Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2019, 13:08   #1921
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

70% Chinezen klagen over die batterij toestanden.

Dat zijn er heel veel.
Ik denk dat je daar meer rekening mee moet houden dan met die cinema van u.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:14   #1922
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Noorwegen hebben ze heel veel veerdiensten en bruggen. Overal moet je tol betalen behalve met een EV.
Ook parkeren is gratis en op busstroken kan je de files voorbij.

Dat verklaart waarom ze EV rijden.
En dat vergeet je de lage prijs nog (zonder BTW)

Nederland kocht meer EVs dan Noorwegen de laatste tijd. Hebben die dat ook allemaal?

Citaat:
Het ongemak versus een lading betalingen wel of niet onderweg.
Nope de gemakkelijkheid nooit meer naar een tankstation te moeten rijden.
En de mogelijkheid vanuit thuis met een volle batterij te kunnen vertrekken.

Ook daarom kopen Nederlanders EV, want ze hebben veruit de beste uitgebouwde laadinfra, en zelfs Fastned en andere spelers, ook Shell laat openbare laadzuilen installeren aan hun tankstations.

Citaat:
Maar hier is dat niet zo.
In alle landen worden ICEs min of meer getaxeerd voor het sluikstorten en voor de luchtvervuiling.

In Oslo en andere Noorse steden is de ademlucht al wat minder vuil geworden.

Belgische steden gaan hetzelfde proberen, maar dat zal wat langer duren met weinig EV.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2019 om 13:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:34   #1923
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aha 3000 Watt maximaal dat is al een pak minder dan 3,7 kW.

Nog eens de vraag waarom doen ze dit hieronder?
3000 W is 3 kW en die vuurtjes stonden niet allemaal afzonderlijk op zekeringen .

Dacht op 2 zekeringen ( is al sinds 2007 dat ik er weg ben )

De klassieke Niko's hebben we nooit moeten vervangen de zekeringen automaten ook niet.


Uw uitleg van stopcontacten er niet tegen kunnen is onzin .....ik zou zeggen ga eens info vragen aan Niko

Laatst gewijzigd door chris k : 6 november 2019 om 13:37.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:34   #1924
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In Noorwegen de lucht minder vuil geworden.

Het properste land ter wereld is properder.
Je moet de ironie daarvan vinden.

Ik heb dat gisteren gemerkt aan mijn kabeljauw.
Veel zuiverder dan vroegere.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 november 2019 om 13:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:36   #1925
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
3000 W is 3kW en die vuurtjes stonden niet allemaal afzonderlijk op zekeringen .

Dacht op 2 zekeringen ( is al sinds 2007 dat ik er weg ben )
Citaat:
Nog eens de vraag waarom doen ze dit hieronder?

Met een doorsnee, huishoudelijk stopcontact moet de laadstroom beperkt blijven tot 10A. Door die beperking tot 10A, bedraagt het maximaal laadvermogen 2,3 kW.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2019 om 13:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:41   #1926
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tussendoor in Nederland?

Grote vraag is dan ook waarom de overheid zo zwaar inzet op elektrische auto’s? Het milieu? Eén van de eerste handelingen van minister Wiebes bij zijn aantreden in 2016 was het afschaffen van alle subsidies op elektrische auto’s. Zijn beweegreden? Met de inmiddels geïnvesteerde 6 miljard was nul komma nul milieu-effect bereikt. Eind 2018 is Wiebes plots weer fel voorstander van de subsidiering van elektrische auto’s. Is er in de tussentijd iets veranderd? Bij mijn weten niet…

