Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2022, 17:25   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Die oude wagentjes, zoals mijn nsu ook (grrr) hadden één groot nadeel:
je kon de zetels niet plat leggen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 17:35   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zal sowieso de toekomst zijn, al is het voor mensen als u die in het heden leven misschien ondenkbaar.

Al bij lijkt me dit een logische evolutie, die oude bakken stinken ( en vervuilen ) als de pest.
EV vervuilen ook. Misschien in het algemeen iets minder maar vervuilen doen ze ook nog.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 17:54   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Weken lang staat die soms onaangeroerd. Ga je die dan nodeloos continu gaan opladen????
Die vier vraagtekens wijzen erop dat je er geen verstand van hebt en je ook niet wilt informeren?

Blijkbaar geen verstand van "oldtimers" en hun 12 Volt-startbatterijen?

Ik hang "onze oldtimer" elke vier-zes weken aan de druppellader tot volgeladen, en dat duurt wel eens 14-16 uren). Best altijd direct aan de batterij aansluiten met krokodilklemmen.

En bij een (PH)EV zal dat ook zo zijn, want die hebben ook een 12V-batterij.

De veel zwaardere tractiebatterij van een BEV zal je veel minder dikwijls moeten bijladen. Die is namelijk groot genoeg en kan beter tegen de koude (want temperatuurmanagement). Een of tweemaal per jaar eens bijladen tot 80% zal ruim voldoende zijn.

Het verlies van een NCA-batterijpack van een Tesla model 3 was ongeveer 2% op 14 dagen, bij een LFP-batterijpack echter kan dat tot 5,4% per 14 dagen oplopen of het dubbele.

Proefondervindelijk getest:
Citaat:
https://insideevs.com/news/518790/va...la-model3-lfp/

Bjørn Nyland Checks Vampire Drain In MIC Tesla Model 3 SR+ (LFP)

It appears higher in the case of LFP batteries than in the case of NCA batteries.

In the Bjørn Nyland's test, the car was left for 14 days at a 95.1% State of Charge (SOC) according to the ScanMyTesla app. Everything was turned off, including the sentry mode and mobile access.

After that, the car woke up with 89.7% SOC (and quickly decreased to 89.3% SOC), which gives us a difference of 5.4%. Considering about 50 kWh of usable battery capacity (over 55 kWh total), the results are as follows:

- 5.4% or about 2.7 kWh over 14 days (Bjørn Nyland simplified it to 2.5 kWh and 172 Wh/day)
- less than 0.4% per day or 193 Wh per day
- less than 12% per 30 days or 5.8 kWh
- about 8 Wh per hour

This is the average discharge rate, calculated using the data from the video, that includes things like car checks for Tesla's updates, maybe charge the auxiliary 12V battery, battery self-discharge, and other energy losses in the electronics.

According to Bjørn Nyland, the 5% or so decrease in the LFP battery SOC is significantly higher than in the case of NCA batteries, which within the same period would go down 2% or so. That would be more than two times higher energy drain.

Anyway, it does not sound like a big problem, as a month of parking should translate only to 12% SOC decrease.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2022 om 18:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 18:05   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
EV vervuilen ook. Misschien in het algemeen iets minder maar vervuilen doen ze ook nog.
Vandaag nog eens lekker zitten keuvelen met een vriend die een pak jonger is dan ik en die nog volop vliegt. Het gesprek ging over dat elektrisch vliegen dat er staat aan te komen. Blijkt dat er ook door andere heel sceptisch naar uitgekeken wordt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 18:27   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
EV vervuilen ook. Misschien in het algemeen iets minder maar vervuilen doen ze ook nog.
Misschien? bron?
Iets minder? Bron?

GHG emissies?

~2,6 tot ~15 maal minder, dat laatste als de EVs met hernieuwbare stroom opgeladen worden (renewable future), uiteraard geldt dat "renewable future" ook voor ICE-levenscyclus, maar die profiteert er veel minder van.

Studie Hoekstra levenscylus. Moderne Mercedes C 220 d vergeleken met Tesla model 3 (74 kWh NCA batterijpack)

244/95 = 2,6 en 153/10 = 15,3

Citaat:
Table 1. Life Cycle GHG Emissions in g/km of a Diesel Car and BEV

--------------- Today | Renewable Future
Diesel Car Total 244 | 153
Driving 217 | 150
Manufacturing 27 | 3

BEV Total 95 | 10
Driving 55 | 6
Manufacturing 40 | 4
(Battery) (16) | (2)

https://www.sciencedirect.com/scienc...119302715#bib9
De renewable future (electriciteit) is al vandaag in menig land bezig, zelfs meer dan 60% groen in 3 EU-landen in 2019. Kan 4 zijn in 2020.

