Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2021, 09:15   #41
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja....
die is ook weg sinds de VRT 50% (extreem)rechtsen in hun raad van bestuur hebben is het verworden tot een regimezender die kritiekloos de rechtsen uit de wind moet houden.
maak u geen illusies
IEDEREEN zal wel met een paraplu komen waarom hij niets wist, niets kon doen, niets mocht doen, dat er verkeerde procedures zijn gevolgd
...

niemand is verantwoordelijk en niemand kan er iets aan doen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:18   #42
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Draaien en keren.
Hij hoeft dat idd niet zelf te doen.
Maar een voorzitter (en dus ook een ondervoorzitter) moet de zaak coördineren en zien dat de communicatie gebeurt.
En zeker in dergelijke gevallen van vervuiling gevaarlijk voor de volksgezondheid is communicatie een van de prioritaire dingen waar een (onder)voorzitter moet mee bezig zijn. Of zijn 47 stielen een beetje te veel voor de Koen....en rijft hij gewoon de poen op en hoopt dat anderen zijn verantwoordelijkheden in de praktijk omzetten ?
U blijft maar op de Kennis-nagel kloppen terwijl u alle anderen uit die raad van bestuur uit de wind tracht te houden en dan verschiet U dat men een zeker obsessiviteit daaraan kleeft.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:19   #43
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja....
En de hoop dat de VRt journalisten eindelijk hun werk zullen doen en de politieke verantwoordelijke in een hoekje dringen...die is ook weg sinds de VRT 50% (extreem)rechtsen in hun raad van bestuur hebben is het verworden tot een regimezender die kritiekloos de rechtsen uit de wind moet houden.
U bent echt, maar ongewild, grappig, weet u?
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:22   #44
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U blijft maar op de Kennis-nagel kloppen terwijl u alle anderen uit die raad van bestuur uit de wind tracht te houden en dan verschiet U dat men een zeker obsessiviteit daaraan kleeft.
Wie wil ik uit de wind zetten ?
Namen aub ?
Ik ben gewoon al dagen aan het aantonen dat hoe men het draait of keert dat men bij een N-VA'er terechtkomt die zijn verantwoordelijkheid als politieker of mandataris niet genomen heeft en de volksgezondheid maar bijzaak vond.

Dat er anderen ook zijn die hierin gulzig meestapten doet niets af aan bovenstaande vaststelling. En het was alleen de N-VA die "kracht van verandering" beloofde. Van de andere politiekers had ik eigenlijk niets anders verwacht.

En mochten er andere politieke verantwoordelijken zijn (en die zijn er bvb Schauvliege), dan zullen die door de rechtsen op dit forum wel geheel terecht en ten gronde worden afgebroken. Daar hoef ik niet in tussen te komen, dat doen die rechtsen goed.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 17 juni 2021 om 09:22.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:25   #45
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U bent echt, maar ongewild, grappig, weet u?
Weet u echt niet dat 50% van de RvB van de VRT rechts of uiters rechts is ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200117_04809689
Citaat:
Voor N-VA zetelen ook nog: Nico Moyaert, Charlotte Verhaeghe en Stefaan D’haeze. Voor Vlaams Belang zetelen: Eric Deleu en Jan Huijbrechts. Voor CD&V zetelen Luc Van den Brande en Rozane De Cock. Voor Open Vld zetelt ook nog Dirk Sterckx. Voor Sp.a zetelt Geneviève Lombaerts en voor Groen Bart Caron.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:31   #46
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Weet u echt niet dat 50% van de RvB van de VRT rechts of uiters rechts is ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200117_04809689
Ja, tijden veranderen, hé? Maar ik begrijp dat u heimwee heeft naar het monopolie van de oude machtspartijen, of nee , momentje, naar Rusland 1917, Cuba 1960, Venezuela 2000 of noord-Korea 2018?
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:38   #47
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U bent echt, maar ongewild, grappig, weet u?
Hier is een obsessie aan't werk.
Dit is irritant en zielig tegelijkertijd.
Het kan zelfs gevaarlijk zijn zulke individuen tegen te spreken.
Dat veroorzaakt kortsluitingen in de hersenen.
Maar dat hoeft eigenlijk niet onze zorg te wezen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:41   #48
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ja, tijden veranderen, hé? Maar ik begrijp dat u heimwee heeft naar het monopolie van de oude machtspartijen, of nee , momentje, naar Rusland 1917, Cuba 1960, Venezuela 2000 of noord-Korea 2018?
Kijk, discuties voeren over beslissingen uit het verleden op basis van achteraf verkregen kennis zijn irrelevant.
Sommigen willen dat niet begrijpen en maken er misbruik van om hun eigen stropoppen te verbranden.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:42   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

