Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2018, 20:47   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alles wat Zuckerberg zei was natuurlijk tot in de puntjes geregisseerd. Zelfs zijn gelaatsuitdrukking. Zelden zo'n emotieloos gezicht gezien
Dat is het verschil natuurlijk he: de professionele manipulator die rijk geworden is door zijn eigen competentie in het domein, tegenover de amateurs die het doen op kosten van de belastingsbetaler. Ge ziet duidelijk wie zijn vak kent. Verhofstadt zal groen van jaloersheid geweest zijn, zijne meester tegengekomen te zijn in 't vak.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:08   #102
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Niet dat ik een groot fan ben van G. Verhofstadt maar daar had hij dat jochie van 'smoelboek' toch even in de klem.

Citaat:
Uiteindelijk werd Guy Verhofstadt persoonlijk. "U moet zichzelf afvragen hoe u herinnerd wilt worden. Als een van de drie grote internetpersoonlijkheden naast Steve Jobs en Bill Gates, die onze wereld verrijkt hebben? Of als het genie dat een digitaal monster heeft gecreëerd dat onze democratie vernietigt?"
Een reactie op de vraag bleef uit maar het smoel van Zuckerberg sprak boekdelen van hier tot in Tokio.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:36   #103
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat je dat best kan doen, als "image building". Het zou mij niet verwonderen dat je zelfs voor een kleine som dat professioneel kan laten maken ttz, je betaalt ergens een bedrijf om uw "facebook pagina" aan te maken die als publiciteit dient om U aan uw toekomstige werkgevers te verkopen: er moet daar niks in staan dat waar is, die werkgevers zullen die pagina zelf zoeken en vinden, en vaststellen wat ne fantastische gast gij niet zijt, met allerlei activiteiten die hen interesseren en dergelijke, ook al is daar niks van waar. Ge kunt daar uitgevonden prestaties op neerpoten, ervaring die ge niet hebt op zetten en dergelijke meer. Zolang jij zelf die pagina niet aangeeft als referentie, hebt ge niet "gelogen". Uw toekomstige werkgever kan er enkel maar in trappen, en kan U niet verwijten dat de dingen die hij stiekem over U heeft opgezocht, niet waar zijn he. Zij kunnen U ook imaginaire vrienden uitvinden op FB, die U zogezegd bewonderen, bedanken en dergelijke meer, waaruit blijkt wat voor nen toffe knul gij niet zijt om mee te werken.

Het domme zou zijn om FB ook echt te gebruiken voor "sociale contacten". Maar FB gebruiken als reclame stunt, dat moet goed te doen zijn.



Wel, die "objectievere" gegevens zijn veel minder interessant om U psychologisch uit te melken. Amazon weet wel veel over U via wat ge allemaal koopt. Maar dat is veel en veel minder interessant (behalve voor Amazon zelf, om U dingen aan te bieden) als "psychologisch profiel", dan al uw mails op Gmail (jaja, die worden geanalyseerd), alles wat ge aan uw intieme kennissen vertelt, en dergelijke meer. De bedoeling van die psychologische profielen is namelijk uw zwakke punten te kennen, en ook uw "zwakke momenten", wanneer ge eenzaam zijt, triest zijt, en dergelijke meer, want dan ben je het meest receptief voor beinvloeding. Het kopen van een harde schijf of een boek over fysica zal daar niet veel bij helpen.

