Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2023, 19:22   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard Schumacher de levende dode miljardair

Zo een beetje voorbeeld van de onnoemelijke ongelijkheid in de wereld. De man zou meer dan 2 miljard hebben verdient alleen opdat hij iets rapper kon rijden met een auto dan de doorsnee mens
Een gans bataljon artsen en verplegers staan 24 op 24 klaar om deze half bewusteloze die weinig of niks aan de mensheid heeft bijgebracht zijn pampers te verversen.

Honderden Miljoenen mensen hebben zelfs geen geld voor 1 doos pampers.

Leg die man 2 dagen in een Favella of sloppenwijk en hij is dood

https://www.demorgen.be/sport/waarom...cher~bd610a15/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2023 om 19:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 19:50   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

tip voor emigratie: Noord-Korea (smiley :flappende oortjes: )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2023 om 19:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 23:11   #3
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo een beetje voorbeeld van de onnoemelijke ongelijkheid in de wereld. De man zou meer dan 2 miljard hebben verdient alleen opdat hij iets rapper kon rijden met een auto dan de doorsnee mens
Een gans bataljon artsen en verplegers staan 24 op 24 klaar om deze half bewusteloze die weinig of niks aan de mensheid heeft bijgebracht zijn pampers te verversen.

Honderden Miljoenen mensen hebben zelfs geen geld voor 1 doos pampers.

Leg die man 2 dagen in een Favella of sloppenwijk en hij is dood

https://www.demorgen.be/sport/waarom...cher~bd610a15/
U bent wel erg cru, maar men kan zich wel degelijk afvragen wat voor leven Schumacher nu eigenlijk nog heeft. Hij was een zeer verdienstelijke sportman, maar ja hij heeft geld, maar kwaliteit van leven?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 23:14   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U bent wel erg cru, maar men kan zich wel degelijk afvragen wat voor leven Schumacher nu eigenlijk nog heeft. Hij was een zeer verdienstelijke sportman, maar ja hij heeft geld, maar kwaliteit van leven?
Dat wist je eigenlijk al van in het begin: zoveel tijd geen zuurstof…gereanimeerd…
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 23:34   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat wist je eigenlijk al van in het begin: zoveel tijd geen zuurstof…gereanimeerd…
Inderdaad, dat was toen al Fubar, en t zal er niet beter op geworden zijn.

maar Shumi heeft centen dus kan de machine blijven pompen. Het is misschien zelf interresanter voor de nabestaanden dat de machine blijft pompen... (Voor de staat iets minder)

ge zult daar maar liggen vegetatief, want wees er maar zeker van veel beter dan dat zal het niet zijn. Misschien met zijn ogen kunnen knipperen. De hel, Als je zoiets meemaakt, kan je maar een ding hopen en dat is dat er geen dwiep bij de hulpdiensten zit die u per se wil reanimeren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 23:41   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, dat was toen al Fubar, en t zal er niet beter op geworden zijn.

maar Shumi heeft centen dus kan de machine blijven pompen. Het is misschien zelf interresanter voor de nabestaanden dat de machine blijft pompen... (Voor de staat iets minder)

ge zult daar maar liggen vegetatief, want wees er maar zeker van veel beter dan dat zal het niet zijn. Misschien met zijn ogen kunnen knipperen. De hel, Als je zoiets meemaakt, kan je maar een ding hopen en dat is dat er geen dwiep bij de hulpdiensten zit die u per se wil reanimeren.
Een normale (niet extreemrijke) mens komt dan op intensive care te liggen en een dokter komt dan aan de familie zeggen: het is hopeloos, we gaan de machines moeten stilleggen.
Zij kopen gewoon een hart-long machine en bijhorende dokters/verpleegkundigen.
Waarom?
Kan uiteraard zijn omdat er lopende contracten zijn die geld blijven opleveren of gewoon niet durven/kunnen beslissen.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 00:52   #7
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, dat was toen al Fubar, en t zal er niet beter op geworden zijn.

maar Shumi heeft centen dus kan de machine blijven pompen. Het is misschien zelf interresanter voor de nabestaanden dat de machine blijft pompen... (Voor de staat iets minder)

ge zult daar maar liggen vegetatief, want wees er maar zeker van veel beter dan dat zal het niet zijn. Misschien met zijn ogen kunnen knipperen. De hel, Als je zoiets meemaakt, kan je maar een ding hopen en dat is dat er geen dwiep bij de hulpdiensten zit die u per se wil reanimeren.
Een barmhartige van zijn entourage kan ook een kussen op zijn hoofd drukken.

Het vuile werk en moorden laten we over aan de minder beschaafden onder ons. Jaja...

Er valt hier nog veel geld te slepen uit die Schumi.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 13:19   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U bent wel erg cru, maar men kan zich wel degelijk afvragen wat voor leven Schumacher nu eigenlijk nog heeft. Hij was een zeer verdienstelijke sportman, maar ja hij heeft geld, maar kwaliteit van leven?

