Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2019, 06:19   #1
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard Hang Rookmelders

Bon, blijkbaar worden we "verplicht" om vanaf 1 januari 2020 rookmelders te hebben in onze woning. Via een reclame op de radio werd ik verzocht om naar hangrookmelders.be te gaan om meer info te verkrijgen over type rookmelders en waar die te plaatsen.

Helaas,


Citaat:
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Web Server at hangrookmelders.be
Niet dat die dingen brand gaan voorkomen of zo, maar kan je eigenlijk problemen krijgen met uw brandverzekering als je die niet hebt tegen 2020, want op info via hangrookmelders.be moet je voorlopig niet rekenen blijkbaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 06:23   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

fuck, ik had er overal hangen, maar heb die buitengegooid na een keer of drie in t midden vd nacht wakker te zijn geworden van hun batterijtest of platte batterij.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 06:26   #3
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
fuck, ik had er overal hangen, maar heb die buitengegooid na een keer of drie in t midden vd nacht wakker te zijn geworden van hun batterijtest of platte batterij.
Ik ben hier eens aan het opzoeken en blijkbaar is dat al een tijdje verplicht in een nieuwbouw. Mijn bouwvergunning dateert van 2012 of 2013 en ik heb dat bij de bouw alleszins niet voorzien. Vreemd

Aangezien ik niet van plan ben om elektriciteit te beginnen doortrekken zal het ook op batterijen moeten zijn bij mij en dan weet ik 100% zeker dat ik het ook nu en dan eens vlaggen ga hebben.... Zucht.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 11 oktober 2019 om 06:26.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 06:29   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon, blijkbaar worden we "verplicht" om vanaf 1 januari 2020 rookmelders te hebben in onze woning. Via een reclame op de radio werd ik verzocht om naar hangrookmelders.be te gaan om meer info te verkrijgen over type rookmelders en waar die te plaatsen.

Helaas,




Niet dat die dingen brand gaan voorkomen of zo, maar kan je eigenlijk problemen krijgen met uw brandverzekering als je die niet hebt tegen 2020, want op info via hangrookmelders.be moet je voorlopig niet rekenen blijkbaar.
Rookmelders dienen dan ook niet om brand te voorkomen.
Rookmelders waarschuwen de bewoners dat er rook is.
Zo heb je ook gas- en CO2 melders.
In een keuken plaats je best een hittemelder.

Tegenwoordig heb je rookmelders die je, draadloos, kunt koppelen. Groot voordeel is dat, eens een rook- of hittemelder afgaat, automatisch de anderen ook alarm geven. In een groot huis is dit handig.

Appartementen en dergelijke zijn best aangesloten op een centrale, zodat iedere bewoner het alarm hoort.

Persoonlijk koos ik ook voor een alarmcentrale, omdat die draadloos gekoppelden toen nog niet bestonden.
In de keuken heb ik een hittemelder geplaatst, omdat bij het gourmetten, het alarm afging. (De alarmcentrale is niet verbonden met de brandweer).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 06:30   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
fuck, ik had er overal hangen, maar heb die buitengegooid na een keer of drie in t midden vd nacht wakker te zijn geworden van hun batterijtest of platte batterij.
Batterijtest?
Een platte batterij kan je vervangen.
Normaal gaat zo'n batterij een jaar of 10 mee, eigenlijk ook de levensduur van een rookmelder, in een stoffige omgeving gaat zo'n rookmelder zelfs niet zo lang mee.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 oktober 2019 om 06:31.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 06:31   #6
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Rookmelders dienen dan ook niet om brand te voorkomen.
Rookmelders waarschuwen de bewoners dat er rook is.
Zo heb je ook gas- en CO2 melders.
In een keuken plaats je best een hittemelder.

Tegenwoordig heb je rookmelders die je, draadloos, kunt koppelen. Groot voordeel is dat, eens een rook- of hittemelder afgaat, automatisch de anderen ook alarm geven. In een groot huis is dit handig.

Appartementen en dergelijke zijn best aangesloten op een centrale, zodat iedere bewoner het alarm hoort.

Persoonlijk koos ik ook voor een alarmcentrale, omdat die draadloos gekoppelden toen nog niet bestonden.
In de keuken heb ik een hittemelder geplaatst, omdat bij het gourmetten, het alarm afging. (De alarmcentrale is niet verbonden met de brandweer).

Ik weet ook wel dat het niet dient om brand te voorkomen. Maar het is niet dat verzekeringen zo logisch zijn op dat vlak.

Soit, is zo een google nest ding interessant of zijn geld niet waard?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 06:32   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben hier eens aan het opzoeken en blijkbaar is dat al een tijdje verplicht in een nieuwbouw. Mijn bouwvergunning dateert van 2012 of 2013 en ik heb dat bij de bouw alleszins niet voorzien. Vreemd

Aangezien ik niet van plan ben om elektriciteit te beginnen doortrekken zal het ook op batterijen moeten zijn bij mij en dan weet ik 100% zeker dat ik het ook nu en dan eens vlaggen ga hebben.... Zucht.
zou kunnen, bij mij staken ze idd in de nieuwbouw die ik kocht.

tegen juni 2021 heb jij die ook terug in de vuilbak steken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 06:35   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik weet ook wel dat het niet dient om brand te voorkomen. Maar het is niet dat verzekeringen zo logisch zijn op dat vlak.