Noorwegen en Ijsland zitten aan 100% of meer. Noorwegen exporteert zelfs overschot naar andere landen die zitten eigenlijk aan 110%.

Grafiek EU, Noorwegen, Ijsland en UK


Voor de giftige uitlaatgassen moet je de uitlaat verlengen en naar binnen leggen, benieuwd hoe ver je kunt rijden.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2022 om 18:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 00:39   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die vier vraagtekens wijzen erop dat je er geen verstand van hebt en je ook niet wilt informeren?

Blijkbaar geen verstand van "oldtimers" en hun 12 Volt-startbatterijen?

Ik hang "onze oldtimer" elke vier-zes weken aan de druppellader tot volgeladen, en dat duurt wel eens 14-16 uren). Best altijd direct aan de batterij aansluiten met krokodilklemmen.

En bij een (PH)EV zal dat ook zo zijn, want die hebben ook een 12V-batterij.

De veel zwaardere tractiebatterij van een BEV zal je veel minder dikwijls moeten bijladen. Die is namelijk groot genoeg en kan beter tegen de koude (want temperatuurmanagement). Een of tweemaal per jaar eens bijladen tot 80% zal ruim voldoende zijn.

Het verlies van een NCA-batterijpack van een Tesla model 3 was ongeveer 2% op 14 dagen, bij een LFP-batterijpack echter kan dat tot 5,4% per 14 dagen oplopen of het dubbele.

Proefondervindelijk getest:
Goed mogelijk dat ik er niets van ken. Ik heb ook niet de gewoonte van alles wat ze in propaganda beweren klakkeloos te geloven. Het eerste jaar is dat misschien ongeveer zo maar hoe zit het na zeven jaar?

En nu even dit nog. Ik heb met veel interesse het filmpje over het NSU'ke bekeken. Zeg nu zelf, als ik dat geluid zo te horen krijg, dat is goed voor twee minuten maar als dat langer duurt dan wordt ge daar toch knetter gek van. Daar moet ge in zitten met een koptelefoon op die heel de tijd muziek te beluisteren geeft. Zoiets wil ik nog niet in mijn auto al krijg ik er 200.000 euro bij cadeau.

Maar het is wel netjes opgemaakt. Dat geef ik toe.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 januari 2022 om 01:03.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 01:12   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Goed mogelijk dat ik er niets van ken. Ik heb ook niet de gewoonte van alles wat ze in propaganda beweren klakkeloos te geloven. Het eerste jaar is dat misschien ongeveer zo maar hoe zit het na zeven jaar?

En nu even dit nog. Ik heb met veel interesse het filmpje over het NSU'ke bekeken. Zeg nu zelf, als ik dat geluid zo te horen krijg, dat is goed voor twee minuten maar als dat langer duurt dan wordt ge daar toch knetter gek van. Daar moet ge in zitten met een koptelefoon op die heel de tijd muziek te beluisteren geeft. Zoiets wil ik nog niet in mijn auto al krijg ik er 200.000 euro bij cadeau.

Maar het is wel netjes opgemaakt. Dat geef ik toe.
Al gaat mijn voorliefde eerder uit naar dit https://www.youtube.com/watch?v=hHnpiFiAnaI

https://www.youtube.com/watch?v=om-XqUWoVgU

https://www.youtube.com/watch?v=2Efi3Ctw0mg

Laatst gewijzigd door Garry : 29 januari 2022 om 01:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 07:42   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
hier nog zo een waar je best vooraan wat extra ballast in stak https://www.classic-trader.com/uk/ca...rch/simca/1000 en nog zo een uit dat tijdperk https://www.google.com/search?q=rena...#imgrc=0fxzFre Stuk voor stuk veel gebruikt om rally met te rijden. ik reed toen met de Simca 1501 special, https://www.google.com/search?q=simc...&bih=955&dpr=1 opgedreven tot en met bij mijn vriend in de Renault dealer garage aan de kleine bareel. Hij zoop wel 21 liter.

Die vriend is spijtig genoeg zeer jong verongelukt. Bij het inrijden van een tunnel droog wegdek, aan de uitgang zeiknat en en bocht, los de diepte in. https://www.classiccarpassion.com/nl...e-a110-group-4
Vriend van mij, vorig jaar overleden aan corona, reed vroeger slalom.
Hij had hiervoor ne NSU, wij hebben daar uren aan gesleuteld. motor was opgedreven tot en met. Hij won de ene beker na de andere.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 07:44   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die vier vraagtekens wijzen erop dat je er geen verstand van hebt en je ook niet wilt informeren?