Ik haalde dit voorbeeld aan om even stil te staan bij de schrijnende ongelijkheid in de wereld . Veel mensen hebben vanaf hun geboorte geen enkele kwaliteit van leven. En ziek zijn of minder-valide is ook als je rijk bent erg maar ziek zijn en straatarm is nog een pak erger.
Sommige mensen hebben zelfs geen toegang tot een doosje paracetemol.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2023 om 13:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 07:51   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Een barmhartige van zijn entourage kan ook een kussen op zijn hoofd drukken.

Het vuile werk en moorden laten we over aan de minder beschaafden onder ons. Jaja...

Er valt hier nog veel geld te slepen uit die Schumi.
dan kunt ge gaan zitten he, laat de Schumi dan maar in vegetatieve staat , het is zijn familie die dat dan toch wil en daar kan voor betalen.

Maar als je dus hier de pech hebt dat ze u reanimeren hangen ze u inderdaad aan de machine, en als ze u dan afkoppelen, en ge hebt de pech van zelfstandig nog te kunnen ademen, dan lig je daar he voor de rest van uw leven naar den plafond te kijken.

En als ge de pech hebt van verder gezond te zijn dan kan dat gruwelijk lang duren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 07:56   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo een beetje voorbeeld van de onnoemelijke ongelijkheid in de wereld. De man zou meer dan 2 miljard hebben verdient alleen opdat hij iets rapper kon rijden met een auto dan de doorsnee mens
Een gans bataljon artsen en verplegers staan 24 op 24 klaar om deze half bewusteloze die weinig of niks aan de mensheid heeft bijgebracht zijn pampers te verversen.

Honderden Miljoenen mensen hebben zelfs geen geld voor 1 doos pampers.

Leg die man 2 dagen in een Favella of sloppenwijk en hij is dood

https://www.demorgen.be/sport/waarom...cher~bd610a15/
Alsof dat geen topsport is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 15:23   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo een beetje voorbeeld van de onnoemelijke ongelijkheid in de wereld. De man zou meer dan 2 miljard hebben verdient alleen opdat hij iets rapper kon rijden met een auto dan de doorsnee mens
Een gans bataljon artsen en verplegers staan 24 op 24 klaar om deze half bewusteloze die weinig of niks aan de mensheid heeft bijgebracht zijn pampers te verversen.

Honderden Miljoenen mensen hebben zelfs geen geld voor 1 doos pampers.

Leg die man 2 dagen in een Favella of sloppenwijk en hij is dood

https://www.demorgen.be/sport/waarom...cher~bd610a15/
Iemand in Ethiopië kan net hetzelfde zeggen van mij.

Bij mij stond ook een half bataljon artsen en zorgkundigen klaar om mij van kanker te verlossen.
En ook ik ben iemand die eigenlijk bitter weinig aan de mensheid heeft bijgebracht. In ieder geval minder dan Schumacher want die verblijdde toch nog miljoenen tv-kijkers met zijn autorijkunsten.

Als je mij een jaar geleden in een sloppenwijk had gelegd was ik nu hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wederom; geen haar beter dan Schumacher.

En ook ik zag hier rekeningen van duizenden euro's passeren. Terwijl er miljoenen mensen zijn die nog geen euro kunnen spenderen aan gezondheidszorg, werden er duizenden euro's gespendeerd aan mij.

Maar betekent dat dat ik, of in dit geval Schumacher, zich schuldig moet voelen?

Volgens mij niet.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 16:00   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Iemand in Ethiopië kan net hetzelfde zeggen van mij.

Bij mij stond ook een half bataljon artsen en zorgkundigen klaar om mij van kanker te verlossen.
En ook ik ben iemand die eigenlijk bitter weinig aan de mensheid heeft bijgebracht. In ieder geval minder dan Schumacher want die verblijdde toch nog miljoenen tv-kijkers met zijn autorijkunsten.

Als je mij een jaar geleden in een sloppenwijk had gelegd was ik nu hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wederom; geen haar beter dan Schumacher.

En ook ik zag hier rekeningen van duizenden euro's passeren. Terwijl er miljoenen mensen zijn die nog geen euro kunnen spenderen aan gezondheidszorg, werden er duizenden euro's gespendeerd aan mij.

Maar betekent dat dat ik, of in dit geval Schumacher, zich schuldig moet voelen?

Volgens mij niet.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Als je bekijkt hoeveel euros die Schumacher ondertussen aan de staatskas heeft opgeleverd en hoeveel hij van zijn verdiend geld nu terugstort aan de maatschappij, zou ik eigenlijk niet zeggen dat hij nutteloos was. Integendeel.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 19:27   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Ik dacht dat het verhaal van Schumi zijn zware ongeval eigenlijk anders in elkaar zat en dat hij iemand gered had op de ski-piste die in de problemen geraakt was.

