Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2006, 15:16   #21
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Oh-my-god.
Dat dit het enige is wat u nog kan uitbrengen, dat zegt genoeg natuurlijk
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:19   #22
paul gooskens
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 13
Standaard

Just alsof Dewinter z'n campagne zo 'cheap' was!

Enkel in de niet financiële betekenis was die zijn campagne 'cheap'!
paul gooskens is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:24   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Mensen toch... Het Vlaams Belang IS een verliezer! Het cordon werd NIET doorbroken en Vlaams Belang levert GEEN burgemeester! Dewinter had 10000 voorkeurstemmen minder dan Janssens.

Dat kan je toch bezwaarlijk de overwinning van de eeuw noemen? De winnaars van de verkiezingen zijn m.i. SP.a en CD&V-N-Va (waarbij ik de inbreng van deze laatste niet als doorslaggevende winst beschouw).

Laatst gewijzigd door Kim : 18 oktober 2006 om 15:24.
Kim is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:50   #24
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mensen toch... Het Vlaams Belang IS een verliezer! Het cordon werd NIET doorbroken en Vlaams Belang levert GEEN burgemeester! Dewinter had 10000 voorkeurstemmen minder dan Janssens.

Dat kan je toch bezwaarlijk de overwinning van de eeuw noemen? De winnaars van de verkiezingen zijn m.i. SP.a en CD&V-N-Va (waarbij ik de inbreng van deze laatste niet als doorslaggevende winst beschouw).
Het vlaams belang is zo goed als overal gestegen=terug een overwinning.
Antwerpen is niet het enige dat telt en ook daar zijn we licht vooruitgegaan.
De enige reden waarom patje janssens zoveel stemmen heeft behaald is door tal van redenen;1)De media natuurlijk.Ik heb en volg altijd in mate het mogelijke debatten en intervieuws enz.....En dan weet je het wel.
2)Doordat heel wat vld'ers en groenen op hem hebben gestemd en dat zullen ze niet blijven doen.
3)Uiteraard ook door heel wat allochtonen die op sp-a stemmen.
4)Zelfs al had fdw de meeste stemmen behaald dan nog zou hij geen burgemeester mogen worden zijn.Er is hier geen democratie.Integendeel,degene die de kiezer heeft afgestraft mag doodleuk terug meeregeren,zo gaat dat er hier aan toe en dan zeggen ze;het is de kiezer die beslist?
Naar mijn weten is het zo dat als de kiezer zoals nu de vld afstraft,zwaar afstraft zelfs er deze gewoonweg niet meer mogen bij zijn.
Marlboro is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:53   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mensen toch... Het Vlaams Belang IS een verliezer! Het cordon werd NIET doorbroken en Vlaams Belang levert GEEN burgemeester! Dewinter had 10000 voorkeurstemmen minder dan Janssens.

Dat kan je toch bezwaarlijk de overwinning van de eeuw noemen? De winnaars van de verkiezingen zijn m.i. SP.a en CD&V-N-Va (waarbij ik de inbreng van deze laatste niet als doorslaggevende winst beschouw).
Niet een overwinning van SP.A wel van een groep allochtonen die samen troepten op de SP.A lijst verkozen werden en niets maar dan ook niets er voor in de plaats kregen/krijgen,erg hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:54   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet een overwinning van SP.A wel van een groep allochtonen die samen troepten op de SP.A lijst verkozen werden en niets maar dan ook niets er voor in de plaats kregen/krijgen,erg hé
Sinds wanneer lig jij daar van wakker?
Kim is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:57   #27
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

kom kom mensen, we zijn allemaal winnaars/verliezers
schaduwrijk is offline  
Oud 18 oktober 2006, 16:15   #28
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Ik vind het persoonlijk verkeerd wanneer men Vlaams Belang (of eender welke politieke partij) een winnaar of verliezer noemt. Want dat laat uitschijnen dat de politieke partijen, in tegenstelling tot de burgers, het belangrijkste zijn.

Naar mijn mening dienen de politieke partijen er te zijn om de burgers van ons land te vertegenwoordigen. Maar in werkelijkheid is het in ons land net andersom: Het zijn de kiezers die de politieke partijen vertegenwoordigen. En met de mening van die kiezers, wat ze willen en wat ze niet willen, wordt nauwelijks rekening gehouden.

In een ideale samenleving, zoeken de burgers een politicus (vertegenwoordiger) die ervoor zorgt dat de wensen van de burgers behartigd worden in het parlement.
In onze samenleving, zoekt de politicus (vertegenwoordiger) burgers die ervoor zorgen dat de politicus zijn persoonlijke wensen kan behartigen in het parlement.