Er is trouwens nog een leuke firefox plugin die ik ook gebruik: "trackmenot". Het doet willekeurige zoek acties op google, bing en dergelijke meer. Gemiddeld elke minuut wordt een willekeurige zoekactie doorgevoerd, en uit het resultaat van de zoekactie worden nieuwe willekeurige zoektermen gegenereerd. Dat verstoort helemaal het profiel dat men van U kan maken. Het is heel belangrijk dat men verkeerde informatie over U heeft. Op die manier is de doeltreffendheid van elke vorm van manipulatie sterk verminderd.
Knappe benadering en ik lach groen er niet zelf opgekomen te zijn. Eens te meer het bewijs dat de benadering van de maatschappij constant zwaar blijft veranderen. Ik denk da 'k, eens gesettled op pensioen, ga investeren in een vislijn of zoiets. 'k Voel mij namelijk iet-of-wat gepasseerd door 't gebeuren en de evolutie van de maatschappij via de virtuele snelweg met hun 'keskejevoe' CRS onderweg.
Maar bedankt om je gedachten hier toe te lichten: 'zjapressie'.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 mei 2018 om 07:40.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:39   #104
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het verschil natuurlijk he: de professionele manipulator die rijk geworden is door zijn eigen competentie in het domein, tegenover de amateurs die het doen op kosten van de belastingsbetaler. Ge ziet duidelijk wie zijn vak kent. Verhofstadt zal groen van jaloersheid geweest zijn, zijne meester tegengekomen te zijn in 't vak.
Zuckerberg een genie? Hij heeft een chatprogrammaatje geschreven voor universteitsstudenten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 mei 2018 om 07:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:49   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zuckerberg een genie? Hij heeft een chatprogrammaatje geschreven voor universteitsstudenten.
Amaai. Dan zijt gij (en ik ook) nog dommer dan hij omdat we zelfs dat niet hebben gekund. Shit in 't kwadraat, wal-stuurman!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:50   #106
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Amaai. Dan zijt gij (en ik ook) nog dommer dan hij omdat we zelfs dat niet hebben gekund. Shit in 't kwadraat, wal-stuurman!
misschien was Zuckerberg gewoon eerst omdat m zoveel jaren ouder is dan Dadeemelee hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:55   #107
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
misschien was Zuckerberg gewoon eerst omdat m zoveel jaren ouder is dan Dadeemelee hé ...
Langs de andere kant: misschien heeft Marcske zijn uitvindingske zelf gestolen toen hij nog op den unief zat? Ik meen daar ooit iets over te hebben gelezen. ( in de tijd toen Markske nog geen haar-inplanten nodig had.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:58   #108
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Amaai. Dan zijt gij (en ik ook) nog dommer dan hij omdat we zelfs dat niet hebben gekund. Shit in 't kwadraat, wal-stuurman!
Ik had geen tijd om mij met zo'n bulshit bezig te houden

Hij was waarschijnlijk student pol & soc.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:00   #109
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Langs de andere kant: misschien heeft Marcske zijn uitvindingske zelf gestolen toen hij nog op den unief zat? Ik meen daar ooit iets over te hebben gelezen. ( in de tijd toen Markske nog geen haar-inplanten nodig had.)
maakt dat wat hij gedaan heeft minder indrukwekkend mss?

zowat elk techno imperium is gefundeerd op een goeie diefstal (van iets waarvan de oorspronkelijke eigenaar meestal niet besefte wat hij in handen had) ... Apple, Microsoft ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:10   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Langs de andere kant: misschien heeft Marcske zijn uitvindingske zelf gestolen toen hij nog op den unief zat? Ik meen daar ooit iets over te hebben gelezen. ( in de tijd toen Markske nog geen haar-inplanten nodig had.)
Maar dat was geen uitvinding. Hij heeft gewoon een webapp geschreven (in FrontPage of zo?) om studenten met mekaar te laten communiceren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:33   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zuckerberg een genie? Hij heeft een chatprogrammaatje geschreven voor universteitsstudenten.
Bijlange niet. Maar wel een professioneel die zijn vak goed kent. Zijn vak is manipuleren, met uw ego spelen, en uw profiel uitmelken om dat dan te verkopen. Dat doet hij heel goed. Politiekers zijn amateurkes vergeleken met dat soort mensen. Maar het is niet omdat ge veel professioneler zijt dan een politieker, dat ge onmiddellijk een "genie" zijt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:34   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Langs de andere kant: misschien heeft Marcske zijn uitvindingske zelf gestolen toen hij nog op den unief zat? Ik meen daar ooit iets over te hebben gelezen. ( in de tijd toen Markske nog geen haar-inplanten nodig had.)
Ja, van de Winklevoss tweelingen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Winklevoss_twins

https://en.wikipedia.org/wiki/ConnectU

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2018 om 08:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:43   #113
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Langs de andere kant: misschien heeft Marcske zijn uitvindingske zelf gestolen toen hij nog op den unief zat? Ik meen daar ooit iets over te hebben gelezen. ( in de tijd toen Markske nog geen haar-inplanten nodig had.)
Ik dacht dan weer ergens ten internetvelde gelezen te hebben dat *smoelboek* eigenlijk geschreven is geworden door de Mossad de Israëlische geheime dienst dus. (Instituut voor Informatie-inwinning en Speciale Taken)

