Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2020, 12:07   #6721
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Het politiek aanmodderen heeft het bedrijfsleven weinig last van, want eigenlijk hebben we die regering niet zo nodig, zo lang ze ons maar met rust laten. Maar dat is juist wat ze nu niet doen. Ze beletten alles en ondertussen is er in Belgie alleen al 50 miljard euro verdampt. Daar kan je toch veel andere dingen mee doen?
Er is al meer dan 150 000 000 000€ verdampt.
En daar zijn de verliezen aan inkomsten voor de overheden in 2021 nog niet bij geteld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:10   #6722
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
ik vind het heel erg voor uw vader, maar denk dat veel jeugd daar nu ook mee zit en die pakken dat heel hun leven nog mee.
Uiteraard. Vandaar dat enig evenwicht in het discours over covid 19 gepast zou zijn.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:15   #6723
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard. Vandaar dat enig evenwicht in het discours over covid 19 gepast zou zijn.
Een paar geweken geleden was ik ergens waar mondmasker niet verplicht was (open lucht en ver genoeg afstand) wijst ne kleine van 2.5 jaar naar mij en roept "Mondmasker". Ik denk dat het zijn eerste woordjes waren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:28   #6724
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
denk je dat de detailhandel in het doorsnee democratische Aziatisch land slechter af is? een veel hardere lockdown en hard doorgrijpen maar de heropleving is al ff begonnen.
Welk Aziatisch land met harde lockdown ken jij (en kom niet af met China, natuurlijk, daar weten we totaal niet wat er echt gebeurd is) ? Japan: geen lockdown. Z-Korea, geen echte lockdown.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2020 om 12:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:52   #6725
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar dan meot je alles correct meepakken

de Detailhandeln schat dat deze lockdown 4 miljard zal kosten.
hoeveel kost hen 7 maanden politiek aanmodderen? ....
We blijven hioe dan ook modderen tot er een vaccin is (of groepsimmuniteit). maak je geen illusies.

De detailhandel gaat nog veel meer verliezen. Door de onnodige en langdurige lockdowns zijn er veel mensen overgestapt op internet. Die ga je niet meer terugzien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
denk je dat de detailhandel in het doorsnee democratische Aziatisch land slechter af is?
Daar zijn in de meeste landen de winkels gewoon OPEN gebleven. Net als in Zweden. Net als in Nederland. Net als in de meeste delen van Oost Europa.

Er zullen weer veel Belgen naar Nederland en Duitsland trekken om te winkelen de komende maanden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

hier weet je gewoon dat je dit nog eens zul meemaken want jambon en co hebben het nog steeds neit begrepen.....

Jambon en de NVA zijn politiek afgeperst door de rest. Dat pleit hem zeker niet vrij. Verre van.
Maar als hij zijn poot had stijf gehouden , was de Vlaamse regering ontploft en hadden we een nog draconischere lockdown gehad.
Geregeerd door angst en emotie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Weyts zal wel politiek wraak willen nemen op het feit dat 'm nu gerold is....
Ik denk dat Weyts zich nu pas goed realiseert dat je een hele generatie jeugd kapot maakt door ze thuis op te sluiten.
Hij heeft zich de eerste keer laten pakken idd, en het openhouden van scholen is één van de weinige dingen die de NVA heeft kunnen redden uit de nieuwe lockdown.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:56   #6726
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welk Aziatisch land met harde lockdown ken jij (en kom niet af met China, natuurlijk, daar weten we totaal niet wat er echt gebeurd is) ? Japan: geen lockdown. Z-Korea, geen echte lockdown.
nu niet meer omdat het niet nodig is
ze hebben hun evenwicht gevonden en de economie kan heropleven.

.

Laatst gewijzigd door 1207 : 31 oktober 2020 om 12:57.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 12:58   #6727
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

[quote=Eberhard Leclerc;9501518één van de weinige dingen die de NVA heeft kunnen redden uit de nieuwe lockdown.[/QUOTE]
mja
politiek gewauwel hé

als we midden november nog steeds met 10 000 besmettingen per dag zitten gaat er niets open (terecht)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:03   #6728
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Men kan besmettingen niet stoppen. Men kan ze wat afremmen, dat is het ongeveer. De KOSTEN om te remmen worden gigantisch. De baten, heel tijdelijk, en worden door de WC gespoeld nadien door de onvermijdelijke toename.

