Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2022, 10:38   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard Beurscrash 2022/2023, BRICS & Mercosur groei.

Ik heb mijn glazen bol geraadpleegd en hij is kristalhelder op volgende punten.

In 2022-2023 dalen de westerse beurzen.

Bel20 < 1.800.
DJI30 < 10.000.
Nasdag < 4.000.

Alle Europese en Angelsaksische beurzen kelderen. De interesten stijgen tot bijna Turkse niveaus en het vertrouwen in centrale banken zakt tot het niveau van de jaren '80. Inflatie zal deze jaren boven 2% blijven ondanks het gerommel aan indexkorven.

NFT's halen waanzinnige veilingprijzen. Cryptomunten kan slechts in een grote chaotische waas waarnemen in mijn glazen bol voor 2022-2023.

Residentieel vastgoed blijft zachtjes stijgen, ondanks meer en meer verhalen van hypothecaire leningen met variabele rente waar eigenaars falen in hun maandelijkse afkorting.

De BRICS en Mercosur landen worden economische wereldspelers en zien hun economie floreren.

Hoe kan je jezelf als Belg met uitsluiten Belgisch vermogen hiertegen indekken en inspelen op deze verwachtingen ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 13:01   #2
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb mijn glazen bol geraadpleegd en hij is kristalhelder op volgende punten.

In 2022-2023 dalen de westerse beurzen.

Bel20 < 1.800.
DJI30 < 10.000.
Nasdag < 4.000.

Alle Europese en Angelsaksische beurzen kelderen. De interesten stijgen tot bijna Turkse niveaus en het vertrouwen in centrale banken zakt tot het niveau van de jaren '80. Inflatie zal deze jaren boven 2% blijven ondanks het gerommel aan indexkorven.

NFT's halen waanzinnige veilingprijzen. Cryptomunten kan slechts in een grote chaotische waas waarnemen in mijn glazen bol voor 2022-2023.

Residentieel vastgoed blijft zachtjes stijgen, ondanks meer en meer verhalen van hypothecaire leningen met variabele rente waar eigenaars falen in hun maandelijkse afkorting.

De BRICS en Mercosur landen worden economische wereldspelers en zien hun economie floreren.

Hoe kan je jezelf als Belg met uitsluiten Belgisch vermogen hiertegen indekken en inspelen op deze verwachtingen ?

Short: tesla, amazon, google, msft, SPX, NDQ, DJI, BEL20
kopen: US T-notes; EWZ (iShares MSCI Brazil ETF); BRIC (
iShares BRIC 50 UCITS ETF)

geen financieel advies hier

Enkele posities gerelateerd tot jouw voorspelling die in mijn huidige portofolio zitten:
Short tesla, amazon, ?SPX, NDQ, MARA (marathon digital holdings), MSTR (MicroStrategy Incorporated (MSTR). De meeste zaken zijn optiestrategieën)


Aangezien de crypto's ook ineenstuiken, gaan de NFT's ook waardeloos worden. Dit is een van die fenomenen die je enkel in een final melt-up te zien krijgt;
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 13:37   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

In mijn glazen bol vormen cryptomunten een chaotische waas. Ik kan er dus niet uit lezen of ze gaan stijgen of dalen en welke munten het zullen halen of welke zullen falen.

NFT's kunnen ook zonder crypto verhandeld worden.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 23:02   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Het hangt er allemaal van af of de prijzen / inflatie verder zullen stijgen nadat de nazi's met hun corona sabotage ze op gang trokken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 09:18   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Tsjien en de banken pushen klanten van TAK21 naar TAK23. De banken, ze verdienen nog steeds uw vertrouwen ... NIET!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 12:53   #6
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Ga profiteren van Rusdreiging, goede fondsen die sterk gezakt zijn, daar heb ik goed ingekocht .

