Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2022, 20:44   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard Wat gebeurt er met vastgoed/de samenleving in oorlogstijd?

Om mijn vraag iets te specifiëren...

Stel je hebt een hypothecaire lening lopen bij de bank, op 25 jaar.

Je bent halverwege je afbetaling en ineens breekt er oorlog uit. Je kan niet meer gaan werken en bijgevolg kan je je lening niet verder afbetalen. Wat gebeurt er met je vastgoed? Vooral in het geval dat het de hele samenleving betreft die in deze situatie verkeert. Het gaat niet op om je huis te verkopen want iedereen verkeert in dezelfde situatie.

We moeten niet meer vrezen voor soldaten die schieten, maar covid zal nog lang onder de mensen zijn en we zijn afhankelijk van de staat om te mogen werken.
Als het land failliet zou gaan, vraag ik me af wat er met vastgoed gebeurt.

Veel topeconomen die ik volg, zeggen dat het huidige financiële stelsel op zijn laatste benen loopt. Mocht het ooit eindigen in zware inflatie, dan versnelt covid dat proces alleen maar door economische inactiviteit en schuldcreatie.

De leider van het WEF, iemand waar toch jaarlijks staatsleiders naartoe gaan, zegt stellig dat we tegen 2030 niets meer zullen bezitten maar dat we gelukkig zullen zijn.

World Economic Forum: 8 predictions for the world in 2030

1. All products will have become services. “I don't own anything. I don't own a car. I don't own a house

Ik vraag me af hoe dit zou kunnen. Waarom we vandaag iets afbetalen, maar het in 2030 niet zouden bezitten. Ik vermoed dat de monetaire reset hier aan de basis ligt, dat leningen geschrapt worden maar eigendommen dan niet meer van ons zullen zijn.

Noem me voorlopig gerust een wappie, maar laat de draad staan tot 2030 en vertel me dan wie er gelijk had.

Wat gebeurde er bijvoorbeeld in WOII met vastgoed? Ik neem aan dat mensen toen ook leningen hadden te betalen. Werd alles in beslag genomen door de staat of werden leningen gewoon uitgesteld?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 25 januari 2022 om 20:50.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 23:21   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ge gaat uw geld, uw huis en alles kwijt zijn. In armoede sterven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 23:29   #3
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

In wereldoorlog 2 werden huizen geconfisqueerd door de bezetters en konden de inwoners op de vlucht en proberen elders een nieuw onderkomen te vinden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 01:14   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In wereldoorlog 2 werden huizen geconfisqueerd door de bezetters en konden de inwoners op de vlucht en proberen elders een nieuw onderkomen te vinden.
Of ...

Je had erg hoge connecties.

Hing totaal af van het bevel van die soldaten.

Er zullen wel een paar geweest zijn met principes. In verband met grijsaards en kinderen.

En mensen met erg diepe zakken.

Wat veel mensen ook dachten : "if u can't beat Them, join Them."

Moet er dan ook iets geraffineerd zijn aan een soldaat? Hoe rauwer, hoe liever.

Paraat en "zen".

Rotsblok koppen...

Normaal respecteren ze de chain of command. En soms waren er zelfs met principes. Ho... Maak dat mee. Principes.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 12:48   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge gaat uw geld, uw huis en alles kwijt zijn. In armoede sterven.
Ik bemerk het sarcasme, maar denk niet dat het nodig is.

Als de overheid geld afneemt, voelen mensen zich bestolen en komen ze in opstand.
Als de overheid je spaarrekening laat staan, maar de banken massaal geld bijdrukken waardoor het niets meer waard is, worden mensen evenzeer bestolen maar zijn ze niet kwaad. Vooral wanneer het geld gradueel en dus onopvallend zijn waarde verliest.

WOII vergelijkt niet met vandaag aangezien de tijdsgeest en het bankstelsel helemaal anders werken. Maar ik denk wel dat Venezuela vergelijkt met wat er wereldwijd gaat komen. Wat gebeurde er met het vastgoed van de Venezolanen toen de hyperinflatie uitbrak? Inmiddels is Venezuela ook niet meer de uitzondering die hiermee kampt. De inflatie van Argentinië werd ook hyperinflatie. In Turkije is er momenteel ook hyperinflatie. Er zijn nog veel voorbeelden, en er zullen er steeds meer komen door covid. Wat gebeurt er met het vastgoed van al die mensen die door hyperinflatie niet meer kunnen betalen?

Ook wij in België merken dat het leven steeds duurder wordt. Mensen geraken er aan het einde van de maand niet meer.

Volgens verschillende topeconomen en investeerders zitten we vandaag de dag dicht bij een reset van het monetaire stelsel. Zelfs op kanaal Z, toch wel mainstream, hoorde ik ze daarover spreken.

De schuldenberg die gecreëerd wordt door centrale banken, escaleert volledig. Er is veel meer schuld in de omloop dan dat er geld verdiend wordt om die schulden af te betalen. Die schuld is zo hoog dat het volledige stelsel overkop moet gaan, ergens binnen dit en maximum 10 jaar.

Ik wil eigenlijk vermijden dat ik een lening bij de bank heb lopen wanneer dit gebeurt. Omdat ik vermoed dat, ongeacht de reden voor wanbetaling, er gewoon beslag wordt gelegd op eigendom.

"By 2030 you will own nothing, but you will be happy"
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 12:50   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In wereldoorlog 2 werden huizen geconfisqueerd door de bezetters en konden de inwoners op de vlucht en proberen elders een nieuw onderkomen te vinden.
Ik vermoed dat ze bij de crash van het monetaire stelsel geconfisqueerd worden door de staat en door de banken. Geen soldaten, geen bommen en geweld. Maar wel textbook fascisme.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be