Blijkbaar geen verstand van "oldtimers" en hun 12 Volt-startbatterijen?

Ik hang "onze oldtimer" elke vier-zes weken aan de druppellader tot volgeladen, en dat duurt wel eens 14-16 uren). Best altijd direct aan de batterij aansluiten met krokodilklemmen.

En bij een (PH)EV zal dat ook zo zijn, want die hebben ook een 12V-batterij.

De veel zwaardere tractiebatterij van een BEV zal je veel minder dikwijls moeten bijladen. Die is namelijk groot genoeg en kan beter tegen de koude (want temperatuurmanagement). Een of tweemaal per jaar eens bijladen tot 80% zal ruim voldoende zijn.

Het verlies van een NCA-batterijpack van een Tesla model 3 was ongeveer 2% op 14 dagen, bij een LFP-batterijpack echter kan dat tot 5,4% per 14 dagen oplopen of het dubbele.

Proefondervindelijk getest:
Bij mijne oude tractor had ik ook een druppellader.
Ik moest gewoon de stekker in het stopcontact steken. Voor de rest reisde de druppellader altijd mee.

PS: Vanaf het moment dat ik de stekker uittrok, werd de druppellader ontkoppelt door een relais.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 08:33   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Tijdens mijn wintermaanden in Spanje, zet ik de druppellader ook op (toen ik nog in een huis woonde, nu haal ik de batterij er uit).
Die heeft een programma van licht laden en zelfs ook licht ontladen, dat zo ontworpen is dat dit de ideale toestand is voor een batterij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 11:24   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Ik heb al heel lang een druppellader van CTEK MXS 5.0, doet al vele winters goed zijn job.

Ook toen de batterij (72 Ah) volledig plat was, altijd terug in topconditie gekregen.

Wel de handleiding goed lezen, vooral de Recond modus.

Ook bij zeer warme temperaturen ziet een klassieke batterij af.

Het is niet voor niets dat de (start)batterij als pannenoorzaak nummer 1 op elke lijst staat met 46% voor ICE's (zeker in coronatijden)



ADAC heeft zelfs de eerste keer een pannenstatistiek voor electrische wagens Daar heeft de 12 V-batterij nog meer aandeel aan de pannes, 54%.

Want een electrische wagen moet je niet starten en niet koppelen en heeft pakweg 100 minder bewegende delen die kapot kunnen gaan, men ziet het aan beide grafieken.

De pannes aan de specifieke delen van electrische wagens zoals grote tractiebatterij, zijn laadsysteem en aandrijving (e-motor) was relatief amper 4,4%, geef de moderne BEV nog eens 5 jaar ontwikkeling.
Citaat:
https://efahrer.chip.de/news/gleiche...e-autos_104776
Gleiches Problem wie bei Benzin & Diesel: ADAC zeigt Pannenstatistik für E-Autos

von Tobias Stahl am 30.12.2021

Der ADAC hat erstmals auch die Pannenursachen bei Elektroautos gesondert aufgeführt.

Zoek de verschillen.
ICE-specifiek: Motor... 15,9 % + Generator, Starter... 10% + Kraftstoffanlage ... 3,2 % + Uitlaat... 1,2%
BEV-specifiek: 4,4%

Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2022 om 11:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 12:09   #32
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een 2PK met een simpele elektrische aandrijving, en een even simpel accupack, dat is betrouwbaar te krijgen.
Waarom wordt een wagen opgebouwd uit elementen die door één fabrikant (*) worden geproduceerd?

Wat zou er mis zijn met een constructeur die enkel koetswerken levert?
Wat zou er mis zijn met een constructeur die enkel aandrijflijnen levert?
.... die enkel elektrische circuits levert?
.... enz?