Er is altijd maar één drijfveer geweest om elektrisch te rijden: de portemonnee! Dientengevolge waren rijders van elektrische auto’s ofwel de hogere kantoorklerken die een Mitsubishi Outlander (40 km elektrisch… daarna 1:8 benzine) van hun baas konden rijden met 4% bijtelling, ofwel de ondernemer die de keuze had uit een luxe BMW (25% bijtelling destijds) of een Tesla (0% bijtelling) op de zaak. Die keuze was voor velen snel gemaakt. Eind 2018 hebben op de valreep nog een groot aantal Jaguars (iPace, vanaf €80.000) de showroom verlaten. De reden? Wederom de bijtellingsregels die per 1-1-2019 voor elektrische auto’s worden aangepast en ijverig rekenende accountants die hun broodheer adviseerden nog snel een exemplaar aan te schaffen. Sinds 1 januari 2019 is het voor een ondernemer weer lucratiever om een BMW X5 van 15 jaar oud te gaan rijden, de bijtelling daarvan is vele malen lager dan die van een moderne ‘milieuvriendelijke’ Tesla anno 2019. En zo jojoot de overheid vrolijk verder, niet gehinderd door enige kennis of visie.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:43   #1927
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Noorwegen de lucht minder vuil geworden.

Het properste land ter wereld is properder.
Je moet de ironie daarvan vinden.
Jouw inhoudsloos getrol ken ik.

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/01...mog-1-2867764/

Oslo verbiedt voor de eerste keer dieselwagens wegens smog

Oslo verbiedt voor de eerste keer dieselwagens wegens smog. Het was een rustige ochtendspits op de wegen rond de Noorse hoofdstad vandaag. Dieselwagens, goed voor ongeveer een derde van de auto’s, mogen vandaag niet op de gemeentelijke wegen rijden. Dat betekent zo goed als alle wegen in de hoofdstad en heel wat invalswegen.

Elisabeth Lannoo, di 17 jan 2017

Het stadsbestuur trekt aan de noodrem omdat er vandaag en de komende dagen erg slechte luchtkwaliteit wordt verwacht over de stad. Het is de eerste keer dat het stadsbestuur zo’n extreme maatregel neemt.

“We kunnen niet toelaten dat kinderen, ouderen en mensen met luchtwegproblemen in Oslo binnen moeten blijven omdat het voor hen te gevaarlijk is om te ademen,” zei de verantwoordelijke schepen aan de Noorse krant VG.

Het verbod geldt tussen 6u ’s morgens en 22u ’s avonds, totdat de luchtkwaliteit verbetert. De hevige smog is te wijten aan wat metereologen een inversie noemen: de lagere luchtlagen zijn kouder dan de hogere. Daardoor blijft de vervuiling als een deksel over de laagste delen van de stad hangen. Meteorologen verwachten donderdag verandering in het weer.

De dienst wegen en verkeer en de politie zullen op het dieselverbod toezien. Wie gestopt wordt met een dieselwagen in de stad, moet een boete betalen van omgerekend 165 euro. Er worden echter geen extra controles ingelast; de overheid rekent op de verantwoordelijkheidszin van de dieselrijders.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2019 om 13:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:44   #1928
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Maar het milieu? Laten we beginnen met de productie van de auto zelf. Volgens Rex Weyler, medeoprichter van Greenpeace International, veroorzaakt de bouw van een Tesla Model S de uitstoot van 60.000 kilometers in een vergelijkbare benzineauto. Die energie zit met name in de mijnbouw en het gebruik van carbon voor carrosseriedelen. Omdat de ertsen die nodig zijn voor de productie van de accu vaak zulke lage concentraties hebben, kunnen de metaaloxiden er alleen met zuren uit worden vrijgemaakt. Met name door het gebruik van grote hoeveelheden zoutzuur, zwavelzuur en salpeterzuur, is de winning ervan in dagbouwmijnen in Chili en Bolivia, Afrika (Congo) en China (Binnen-Mongolië) sterk milieuvervuilend.

Dan het gebruik van de elektrische auto: in deze contreien is al eerder inzichtelijk gemaakt dat een elektrische auto, zeker in de wintermaanden, ‘gewoon’ op kolenstroom of stroom uit een gascentrale rijdt. De CO2 komt niet uit de auto, maar in plaats daarvan wel uit de energiecentrale. In Noorwegen of Californië zou de rekensom anders zijn; Noorwegen heeft grote waterkrachtcentrales, in Californië schijnt de zon een stuk vaker, dat wordt algemeen gezien als milieuvriendelijk(er).

