Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2017, 21:26   #161
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Enclave Mechelen
Berichten: 687
Standaard

[quote=Frankenstein;8389275]Wie ben jij ? Ik woon tussen de negers by the way...

Wat is de definitie van rijk ?

Wat voor ons -blanken- een loser kan betekenen kan voor de semi analfabete neger rijk betekenen.

Hoger opgeleide zwarten hebben idd minder kinderen. Maar een neger die een hout of goud concessie heeft kan er gemakkelijk 50+ of zelfs 100+ directe nazaten op nahouden. Zelf ken ik een neger die een vakantiehutten verhuurt, deze heeft 50+ kinderen, of van horen zeggen een neger die bij een beton fabriek werkt en zijn vrouwen in het binnenland onderhoudt met oa rijst en gas. Laatste heeft 60 kinderen bij 6 vrouwen...[/QUOTEI

Ik woonde tot voor kort ook tussen afrikanen (in kinshasa), trouwens waarom wil jij weten wie ik ben?
__________________
Man invented language to satisfy his deep need to complain

Laatst gewijzigd door (neo)geopolitiek : 24 februari 2017 om 21:30.
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 00:43   #162
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Stadsnegers of plattelands cq bosnegers, dat maakt hem het grootste verschil denk ik.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 02:17   #163
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Wie ben jij ? Ik woon tussen de negers by the way...

Wat is de definitie van rijk ?

Wat voor ons -blanken- een loser kan betekenen kan voor de semi analfabete neger rijk betekenen.

Hoger opgeleide zwarten hebben idd minder kinderen. Maar een neger die een hout of goud concessie heeft kan er gemakkelijk 50+ of zelfs 100+ directe nazaten op nahouden. Zelf ken ik een neger die een vakantiehutten verhuurt, deze heeft 50+ kinderen, of van horen zeggen een neger die bij een beton fabriek werkt en zijn vrouwen in het binnenland onderhoudt met oa rijst en gas. Laatste heeft 60 kinderen bij 6 vrouwen...
In Kenia op het platteland telt het aantal koeien. Maar zelfs in de stad wordt de bruidsschat berekend in "koeien", zelfs al is dat dan eerder symbolisch.
De stedelijke elite heeft maximum 3 kinderen zoals in het Westen. Meer dan dat wordt als onbeschaafd en typisch boers gezien. De stdelijke elite in Kenia doet er alles aan om zo Amerikaans mogelijk te zijn. En nu Obama gezegd heeft dat homo zijn ok is, zie je een golf van biseksualiteit, veel meer dan hier zelfs, in de middenklasse.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 februari 2017 om 02:19.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 02:25   #164
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

[quote=(neo)geopolitiek;8389393]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Wie ben jij ? Ik woon tussen de negers by the way...

Wat is de definitie van rijk ?

Wat voor ons -blanken- een loser kan betekenen kan voor de semi analfabete neger rijk betekenen.

Hoger opgeleide zwarten hebben idd minder kinderen. Maar een neger die een hout of goud concessie heeft kan er gemakkelijk 50+ of zelfs 100+ directe nazaten op nahouden. Zelf ken ik een neger die een vakantiehutten verhuurt, deze heeft 50+ kinderen, of van horen zeggen een neger die bij een beton fabriek werkt en zijn vrouwen in het binnenland onderhoudt met oa rijst en gas. Laatste heeft 60 kinderen bij 6 vrouwen...[/QUOTEI

Ik woonde tot voor kort ook tussen afrikanen (in kinshasa), trouwens waarom wil jij weten wie ik ben?
Niet zo denigrerend over negers spreken aub, je hebt het onder andere over m'n vrouw. Ik bekritiseer de Afrikaanse maatschappij, natuurlijk, maar heb toch een zeker respect voor hen, ondanks sommige uitspraken die ik al grappend (ook als ze er bij zijn) maak zoals "missing link".
Uiteindelijk spreekt de gemiddelde Keniaan wel 3 talen en de zijn ze gemiddeld slimmer dan de gemiddelde Belg. (niet ongewoon om de vraag te krijgen als je zegt dat je uit België komt "Vlaming of franstalig?"). Maar dat ze op veel vlakken nog niet op europees niveau staan is evident en dat verberg ik ook niet op deze draad hé. Maar geen reden om te vervallen in ordinair racisme.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 02:35   #165
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

