Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Edward Roosens (Open VLD) - 2 tot 8 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Edward Roosens (Open VLD) - 2 tot 8 april Edward Roossens (33) is afkomstig uit Ninove en woont momenteel in Merelbeke. Hij is licentiaat in de economie. In 2005 werd hij verkozen tot voorzitter van de VLD-jongeren.

 
 
Discussietools
Oud 2 april 2007, 21:13   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Wat zal de VLD doen na een eventuele ;-) electorale opdoffer in 2007?

Dat is mijn vraag aan u. Zullen de VLD Jongeren een lading Jonge Turken loslaten op de partij en een einde maken aan de Verhofstadtmachine die ze nu is? Of wat zal er gebeuren?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 april 2007, 21:15   #2
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

De naam veranderen in VLD failliet.
Vorenus is offline  
Oud 2 april 2007, 21:50   #3
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Eerst zien of Open VLD een opdoffer krijgt, nietwaar.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat er heel wat jonge gasten klaarstaan om het liberale gedachtengoed in de komende 10 jaar met hart en ziel te verdedigen.

Maar Verhofstadt is wel een fenomenaal politicus, die ondanks dit moeilijke land en de te respecteren evenwichten eigen aan het "premierschap", toch heel wat fundamentele liberale punten heeft weten te realiseren. Ik denk alleen maar aan

* lastenverlagingen: verlaging personenbelasting, verlaging belasting voor wetenschappelijke onderzoekers, werkbonus, verlaging lasten op ploegenarbeid, verlaging vennootschapsbelasting (notionele intrestaftrek)
* maatregelen om economie te bevrijden: soepeler vestigen van nieuwe handelszaken, verbetering sociaal statuut zelfstandigen, afschaffen prijzenreglementering, onderneming kunnen starten in 3 dagen, minder admin lasten voor ondernemingen (-20 % volgens Planbureau).
* maatregelen om arbeidsmarkt te versterken: generatiepact, betere controle op en begeleiding van werklozen, versoepeling studentenarbeid, makkelijker immigratie van Oost-Europese werknemers voor knelpuntberoepen, ...
* ethische thema's: menselijke euthanasie-regeling, homohuwelijk

Om er maar enkele te noemen. En de resultaten van dit beleid mogen er ook best zijn (zie mijn antwoord op bovenstaande vraag).

Maar wij jong VLD'ers staan alleszins klaar om in de verre of nabije toekomst te proberen even goed of beter te doen.
Edward Roosens is offline  
Oud 2 april 2007, 22:06   #4
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Eerst zien of Open VLD een opdoffer krijgt, nietwaar.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat er heel wat jonge gasten klaarstaan om het liberale gedachtegoed in de komende 10 jaar met hart en ziel te verdedigen.
idd. rijke alexanders zijn er tegenwoordig veel te vinden. Mijn recht, Mijn vrijheid.....
Vooral voor wie het kan betalen.

Citaat:
Maar Verhofstadt is wel een fenomenaal politicus, die ondanks dit moeilijke land en de te respecteren evenwichten eigen aan het "premierschap", toch heel wat fundamentele liberale punten heeft weten te realiseren. Ik denk alleen maar aan
Premierschap is vooruit denken. Ik het uw premier maar bitterweinig duurzame maatregelingen zien nemen om de komende problemen ivm vergrijzing, gezondheidzorg en sociale zekerheid op te vangen.


Citaat:
* lastenverlagingen: verlaging personenbelasting, verlaging belasting voor wetenschappelijke onderzoekers, werkbonus, verlaging lasten op ploegenarbeid, verlaging vennootschapsbelasting (nationale intrestaftrek)
Tuurlijk datte, halen we het achteraf effe terug met extra heffingen...

Belastingdruk in België gestegen tot 45,4 procent.

Citaat:
* maatregelen om economie te bevrijden: soepeler vestigen van nieuwe handelszaken, verbetering sociaal statuut zelfstandigen, afschaffen prijzenreglementering, onderneming kunnen starten in 3 dagen, minder admin lasten voor ondernemingen (-20 % volgens Planbureau).
het minimum pensioen is in 8 jaar tijd niet meer gestegen dan de normale indexering.
Zelfstandigen die nu medische verzorging nodig hebben kunnen maar beter zorgen voor een eigen verzekering. Van de sociale voorzieningen die de VLD belooft heeft is bitterweinig te zien.

Citaat:
* maatregelen om arbeidsmarkt te versterken: generatiepact, betere controle op en begeleiding van werklozen, versoepeling studentenarbeid, makkelijker immigratie van Oost-Europese werknemers voor knelpuntberoepen, ...
DHL....

Citaat:
* ethische thema's: menselijke euthanasieregeling, homohuwelijk
allez proficiat, en een bank vooruit.

