Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2021, 10:09   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard Antwerpse Open VLD houdt ledencongres over wijziging bestuursakkoord

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...edgdhp&pc=U531



De leden van het Antwerpse partijbestuur van Open Vld hebben zaterdag beslist om volgende week een ledencongres te organiseren waarbij de wijziging van het bestuursakkoord zal worden voorgelegd. Dat melden covoorzitters Bavo De Mol en Carim Bouzian in een persmededeling.

Vrijdag raakte bekend dat Open Vld dan toch geen extra schepen in het Antwerpse stadsbestuur krijgt vanaf januari, hoewel dat eigenlijk bij het begin van de legislatuur in 2018 was afgesproken. In het akkoord dat nu bereikt werd, blijft Karim Bachar gewoon op post als schepen voor Vooruit. Vlaams parlementslid Willem-Frederik Schiltz (Open Vld) ziet het schepenambt dus aan zijn neus voorbijgaan en de liberalen vissen ook achter het net voor het voorzitterschap van het Bijzonder Comité (het OCMW).

Het Antwerpse partijbestuur van Open Vld kwam zaterdag bijeen om de politieke toestand te bespreken. "In een sereen debat werd er uitgelegd wat er gebeurd was de voorbije dagen in het kader van de voorziene schepenwissels", klinkt het in de mededeling. "Het partijbestuur stemde in met een ledencongres volgende week waarbij de wijziging van het bestuursakkoord zal worden voorgelegd."



Wat denken jullie?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 12:43   #2
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.658
Standaard

Heel simpel: kiezen tussen die bittere pil slikken of in de oppositie gaan.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 12:46   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Heel simpel: kiezen tussen die bittere pil slikken of in de oppositie gaan.
Oei, zou het daar zo scherp zijn?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 13:28   #4
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...edgdhp&pc=U531



De leden van het Antwerpse partijbestuur van Open Vld hebben zaterdag beslist om volgende week een ledencongres te organiseren waarbij de wijziging van het bestuursakkoord zal worden voorgelegd. Dat melden covoorzitters Bavo De Mol en Carim Bouzian in een persmededeling.

Vrijdag raakte bekend dat Open Vld dan toch geen extra schepen in het Antwerpse stadsbestuur krijgt vanaf januari, hoewel dat eigenlijk bij het begin van de legislatuur in 2018 was afgesproken. In het akkoord dat nu bereikt werd, blijft Karim Bachar gewoon op post als schepen voor Vooruit. Vlaams parlementslid Willem-Frederik Schiltz (Open Vld) ziet het schepenambt dus aan zijn neus voorbijgaan en de liberalen vissen ook achter het net voor het voorzitterschap van het Bijzonder Comité (het OCMW).

Het Antwerpse partijbestuur van Open Vld kwam zaterdag bijeen om de politieke toestand te bespreken. "In een sereen debat werd er uitgelegd wat er gebeurd was de voorbije dagen in het kader van de voorziene schepenwissels", klinkt het in de mededeling. "Het partijbestuur stemde in met een ledencongres volgende week waarbij de wijziging van het bestuursakkoord zal worden voorgelegd."



Wat denken jullie?
Ik begrijp niet waarom Schiltz geen mandaat krijgt.Tenzij ik me vergis, was dit toch zo afgesproken bij het afsluiten van het Antwerps bestuursakkoord? De OVLD kreeg twee mandaten. En nu plots kan het niet meer. Begrijpe wie begrijpe kan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 14:00   #5
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom Schiltz geen mandaat krijgt.Tenzij ik me vergis, was dit toch zo afgesproken bij het afsluiten van het Antwerps bestuursakkoord? De OVLD kreeg twee mandaten. En nu plots kan het niet meer. Begrijpe wie begrijpe kan.
Oorspronkelijk stond de Philippe de Backer als nieuwe schepen in dat akkoord.
Maar Philippe de Backer is uit de politiek gestapt.
Dat is het begin van die hele postjes-soap.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 16:35   #6
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Oorspronkelijk stond de Philippe de Backer als nieuwe schepen in dat akkoord.
Maar Philippe de Backer is uit de politiek gestapt.
Dat is het begin van die hele postjes-soap.
Ja, en? Afspraak is afspraak.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 16:42   #7
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, en? Afspraak is afspraak.
Vind ik ook, maar volgens onze politiekers is dat niet zo. Volgens mij wil BDW de liberalen eruit en dat is koren op de molen van de sossen.
We zullen zien.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 16:50   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom Schiltz geen mandaat krijgt.Tenzij ik me vergis, was dit toch zo afgesproken bij het afsluiten van het Antwerps bestuursakkoord? De OVLD kreeg twee mandaten. En nu plots kan het niet meer. Begrijpe wie begrijpe kan.
Tja, er zal een VLD bocht genomen zijn door de zittende schepen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 17:08   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Het is duidelijk dat de O-VLD,inmiddels gewoontegetrouw,amper voorbereid had op de reeds lang bekende situatie dat Mr Marinower op pensioen gaat en er een mogelijke extra zetel vrijgezet zou worden ook.