Toegegeven, gezien men totaal verkeerd bezig was tot nu toe, moeten we nu wel lockdownen om de ziekenzorg mogelijk blijven te maken. Maar het is toch ondenkbaar om een maatschappij te hebben waar we van lockdown naar lockdown gaan, om een piep piepkleine fractie van de bevolking te redden ?
Ik vrees voor de toestand na die lockdown. Je ziet duidelijk hoe men nu zijn vermeende 'gelijk' claimt ivm de zomer terwijl het natuurlijk omgekeerd is. Dit kan dus nog lang gaan aanslepen...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:10   #6729
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nu niet meer omdat het niet nodig is
ze hebben hun evenwicht gevonden en de economie kan heropleven.
Japan heeft NOOIT een lockdown gehad.

Citaat:
Under the law, the Japanese government does not have the authority to enforce citywide lockdowns. Apart from individual quarantine measures, officials cannot restrict the movement of people to contain the virus. Consequently, compliance with government requests to restrict movements is based on "asking for public cooperation to ‘protect p

eople’s lives’ and minimize further damage to [the economy]"
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...demic_in_Japan

Zuid-Korea:

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...in_South_Korea

Nooit een echte lockdown gehad. Wel heel strenge wetten voor wie in quarantaine moet als hij ziek is.

Maar geen van die landen heeft eigenlijk de epidemie gehad waardoor het overal zat. Zij zijn heel heel actief geweest in februari.

Zolang het lokale bronnen zijn, kan je het aan. Als het overal gezeten heeft, vergeet dat maar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:12   #6730
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De jeugd is al meerdere decenia opofferingen aan het doen.
Terwijl mijn generatie, nog voetbalde op straten en pleintjes, is het mijn generatie die dat verbied aan de jongeren.
Terwijl mijn generatie nog fruit ging pikken aan de bomen in de tuinen van andere, is het mijn generatie die dat onmogelijk heeft gemaakt.
Terwijl mijn generatie nog ging zwemmen in kanalen en vijvers, is het mijn generatie die dat verboden heeft.
Terwijl mijn generatie nog ging kamperen in bossen en velden, is het mijn generatie die dat onmogelijk heeft gemaakt.

Deze van mijn en de oudere generaties, die het aandurven om in eigen boezem te kijken, walgen van hun eigen generatie.

En om het helemaal af te maken, de huidige -65ers, is de hyppie generatie.
De generatie van vrijheid-blijheid.
En gelooft gij nu echt dat de huidige generatie nog zou willen voetballen op pleintjes Die willen zich direct alleen nog inschrijven bij een echte club...als het even kan bij een eerste klasser.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog zou gelukkig zijn om in een vijvertje te zwemmen ? Die willen liever zwemmen in een tropisch zwembad of in het zwembad van een resort in Ibiza
En gij gelooft dat de huidige generatie nog een kamp zou willen bouwen in een bos ? Die gaan nu liever gamen of crossen met een echte motor.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft om in een boom te klimmen om een appel te plukken ? Terwijl ze alleen graag echte golden willen eten zonder die bruine plekskes
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft in een appel pikken ? Die dat pikken die pikken nu uw smartphone of dure horloge maar toch geen appel meer

Niet zeveren he...onze jeugd is daar gewoonweg veel te verwend voor.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:15   #6731
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik vrees voor de toestand na die lockdown. Je ziet duidelijk hoe men nu zijn vermeende 'gelijk' claimt ivm de zomer terwijl het natuurlijk omgekeerd is. Dit kan dus nog lang gaan aanslepen...
Wel, we gaan nu van lockdown naar lockdown gaan, maar gezien het hoge aantal infecties belet dat niet van naar groepsimmuniteit te gaan he.

Ik heb goeie hoop voor Belgie. Met een R van 1.5 moet men dus naar TEN HOOGSTE 30% (zoals men destijds met een R van 2.5 naar ten hoogste 60% moest). Belgie zit nu aan 2% op dit eigenste ogenblik actieve cases, en als men er 4 keer meer heeft in werkelijkheid (de testen kunnen allang de asymptomatischen niet meer volgen), dan is dat dus 8% PER GENERATIE. Op 4 generaties is men er dus. Met een beetje chance wordt de lockdown minder goed opgevolgd, en zakt het minder snel in 't begin.

Voor Frankrijk ben ik minder optimistisch. Ik denk dat we in Frankrijk minstens nog naar een derde golf zullen gaan met eventueel een lockdown.