De collega waar ik het over had heeft samen met andere lotgenoten een demonstratie gehouden om de aandacht van de pers (redelijk vrij in Kenia) te trekken. Maar het probleem is dat jongeren uit de "slums" die niets te toen hebben en honger hebben zich er mee mengden en begonnen te plunderen. De politie chargeerde en er vielen 5 doden, allemaal krottenwijk-jongeren.
Dat is de trieste realiteit in Kenia vandaag. En veel Kenianen zijn slim genoeg om dat volledig te beseffen, maar ze hebben de middelen niet om iets te veranderen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 06:59   #166
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Niet zo denigrerend over negers spreken aub, je hebt het onder andere over m'n vrouw. Ik bekritiseer de Afrikaanse maatschappij, natuurlijk, maar heb toch een zeker respect voor hen, ondanks sommige uitspraken die ik al grappend (ook als ze er bij zijn) maak zoals "missing link".
Uiteindelijk spreekt de gemiddelde Keniaan wel 3 talen en de zijn ze gemiddeld slimmer dan de gemiddelde Belg. (niet ongewoon om de vraag te krijgen als je zegt dat je uit België komt "Vlaming of franstalig?"). Maar dat ze op veel vlakken nog niet op europees niveau staan is evident en dat verberg ik ook niet op deze draad hé. Maar geen reden om te vervallen in ordinair racisme.
Negers -vooral de semi analfabeten- zijn tot het extreme sluw en moet ik nageven hebben een beter taalgevoel dan de blanken. Maargoed dat sluwe leidt ertoe dat de vooroordelen in stand blijven. Met zakendoen verkies ik een blanke of Chinees boven de neger. De neger zelf ook overigens.

Mijn vrouw die zwart is weet dat een groot deel van hun mensen de gedragsnormen betreft discipline en eerlijkheid niet nakomen. Ook dat kinderen van hardwerkende en eerlijke negers makkelijk ten prooi kunnen vallen aan de misstanden in hun zwarte omgeving. Ongedisciplineerd en crimineel gedrag. Er zijn hier overigens voorbeelden in haar familie van.

Wat is racisme. 'Missing' link kan voor de gemiddelde blanke beterweter of Europese neger genoeg zijn om je voor racist uit te maken. Waarom mag ik dan geen neger of negertje zeggen ?

Geef mij maar een plattelands of een bosneger, ik kan met hen prima opschieten en rechtstreeks communiceren zonder scrupules. Dat politieke correcte gedoe, bah !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 februari 2017 om 07:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 03:30   #167
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Frankenstein

Citaat:
Negers -vooral de semi analfabeten- zijn tot het extreme sluw en moet ik nageven hebben een beter taalgevoel dan de blanken. Maargoed dat sluwe leidt ertoe dat de vooroordelen in stand blijven. Met zakendoen verkies ik een blanke of Chinees boven de neger. De neger zelf ook overigens.
Ze zijn absoluut niet dom, toch de Kenianen niet. Maar ze hebben ook enkele negatieve elementen waardoor ze het inderdaad voor zichzelf verpesten. De gemiddelde Keniaan, zelfs in de dorpen, spreekt veel beter Engels dan de gemiddelde Belg.



Citaat:
Mijn vrouw die zwart is weet dat een groot deel van hun mensen de gedragsnormen betreft discipline en eerlijkheid niet nOok dat kinderen van hardwerkende en eerlijke negers makkelijk ten prooi kunnen vallen aan de misstanden in hun zwarte omgeving. Ongedisciplineerd en crimineel gedrag. Er zijn hier overigens voorbeelden in haar familie van.
Het klopt dat ze heel gevoelig zijn voor ontsporingen. Maar dat geldt bvb. ook voor de blanke Russen, Oekraïners, etc.


Citaat:
Wat is racisme. 'Missing' link kan voor de gemiddelde blanke beterweter of Europese neger genoeg zijn om je voor racist uit te maken. Waarom mag ik dan geen neger of negertje zeggen ?
Maar ik zeg dat met een kwinkslag, meen dat niet echt. Als je zegt "neger" om hen te plagen is dat anders dan als je het woord "neger" op stormfront leest.