Géén idee van of daar iets van waar is maar ik zou er niet van verschieten dat het waar is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:49   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet dat ik een groot fan ben van G. Verhofstadt maar daar had hij dat jochie van 'smoelboek' toch even in de klem.
Mmm, ik zou het persoonlijk bijzonder aantrekkelijk vinden om als de Frankenstein die de wereld omzeep holp, helemaal op mijn eigen met mijn klavier en laptop, herdacht te worden. Maar dat kan natuurlijk niet gezegd worden, het zou zijn eigen doelstellingen vernietigen. Moest ik openbaar zeggen dat mijn uitvinding inderdaad de bedoeling heeft om de wereld te vernietigen, dan ondergraaf ik mijn eigen doelstellingen ; dan is het laatste wat ik zou zeggen, precies dat he.

Maw, die vraag van VHS was dom, in de zin van "geeft gij uw vrouw nog altijd slaag ?". Ge kunt daar geen goed antwoord op geven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2018 om 08:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:51   #115
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mmm, ik zou het persoonlijk bijzonder aantrekkelijk vinden om als de Frankenstein die de wereld omzeep holp, helemaal op mijn eigen met mijn klavier en laptop, herdacht te worden. Maar dat kan natuurlijk niet gezegd worden, het zou zijn eigen doelstellingen vernietigen. Moest ik openbaar zeggen dat mijn uitvinding inderdaad de bedoeling heeft om de wereld te vernietigen, dan ondergraaf ik mijn eigen doelstellingen ; dan is het laatste wat ik zou zeggen, precies dat he.

Maw, die vraag van VHS was dom, in de zin van "geeft gij uw vrouw nog altijd slaag ?". Ge kunt daar geen goed antwoord op geven.
en hoe is het nu met uw vrouw Patrick?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:52   #116
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mmm, ik zou het persoonlijk bijzonder aantrekkelijk vinden om als de Frankenstein die de wereld omzeep holp, helemaal op mijn eigen met mijn klavier en laptop, herdacht te worden. Maar dat kan natuurlijk niet gezegd worden, het zou zijn eigen doelstellingen vernietigen. Moest ik openbaar zeggen dat mijn uitvinding inderdaad de bedoeling heeft om de wereld te vernietigen, dan ondergraaf ik mijn eigen doelstellingen ; dan is het laatste wat ik zou zeggen, precies dat he.

Maw, die vraag van VHS was dom, in de zin van "geeft gij uw vrouw nog altijd slaag ?". Ge kunt daar geen goed antwoord op geven.
Ik denk dat er mensen zijn die daar wel kunnen op antwoorden in de zin van: Ja, ik geef ze slaag mijn vrouw daar wij beiden groot fan zijn van spanking

Voor de fans van ...


Er zijn nu eenmaal rare mensen op de wereld.

Te ver gezocht?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 mei 2018 om 08:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:54   #117
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

de tweet van GVH :

Guy Verhofstadt
?
Geverifieerd account

@guyverhofstadt
Volgen
@guyverhofstadt volgen

Meer
Citaat:
This brave new world of Mr #Zuckerberg in which tens of thousands of #Facebook employees decide what is fake news and what is not, scares me. This is a public task for the public authorities.


wat de waarheid is moet bepaald worden door de overheid.

goe bezig Guy, daar vertrouwen wij u helemaal mee.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:58   #118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en hoe is het nu met uw vrouw Patrick?
Doet mij denken aan Op één gisteren: in Singapore verkopen ze zweepstokjes om kinderen te slaan. Misschien hebben ze die ook voor lastige vrouwen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:58   #119
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Doet mij denken aan Op één gisteren: in Singapore verkopen ze zweepstokjes om kinderen te slaan. Misschien hebben ze die ook voor lastige vrouwen?

zijt ge daar weer met uw islamofobie ja?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 09:00   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zijt ge daar weer met uw islamofobie ja?
Volgens mij zijn dat geen islamieten daar in Singapore, dat zijn gewoon kwieten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be