Het andere punt van aandacht is de energievoorziening in Nederland. Eerder werd al aangegeven wat de consequenties zouden zijn als 65% van het wagenpark elektrisch zou was, een verdrievoudiging van het huidige huishoudelijke verbruik. Nog een punt van aandacht is de infrastructuur van onze energievoorziening, die totaal niet geschikt is. Zowel in capaciteit alsook technisch. Als iedereen om 6 uur ’s avonds de elektrische auto aan de lader zou hangen zullen toch eerst alle transformatorhuisjes aangepast moeten worden, buiten het feit dat er een enorme energiepiek wordt gegeneerd op het moment dat er al een piek in het net aanwezig is. Als dan ook nog eens de warmtepomp aanspringt is de ramp niet te overzien.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:46   #1929
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jouw inhoudsloos getrol ken ik.
Smog in Noorwegen van auto's?

Zoals ze deze week ook de smog in Bangkok lieten zien van auto's?
Hoewel ze daarna ook lieten zien dat het niet van autos was maar van landbouwgrond die ze laten afbranden.

Ai betrapt!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:53   #1930
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Fri 22 Mar 2019

Top oil firms spending millions lobbying to block climate change policies, says report

The largest five stock market listed oil and gas companies spend nearly $200m (£153m) a year lobbying to delay, control or block policies to tackle climate change, according to a new report.

Chevron, BP and ExxonMobil were the main companies leading the field in direct lobbying to push against a climate policy to tackle global warming, the report said.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:55   #1931
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Smog in Noorwegen van auto's?

Zoals ze deze week ook de smog in Bangkok lieten zien van auto's?
Hoewel ze daarna ook lieten zien dat het niet van autos was maar van landbouwgrond die ze laten afbranden.

Ai betrapt!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:57   #1932
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Fri 22 Mar 2019

Top oil firms spending millions lobbying to block climate change policies, says report

The largest five stock market listed oil and gas companies spend nearly $200m (£153m) a year lobbying to delay, control or block policies to tackle climate change, according to a new report.

Chevron, BP and ExxonMobil were the main companies leading the field in direct lobbying to push against a climate policy to tackle global warming, the report said.
Vergeet niet te vermelden hoeveel miljoenen men pomp in climate change.
Climate change altijd natuurlijk.

340 miljoen alvast uit het Juncker potje.
Vraag maar aan Anuna
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 13:58   #1933
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Haha...betrapt met camera in de hand!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 15:11   #1934
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En die vuurtjes stonden op maximum vermogen 24/24 H lang? Serieus?

Hadden die geen on-off schakelaar? Lol. AMAI.

Wat begrijp je niet aan auto's opladen mode 1 stroombegrenst maximum 10 Ampere? Nochtans zijn dat 16 A stopcontacten. Ik ga hier geen extra bronnen meer posten.

Waarom doen ze dat?
Komaan... in oudere huizen zitten de stopcontacten nog vaak op 10A kringen, terwijl dit evenzeer 16A kringen kunnen zijn in modernere installaties. Gezien er geen fysiek verschil is tussen een 10A en 16A stopcontact, is het nogal wiedes dat men veiligheidshalve gaat limiteren op 10A.

Maar een 16A stopcontact op een 16A kring kan volcontinu 3,5 kW leveren als er geen andere verbruikers op die kring steken. (En voor de volledigheid als de cos phi van de verbruiker niet te sterk onder 1 gaat want dan gaat blindstroom parten spelen).

Koper heeft een resistiviteit van 0,0171 ohm.mm²/m. Dus een 2,5 mm² kabel heeft een weerstand van 0,007 ohm/m. Trek daar 16A door en je hebt een warmtevrijgave van 1,75 W (I²*R) per lopende meter kabel. Uw kabels gaan heus niet doorsmelten aan 1,75 W/m warmte-ontwikkeling.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 15:31   #1935
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

koper is 0,0175 bij 20°C ......pas maar aan anders gaat Michele zeggen draad is daardoor veel warmer
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 16:54   #1936
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Komaan... in oudere huizen zitten de stopcontacten nog vaak op 10A kringen
waarom komaan? Ik weet dat er stopcontacten 10A bestaan. Dat is toch niets speciaals?