Citaat:
Geef mij maar een plattelands of een bosneger, ik kan met hen prima opschieten en rechtstreeks communiceren zonder scrupules. Dat politieke correcte gedoe, bah !
Ik ben daar ook tegen, maar in Neerland en België viert het hoogtij bij de pseudo-linkse elite. Veel mensen hebben daar ook genoeg van, daarom dat uiterst-rechts goede zaken doet.
Maar het is allemaal dubbel, bij de mensen die op uiterst-rechts stemmen heb je er die dat politiek correcte (en uiterst hypocriete) gedoe beu zijn zoals wij, maar net zo goed echte racisten.
Iemand moet aan de zelfverklaarde elite eens zeggen dat "zwarte piet " aanvallen niet voor minder racisme zal zorgen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 21:35   #168
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet zo denigrerend over negers spreken aub, je hebt het onder andere over m'n vrouw. Ik bekritiseer de Afrikaanse maatschappij, natuurlijk, maar heb toch een zeker respect voor hen, ondanks sommige uitspraken die ik al grappend (ook als ze er bij zijn) maak zoals "missing link".
Uiteindelijk spreekt de gemiddelde Keniaan wel 3 talen en de zijn ze gemiddeld slimmer dan de gemiddelde Belg.
Drie talen? De moedertaal, het engels, en welke is die derde taal?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
(niet ongewoon om de vraag te krijgen als je zegt dat je uit België komt "Vlaming of franstalig?").
Sterk om dergelijke kennis in Kenia te vinden. Mogelijk heeft Kenia België beter leren kennen via de goal van Divock Origi in het Maracana stadion in Brazilië, op het WK 2014 aldaar. In Kinshasa heb ik tijdens het EK 2016 de Belgen een beetje kunnen volgen. Verbazend hoe goed sommige Congolezen onze nationale ploeg kennen. Echt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar dat ze op veel vlakken nog niet op europees niveau staan is evident en dat verberg ik ook niet op deze draad hé. Maar geen reden om te vervallen in ordinair racisme.
Wat is europees niveau? Geografie en klimaat zijn Afrikaans. Dat zijn factoren die je niet zomaar kunt weglaten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 23:49   #169
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Juju, het woord komt uit Nigeria dacht ik, maar het gebruik en het geloof is in Kenia en ook Tanzania wijdverspreid. Inderdaad ook mensen die zich christelijk of moslim noemen geloven er in.
Een voorbeeld: Tijdens de laatste "post-election violence" in 2007 werd een supermarkt leeggeroofd door plunderaars. De eigenaar heeft toen een vloek uitgesproken over de plunderaars. Daarop bracht bijna iedereen de gestolen goederen terug. Er zijn specifieke stammen en plaatsen die "befaamd" zijn voor juju, en wie uit die plaatsen komt wordt met argwaan bekeken.
Wel is het zo dat dit meer iets voor het "gewone volk" is. De verwesterde elite gelooft daar niet in, en kijkt er zelfs op neer.
Dat is een voorbeeld van juju met positieve uitwerking. De juju wordt ook ingeschakeld voor negatieve doeleinden.

In het Afrikaanse voetbal speelt juju een belangrijke rol. Ook Hugo Broos, trainer van Kameroen tijdens de Africa Cup 2017, werd ermee geconfronteerd. Tijdens de eerste rond hadden de spelers voor een van de wedstrijden een marabout geconsulteerd. Die had hen gezegd dat ze voor de wedstrijd geen rijst mochten of dat het verloren spel was. Broos kwam de zaak ter hore: "aan die onzin doen we niet mee". Waarna hij de hele ploeg verplichtte om de avond tevoren rijst te eten. De match werd gewonnen en tevens de Africa Cup 2017.

Vanuit het standpunt van de nuchtere Europeaan die Hugo Broos is: negeren.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 23:56   #170
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