Citaat:
Om er maar enkele te noemen. En de resultaten van dit beleid mogen er ook best zijn (zie mijn antwoord op bovenstaande vraag).
De resultaten van dit beleid zijn dat alle reservefondsen, miljarden eigendommen van de staat verpatst zijn om de begroting te vervalsen.
De resultaten zijn dat we de komende 50jaar zullen mogen werken om 8 jaar paars recht te trekken.
En dit zijn geen binnenlandse gegevens maar algemene internationale gegevens. U hebt sjans van de inspanningen die Vlaanderen afgelopen 4 jaar heeft geleverd.

Citaat:
Maar wij jong VLD'ers staan alleszins klaar om in de verre of nabije toekomst te proberen even goed of beter te doen.
Slechter doen kan moeilijk.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 april 2007 om 22:08.
giserke is offline  
Oud 2 april 2007, 22:19   #5
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Laten we hopen voor de gewone man en voor de democratie in het algemeen dat ze serieus klop krijgen.
__________________
Praetorian is offline  
Oud 2 april 2007, 23:08   #6
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Rijke Alexanders? Zeer bedroevend zo'n veralgemeningen. Die zal je van ons niet horen. Wij geloven namelijk in de mens en zijn individuele ontplooiingskansen en delen niemand in op basis van groepskenmerken.

Bij de Jong VLD'ers zitten mensen van allerlei komaf (arm, rijk, blank, zwart, hetero, homo). Het enige wat hen verenigt is hun politieke overtuiging. Gelieve ons dus geen etiketten op te plakken.

Wat de belastingdruk betreft: selectief citeren is blijkbaar een hobby: neem er even het jaarverlslag van de NBB bij op http://www.nbb.be/doc/ts/Publication...Hoofdstuk6.pdf

Wat zien we daar (in % van het BBP):

Personenbelasting: 2002: 12,5 %, 2006: 11,4 %
Sociale bijdragen: 2002: 14,7 %, 2006: 13,9 %

lasten die wegen op arbeid dus gezakt van 27,2 % tot 25,3 % (-1,9 %).

Verder:

Vennootschapsbelasting: 2002: 3 %, 2006: 3,7 % (+0,7 %) -> dit ondanks ingrijpende verlaging vennootschapsbelasting via notionele intrestaftrek. MAAR door het gevoerde beleid gaat het vrij goed met de economie en dus ook met de verkopen en de winsten van de bedrijven (o.a. dankzij 4 jaar verantwoorde loonkostenontwikkeling) en dus ook met de inkomsten van de Vennootschapsbelasting.

Heffingen op de overige inkomens en op het vermogen: 2002: 3,4 %, 2006: 3,7 % (+0,3 %) -> VLD-beleid tot verlaging succesierechten in Vlaanderen is dermate succesvol dat er nu veel meer geld binnenstroomt bij lagere tarieven. Bovendien Europees kader gebouwd om roerende voorheffing beter te kunnen innen. Strijd tegen fiscale fraude is hier dus zeer succesvol geweest. En daar zijn we met Open VLD zeer blij om.

Accijnzen: 2002: 2,2 %, 2006: 2,3 % (+0,1 %) -> we hebben dus nauwelijks iets gehaald bij de milieutaksen of de accijnzen. In tegenstelling tot populaire uitspraken van sommige CD&V-kopstukken.

BTW: 2002: 6,7 %, 2006: 7,1 % (+0,4 %) -> hier inderdaad stijging hoewel BTW-tarief niet is gewijzigd. Dit is voornamelijk te wijten aan feit dat consumentenvertrouwen hoog is, mensen veel consumeren en bouw het goed doet. Opnieuw is beleid daar niet vreemd aan (begroting in evenwicht, belastingverlagingen, daling werkloosheid -> dragen alle bij tot hoog vertrouwen).

Conclusie: verlagingen van personenbelasting en sociale lasten op arbeid (-1,9 %) zorgen inderdaad voor terugverdieneffecten (meer winsten van bedrijven, meer consumptie, florerende bouw) (+1,1 %). Bovendien is strijd tegen fiscale fraude qua inkomen uit vermogen succesvol (+0,3%). Daardoor is macro-economische daling van belastingdruk tussen 2002 en 2006 slechts -0,5 % (van 44,7 % tot 44,2 %).