Professionals bereiden zoiets professioneel en geloofwaardig voor....Niet de O-VLD..

De situatie is al een paar maand geleden beginnen scheeflopen doordat de O-VLD top (bij Mr Lachaert) meende te moeten EISEN dat Mr Schiltz schepen diende te worden .

Dat zijn geen manieren,het was heus niet alleen de burgemeester van Antwerpen die vond dat er voor dergelijke funktie best vooraf al wat "sollicitatiegesprekken" gebeuren.....

Het is allemaal geescaleerd want alles wijst er op dat de Antwerpse O-VLD ploeg intern ook niet meer functioneert en het nu een ledenvergadering van de partij zal zijn die gaat moeten beslissen...


Ja inderdaad.....dit lijkt weer zo een maneuvertje van Mr Lachaert (zelf nochtans geen Antwerpenaar) .te gaan worden dat falikant afloopt.....

De O-VLD is numeriek niet nodig in de Antwerpse gemeenteraad.Door het proberen in te schoenlepelen van Mr Schiltz zal nu mogelijk een VEEL beter O-VLD kandidaat zijn/haar kans zien verloren gaan op een functie in dit prestigiueuze college.....thx aan dierbare voorzitter Mr Lachaert en thx aan de nu te licht bevonden Mr Schiltz,de man die ZELF niet durft te gaan solliciteren bij de burgemeester?


Dat gaat NERGENS zo,ook niet in mijn boerenparochie in WVl!

Laatst gewijzigd door kelt : 12 december 2021 om 17:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 07:33   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de O-VLD,inmiddels gewoontegetrouw,amper voorbereid had op de reeds lang bekende situatie dat Mr Marinower op pensioen gaat en er een mogelijke extra zetel vrijgezet zou worden ook.

Professionals bereiden zoiets professioneel en geloofwaardig voor....Niet de O-VLD..

De situatie is al een paar maand geleden beginnen scheeflopen doordat de O-VLD top (bij Mr Lachaert) meende te moeten EISEN dat Mr Schiltz schepen diende te worden .

Dat zijn geen manieren,het was heus niet alleen de burgemeester van Antwerpen die vond dat er voor dergelijke funktie best vooraf al wat "sollicitatiegesprekken" gebeuren.....

Het is allemaal geescaleerd want alles wijst er op dat de Antwerpse O-VLD ploeg intern ook niet meer functioneert en het nu een ledenvergadering van de partij zal zijn die gaat moeten beslissen...


Ja inderdaad.....dit lijkt weer zo een maneuvertje van Mr Lachaert (zelf nochtans geen Antwerpenaar) .te gaan worden dat falikant afloopt.....

De O-VLD is numeriek niet nodig in de Antwerpse gemeenteraad.Door het proberen in te schoenlepelen van Mr Schiltz zal nu mogelijk een VEEL beter O-VLD kandidaat zijn/haar kans zien verloren gaan op een functie in dit prestigiueuze college.....thx aan dierbare voorzitter Mr Lachaert en thx aan de nu te licht bevonden Mr Schiltz,de man die ZELF niet durft te gaan solliciteren bij de burgemeester?


