Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2019, 13:07   #141
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die van mij staat standaard op de grond gericht enkele meters voor mijn fiets. Ik kan met een knopje het "grootlicht" aanzetten waardoor ik veel meer licht heb in de verte. Maar nog steeds om enkel de zone recht voor mij te verlichten. Ik betwijfel zelfs of een chauffeur op de weg last heeft van mijn lamp door de kleine hoek.
dan ben jij niet de fietser waar Hoomer het over had.

ik ben dat wel, één van mijn lampen staat horizontaal, ik heb namelijk liever ergernis dan dat ze mij niet gezien hebben en nog maar eens omver rijden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:08   #142
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus je gaat de veiligheid van de fietser beperken omdat wat oude zakken in hun SUV's zitten te klagen ?

Ik heb mijn licht nodig om savonds en bij schemering goed te kunnen fietsen.

Ik vind ook dat het grootlicht bij wagens afgeschaft moet worden, als ik die redenering volg.
Dat zijn de NVA stemmers uit Schilde en Brasschaat. De zondag kom je die ook tegen langsheen de Lippenslaan in Knokke. Je kent ze wel die mannen met die ribfluwelen broeken en bruine blinkende schoenen en een foularke
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:11   #143
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zijn de NVA stemmers uit Schilde en Brasschaat. De zondag kom je die ook tegen langsheen de Lippenslaan in Knokke. Je kent ze wel die mannen met die ribfluwelen broeken en bruine blinkende schoenen en een foularke
SUV's verbieden en verplichte euthanasie op 60 zou de wereld veel kunnen verbeteren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:14   #144
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
SUV's verbieden en verplichte euthanasie op 60 zou de wereld veel kunnen verbeteren.
Verplicht aborteren lijkt me meer simpel. Akkoord inzake alle SUV's behalve voor Range Rovers. Die zijn onschendbaar.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:19   #145
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Verplicht aborteren lijkt me meer simpel. Akkoord inzake alle SUV's behalve voor Range Rovers. Die zijn onschendbaar.
maar dan verplicht minstens 30% van de gereden kms off road.

euthanasie lijkt me efficiënter. de doelgroep die je vernoemde gaat anders nog 50 jaar de dienst uit maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:33   #146
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Verplicht aborteren lijkt me meer simpel. Akkoord inzake alle SUV's behalve voor Range Rovers. Die zijn onschendbaar.
Komt nu als PEV:
https://www.autoblog.com/2018/04/11/...ev-suv-review/

https://www.autoblog.com/2019/04/29/...C&guccounter=2

Je maakt de dieren niet meer wakker...

en vooral je moogt gratis in het centrum van Londen:
https://www.drivingelectric.com/land...ge-rover-sport

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2019 om 13:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 15:28   #147
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een echte range rover voor safaris en off road: no problem

de jeanetterovers die je aan de schoolpoorten ziet: verbieden
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 23:00   #148
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vandaag door de regen naar het werk.

Deze avond alles eens goed gekuist en de ketting/casette/voortandwiel spik und span gezet, en wat synthetische olie er op, speciaal voor de winter.

Nope, dat kuisen & onderhouden, het is therapeutisch.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 17:07   #149
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard LMX 64H speed pedelec (terrein) en crossfiets...

Franse speed pedelec met 2,5 kW (3,4 PK) motor... en dubbele aandrijving L en R...

zou legaal in Europa zijn, zie nummerplaat:

Citaat:
https://electrek.co/2019/10/04/lmx-6...e-homologated/



LMX has a new electric bicycle to offer, but this isn’t a typical e-bike. Not only is the LMX 64H a light off-road electric motorcycle, it’s even street legal in Europe.

LMX is a French electric bicycle and motorcycle company.

The company has now unveiled its latest product: a homologated version of its LMX 64 known as the LMX 64H.

The bike uses an electric mountain bike geometry but offers two parallel drivetrains.

On the right side of the bike is a typical bicycle drivetrain with bicycle cranks, chain, and gearset.

But on the left side is a second, larger drivetrain that uses a 2.5 kW peak electric motor to drive a giant 100-tooth rear sprocket dedicated to the motorized drive. The patented setup provides 200 Nm (147 lb-ft) of torque at the rear wheel using a chain originally designed for high power racing go-karts.

The LMX 64H can be used either like a bicycle or a motorcycle. It has pedal assist and thus qualifies as a speed pedelec due to its top speed of 45 km/h (28 mph). But it also has a hand throttle that allows riders to blast up terrain that would otherwise be unpedalable.

With a removable 52 V and 857 Wh battery, the LMX 64H should have the range for both on-road commuting and grueling off-road riding.

According to LMX Founder Adam Mercier:

We just launched the pre-orders for the new LMX 64H, our speed pedelec bike with 45 km/h homologation. You can climb higher and easier than with a classic EMTB, with less effort in the climbs and extended rides in duration and distance. The pedaling torque sensor and the 3 assist modes make it possible to adapt your effort according to the terrain.

The EU homologation for the LMX 64H puts it in the same vehicle category as 50cc mopeds. You’ll notice it sports a license plate holder, lights, mirror, and other road-necessary components. That allows riders to use it for multiple roles, such as commuting during the week and trail climbing on the weekend. And it’s certainly much more portable than most 50cc mopeds and scooters I see riding around. The LMX 64H tips the scales at 28 kg (62 lb).