Citaat:
terwijl dit evenzeer 16A kringen kunnen zijn in modernere installaties. Gezien er geen fysiek verschil is tussen een 10A en 16A stopcontact, is het nogal wiedes dat men veiligheidshalve gaat limiteren op 10A.
En ook bij de heel zekere moderne 16A gaat men het limiteren op 10A.
Nissan Leaf deed dit al met zijn eerste Leafs (interne lader vraagt maar 10 Ampere bij normaal stopcontact)

Citaat:
Maar een 16A stopcontact op een 16A kring kan volcontinu 3,5 kW leveren als er geen andere verbruikers op die kring steken. (En voor de volledigheid als de cos phi van de verbruiker niet te sterk onder 1 gaat want dan gaat blindstroom parten spelen).
Daarover gaat het niet, normale stopcontacten zijn niet voorzien voor dat langdurig en regelmatig te doen. Er zijn veel duurzamere 16A stopcontacten die dat wel langdurig duurzaam kunnen en veel beter voor geschikt zijn, vind je via wiki.

Citaat:
Koper heeft een resistiviteit van 0,0171 ohm.mm²/m. Dus een 2,5 mm² kabel heeft een weerstand van 0,007 ohm/m. Trek daar 16A door en je hebt een warmtevrijgave van 1,75 W (I²*R) per lopende meter kabel. Uw kabels gaan heus niet doorsmelten aan 1,75 W/m warmte-ontwikkeling.
# zucht # het gaat enkel om de contacten van een stopcontact en de contactspanning erop voor langdurig max-stroom te geleiden. Zie best Duitse wiki.

Citaat:
Voor hoge continue stromen (ook tot maximaal 16 A) zijn de blauwe, in de volksmond aangeduid als "camping- of caravanconnectoren" connectoren volgens IEC 60309 beter geschikt omdat hun contacten groter worden gemaakt en een hogere contactdruk mogelijk is. Deze connectoren zijn ook geschikt voor buitengebruik.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schuko#Spannung_und_Strom

Spannung und Strom

Mit der Nutzung des Steckersystems Schuko wird davon ausgegangen, dass eine Spannung von 207 V bis 253 V (Nennspannung: 230 V, Toleranz ±10 %) bei 50 Hz (Toleranz ±2,5 Hz) zur Verfügung steht. Schutzkontaktsteckdosen üblicher Bauart dürfen mit höchstens 16 Ampere abgesichert werden.[5]

Für hohe Dauerströme (ebenfalls bis höchstens 16 A) sind die blauen, umgangssprachlich „Camping- oder Caravanverbinder“ genannten Steckverbinder nach IEC 60309 besser geeignet, da deren Kontakte größer ausgeführt sind und ein höherer Kontaktdruck möglich ist. Diese Steckverbinder sind auch für den Außeneinsatz geeignet.
Via egear.be nog eens.

Citaat:
De meeste elektrische wagens kunnen gewoon via het huishoudelijk stopcontact opgeladen worden. In het vakjargon heet dit een Schuko-contact. In België gaat het hierbij om éénfasig laden met wisselstroom bij 230V. Dit gebeurt met een laadkabel waarin een In Cable Control Box (ICCB) is ingewerkt. In de ICCB – het bakje dat in de laadkabel hangt – bevindt zich elektronica die voor stroomregeling en beveiliging tegen oververhitting zorgt. Dit type laden heet mode 2 laden.

Elektrische auto thuis laden aan een gewoon stopcontact. De laadkabel heeft een ingebouwde “In Cable Control Box”.

Mode 2 laden is gewoonlijk beperkt tot een stroomsterkte van 10A en een vermogen van 2,3 kW. De oplaadtijd bij mode 2 laden is vooral afhankelijk van de energie-inhoud van je batterij. Een Hyundai IONIQ bijvoorbeeld heeft 28 kWh batterijcapaciteit, en het duurt ongeveer 13 uur om de auto van 10% tot 100% te laden via een gewoon stopcontact.

Vroeger waren er ook laadkabels zonder ICCB. Dit soort laden heet mode 1 laden, maar is tegenwoordig omwille van veiligheidsredenen, in heel wat landen verboden.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2019 om 17:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 17:02   #1937
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
koper is 0,0175 bij 20°C ......pas maar aan anders gaat Michele zeggen draad is daardoor veel warmer
Ik heb geen enkel woord over die draden gezegd trolleman.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2019 om 17:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 17:10   #1938
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vergeet niet te vermelden hoeveel miljoenen men pomp in climate change.
Climate change altijd natuurlijk.