Wat er ook van weze, volgens mij gaat Belgie toch al naar 20% of zo besmetten in totaal, en waarschijnlijk hoger. Dat is niet ver meer van groepsimmuniteit voor een R = 1.5. Als men het nadien dan los laat, gaat het zo hoog niet meer gaan, en kan men dus met een zachtere derde golf naar groepsimmuniteit voor de zomer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:17   #6732
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Toen in Antwerpen een opflakkering van het coronavirus was, wist iedereen dat het pijnpunt Borgerhout was... maar de gouverneur heeft heel Antwerpen-stad mee afgesloten om niet het verwijt van tegen de vreemdelingen te zijn te moeten horen...
toen in Bruxelles er een opflakkering was en die opflakkering vooral de zuidelijke vreemdelingen stadsgedeelten betroft heeft Bruxelles gezwegen...
De Brusselse politiekers durfden niet heel Bruxelles lam te leggen en ze wisten verdomme goed genoeg dat ze niets meer te zeggen hadden in die zuidelijke stadsgedeelten dat nu al no-gone zone zijn...
Dus uit onmacht wachtten ze op een federale reactie... Tuurlijk dat Vlaanderen vanaf het begin niet wou meedoen... Je zou voor minder en dus liet Wallobrux de boel verder verzieken en nu komen ze af dat de regionalisaite de fout van de ellende zou zijn...
Heel het land wordt geboycot door de dwaze politiek correcte kultuur...
Vele doden en slachtoffers danken la Belgique voor zijn grote lafheid...

En kom nu niet af met sommige communiefeesten of wat weet ik meer... Men kan altijd wel een boom vinden om zo gezegd het hele bos te verschonen...
Het was opvallend. In de Carnotstraat kon je de virtuele grens goed zien. De Roma zat vol met virussen, in de stadsschouwburg was geen virusje te bespeuren. Het is uiteraard de schuld van de Walen. Het virus luistert alleen naar Vlaamse klanken.
Het doet wat krampachtig aan om kost wat kost een vijand te moeten hebben maar het is wel gemakkelijk. Voor de gewone mens gaat het om een virus.

Een vraagje: waarom spreek je altijd over Belgique. Tracht je te bewijzen dat extremistische Vlamingen geen Nederlands kunnen spreken. Het is geen lafheid, maar wat is het dan wel?
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:17   #6733
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En gelooft gij nu echt dat de huidige generatie nog zou willen voetballen op pleintjes Die willen zich direct alleen nog inschrijven bij een echte club...als het even kan bij een eerste klasser.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog zou gelukkig zijn om in een vijvertje te zwemmen ? Die willen liever zwemmen in een tropisch zwembad of in het zwembad van een resort in Ibiza
En gij gelooft dat de huidige generatie nog een kamp zou willen bouwen in een bos ? Die gaan nu liever gamen of crossen met een echte motor.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft om in een boom te klimmen om een appel te plukken ? Terwijl ze alleen graag echte golden willen eten zonder die bruine plekskes
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft in een appel pikken ? Die dat pikken die pikken nu uw smartphone of dure horloge maar toch geen appel meer

Niet zeveren he...onze jeugd is daar gewoonweg veel te verwend voor.

Ja, ik lees nog genoeg in het nieuws dat er kindjes willen buiten spelen, maar dat een of andere buurman daar niet tegen kan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:26   #6734
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En gelooft gij nu echt dat de huidige generatie nog zou willen voetballen op pleintjes Die willen zich direct alleen nog inschrijven bij een echte club...als het even kan bij een eerste klasser.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog zou gelukkig zijn om in een vijvertje te zwemmen ? Die willen liever zwemmen in een tropisch zwembad of in het zwembad van een resort in Ibiza
En gij gelooft dat de huidige generatie nog een kamp zou willen bouwen in een bos ? Die gaan nu liever gamen of crossen met een echte motor.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft om in een boom te klimmen om een appel te plukken ? Terwijl ze alleen graag echte golden willen eten zonder die bruine plekskes
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft in een appel pikken ? Die dat pikken die pikken nu uw smartphone of dure horloge maar toch geen appel meer

Niet zeveren he...onze jeugd is daar gewoonweg veel te verwend voor.
Grenzen aftasten? Dat doet elke kleine.

Tot er teveel potjes overkoken. En die kleine voor zichzelf moet zorgen.