The company is currently taking pre-orders for the LMX 64H, with the MSRP of €5,760.00 (US $6,300) knocked down to €4,990.00 (US $5,400) for anyone who places a pre-order. Delivery is expected by summer 2020 after production in France begins.

Moest het fietspad of rijbaan moeilijk berijdbaar zijn...

Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2019 om 17:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 18:11   #150
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Das voor te crossen in bossen.

Niks voor mee naar het werk te gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 19:17   #151
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar dan verplicht minstens 30% van de gereden kms off road.

euthanasie lijkt me efficiënter. de doelgroep die je vernoemde gaat anders nog 50 jaar de dienst uit maken.
30% off road .....dus overal in België is goed.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 20:14   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gaat mij ook niet over de kost, gaat mij over het onderhoudswerk. Elke week die ketting insmeren. In mei ketting vervangen, nu in augustus ook weer. Dan in februari hem binnensteken om mijn cassette te vervangen... Ik zie daar gewoon tegenop eigenlijk. Vandaar dat ik datzelfde gezever niet zou willen moest ik met zo een speedpedelec rijden ook.
Als een kwaliteitsvol smeermiddel gebruikt, zal de ketting niet iedere week gesmeerd moeten worden (tenzij je iedere dag tweemaal door een stortbui rijdt en over modderige veldwegen).

Hoe zit dat trouwens met het onderhoud van uw wagen? Ziet u er ook tegenop om hem tweemaal per jaar "binnen te steken" en bepaalt dat uw houding tegenover de auto?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 10:03   #153
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een kwaliteitsvol smeermiddel gebruikt, zal de ketting niet iedere week gesmeerd moeten worden (tenzij je iedere dag tweemaal door een stortbui rijdt en over modderige veldwegen).

Hoe zit dat trouwens met het onderhoud van uw wagen? Ziet u er ook tegenop om hem tweemaal per jaar "binnen te steken" en bepaalt dat uw houding tegenover de auto?
Natuurlijk zie ik daar tegen op. Moest ik een auto kunnen kiezen waar dat onderhoud minder nodig is, dan ben ik daar heel hard in geinteresseerd. Vandaar dat ik ook voor een speedpedelec zou opteren zonder ketting.

Wat is uw punt eigenlijk, als je er al eentje hebt?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 10:32   #154
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een echte range rover voor safaris en off road: no problem

de jeanetterovers die je aan de schoolpoorten ziet: verbieden
Da gade gij nie bepale
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 16:40   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een kwaliteitsvol smeermiddel gebruikt, zal de ketting niet iedere week gesmeerd moeten worden (tenzij je iedere dag tweemaal door een stortbui rijdt en over modderige veldwegen).

Hoe zit dat trouwens met het onderhoud van uw wagen? Ziet u er ook tegenop om hem tweemaal per jaar "binnen te steken" en bepaalt dat uw houding tegenover de auto?
Met welk oud geval rij jij nog?
De mijn is al redelijk oud, en moet slechts om de 20.000 km binnen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 16:45   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
SUV's verbieden en verplichte euthanasie op 60 zou de wereld veel kunnen verbeteren.
Zit er een kans in op verworven rechten, als je die 60 al gepasseerd zijt?

SUV-verhaaltje.

Het was tijd op onze stokoude gezinswagen in te wisselen voor een nieuwe.
Ik zei aan mijn heksie perfeksie van een keer in alle auto's van de showroom te gaan zitten, en punten te geven voor het confort van haar rug.
Voil?*: een vette suv, 2200 diesel.

De volgende liefst een suv stekkerhybride met benzinemotor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 18:38   #157
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zit er een kans in op verworven rechten, als je die 60 al gepasseerd zijt?

SUV-verhaaltje.

Het was tijd op onze stokoude gezinswagen in te wisselen voor een nieuwe.
Ik zei aan mijn heksie perfeksie van een keer in alle auto's van de showroom te gaan zitten, en punten te geven voor het confort van haar rug.
Voil?*: een vette suv, 2200 diesel.

De volgende liefst een suv stekkerhybride met benzinemotor.
Die diesel zal serieus waardeverlies hebben, maar dat wist je...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 22:54   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we zullen zien.

als ge eens ne klapband krijgt tegen die snelheid bvb. niet dat ik t u toewens!

en ja, ik heb al wel eens een klapband gehad op mijn koersfiets. tegen 27 kmu, niet tegen 45, kwestie van 'geluk' hebben.
Als u met uw koersfiets een helling afrijdt, remt u dan ook en beperkt u uw snelheid tot 25 km/u?

Je weet maar nooit, nietwaar... plotseling een klapband...?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2019, 23:02   #159
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vandaag van de baan gereden door een chauffeur die de kluts kwijt was. Oude man. Begon opeens op z'n engels te rijden (lees: links) en ik moest de berm in om niet tegen zijn voorruit aan te plakken.

Leuk is anders. Kerel is gewoon doorgereden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 21:29   #160
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vandaag van de baan gereden door een chauffeur die de kluts kwijt was. Oude man. Begon opeens op z'n engels te rijden (lees: links) en ik moest de berm in om niet tegen zijn voorruit aan te plakken.

Leuk is anders. Kerel is gewoon doorgereden.
Zo,en ,dat heb ik vanmorgen ook gezien maar dan met ene op een speedpedelec toen de auto's aan een zebrapad stopten om een vader en zijn twee klein mannen over te laten...

Meneer had haast en stak de wachtende auto's lang links voorbij,miste op een haar na die twee klein mannen,en reed vervolgens ook vrolijk verder...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be