340 miljoen alvast uit het Juncker potje.
Vraag maar aan Anuna
Ja het Kyoto protocol van 1997 was een wereldwijde samenzwering van 187 landen : https://nl.wikipedia.org/wiki/Kyoto-protocol

En al die klimaatverdragen ook natuurlijk, allemaal omgekocht die landen.

Miljoenen? Bij fossiele energie is het wslk biljoenen subsidies.

In de EU alleen is het al 87 miljard $ geworden:

Citaat:
http://theconversation.com/fossil-fu...growing-123733

European governments often appear to champion low-carbon policies. Yet, in 2017, European Union countries collectively spent US$87 billion subsidising the cost of fossil fuels. Shockingly – at a time when the world needs to act to stop climate change – this is nearly 2.5 times more than they spent in 2010.

This increase in wasteful and environmentally devastating spending has been driven by a significant shift towards dirtier economic and environmental policies in nearly every EU country. And the key offenders contributing to this change have – perhaps surprisingly – been Germany and France. They are actually two of the most vocal proponents of interventionist climate policy.

In general, poor transparency makes it difficult to determine how much money is involved when quantifying fossil fuel subsidies. In my research I’ve developed an indirect method that infers the size of fossil fuel subsidies by comparing how much fossil fuels countries use. Countries that appear to use “too little” fossil fuels are indicative of polices that act like taxes. Conversely, countries using “too much” fossil fuels suggest that subsidies dominate. Using this techniques we can examine the size of subsidies across the EU.

My calculations show how central and eastern European countries have traditionally been the biggest fossil fuel subsidisers in the EU, generating 86% of the total or US$75 billion in 2010. The picture, however, is no longer as clear cut. In 2017, central and eastern European country subsidies accounted for only 50% of the EU’s US$87 billion total.

Citaat:
https://www.volkskrant.nl/economie/s....google.com%2F

Subsidie voor fossiele brandstof dubbel zo hoog als voor duurzame

Subsidie voor windmolens, biomassacentrales en zonnepanelen: die kennen we. Subsidies op fossiele brandstof zijn veel minder bekend. Toch geeft Nederland volgens de Europese Commissie veel meer subsidie uit aan fossiele brandstof dan aan hernieuwbare. Voor fossiel komt er jaarlijks 2,47 miljard euro uit de schatkist; voor hernieuwbaar slechts 1,1 miljard euro. Dat zijn de gemiddelden over de jaren 2014 tot en met 2016.

Gerard Reijn. 9 september 2019
Yup doorprikt Mambo-oil

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2019 om 17:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 17:37   #1939
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ja het Kyoto protocol van 1997 was een wereldwijde samenzwering van 187 landen : https://nl.wikipedia.org/wiki/Kyoto-protocol

En al die klimaatverdragen ook natuurlijk, allemaal omgekocht die landen.

Miljoenen? Bij fossiele energie is het wslk biljoenen subsidies.

In de EU alleen is het al 87 miljard $ geworden:




Yup doorprikt Mambo-oil

Daarom dat verstandige landen overal uitstappen.

Ik zeg wel " verstandige".
Voel je dus niet aangesproken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 november 2019 om 17:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2019, 20:07   #1940
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Tesla Pickup Truck wordt 21 november gepresenteerd.

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-pick...sk-cybertruck/

Elon Musk has revealed the official launch date for Tesla’s “Cyberpunk” Pickup Truck. According to the CEO, the upcoming vehicle would be released on November 21, 2019 at the SpaceX rocket factory in Hawthorne, CA.

Musk’s update formally ends a period of speculations that have long swept the electric car community with regards to the unveiling of the Tesla Pickup Truck. The CEO, after all, has praised the vehicle as one of his personal favorites. Yet, despite this, Tesla has been able to keep details of the Cybertruck secret, with zero sightings or spy shots of the vehicle to date.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2019 om 20:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be