In het Oude Rome bleek zwarte magie veelvuldig voor te komen.
Voor negatieve doeleinden.
De term Zwarte magie is etymologisch ontstaan uit nekromantia (Grieks: necromancie, letterlijk: "doodswichelarij") dat abusievelijk als negromantia (letterlijk: "zwarte wichelarij") geschreven werd. Personen die magie bedrijven worden gewoonlijk magiërs, heksen of tovenaars genoemd.
Uit de Romeinse geschiedschrijving:
De historicus Livius beschreef de executie van duizenden mensen (in 184-183 en 180-179 v. Chr.) vanwege het gebruik van veneficia, magie die bedoeld was letsel of schade toe te brengen of zelfs te doden[2]. In 81 v. Chr. werd in Rome een wet aangenomen (lex Cornelia de sicariis et veneficiis - de Wet van Sulla met betrekking tot moord, vergiftiging en kwaadaardige magie), deze wet werd al snel uitgebreid zodat ook venena eronder viel. Het Romeinse wetboek De Twaalf Tafelen (451-450 v. Chr.) bevat wetgeving tegen het uitspreken van kwaadaardige bezweringen. BRON
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 23:57   #171
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Negers -vooral de semi analfabeten- zijn tot het extreme sluw en moet ik nageven hebben een beter taalgevoel dan de blanken. Maargoed dat sluwe leidt ertoe dat de vooroordelen in stand blijven. Met zakendoen verkies ik een blanke of Chinees boven de neger. De neger zelf ook overigens.
De Afrikaan heeft een door en door orale traditie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Mijn vrouw die zwart is weet dat een groot deel van hun mensen de gedragsnormen betreft discipline en eerlijkheid niet nakomen. Ook dat kinderen van hardwerkende en eerlijke negers makkelijk ten prooi kunnen vallen aan de misstanden in hun zwarte omgeving. Ongedisciplineerd en crimineel gedrag. Er zijn hier overigens voorbeelden in haar familie van.

Wat is racisme. 'Missing' link kan voor de gemiddelde blanke beterweter of Europese neger genoeg zijn om je voor racist uit te maken. Waarom mag ik dan geen neger of negertje zeggen ?

Geef mij maar een plattelands of een bosneger, ik kan met hen prima opschieten en rechtstreeks communiceren zonder scrupules. Dat politieke correcte gedoe, bah !
In Afrika is er een massale migratie aan de gang van het platteland naar de stad. Het tempo waaraan Kinshasa groeit is nauwelijks bij te houden of in te schatten. Van overal in het binnenland komt men naar Kinshasa toegestroomd.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 maart 2017 om 00:02.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:09   #172
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Hoger opgeleide zwarten hebben idd minder kinderen. Maar een neger die een hout of goud concessie heeft kan er gemakkelijk 50+ of zelfs 100+ directe nazaten op nahouden. Zelf ken ik een neger die een vakantiehutten verhuurt, deze heeft 50+ kinderen, of van horen zeggen een neger die bij een beton fabriek werkt en zijn vrouwen in het binnenland onderhoudt met oa rijst en gas. Laatste heeft 60 kinderen bij 6 vrouwen...
Van de andere zijde.
Zou je niet kunnen stellen dat het juist de hoger opgeleiden zijn die zich de concessie weten toe te eigenen?
Om dan veel vrouwen te bezwangeren.
De financiën geven toegang tot de vrouwen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 maart 2017 om 00:09.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:12   #173
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het probleem met negers is dat aantal kinderen worden gezien als status symbool. En dat zij geen moer om privacy geven.
Het gebruik van preservatieven is volgens mij zeer beperkt. Mogelijk omdat er geen toegang tot bestaat. Mogelijk ook omdat het geloof er zich negatief over uitlaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Toch verbaast het mij dat Haitianen. De negers onder de negers maar 3 kinderen krijgen per vrouw. Enkel de stad en dus duur leefonderhoud met de nodige zorgen kan hierin verandering brengen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 maart 2017 om 00:33.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:29   #174
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
OPEC land, heel veel inwoners, ligt deels in de Sahel. Failed state. Ligt Nigeria in vlam, volgt de rest. Teveel mensen en teveel ongeschoolde herrieschoppers.

Ik heb het al vaker aangegeven dat als de olieprijs fors gaat droppen - ik verwacht ca. 2023 ivm kantelmoment en doorbraak EV's - wij een WOIII kunnen verwachten.

Nigeria is net als Venezuela een zombie staat, langdurige en lage olieprijs betekent laatste zetje naar de afgrond.
Mijn inschatting rond subsahariaans Afrika is dat Zuid-Afrika een belangrijke motor is voor heel Zuidelijk Afrika. Men is op zoek naar zo'n motor. Als Zuma langskomt en die begint te praten over Zuid-Afrika dan luisteren de anderen. Zo worden dingen bedisseld.

