Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2022, 22:26   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus een groot deel van de VBers zijn unionisten?
Malcontenten die niet eens weten wat een unionist is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 22:29   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Malcontenten die niet eens weten wat een unionist is.
Het IQ is dan ook niet denderend dus?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 22:34   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus een groot deel van de VBers zijn unionisten?
Waren.

Maar door het uitgesproken anti-Vlaamse gedrag van zowat alle partijen in Belgie voelden ze zich zo gedegouteerd dat ze de Vlaamse vinger opstaken naar Belgie en haar paladijnen.

Begrijp je? De zelfvernietiging van Belgie is al lang bezig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 22:34   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het IQ is dan ook niet denderend dus?
Untermenschen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 22:44   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het IQ is dan ook niet denderend dus?
Ze denken dat het VB alles gaat oplossen.

Ik laat het antwoord op uw vraag over aan de goede begrijper.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 januari 2022 om 22:44.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 22:48   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik overweeg zelfs mijn kat te sturen wanneer er verkiezingen plaatsvinden. Ik voel me politiek dakloos als flamingant met een rechts-liberale agenda, zijn er nog mensen in hetzelfde schuitje?
Een betere vorm van verzet kunt u niet leveren.
Dat die hoogmoedige hofnarren de zondag rond hun laat draaien en onze intelligentie beledigen door kinderpraatjes in te lepelen, is een brug te ver.
Dat ze in hun ivoren toren blijven en ons met rust laten met hun kut- en pestbeleid.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 22:58   #67
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Het VB kan alles oplossen. Hoge energieprijzen op de wereldmarkt, een pandemie, het klimaatprobleem, de vergrijzing.

Eén oplossing: de maroefen buiten.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 23:00   #68
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ik denk dat er nu verkiezingen moesten zijn sommige partijen aardig zouden verschieten, zeker de NVA, de liberalen en de groene jongens. Die zijn echt niet zo goed bezig.
De sossen durf ik niet goed in te schatten.
Wie is er momenteel de populairste politicus, weet iemand dit.
Ik denk dat Demir hoge ogen zou kunnen scoren.
Maar alleen kieskring Limburg kan erop stemmen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 23:05   #69
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dedecker is de ingehuurde soldaat die Sanderke Loones aan stemmen moest helpen op zijn lijst en die in ruil een zeker verkozen plaats op de NVA lijst kreeg. Hij is ook de man die op 23 oktober 2020 aankondigde dat hij zou stoppen met parlementair actief te zijn omdat zijn job 'nutteloos' zou zijn. Resultaat : nu in 2022 zit hij daar nog steeds zijn zakken te vullen.
Al de rest vult wel zijn zakken panda. Jij natuurlijk niet. Doe zo verder.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 23:33   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het VB kan alles oplossen. Hoge energieprijzen op de wereldmarkt, een pandemie, het klimaatprobleem, de vergrijzing.
.
Of het VB dat kan oplossen weten we niet maar wat we wél al weten is dat de vivaldi loosers het niet kunnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 23:39   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het VB kan alles oplossen. Hoge energieprijzen op de wereldmarkt, een pandemie, het klimaatprobleem, de vergrijzing.

Eén oplossing: de maroefen buiten.
Kortom, doen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 00:07   #72
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik ben nog steeds een flamingant, maar voor het eerst overweeg ik om niet meer op een Vlaams-nationalistische partij te stemmen.

Jarenlang stemde ik uitsluitend voor de N-VA. Ik was gecharmeerd door hun republikeinse gedachte en dit was m.i. ook de enige partij die een humaan gezicht gaf aan het Vlaams-nationalisme.

Ik herinner me nog heel goed hun electorale opmars ten tijde van de BHV-crisis nadat het kartel met de tsjeven werd opgeblazen.
Doch ben ik al meerdere malen ernstig teleurgesteld in de N-VA, en dit omwille van volgende redenen:

• Het stappen in een federale regering met de MR, waarbij het communautaire aspect – toch de core business - volledig naar de prullenbak werd verwezen in ruil voor regeringsdeelname.