typisch, opeens is niemand meer verantwoordelijk. Uiteraard zijn het de N-VA'ers die nog meer alle verantwoordelijkheid afschuiven, dat kan niet mankeren.

Sinds 2004 zitten ze in de regering, sinds 2014 als grootste partij en dus met de minister-president maar het is uiteraard allemaal de fout van de anderen.

Dat gezegd zijnde, ook bij OVLD en CD&V spelen ze alweer goed verstoppertje.

Ze gaan gezamenlijk de schuld leggen bij de ambtenaren, die hebben het maar duizend keer gerapporteerd en je weet dat je dat minstens 2000 keer moet doen vooraleer een politicus het oppikt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:48   #50
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wie wil ik uit de wind zetten ?
Namen aub ?
Ik ben gewoon al dagen aan het aantonen dat hoe men het draait of keert dat men bij een N-VA'er terechtkomt die zijn verantwoordelijkheid als politieker of mandataris niet genomen heeft en de volksgezondheid maar bijzaak vond.

Dat er anderen ook zijn die hierin gulzig meestapten doet niets af aan bovenstaande vaststelling. En het was alleen de N-VA die "kracht van verandering" beloofde. Van de andere politiekers had ik eigenlijk niets anders verwacht.

En mochten er andere politieke verantwoordelijken zijn (en die zijn er bvb Schauvliege), dan zullen die door de rechtsen op dit forum wel geheel terecht en ten gronde worden afgebroken. Daar hoef ik niet in tussen te komen, dat doen die rechtsen goed.
U erkent dus uw obsessieve en geborneerde visie op de zaak. Dat is genoteerd.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 17 juni 2021 om 09:48.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:52   #51
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
typisch, opeens is niemand meer verantwoordelijk. Uiteraard zijn het de N-VA'ers die nog meer alle verantwoordelijkheid afschuiven, dat kan niet mankeren.

Sinds 2004 zitten ze in de regering, sinds 2014 als grootste partij en dus met de minister-president maar het is uiteraard allemaal de fout van de anderen.

Dat gezegd zijnde, ook bij OVLD en CD&V spelen ze alweer goed verstoppertje.

Ze gaan gezamenlijk de schuld leggen bij de ambtenaren, die hebben het maar duizend keer gerapporteerd en je weet dat je dat minstens 2000 keer moet doen vooraleer een politicus het oppikt.
U vergeet nog een partij waarvan je dat helemaal niet verwacht dat ze in dit dossier zou opduiken, maar waarvoor het des te erger is omdat het over het oorspronkelijke speerpunt van die partij gaat: Groen.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:56   #52
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
typisch, opeens is niemand meer verantwoordelijk. Uiteraard zijn het de N-VA'ers die nog meer alle verantwoordelijkheid afschuiven, dat kan niet mankeren.
da spelleke is al 30j bezig en 20j geleden was men al op de hoogte

dan zitten we gewoon bij Mieke vogels die ook al op de hoogte meot zijn geweest.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 09:59   #53
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
da spelleke is al 30j bezig en 20j geleden was men al op de hoogte

dan zitten we gewoon bij Mieke vogels die ook al op de hoogte meot zijn geweest.
Ola, in de groene str*nt roeren mag hier niet. Alleen mag men in deze op N-VA kakken. De oorzaak is volgens sommigen ondergeschikt aan de oplossing.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:24   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

maar goed, we weten ondertussen wel al waarom het weer over hoofddoeken en maagdenvliescorrecties gaat.