Neem de oude 2PK en ga shoppen bij de leverancier van aandrijflijnen, bij de leverancier van accu's en bij de leverancier van uw elektrische sturing en je bent vertrokken.
Gaat er wat stuk dan vervang je het en ENKEL dat. Bij de huidige wagens gaat er een prul kapot ... is het aanwezige verstand in uw garage (!?) onvoldoende en heel uw wagen gaat op de schroothoop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar een moderne wagen, een blaadje voor een sensor, en je wordt horendol van de alarmpjes en meldingen... Laat staan als de infotainment het laat afweten.
Kijk naar de verkoop praatjes van vandaag. De voor duizenden euro's gratis aangeboden prullaria vergelijk ik met de ruilhandel van onze voorouders met de bevolking in Afrika.
Wat blinkende rommel voor kostbare grondstoffen en gelukkig dat die Afrikanen waren...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 12:15   #33
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik reed met een maat met mijn nsu'tje tijdens de grote vakantie een hele toer van Europa, tot Rome incluis.
Zou je dat vandaag nog aandurven met een wagentje van pakweg 10 jaar oud?
18 jaar zijnde, je eerste verdiende centjes uitgegeven aan een wagentje plus verzekering?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 13:12   #34
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge moest er wel twee zakken cement vooraan in leggen om hem op de baan te houden
Dat zijn fabeltjes.
In een uitzonderlijke situatie, vanuit stilstand kort draaien met een hoog polair zwaartekracht centrum ( bv.: zwaar geladen heftruck ) kan wat extra gewicht op de sturende wielen helpen.
In alle andere gevallen klopt dat niet.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 13:17   #35
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vriend van mij, vorig jaar overleden aan corona, reed vroeger slalom.
Hij had hiervoor ne NSU, wij hebben daar uren aan gesleuteld. motor was opgedreven tot en met. Hij won de ene beker na de andere.
En hoeveel gewicht lag je in het vooronder?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 06:49   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb al heel lang een druppellader van CTEK MXS 5.0, doet al vele winters goed zijn job.

Ook toen de batterij (72 Ah) volledig plat was, altijd terug in topconditie gekregen.

Wel de handleiding goed lezen, vooral de Recond modus.

Ook bij zeer warme temperaturen ziet een klassieke batterij af.

Het is niet voor niets dat de (start)batterij als pannenoorzaak nummer 1 op elke lijst staat met 46% voor ICE's (zeker in coronatijden)



ADAC heeft zelfs de eerste keer een pannenstatistiek voor electrische wagens Daar heeft de 12 V-batterij nog meer aandeel aan de pannes, 54%.

Want een electrische wagen moet je niet starten en niet koppelen en heeft pakweg 100 minder bewegende delen die kapot kunnen gaan, men ziet het aan beide grafieken.

De pannes aan de specifieke delen van electrische wagens zoals grote tractiebatterij, zijn laadsysteem en aandrijving (e-motor) was relatief amper 4,4%, geef de moderne BEV nog eens 5 jaar ontwikkeling.


Zoek de verschillen.
ICE-specifiek: Motor... 15,9 % + Generator, Starter... 10% + Kraftstoffanlage ... 3,2 % + Uitlaat... 1,2%
BEV-specifiek: 4,4%
Van zodra het in uw kraampje past geloof jij blijkbaar alles
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 09:38   #37
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Van zodra het in uw kraampje past geloof jij blijkbaar alles
Dit geldt voor zowat alle mensen die niet technisch geschoold zijn.
Oeps ... wie bestuurd hier dit land?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 10:29   #38
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En hoeveel gewicht lag je in het vooronder?
In mijn Simca 1000 S vroeger lag ook een zak van 50kg zand .. schuiven bleef maar het huppelen voor was weg .....al goed dat die er nooit doorgevallen is .....carrosserie doorrot 4 deuren en achterkant auto rest begon .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 23:09   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
In mijn Simca 1000 S vroeger lag ook een zak van 50kg zand .. schuiven bleef maar het huppelen voor was weg .....al goed dat die er nooit doorgevallen is .....carrosserie doorrot 4 deuren en achterkant auto rest begon .
NSU had dat ook en aan zijdelingse wind waren die ook allemaal gevoelig.

Maar ja, ge hebt altijd zo van die mensen die niet willen gezegd hebben dat hun auto niet optimaal is. Dat zijn dan ook meestal diegene die zouden durven beweren dat hij zo weinig verbruikt dat ze onderweg moeten stoppen om er benzine uit te halen omdat hij anders zou overlopen.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 januari 2022 om 23:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 01:10   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.690
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie voordelen en nadelen. Die zijn voor ieder individu verschillend.
We zullen zien wat "de markt" beslist.

Mijn eerste eigen autootje was een NSU.
Mocht ik nog in een huis wonen, plaats hebben ... zou ik er eentje willen kopen uit nostalgie. Ik ben niet technisch onderlegd, dus qua onderhoud ... Ik zou er ook maar korte ritjes mee doen, puur voor de fun, dus elektrisch zou een alternatief zijn.
NSU, het eerste merk dat met de wankelmotor op de markt kwam dacht ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be