Laatst gewijzigd door Deo : 22 februari 2022 om 12:54.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 23:29   #7
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

De BRICS en Mercosur landen worden economische wereldspelers en zien hun economie floreren.
Ik ben samen met een Braziliaanse. Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik denk dat dit nog lang gaat duren. De overheid moet eerst investeren in onderwijs.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 23:35   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb mijn glazen bol geraadpleegd en hij is kristalhelder op volgende punten.

In 2022-2023 dalen de westerse beurzen.

Bel20 < 1.800.
DJI30 < 10.000.
Nasdag < 4.000.

Alle Europese en Angelsaksische beurzen kelderen. De interesten stijgen tot bijna Turkse niveaus en het vertrouwen in centrale banken zakt tot het niveau van de jaren '80. Inflatie zal deze jaren boven 2% blijven ondanks het gerommel aan indexkorven.

NFT's halen waanzinnige veilingprijzen. Cryptomunten kan slechts in een grote chaotische waas waarnemen in mijn glazen bol voor 2022-2023.

Residentieel vastgoed blijft zachtjes stijgen, ondanks meer en meer verhalen van hypothecaire leningen met variabele rente waar eigenaars falen in hun maandelijkse afkorting.

De BRICS en Mercosur landen worden economische wereldspelers en zien hun economie floreren.

Hoe kan je jezelf als Belg met uitsluiten Belgisch vermogen hiertegen indekken en inspelen op deze verwachtingen ?
Kalm blijven en je aandelen houden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 10:58   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Als je geen einddatum zet op je voorspellingen vergroot de kans dat ze ooit eens uitkomen.

Mijn voorspellingen uit mijn glazen bol uit het startonderwerp gaan slechts plaatsvinden als er weken zijn van tweecijferige weekdalingen op de beurzen.

Het Westen is kwetsbaarder voor sancties van de BRICS in alliantie met Mercosur dan de sancties nu ingesteld tegen Rusland.

Zonder China kunnen wij hier onze maakindustrie niet eens op 12 maanden omschakelen naar mondmaskerfabricage.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 11:00   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben samen met een Braziliaanse. Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik denk dat dit nog lang gaat duren. De overheid moet eerst investeren in onderwijs.
Waarom kijk jij naar de overheid om te investeren in het onderwijs in Brazilië ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 10:05   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Brics groter dan G7

__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 17:12   #12
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

De groei van de BRICS zal de VS met geweld pogen tegen te houden. De Monroe doctrine waarbij heel Latijns Amerika als exclusieve achtertuin van de VS gezien wordt blijft actief. Telkens een land zich poogt te ontvoogden van VS dominantie, die het continent in een permanente staat van onderontwikkeling en afhankelijkheid van de VS houdt, volgt een coup of economische boycot. Voorbeelden genoeg. De meesten komen niet in de Europese media (denk recent aan de nu al 70 coup gerelateerde doden in Peru, waaronder heel wat boeren, mijnwerkers en indianen).

Het instrument bij uitstek om Latijns Amerika onder de knoet te houden echter is de dollar. Daarom dat het imperium van het noorden natuurlijk uitfreakt nu dat ook Brazilië en China beslist hebben in Yuan te handelen. De vlucht weg van de dollar blijft voort duren. Dit ontneemt de VS haar sanctie instrument. Het gedrag van de VS om de Russische reserves in beslag te nemen heeft schokgolven veroorzaakt in de wereld. De dollar wordt niet meer als stabiel gezien.