Heeft er trouwens iemand een idee wanneer dit op de moslims gaat geschoven worden?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:26   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar goed, we weten ondertussen wel al waarom het weer over hoofddoeken en maagdenvliescorrecties gaat.

Heeft er trouwens iemand een idee wanneer dit op de moslims gaat geschoven worden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:32   #56
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar goed, we weten ondertussen wel al waarom het weer over hoofddoeken en maagdenvliescorrecties gaat.

Heeft er trouwens iemand een idee wanneer dit op de moslims gaat geschoven worden?
Nog geen moslim of hoofddoek, laat staan een maagdenvliescorrectie, in deze discussie gezien. U wel blijkbaar? Ahja, juist, op het moment dat u erover begon.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:35   #57
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.775
Standaard

Ja, de bom die Demir gedropt heeft wordt met de dag groter. Maar als ik het zo lees gaan er van elke partij die ooit geregeerd heeft sinds 2010 politiekers tussen zitten. En daar zijn zeker veel NVAers tussen. Lijkt me logisch want die zitten Vlaams al lang aan de vetpotten. Maar heel wat andere partijen ook.

Straf dat Demir dat aangedurfd heeft. Ik kan er alleen maar bewondering voor opbrengen. Nogmaals bewijst de NVA voor mij dat ze de least worst option zijn. Goede politiekers zijn een utopie.

Voor de rest volg ik met veel spanning de ontwikkelingen in het dossier.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:46   #58
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ja, de bom die Demir gedropt heeft wordt met de dag groter. Maar als ik het zo lees gaan er van elke partij die ooit geregeerd heeft sinds 2010 politiekers tussen zitten. En daar zijn zeker veel NVAers tussen. Lijkt me logisch want die zitten Vlaams al lang aan de vetpotten. Maar heel wat andere partijen ook.

Straf dat Demir dat aangedurfd heeft. Ik kan er alleen maar bewondering voor opbrengen. Nogmaals bewijst de NVA voor mij dat ze de least worst option zijn. Goede politiekers zijn een utopie.

Voor de rest volg ik met veel spanning de ontwikkelingen in het dossier.
Ik denk niet dat Demir de potentiële impact correct heeft ingeschat
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 10:53   #59
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik denk niet dat Demir de potentiële impact correct heeft ingeschat
Als ze zich niet bedacht had dat er wel partijgenoten betrokken moesten zijn bij deze doofpot, dan is het een dom wicht.

Ik geef haar het voordeel van de twijfel.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2021, 11:02   #60
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ja, de bom die Demir gedropt heeft wordt met de dag groter. Maar als ik het zo lees gaan er van elke partij die ooit geregeerd heeft sinds 2010 politiekers tussen zitten. En daar zijn zeker veel NVAers tussen. Lijkt me logisch want die zitten Vlaams al lang aan de vetpotten. Maar heel wat andere partijen ook.

Straf dat Demir dat aangedurfd heeft. Ik kan er alleen maar bewondering voor opbrengen. Nogmaals bewijst de NVA voor mij dat ze de least worst option zijn. Goede politiekers zijn een utopie.

Voor de rest volg ik met veel spanning de ontwikkelingen in het dossier.
De vervuiling zelf gaat terug tot de vroege jaren 2000. In 2010 was het kwaad al lang geschied en was 3M gestopt met pfos te lozen. Dus moeten de politiek verantwoordelijken voor 2010 gezocht worden. De vervuiling was ook al gebriefd aan het gemeentebestuur in Zwijndrecht in het midden van de nillies.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 17 juni 2021 om 11:17.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be