Verwend? Stuur ze een jaartje mee met die "coole" drill sergeant. Dan gaat ie deserteren.

Ze hebben nog genoeg veerkracht onder de 18. Maar ja als de veer éénmaal breekt... Niet voor niets zijn "kindsoldaten" het efficiëntste van allen, zoals u ziet bij Mohammed en co.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:35   #6735
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Hier is al uitvoerig gepraat over vrijheden die beperkt worden en dat misschien voor de ene erger is dan voor de andere en ook over de financiële kost aan de maatschappij. Maar nog niet zo zeer de financiële kant van de lockdown voor de mensen in de privé.

Ministers en virologen verhinderen veel mensen om hun werk te doen en hun loon te verdienen waar ze op rekenen. Ondertussen houden zij wel hun volledige loon. Mijn voorstel zou zijn om hen zolang de lockdown duurt ook met 1500€ content te stellen.

Ambtenaren en leerkrachten werden tijdens de lockdown ook hun volledige loon betaald (niet beperkt). Ik heb een paar maten waarbij voor hen de lockdown als een win for life aanvoelden. En ik wil niet iedereen over de zelfde kam scheren, maar vele hebben hun klak er naar dat afstandsonderwijs gesmeten. Ondertussen bij elk besmettingske de scholen sluiten, wat in de privé dus niet mogelijk is.
Gepensioneerden krijgen ook hun volledig pensioen uitbetaald.
Mensen die werken in de privé die moeten thuis blijven vallen terug op 1500€ en die moeten dan maar zien dat ze hun lening van hun huis krijgen afbetaald en als je dan ook nog universiteitsstudenten hebt die op kot zitten wordt dat serieus moeilijk.

In mijn geval als ik mijn volledige loon zou uitbetaald krijgen zou ik het ook niet er vinden om 1 of 2 maandjes thuis te zitten. Ik zou door de dag wat in mijn tuin kunnen werken, een beetje fietsen en nog van alles om me bezig te houden. Ik zou het ook niet erg vinden om een maandje of meer effe niet op restaurant of café te kunnen gaan.
Spijtig genoeg is dat niet het geval. ik vertrek smorgens met de donker om te gaan werken en nu is het ook al donker als ik thuis kom. Niet meer effe in de tuin werken, niet meer fietsen. In mijn buurt wandelen waar de ouderen nu savonds volle bak hun houtkachel laten branden is ook geen pretje.
Dus alleen maar werken en voor de rest niks ontspanning.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:58   #6736
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De volgehouden angstzaaierij werpt zijn vruchten af: mijn bejaarde vader moet met ernstige angstaanvallen worden opgenomen in de psychiatrie. Dank dr Devroey, Vlieghe, ....
Zeer herkenbaar.
Mijn 84-jarige vader, die trouwens kerngezond is, is helemaal beginnen doordraaien door alle paniekberichten in de media. Hij is ervan overtuigd dat indien hij buiten komt, hij het virus zal oplopen en dat hij er sowieso aan zal sterven. Sinds gisteren loopt hij zelfs regelmatig met een mondmasker in huis rond.
Hij spreekt nog enkel met me als ik beneden in de gang sta en hij op het 1ste verdiep zit, uiteraard met mondmasker.

Voor corona was er niets mis met die man, maar de overload aan paniekzaaierij in de media heeft hem gekraakt.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 31 oktober 2020 om 13:59.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 14:02   #6737
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En gelooft gij nu echt dat de huidige generatie nog zou willen voetballen op pleintjes Die willen zich direct alleen nog inschrijven bij een echte club...als het even kan bij een eerste klasser.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog zou gelukkig zijn om in een vijvertje te zwemmen ? Die willen liever zwemmen in een tropisch zwembad of in het zwembad van een resort in Ibiza
En gij gelooft dat de huidige generatie nog een kamp zou willen bouwen in een bos ? Die gaan nu liever gamen of crossen met een echte motor.
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft om in een boom te klimmen om een appel te plukken ? Terwijl ze alleen graag echte golden willen eten zonder die bruine plekskes
En gij gelooft dat de huidige generatie nog interesse heeft in een appel pikken ? Die dat pikken die pikken nu uw smartphone of dure horloge maar toch geen appel meer

Niet zeveren he...onze jeugd is daar gewoonweg veel te verwend voor.
Dat is nu net wat ik bedoel.
Een verzuurde oude man voor wie het vroeger allemaal beter was en voor wie de jeugd nooit goed kan doen. Intriest.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 14:07   #6738
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Zeer herkenbaar.
Mijn 84-jarige vader, die trouwens kerngezond is, is helemaal beginnen doordraaien door alle paniekberichten in de media. Hij is ervan overtuigd dat indien hij buiten komt, hij het virus zal oplopen en dat hij er sowieso aan zal sterven. Sinds gisteren loopt hij zelfs regelmatig met een mondmasker in huis rond.
Hij spreekt nog enkel met me als ik beneden in de gang sta en hij op het 1ste verdiep zit, uiteraard met mondmasker.