• Het niet ogenblikkelijk tegenhouden van de achterlijke speculatietaks die destijds gefrustreerde ACW’ers en tsjeven doorgedrukt hebben. Deze taks heeft de liquiditeit van de beurs en meer bepaald small caps grondig ondermijnd. Tot overmaat van ramp waren meerwaarden gerealiseerd binnen 6 maand belastbaar, en verliezen niet aftrekbaar. Daardoor kon je bijvoorbeeld verlies gedraaid hebben, en toch belasting dienen te betalen wanneer je aandelen binnen de 6 maand had verkocht.

• De woonbonus werd door de Vlaamse Regering – waar de N-VA in zetelt - afgeschaft per 1 januari 2020. Dit stond in geen enkel verkiezingsprogramma. Het is verder verantwoordelijk voor een enorme discrepantie op fiscaal vlak tussen mensen die voor en na 2020 een eigen woning kochten. De lichte daling van de registratierechten weegt hier amper tegenop. Ook de prijzen van het vastgoed koelden zoals in politieke kringen geinsinueerd werd niet af, integendeel..

Daarnaast merk ik ook dat N-VA als de dood is voor Forza Flandria – zeg maar een alliantie met het Vlaams Belang – maar keer op keer laat De Wever zich een mes in de rug steken door de traditionele partijen. Voor het Vlaams Belang zie ik mezelf ook niet stemmen.

Naar mijn bescheiden mening kan gerichte migratie zeker een positieve bijdrage leveren tot een samenleving. Over meerdere generaties heen is er uiteindelijk toch sprake van min of meer volledige assimilatie.
Mijn grote probleem met het Vlaams Belang is eigenlijk hun linkse economische agenda.

Zelf haal ik heel wat inkomen uit vermogen, iets wat in Belgie veel gunstiger belast wordt dan inkomsten uit arbeid. Vermogensaangroei uit aandelen wordt niet belast, inkomsten uit geschreven call en put opties zijn niet belastbaar en ingehouden roerende voorheffing op dividend (= 30 %) kan voor een beperkt deel teruggevorderd worden via de belastingaangifte.

Wanneer partijen die economisch links zijn de plak zwaaien, zal dit vroeg of laat voor mij persoonlijk repercussies hebben voor wat betreft taxatie. Ik zou hier persoonlijk en financieel onder lijden, daarom zal ik wellicht niet meer op een flamingante partij stemmen.

Ik overweeg zelfs mijn kat te sturen wanneer er verkiezingen plaatsvinden. Ik voel me politiek dakloos als flamingant met een rechts-liberale agenda, zijn er nog mensen in hetzelfde schuitje?
Dus...
Je vreest vvor je portemonnee en dus verkies je betalen aan de Walen en de Afrikanen en de Turken en de EU en en en... boven onafhankelijkheid met het VB waarna sowieso democratisch bepaalt zal worden waar het financieel economisch naar toe gaat?
Maar dan wel zonder te betalen aan de Walen en de Afrikanen en de Turken en de EU en en en...?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 00:16   #73
d24e
Partijlid
 
d24e's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik voel me politiek dakloos als flamingant met een rechts-liberale agenda, zijn er nog mensen in hetzelfde schuitje?
Idem.

Hoewel ik mij minder flamingrant voel dan anti niet westerse immigratie. Dit werd de afgelopen 2 jaar enkel versterkt door mijn teleurstelling in mijn mede Vlaming die maar al te graag meegaat in alle corona maatregelen die tegen persoonlijke vrijheid ingaan.

Net omdat ik demografie zo'n belangrijk punt vind voor de toekomst van Vlaanderen voel ik me wel goed thuis bij Vlaams Belang. Hun meer linkse economische standpunten stoor ik mij ook aan maar aangezien dat zeker niet hun core business is, heb ik nog de hoop dat ze daar niet te ver in zouden gaan. En al zeker niet in een coalitie met de partij die ondanks het standpunt van hun partijleider toch het meest kans maakt om samen met hen te regeren: NVA.