Ook Europa zou er beter aan doen niet de VS blindelings te volgen. Tijd dat dit imperium naar de geschiedenisboeken verbannen wordt.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 april 2023 om 17:15.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 17:17   #13
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom kijk jij naar de overheid om te investeren in het onderwijs in Brazilië ?
Dat is een slimme investering. Net als goedkoop publiek transport een boost voor de economie. Westerse imperialisten zouden liever hebben dat Brazilië uitverkoop doet aan westerse corporaties en ondertussen haar onderwijs en sociaal systeem verwaarloost. Dat leidt tot niets dat de moeite waard is voor Brazilië.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 april 2023 om 17:19.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 17:51   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat is een slimme investering. Net als goedkoop publiek transport een boost voor de economie. Westerse imperialisten zouden liever hebben dat Brazilië uitverkoop doet aan westerse corporaties en ondertussen haar onderwijs en sociaal systeem verwaarloost. Dat leidt tot niets dat de moeite waard is voor Brazilië.
We moeten dat inderdaad op alle mogelijke manieren doordrukken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 20:00   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tsjien en de banken pushen klanten van TAK21 naar TAK23. De banken, ze verdienen nog steeds uw vertrouwen ... NIET!
Ze hebben een amalgaam soorten rekeningen, beleggingen, verzekeringen, enzovoort enzoverder maar een rekening waarop je je geld kunt zetten zonder dat ze dat geld ergens aan uitgeven, gewoon niks mee doen, nee, dat bieden ze niet aan. Gewoon spaarvarken wezen, nee, dat doen banken niet. Dat past niet in hun "winstmodel". En dan bieden de nazi's een depositogarantie aan met als uitgom het deel boven 100000, waarop ze sinds recent, nadat ze de rente terug hoger forceerden, geen rente meer geven.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 20:54   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

De-Dollarization Just Got Real

Goud, grondstoffen en een paar niches verbonden aan alternatieve energie. Mijns inziens.

Tussen haakjes. België heeft een ongezond groot aantal reserves in dollar in verhouding tot zijn economisch gewicht, ook vergeleken met andere Europese landen.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 april 2023 om 20:55.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2023, 17:22   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

De BRICS en Mercosur landen worden economische wereldspelers en zien hun economie floreren.
De Braziliaanse economie zal floreren?

Hun munt blijft echter historisch zwak. Er is een enorme armoedekloof in het land. Er is geen toegang tot kwaliteitsonderwijs en degelijke gezondheidszorg voor het grote merendeel van het land.

Ik hoop op beterschap, maar zie niet hoe die er gaat komen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2023, 17:25   #18
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De Braziliaanse economie zal floreren?

Hun munt blijft echter historisch zwak. Er is een enorme armoedekloof in het land. Er is geen toegang tot kwaliteitsonderwijs en degelijke gezondheidszorg voor het grote merendeel van het land.

Ik hoop op beterschap, maar zie niet hoe die er gaat komen.
Nochtans steeg de hoop er met Lula zag ik ergens in een enquête.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2023, 17:32   #19
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom kijk jij naar de overheid om te investeren in het onderwijs in Brazilië ?
Als je bedoelt dat particulieren dit ook kunnen, ben ik van mening dat het probleem te groot is. Er zijn publieke scholen waar kinderen niks waardevols leren. Ik schat dat 90% van de samenleving hier naartoe gaat en dus op zijn 18de geen Engels of exacte wetenschappen kent. 10%, waaronder mijn vrouw, ging naar een privéschool waarvan ik hoor dat prijzen voor kleine kinderen starten aan 300 euro per maand. De helft van het doorsnee maandelijkse inkomen. Het lijkt een bewuste strategie van de overheid om hun burgers dom en onontwikkeld te houden.

Ik ken een project in Rio De Janeiro waarbij een school draait op geld van investeerders. Ik heb er zelf aan geschonken. Maar ik betwijfel serieus of dat geld ter goeder trouw is besteed. En het is dweilen met de kraan open want massa's kinderen blijven in de kou staan ondanks zulke projecten.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2023, 08:23   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Nog een half jaar te gaan om te weten of mijn voorspelling juist zat.

Ondanks dat er grote banken over kop gingen, waaronder Credit Suisse, Silicon Valley Bank & First Republic zijn er geen kelderende beurzen of Turkse inflatiecijfers in onze en de Angelsaksische contreien waar te nemen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be