DE STAAT
In alle landen waarvan sprake zal de staat sterker moeten worden.
Waar men de staat aan de praat krijgt zal er verandering komen ten goede.
In ieder van die landen worden veelvuldig contacten opgebouwd met actoren van over heel de wereld.
Dat is toch wat ik in Kinshasa heb ervaren.
De Afrikanen tasten af.
Niet alleen wat werkt voor hun eigen bankrekening, maar ook wat (mogelijk) werkt voor het land.
De bevolking is vragende partij.
Zonder goed werkende staat kun je geen economie opbouwen.
Mijn inschatting is dat tegen het einde van de periode 2020 - 2030 er heel wat gaat veranderen in Afrika.
Met zo'n bevolkingsexplosie.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:39   #175
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Van de andere zijde.
Zou je niet kunnen stellen dat het juist de hoger opgeleiden zijn die zich de concessie weten toe te eigenen?
Om dan veel vrouwen te bezwangeren.
De financiën geven toegang tot de vrouwen.
Meer de krachtpatsers en showmannen a la voormalig rebellen leiden Ronnie Brunswijk. Kijken bosnegers tegen op. Nauwelijks opleiding maar toch het kunnen schoppen tot body guard van de president om vervolgens tegen hem te keren en een binnenlandse oorlog te beginnen; jaren 80. Dat soort lieden. Ook goed kunnen voetballen speelt mee, en de potentie hebben om 5 vrouwen te n%&ken op een dag.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:45   #176
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

Mijn inschatting is dat tegen het einde van de periode 2020 - 2030 er heel wat gaat veranderen in Afrika.
Met zo'n bevolkingsexplosie.

Het gaat niet de goede kant op met Afrika en Europa kan kantelen als het daar echt fout gaat. Bono -U2- heeft gelijk. Enkel en hardnekkige anti biotica resistente bacterie die toeslaat kan verandering hierin brengen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:45   #177
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

Mijn inschatting is dat tegen het einde van de periode 2020 - 2030 er heel wat gaat veranderen in Afrika.
Met zo'n bevolkingsexplosie.

Het gaat niet de goede kant op met Afrika en Europa kan kantelen als het daar echt fout gaat. Bono -U2- heeft gelijk. Enkel en hardnekkige anti biotica resistente bacterie die toeslaat kan verandering hierin brengen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:55   #178
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het gaat niet de goede kant op met Afrika en Europa kan kantelen als het daar echt fout gaat. Bono -U2- heeft gelijk. Enkel en hardnekkige anti biotica resistente bacterie die toeslaat kan verandering hierin brengen.
De Afrikaan kijkt naar Europa bijna alsof het een utopie betreft.
Er wordt heel hard opgekeken naar Europa.
De hersenen werken met beelden en het beeld dat men in Afrika heeft van Europa is zeer positief.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:59   #179
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In het Oude Rome bleek zwarte magie veelvuldig voor te komen.
Voor negatieve doeleinden.
De term Zwarte magie is etymologisch ontstaan uit nekromantia (Grieks: necromancie, letterlijk: "doodswichelarij") dat abusievelijk als negromantia (letterlijk: "zwarte wichelarij") geschreven werd. Personen die magie bedrijven worden gewoonlijk magiërs, heksen of tovenaars genoemd.
Uit de Romeinse geschiedschrijving:
De historicus Livius beschreef de executie van duizenden mensen (in 184-183 en 180-179 v. Chr.) vanwege het gebruik van veneficia, magie die bedoeld was letsel of schade toe te brengen of zelfs te doden[2]. In 81 v. Chr. werd in Rome een wet aangenomen (lex Cornelia de sicariis et veneficiis - de Wet van Sulla met betrekking tot moord, vergiftiging en kwaadaardige magie), deze wet werd al snel uitgebreid zodat ook venena eronder viel. Het Romeinse wetboek De Twaalf Tafelen (451-450 v. Chr.) bevat wetgeving tegen het uitspreken van kwaadaardige bezweringen. BRON
Romeinse elite had een loodvergiftigingsprobleem. Dit door lood in drinkwater. Hierdoor kan het krankzinnige gedrag van Nero en andere keizers verklaart worden.

Je zegt het al moord, vergiftiging en kwaadaardige magie; waarschijnlijker lijkt mij dat dit mede onder krankzinnigheid -loodvergiftiging- geplaatst moet worden.

Staat los van dat voodoo praktijken denk ik.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 01:00   #180
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Afrikaan kijkt naar Europa bijna alsof het een utopie betreft.
Er wordt heel hard opgekeken naar Europa.
De hersenen werken met beelden en het beeld dat men in Afrika heeft van Europa is zeer positief.
Die hersenen zijn bovenal koppig en 1 richtingsverkeer. Een negatief beeld van Europa bestaat niet, punt. Zoiets.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 maart 2017 om 01:02.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be