Wat mij wel bijzonder optimistisch stemt over het economisch programma van VB is dat ze mij het best geplaatst lijken om ware besparingen op het overheidsbudget uit te voeren en zo de staatsschuld te doen minderen. De transfers naar Wallonië die ze drastisch willen verminderen maar ook het feit dat ze openlijk tegen de schenen durven schoppen van allerlei linkse vzw's en gesubsidieerde organisaties. Toen het sjoemelpoedel schandaal aan het licht kwam, werd dit herhaaldelijk bevestigd door verschillende VB politiekers die zelfs met een hele lijst afkwamen in tv debatten van organisaties die ze wensen te stoppen met financiëren.
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 00:49   #74
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze denken dat het VB alles gaat oplossen.

Ik laat het antwoord op uw vraag over aan de goede begrijper.
Integendeel. Het VB met veel stemmen zal de regeringsvormingen nog moeilijker maken. Die gaan dus zeker niet alles oplossen, die gaan net zorgen dat niets nog opgelost raakt. Exact de bedoeling van een proteststem.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 06:18   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ik denk dat er nu verkiezingen moesten zijn sommige partijen aardig zouden verschieten, zeker de NVA, de liberalen en de groene jongens. Die zijn echt niet zo goed bezig.
De sossen durf ik niet goed in te schatten.
Wie is er momenteel de populairste politicus, weet iemand dit.
De laatste peiling gaf aan dat dat De Croo is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 06:43   #76
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk dat Demir hoge ogen zou kunnen scoren.
Maar alleen kieskring Limburg kan erop stemmen.
Is Vlaanderen dan zo blij dat ze, zij het dan nog onrechtstreeks de Oosterweelwerken heeft kunnen stilleggen met haar groen fanatisme ?
Of is Vlaanderen zo blij dat haar kompleet extremistisch politieke spelletje omtrent energie hier al potentiele investeerders heeft doen afhaken ?
Of hunkert Vlaanderen dan zo erg naar electriciteitsloze dagen omdat extremiste Demir geen energieproducties meer wil vergunnen ?
Of willen Vlamingen dan zo graag af van hun landbouw, industrie en mobiliteit dat ze de talibanistische houding van de dol-groene Demir gaan steunen in het stikstofdossier ?

Demir hoog laten scoren zou, alweer, een ramp zijn voor Vlaanderen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 06:52   #77
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Untermenschen?
Dat is in de context van dat soort uit de Vlonders een flagrant oneigenlijk gebruik van het begrip "Mensch", Xeno.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 06:55   #78
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Integendeel. Het VB met veel stemmen zal de regeringsvormingen nog moeilijker maken. Die gaan dus zeker niet alles oplossen, die gaan net zorgen dat niets nog opgelost raakt. Exact de bedoeling van een proteststem.
Just is just:
Daar hebt ge dan duidelijk wel gelijk in.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 08:05   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Desnoods is het appelblauwzeegroen (= al de partijen samen) versus het Blok.
Maar dat is juist de bedoeling. Als het enige dat zo een allegaartje bindt, de haat is jegens een groepje, dan gaan daar enorme brokken uit voortkomen he. En op den duur gaan die brokken niet meer weggestoken kunnen worden. Wat nodig is, is een totaal kreupel en incompetent bestuur. Een waar totaal geen lijn in zit, en ramp op ramp veroorzaakt. En geef toe, we zijn aardig op weg. Dat gaat gewoon leiden naar een maatschappij waar de essentie van de overheidsmacht, namelijk het volkse GELOOF in de legitimiteit van die macht, helemaal geerodeerd wordt. En eens dat volkse geloof weg is, stuikt elke vorm van overheidsmacht ineen, want die is gewoon in de grond illusoir.
Dat is dan gelijk huper inflatie: van zodra het volkse geloof in de waarde van een munt naar de knoppen is, mag de centrale bank nog zo gek doen als ze wil, de munt wordt waardeloos.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2022, 08:07   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Extreem-rechts heeft niks met economie te maken.
Waarmee dan wel ? Haatcampagnes tegen minderheden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be