Ik hoop at alles toch nog goed is met hem.

Je was er fan van of je was het niet.

In het F-1 circus heeft iedereen wel zijn/haar fan.

Een mysterie zo groot dat het gevaarlijk wordt: waarom Michael Schumacher 10 jaar na ongeval geen rust vindt

Lang geleden dat ik er nog naar gekeken heb.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 januari 2024 om 19:29.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 19:32   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Iemand in Ethiopië kan net hetzelfde zeggen van mij.

Bij mij stond ook een half bataljon artsen en zorgkundigen klaar om mij van kanker te verlossen.
En ook ik ben iemand die eigenlijk bitter weinig aan de mensheid heeft bijgebracht. In ieder geval minder dan Schumacher want die verblijdde toch nog miljoenen tv-kijkers met zijn autorijkunsten.

Als je mij een jaar geleden in een sloppenwijk had gelegd was ik nu hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wederom; geen haar beter dan Schumacher.

En ook ik zag hier rekeningen van duizenden euro's passeren. Terwijl er miljoenen mensen zijn die nog geen euro kunnen spenderen aan gezondheidszorg, werden er duizenden euro's gespendeerd aan mij.

Maar betekent dat dat ik, of in dit geval Schumacher, zich schuldig moet voelen?

Volgens mij niet.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Als ik morgen zwaar ziek wordt zal ik ook geen dure zorg weigeren. Ik denk dat alle mensen op dat vlak wel identiek zijn.
Maar die ongelijkheid daar sta ik toch af en toe even bij stil.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 20:29   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik haalde dit voorbeeld aan om even stil te staan bij de schrijnende ongelijkheid in de wereld . Veel mensen hebben vanaf hun geboorte geen enkele kwaliteit van leven. En ziek zijn of minder-valide is ook als je rijk bent erg maar ziek zijn en straatarm is nog een pak erger.
Sommige mensen hebben zelfs geen toegang tot een doosje paracetemol.
Schumacher heeft daar waarschijnlijk zelf geen deel in. Het zal vooral zijn vrouw zijn die niet kan aanvaarden dat hij in feite al dood is. Daarom dat ze van hun huis een kliniek heeft gemaakt om volledige controle te hebben. Een verstaanbare maar foute beslissing voor degene die feitelijk nog maar een plant is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 12:09   #16
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je bekijkt hoeveel euros die Schumacher ondertussen aan de staatskas heeft opgeleverd en hoeveel hij van zijn verdiend geld nu terugstort aan de maatschappij, zou ik eigenlijk niet zeggen dat hij nutteloos was. Integendeel.
Even wat algemene informatie.

Reclamebudgetten zijn nu net sommen die niet in de staatskas terecht komen. Je weet wel... bedrijfsuitgaven en zo.
Topsport wordt hoofdzakelijk betaald met reclamebudgetten.

Waarom is de reclame voor sigaretten door overheden verboden?
Denk je dat dat voor onze gezondheid is?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 12:15   #17
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik morgen zwaar ziek wordt zal ik ook geen dure zorg weigeren. Ik denk dat alle mensen op dat vlak wel identiek zijn.
Maar die ongelijkheid daar sta ik toch af en toe even bij stil.
Toch niet. Een goede vriend waarvan we vorig jaar dienden afscheid te nemen
heeft de natuur, zonder dure zorg, zijn gang laten gaan.

Patrick Vertongen - Vilvoords uitlaatcenter - autorenner - racewagen bouwer.
Alle respect voor zo'n bescheiden helden.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 12:30   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Toch niet. Een goede vriend waarvan we vorig jaar dienden afscheid te nemen
heeft de natuur, zonder dure zorg, zijn gang laten gaan.

Patrick Vertongen - Vilvoords uitlaatcenter - autorenner - racewagen bouwer.
Alle respect voor zo'n bescheiden helden.
Ja kan. Ik ken ook zo een vrouw maar de uitzonderingen bevestigen de regel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 12:38   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Even wat algemene informatie.

Reclamebudgetten zijn nu net sommen die niet in de staatskas terecht komen. Je weet wel... bedrijfsuitgaven en zo.
Topsport wordt hoofdzakelijk betaald met reclamebudgetten.

Waarom is de reclame voor sigaretten door overheden verboden?
Denk je dat dat voor onze gezondheid is?
Je mag het draaien en keren zoveel je wil, maar Michael Schumacher draagt 1000 keer meer bij aan het BBP van zijn land, dan jij aan het uwe. Schumacher is een netto bijdrager aan het systeem, maar in plaats van wat dankbaarheid te tonen, zijn veel netto ontvangers van het systeem nog een beetje verbolgen op de koop toe.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 januari 2024 om 12:40.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be