De winnaars zijn dan ook niet CD&V, SP.A of Vlaams Belang
De verliezers zijn dan ook niet VLD, Groen! of Vlaams Belang

De winnaars zijn de politici die werden verkozen.
De verliezers zijn al de anderen.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline  
Oud 18 oktober 2006, 16:39   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Sinds wanneer lig jij daar van wakker?
Das dat rechtvaardigheidsgevoel dat weer naar boven komt in dat duveltje382
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 18 oktober 2006, 16:52   #30
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mensen toch... Het Vlaams Belang IS een verliezer! Het cordon werd NIET doorbroken en Vlaams Belang levert GEEN burgemeester! Dewinter had 10000 voorkeurstemmen minder dan Janssens.

Dat kan je toch bezwaarlijk de overwinning van de eeuw noemen? De winnaars van de verkiezingen zijn m.i. SP.a en CD&V-N-Va (waarbij ik de inbreng van deze laatste niet als doorslaggevende winst beschouw).
Is het je bedoeling te bevestigen dat Antwerpenaren dikke nekken hebben?
Vlaanderen is toch iets meer dan Antwerpen alleen.
__________________
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is."
Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg.
puud is offline  
Oud 18 oktober 2006, 16:56   #31
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Ge moet gewoon het verschil zien tussen feiten en perceptie
feit: VB heeft gewonnen
perceptie: VB voldoet niet aan de verwachtingen
Tina is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:05   #32
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik vind het persoonlijk verkeerd wanneer men Vlaams Belang (of eender welke politieke partij) een winnaar of verliezer noemt. Want dat laat uitschijnen dat de politieke partijen, in tegenstelling tot de burgers, het belangrijkste zijn.

Naar mijn mening dienen de politieke partijen er te zijn om de burgers van ons land te vertegenwoordigen. Maar in werkelijkheid is het in ons land net andersom: Het zijn de kiezers die de politieke partijen vertegenwoordigen. En met de mening van die kiezers, wat ze willen en wat ze niet willen, wordt nauwelijks rekening gehouden.

In een ideale samenleving, zoeken de burgers een politicus (vertegenwoordiger) die ervoor zorgt dat de wensen van de burgers behartigd worden in het parlement.
In onze samenleving, zoekt de politicus (vertegenwoordiger) burgers die ervoor zorgen dat de politicus zijn persoonlijke wensen kan behartigen in het parlement.

De winnaars zijn dan ook niet CD&V, SP.A of Vlaams Belang
De verliezers zijn dan ook niet VLD, Groen! of Vlaams Belang

De winnaars zijn de politici die werden verkozen.
De verliezers zijn al de anderen.
Hier is iets voor te zeggen....

Volgens mij echter zijn de échte overwinnaars de media.
Zij hebben namelijk bewezen dat hun strategie werkt.
In dat opzicht heeft het VB inderdaad verloren.
Mijn mening:
Media - VB: 13-0

Dat zulks diametraal indruist tegen het rechtvaardigheidsgevoel van iedere goedmenende democraat staat als een paal boven water.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:11   #33
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Ge moet gewoon het verschil zien tussen feiten en perceptie
feit: VB heeft gewonnen
perceptie: VB voldoet niet aan de verwachtingen
inderdaad...maar wat erger is is dat de media niet alleen de perceptie maar daardoor ook de feiten enorm hebben beïnvloed.
Hieruit kan men twee dingen besluiten.
A/ De ideologie van het VB kan zelfs met de meest democratisch-onfatsoenlijke media-indoctrinatie niet worden verwoest
B/ Een huis-, tuin- en keukensocioloog kan zo op zijn vingers uitrekenen welk een enorme en permanente schade de fraude van de "vierde macht" aan ons democratisch spel heeft aangericht.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:13   #34
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dank zij Janssens heeft FDW zijn topscore van vorige keer nog eens dunnetjes overgedaan met een steiging van zeggen en schrijven 8.000 stemmen...
Zo dood zou ik FDW toch niet noemen hoor...
Wat ik mij afvraag is echter hoeveel hij er zou gehaald hebben zonder tegenkamping van álle media.
Ik vraag mij bovendien ook af hoeveel er dat zouden geworden zijn met dezelfde medewerking als Janssens heeft gehad.
Maar dat is uiteraard koffiedik kijken hé...
Dank zij FDW heeft Janssens zijn score zelfs kunnen verdubbelen dus ...
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:13   #35
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hier is iets voor te zeggen....

Volgens mij echter zijn de échte overwinnaars de media.
Zij hebben namelijk bewezen dat hun strategie werkt.
In dat opzicht heeft het VB inderdaad verloren.
Mijn mening:
Media - VB: 13-0

Dat zulks diametraal indruist tegen het rechtvaardigheidsgevoel van iedere goedmenende democraat staat als een paal boven water.
De reden dat VB zo veel kiezers heeft is omdat ze voor elke scheet in de media komen. Hoe inhoudloos ook. VB kan zowat iedere media vrijelijk gebruiken als spreekbuis.