Voor corona was er niets mis met die man, maar de overload aan paniekzaaierij in de media heeft hem gekraakt.
Heel erg en dat zijn geen alleenstaande gevallen. Die angst zit nu in alle lagen van de bevolking en daarom dat sommige zich hier ook afvragen dat de maatregelen en het creeren van die angstpsychose door de media, op lange termijn niet veel meer levens gaat kosten dan ze nu proberen te redden.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 14:07   #6739
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier is al uitvoerig gepraat over vrijheden die beperkt worden en dat misschien voor de ene erger is dan voor de andere en ook over de financiële kost aan de maatschappij. Maar nog niet zo zeer de financiële kant van de lockdown voor de mensen in de privé.

Ministers en virologen verhinderen veel mensen om hun werk te doen en hun loon te verdienen waar ze op rekenen. Ondertussen houden zij wel hun volledige loon. Mijn voorstel zou zijn om hen zolang de lockdown duurt ook met 1500€ content te stellen.

Ambtenaren en leerkrachten werden tijdens de lockdown ook hun volledige loon betaald (niet beperkt). Ik heb een paar maten waarbij voor hen de lockdown als een win for life aanvoelden. En ik wil niet iedereen over de zelfde kam scheren, maar vele hebben hun klak er naar dat afstandsonderwijs gesmeten. Ondertussen bij elk besmettingske de scholen sluiten, wat in de privé dus niet mogelijk is.
Gepensioneerden krijgen ook hun volledig pensioen uitbetaald.
Mensen die werken in de privé die moeten thuis blijven vallen terug op 1500€ en die moeten dan maar zien dat ze hun lening van hun huis krijgen afbetaald en als je dan ook nog universiteitsstudenten hebt die op kot zitten wordt dat serieus moeilijk.

In mijn geval als ik mijn volledige loon zou uitbetaald krijgen zou ik het ook niet er vinden om 1 of 2 maandjes thuis te zitten. Ik zou door de dag wat in mijn tuin kunnen werken, een beetje fietsen en nog van alles om me bezig te houden. Ik zou het ook niet erg vinden om een maandje of meer effe niet op restaurant of café te kunnen gaan.
Spijtig genoeg is dat niet het geval. ik vertrek smorgens met de donker om te gaan werken en nu is het ook al donker als ik thuis kom. Niet meer effe in de tuin werken, niet meer fietsen. In mijn buurt wandelen waar de ouderen nu savonds volle bak hun houtkachel laten branden is ook geen pretje.
Dus alleen maar werken en voor de rest niks ontspanning.

Als zelfstandige zal ik dit jaar terugvallen op +/-50% van mijn normale inkomen. Dat wordt dus aan mijn, niet oneindige, reserves zitten. En intussen 2 kinderen op kot.

Als ik dan De Croo op tv zie die probeert om toch maar empathisch te kijken en MVR zijn zelfvoldane kop, is het duidelijk voor mij dat we er niet allemaal hetzelfde voorstaan. Zij gaan niet jarenlang de gevolgen dragen van hun wanbeleid.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 14:11   #6740
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Als zelfstandige zal ik dit jaar terugvallen op +/-50% van mijn normale inkomen. Dat wordt dus aan mijn, niet oneindige, reserves zitten. En intussen 2 kinderen op kot.

Als ik dan De Croo op tv zie die probeert om toch maar empathisch te kijken en MVR zijn zelfvoldane kop, is het duidelijk voor mij dat we er niet allemaal hetzelfde voorstaan. Zij gaan niet jarenlang de gevolgen dragen van hun wanbeleid.
Een echte reserve opbouwen kan voor mij ook pas binnen een jaar of 10 als men lening afbetaald is en al men kinderen de deur uit. En dan nog hopen dat ze deze crisis niet proberen op te lossen door het spaargeld van de hardwerkende mens te zitten.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be