Dat gaat NERGENS zo,ook niet in mijn boerenparochie in WVl!
Volgens mij komen er alleen maar verliezers uit dat ledencongres.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 10:22   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom Schiltz geen mandaat krijgt.Tenzij ik me vergis, was dit toch zo afgesproken bij het afsluiten van het Antwerps bestuursakkoord? De OVLD kreeg twee mandaten. En nu plots kan het niet meer. Begrijpe wie begrijpe kan.
Omdat het Schiltz is. Het is persoonlijk.


En Vooruit is natuurlijk blij dat ze een extra schepen kunnen houden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 10:24   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom Schiltz geen mandaat krijgt.Tenzij ik me vergis, was dit toch zo afgesproken bij het afsluiten van het Antwerps bestuursakkoord? De OVLD kreeg twee mandaten. En nu plots kan het niet meer. Begrijpe wie begrijpe kan.
Afspraken met de NVA?

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 10:29   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Omdat het Schiltz is. Het is persoonlijk.


En Vooruit is natuurlijk blij dat ze een extra schepen kunnen houden.
Dat Vooruit tevreden is zal wel.

Maar persoonlijk? Tom Meeuws was ook vijand nr.1 en de slechtste mens ter wereld, Jinnih Beels idem. Sinds zij in Bart zijn coalitie zit hoor je er niks meer van. Voordien was er hier elke week wel een nieuw topic over Tom of Jinnih.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 december 2021 om 10:30.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 12:13   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat Vooruit tevreden is zal wel.

Maar persoonlijk? Tom Meeuws was ook vijand nr.1 en de slechtste mens ter wereld, Jinnih Beels idem. Sinds zij in Bart zijn coalitie zit hoor je er niks meer van. Voordien was er hier elke week wel een nieuw topic over Tom of Jinnih.
Als ik in uw plaats was, zou ik al die draden terug oprakelen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 12:15   #15
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat Vooruit tevreden is zal wel.

Maar persoonlijk? Tom Meeuws was ook vijand nr.1 en de slechtste mens ter wereld, Jinnih Beels idem. Sinds zij in Bart zijn coalitie zit hoor je er niks meer van. Voordien was er hier elke week wel een nieuw topic over Tom of Jinnih.
Alweer politieke mikmak daar in Antwerpen. En de mensen maar denken dat er met Bartje een nieuwe soort vernieuwende politiek zou worden gevoerd. Niks van dus , het is weer van hetzelfde.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 12:29   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alweer politieke mikmak daar in Antwerpen. En de mensen maar denken dat er met Bartje een nieuwe soort vernieuwende politiek zou worden gevoerd. Niks van dus , het is weer van hetzelfde.
Wat is er precies hetzelfde?
De Antwerpenaar heeft er toch een andere mening over hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 15:01   #17
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is er precies hetzelfde?
De Antwerpenaar heeft er toch een andere mening over hoor.
Maar niet de auditeur bij de Raad van State, zo blijkt vandaag uit een krantenartikel.Sjoemelen, sjoemelen en nog eens sjoemelen bij de NVA in Antwerpen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 15:04   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alweer politieke mikmak daar in Antwerpen. En de mensen maar denken dat er met Bartje een nieuwe soort vernieuwende politiek zou worden gevoerd. Niks van dus , het is weer van hetzelfde.
Mikmak?

Het gemeentebestuur doet gewoon verder en Schiltz loopt een blauwtje.

Perfect gespeeld dus van BDW.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 15:09   #19
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mikmak?

Het gemeentebestuur doet gewoon verder en Schiltz loopt een blauwtje.

Perfect gespeeld dus van BDW.
BDW is een sjoemelaar. Dat zegt met zoveel woorden de auditeur bij de Raad van State. En die kan het weten!

Dan had Apache van een jaar geleden uiteindelijk toch nog gelijk. Journalisten van dit blad hadden dit sjoemelen toen al opgespoord. Puike onderzoeksjournalistiek van Apache! Een dikke proficiat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 15:11   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
BDW is een sjoemelaar. Dat zegt met zoveel woorden de auditeur bij de Raad van State. En die kan het weten!

Dan had Apache van een jaar geleden uiteindelijk toch nog gelijk. Journalisten van dit blad hadden dit sjoemelen toen al opgespoord. Puike onderzoeksjournalistiek van Apache! Een dikke proficiat.
Schiltz gaat volledig af, dus beginnen we over een totaal ander onderwerp te praten.

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be