Maar je kan ons moeilijk verwijten dat we de economie goed hebben doen draaien, de consumenten vertrouwen hebben gegeven, en heel wat zwarte activiteiten hebben kunnen witten.
Edward Roosens is offline  
Oud 3 april 2007, 00:29   #7
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
* lastenverlagingen: verlaging personenbelasting, verlaging belasting voor wetenschappelijke onderzoekers, werkbonus, verlaging lasten op ploegenarbeid, verlaging vennootschapsbelasting (notionele intrestaftrek)
* maatregelen om economie te bevrijden: soepeler vestigen van nieuwe handelszaken, verbetering sociaal statuut zelfstandigen, afschaffen prijzenreglementering, onderneming kunnen starten in 3 dagen, minder admin lasten voor ondernemingen (-20 % volgens Planbureau).
* maatregelen om arbeidsmarkt te versterken: generatiepact, betere controle op en begeleiding van werklozen, versoepeling studentenarbeid, makkelijker immigratie van Oost-Europese werknemers voor knelpuntberoepen, ...
* ethische thema's: menselijke euthanasie-regeling, homohuwelijk
Dat lijstje hoor ik nu al verschillende jaren, al dan niet anders geformuleerd. Op korte termijn klinkt dat allemaal heel mooi; maar op lange termijn moet je al blind zijn om niet te zien dat die 'verwezenlijkingen' ons nog voor een lange tijd serieus geld gaat kosten. Neem nu bv het thema 'vergrijzing': Als men op voorhand weet dat men in de toekomst moeilijkheden gaat hebben met de pensioenen dan vind ik het hoogst opmerkelijk dat men bij verschillende bedrijven de pensioenen inpikt voor de begroting. Waar is de logica, zo vergroot men het probleem toch voor de volgende regeringen? Hetzelfde met de uitverkoop van het patrimonium, dat is zelfs een ware schande, sorry dat ik het moet zeggen
Ik zeg niet dat er hier en daar niks goed gerealiseerd is, maar de standpunten waar de 'oorspronkelijke' VLD voor stond; wat mij overtuigde als 'rechtse' kiezer om voor de VLD te stemmen; daar heb ik nog altijd niks van gezien. (oa referenda, het communautair 'forum'). Integendeel, de Walen gingen de volgende keer bij de regeringsonderhandelingen met een pak toegevingen lopen, waar je als Vlaming gewoon het schaamrood van zou krijgen. Sindsdien is de VLD alleen maar een slechte kopie geworden van de SP.a; en nu met Slangen erbij zal de partij niet veel toekomst meer hebben peins ik.
Op 11 juni kan ik al voorspellen wat Somers weer gaat pruttelen als reden voor het oplawaai wat ze gaan krijgen (wees daar maar zeker van) "Eigenlijk waren we teveel met onszelf bezig".
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline  
Oud 3 april 2007, 01:44   #8
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
versoepeling studentenarbeid,
studentenarbeid is helemaal niet versoepeld. de regelgeving is zo complex gemaakt dat niemand het nog begrijpt en het onmogelijk te controleren is. pure kafka waar niemand bij gediend is. hopelijk ruimt de volgende regering dit boeltje op.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 3 april 2007, 12:35   #9
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
studentenarbeid is helemaal niet versoepeld. de regelgeving is zo complex gemaakt dat niemand het nog begrijpt en het onmogelijk te controleren is. pure kafka waar niemand bij gediend is.
Zich Quicky niet bij de VLD tegenwoordig? Waar hangt hij uit als je hem nodig hebt?!

De VLD heeft mijns inziens hoegenaamd niets positiefs opgeleverd, vooral sinds haar liefdesaffaire met rood. Dat ze daarenboven nog eens de kritische stemmen in de partij monddood heeft gemaakt en in de marginaliteit heeft proberen te verdringen, is gewoonweg een liberale partij onwaardig en een verraad aan de oorspronkelijke idealen.

Coveliers en Dedecker zijn nog ware liberalen en verdienen enig respect. Verhofstadt, Dewael, Somers en co hebben het liberalisme echter verraden.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 3 april 2007 om 12:36.
IlluSionS667 is offline  
Oud 3 april 2007, 12:40   #10
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Rijke Alexanders? Zeer bedroevend zo'n veralgemeningen. Die zal je van ons niet horen. Wij geloven namelijk in de mens en zijn individuele ontplooiingskansen en delen niemand in op basis van groepskenmerken.

Bij de Jong VLD'ers zitten mensen van allerlei komaf (arm, rijk, blank, zwart, hetero, homo). Het enige wat hen verenigt is hun politieke overtuiging. Gelieve ons dus geen etiketten op te plakken.

Wat de belastingdruk betreft: selectief citeren is blijkbaar een hobby: neem er even het jaarverlslag van de NBB bij op http://www.nbb.be/doc/ts/Publication...Hoofdstuk6.pdf

Wat zien we daar (in % van het BBP):

Personenbelasting: 2002: 12,5 %, 2006: 11,4 %
Sociale bijdragen: 2002: 14,7 %, 2006: 13,9 %

lasten die wegen op arbeid dus gezakt van 27,2 % tot 25,3 % (-1,9 %).

