18:29.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 10:59   #37
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jep, maar die ziet er wel ouder uit dan 16 jaar en bovendien trok hij zijn mond niet open in deze zaak.
Waarom sleur je er die man dan bij?
Lees nog eens de post van Druide waarop ik heb gereageerd, en het rood gekleurde in het bijzonder.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 11:52   #38
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Lessen trekken ???

Dat men geen van Marrokaanse afkomst vertegenwoordigers van Spirit mag geloven .... ?

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 26 april 2006 om 11:52.
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2006, 11:54   #39
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Lessen trekken

Dat men criminele illegalen (dus allemaal....) en hun kinderen DADELIJK over de grens moet zetten en ze niet laten rondhangen.. (of minstens opsluiten in gesloten instellingen)
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2006, 11:59   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Lessen trekken

Dat men criminele illegalen (dus allemaal....) en hun kinderen DADELIJK over de grens moet zetten en ze niet laten rondhangen.. (of minstens opsluiten in gesloten instellingen)
En wie zegt dat die tweede Pool (blijkbaar degene die de messteken heeft toegebracht) illegaal in het land was?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be