Gezien de gemeenschapsgelden en de media waar het racistische VB over kan beschikken zouden ze met een realistisch en menswaardig programma misschien meer stemmen kunnen halen.
__________________

Laatst gewijzigd door Starkan : 18 oktober 2006 om 17:14.
Starkan is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:15   #36
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Men kan eerder stellen dat het VB in heel vlaanderen wint ONDANKS de mediahetze en ondanks georkestreerde hetze in onderwijs , vakbonden en zelfs via het gepolitiseerde gerecht.

ik ben blij dat ik VB gestemd heb. Het is nl de enige stem waar over gesproken wordt en die BELANG heeft.

kijk wat er met een tsjeefse stem gebeurt , men pleit zelfs voor uitbreiding van het vreemdelingenstemrecht ...
Om nog maar te zwijgen over wat er met een paarse stem gebeurt.

Niet in mijn naam in ieder geval. De weg-met vlaanderen partijen bedriegen elkaar en de vlaming elke dag opnieuw.

Maar er komt een dag waar ze hun nieuwe kiesvee ook niet meer kunnen zoet houden met allerlei privileges maar dat ze gewoond e macht over nemen.

Er is zoals fieseler maar één keuze meer . Vlaams Belang of allochtoon islamitisch belang. Daar komt het in de praktijk op neer. Een meerderheid waarvan 1/3 gevormd wordt door islamitische raadsleden. En de volgende keer... 1/2. Antwerpen wordt rotterdam. Het VB heeft dat kunnen afremmen maar tegenhouden neen daar zal de media en het belgische establishment wel voor zorgen.
ilfalco is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:25   #37
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
inderdaad...maar wat erger is is dat de media niet alleen de perceptie maar daardoor ook de feiten enorm hebben beïnvloed.
Er zijn nochtans VB'ers in overvloed op tv-debatten e.d. uitgenodigd geweest voor de verkiezingen. (Vooral wim Vereycken is me bijgebleven. )

Citaat:
Hieruit kan men twee dingen besluiten.
A/ De ideologie van het VB kan zelfs met de meest democratisch-onfatsoenlijke media-indoctrinatie niet worden verwoest
Van indoctrinatie kennen ze zelf anders ook wel wat.(om de paar maand een folderke met soms echt wel platte en voorspelbare propaganda in hun knullige lay-out) En als het VB een hoop artiesten zo ver krijgt dat die gaan zingen voor meer vlaams blokkerigheid zal dat de kranten ook wel halen hoor. Voor de rest heeft hun overmoed in antwerpen ervoor gezorgd dat de tweestrijd fdw-janssens zo in de belangstelling stond. (er zijn trouwens nog steeds veel mensen die nog nooit van janssens gehoord hebben en wel van dewinter, heb ik ondervonden) Dat wilden ze ook zo, aangezien polarisatie normaal gezien in hun voordeel zou moeten werken.

Citaat:
B/ Een huis-, tuin- en keukensocioloog kan zo op zijn vingers uitrekenen welk een enorme en permanente schade de fraude van de "vierde macht" aan ons democratisch spel heeft aangericht.
Jaja het is altijd de media hé, zonder de media(haar domheid) was het blok nu n�*ks.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd


Laatst gewijzigd door Tina : 18 oktober 2006 om 17:26.
Tina is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:33   #38
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De weg-met vlaanderen partijen
Is dat een nieuw begrip?
Ik denk dat er eerder dan er partijen zijn die Vlaanderen haten, mensen zijn die gefrustreerd lopen omdat ze er niet trots op kunnen zijn Vlaming te zijn omdat er zo een zelfgenoegzaamde partij is die dit landsdeel claimt en in diens naam racisme en asociale maatregelen predikt.
__________________
Starkan is offline  
Oud 18 oktober 2006, 18:36   #39
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Is dat een nieuw begrip?
Ik denk dat er eerder dan er partijen zijn die Vlaanderen haten, mensen zijn die gefrustreerd lopen omdat ze er niet trots op kunnen zijn Vlaming te zijn omdat er zo een zelfgenoegzaamde partij is die dit landsdeel claimt en in diens naam racisme en asociale maatregelen predikt.
Zaag zaag,boring man.
Voor mensen zoals u als alles racistisch.
gebeurt het langs de omgekeerde kant dan hore we u niet.
Marlboro is offline  
Oud 18 oktober 2006, 19:14   #40
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht

Hoe zeggen ze dat ook alweer ..?? MOET ER NOG ZAND ZIJN ..????
hoe die VB'ertjes toch opfleuren na een zoveelste rondje peptalk van hun leiders he.
Mitgard is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be