Soit, is zo een google nest ding interessant of zijn geld niet waard?
Ik plaats gewoonlijk rookmelders van Bosch

Bosch draadloze rookmelder Ferion 5000 OW
Bij de eerste voortekenen van brand stuurt de draadloze rookmelder Ferion 5000 OW draadloos een alarmsignaal naar de andere geïnstalleerde draadloze rookmelders. Zo krijgt u in noodgevallen van iedere draadloze rookmelder de optische en akoestische alarmsignalen – en wordt u ook bij een brand op afstand tijdig gewaarschuwd.
Zo zijn uw kinderen ook 's nachts veilig: als in de kinderkamer een brand wordt gedetecteerd, wordt u ook gealarmeerd door de in de ouderslaapkamer geïnstalleerde draadloze rookmelder.
De rookmelder Ferion 5000 OW waarschuwt u niet alleen akoestisch door een luid alarmsignaal, maar ook optisch door een rode waarschuwings-LED en noodverlichting. De noodverlichting wijst u veilig de weg uit de gevarenzone – ook wanneer bijv. 's nachts de gewone verlichting door een stroomstoring uitvalt.
De Ferion 5000 OW draadloze rookmelder kan met maximaal 40 melders van hetzelfde type worden gekoppeld. Voor een maximaal bereik kan 1 melder als repeater worden gebruikt.
Met de grote testknop kunt u heel eenvoudig de werking van de melder vanaf de grond controleren - bijv. met een bezemsteel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 07:50   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Rookmelders hangen is een kleinigheid.

Eneuh, wie gaat die controleren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 07:53   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Rookmelders hangen is een kleinigheid.

Eneuh, wie gaat die controleren?
als ze brandverzekeringen de toestemming geven om niet te betalen als er na brand vastgesteld wordt dat er geen hingen, zal t snel beklonken zijn, niet?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:17   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ze brandverzekeringen de toestemming geven om niet te betalen als er na brand vastgesteld wordt dat er geen hingen, zal t snel beklonken zijn, niet?
Dus, vijgen na pasen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:18   #12
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Batterijtest?
Een platte batterij kan je vervangen.
Normaal gaat zo'n batterij een jaar of 10 mee, eigenlijk ook de levensduur van een rookmelder, in een stoffige omgeving gaat zo'n rookmelder zelfs niet zo lang mee.
Er zijn inderdaad rookmelders met batterijen die 10 jaar mee gaan. Bij die melders kun je dan meestal zelfs geen batterijen vervangen - net omdat de rookmelder na die tijd sowieso vervangen moet worden. Maar de meeste (goedkope) rookmelders werken met batterijen die na pakweg 1 jaar aan vervanging toe zijn. En ja, om één of andere reden raken die batterijen nooit overdag leeg, maar altijd midden in de nacht
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:21   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Er zijn inderdaad rookmelders met batterijen die 10 jaar mee gaan. Bij die melders kun je dan meestal zelfs geen batterijen vervangen - net omdat de rookmelder na die tijd sowieso vervangen moet worden. Maar de meeste (goedkope) rookmelders werken met batterijen die na pakweg 1 jaar aan vervanging toe zijn. En ja, om één of andere reden raken die batterijen nooit overdag leeg, maar altijd midden in de nacht
Die rookmelders met de vastgesoldeerde batterijen nog?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:22   #14
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ze brandverzekeringen de toestemming geven om niet te betalen als er na brand vastgesteld wordt dat er geen hingen, zal t snel beklonken zijn, niet?
Een rookmelder dient om jouw leven en dat van je huisgenoten te redden. Als dat nog geen voldoende argument is, dan is de betaling door de verzekering dat ook niet.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:24   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
fuck, ik had er overal hangen, maar heb die buitengegooid na een keer of drie in t midden vd nacht wakker te zijn geworden van hun batterijtest of platte batterij.
2
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:27   #16
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Soit, is zo een google nest ding interessant of zijn geld niet waard?
Google als mail of zoekmachine is al één ding, maar hun sensors of camera's in uw kot, ammenooitni.
YMMV, naturlijk.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:28   #17
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die rookmelders met de vastgesoldeerde batterijen nog?
Bijvoorbeeld hier
Citaat:
Ingebouwde niet-vervangbare batterij Ja
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:28   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Er zijn inderdaad rookmelders met batterijen die 10 jaar mee gaan. Bij die melders kun je dan meestal zelfs geen batterijen vervangen - net omdat de rookmelder na die tijd sowieso vervangen moet worden. Maar de meeste (goedkope) rookmelders werken met batterijen die na pakweg 1 jaar aan vervanging toe zijn. En ja, om één of andere reden raken die batterijen nooit overdag leeg, maar altijd midden in de nacht
er hingen er hier drie, met idd gaat 10 jaar mee op de tekst in de houder, kan je geen batterijen van vervangen.

de bouw staat hier nu een goeie twee jaar, en heb ze stuk voor stuk verwijderd omdat ze s nachts begonnen te janken omdat de batterijen laag waren.

dien brol komt er bij mij niet meer in.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:33   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een rookmelder dient om jouw leven en dat van je huisgenoten te redden. Als dat nog geen voldoende argument is, dan is de betaling door de verzekering dat ook niet.
dat is allemaal nogal overroepen ze, in mijn familie doen we het al generaties zonder, nooit problemen gehad, gewoon een beetje voorzichtig doen. Een moderne woning helpt ook, hier zou je echt veel moeite moeten doen om het kot in brand te krijgen.

en verder : iedereen moet dood.

https://luminousdash.be/reviews/maur...dood-v2-klaar/

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2019 om 08:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2019, 08:42   #20
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is allemaal nogal overroepen ze, in mijn familie doen we het al generaties zonder, nooit problemen gehad, gewoon een beetje voorzichtig doen. Een moderne woning helpt ook, hier zou je echt veel moeite moeten doen om het kot in brand te krijgen.

en verder :

https://luminousdash.be/reviews/maur...dood-v2-klaar/
Meeste mensen komen om door verstikking bij branden tijdens de nacht omdat ze niet of te laat wakker worden.

Laatst gewijzigd door dpg : 11 oktober 2019 om 08:42.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be