Verder:

Vennootschapsbelasting: 2002: 3 %, 2006: 3,7 % (+0,7 %) -> dit ondanks ingrijpende verlaging vennootschapsbelasting via notionele intrestaftrek. MAAR door het gevoerde beleid gaat het vrij goed met de economie en dus ook met de verkopen en de winsten van de bedrijven (o.a. dankzij 4 jaar verantwoorde loonkostenontwikkeling) en dus ook met de inkomsten van de Vennootschapsbelasting.

Heffingen op de overige inkomens en op het vermogen: 2002: 3,4 %, 2006: 3,7 % (+0,3 %) -> VLD-beleid tot verlaging succesierechten in Vlaanderen is dermate succesvol dat er nu veel meer geld binnenstroomt bij lagere tarieven. Bovendien Europees kader gebouwd om roerende voorheffing beter te kunnen innen. Strijd tegen fiscale fraude is hier dus zeer succesvol geweest. En daar zijn we met Open VLD zeer blij om.

Accijnzen: 2002: 2,2 %, 2006: 2,3 % (+0,1 %) -> we hebben dus nauwelijks iets gehaald bij de milieutaksen of de accijnzen. In tegenstelling tot populaire uitspraken van sommige CD&V-kopstukken.

BTW: 2002: 6,7 %, 2006: 7,1 % (+0,4 %) -> hier inderdaad stijging hoewel BTW-tarief niet is gewijzigd. Dit is voornamelijk te wijten aan feit dat consumentenvertrouwen hoog is, mensen veel consumeren en bouw het goed doet. Opnieuw is beleid daar niet vreemd aan (begroting in evenwicht, belastingverlagingen, daling werkloosheid -> dragen alle bij tot hoog vertrouwen).

Conclusie: verlagingen van personenbelasting en sociale lasten op arbeid (-1,9 %) zorgen inderdaad voor terugverdieneffecten (meer winsten van bedrijven, meer consumptie, florerende bouw) (+1,1 %). Bovendien is strijd tegen fiscale fraude qua inkomen uit vermogen succesvol (+0,3%). Daardoor is macro-economische daling van belastingdruk tussen 2002 en 2006 slechts -0,5 % (van 44,7 % tot 44,2 %).

Maar je kan ons moeilijk verwijten dat we de economie goed hebben doen draaien, de consumenten vertrouwen hebben gegeven, en heel wat zwarte activiteiten hebben kunnen witten.
Maar over allerhande extra heffingen zwijgt U natuurlijk.

Indien U hier (HIER) Open VLD wil komen verdedigen doe dat dan AUB op een transparante en open manier, met deze rethoriek bekomt U het tegengestelde van uw bedoelingen.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 3 april 2007, 12:41   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Maar over allerhande extra heffingen zwijgt U natuurlijk.

Indien U hier (HIER) Open VLD wil komen verdedigen doe dat dan AUB op een transparante en open manier, met deze rethoriek bekomt U het tegengestelde van uw bedoelingen.
als hij liegt, bewijs het dan hé, waar zijn die extra heffingen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 3 april 2007, 12:44   #12
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als hij liegt, bewijs het dan hé, waar zijn die extra heffingen?
Om heel snel eentje te geven: Al Gore klinkt u blijkbaar heel onbekend in de oren

Ik zeg niet (NIET) dat hij liegt, hij geeft maar de helft van een verhaal!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 3 april 2007 om 12:45.
Gun is offline  
Oud 3 april 2007, 13:26   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Om heel snel eentje te geven: Al Gore klinkt u blijkbaar heel onbekend in de oren

Ik zeg niet (NIET) dat hij liegt, hij geeft maar de helft van een verhaal!

Kan jij dan het verhaal vervolledigen? Ik zie niet veel hiaten in zijn verhaal, jij duidelijk wel, dus kan je het me uitleggen?

Of kan jij enkel populistische slogans verzinnen op zijn mooi uitgewerkte repliek?

Voor alle duidelijkheid, ik stem ook geen VLD meer hoor. Maar als je ze wil afbreken doe het dan aub op een gefundeerde manier anders maak je je al even belachelijk als Filip Dewinter en co.
fox is nu online  
Oud 3 april 2007, 13:37   #14
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Het gaat erom dat elke fiscale verbetering wordt opgeheven door een fiscale verslechtering en dat de algemene fiscale situatie er zelfs op achteruit is gegaan door oa de talrijke eenmalige maatregelen. Enkel de fiscale verbeteringen opnoemen en doen alsof er in totaal een vooruitgang is, is puur boerenbedrog.
IlluSionS667 is offline  
Oud 3 april 2007, 14:08   #15
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kan jij dan het verhaal vervolledigen? Ik zie niet veel hiaten in zijn verhaal, jij duidelijk wel, dus kan je het me uitleggen?

Of kan jij enkel populistische slogans verzinnen op zijn mooi uitgewerkte repliek?

Voor alle duidelijkheid, ik stem ook geen VLD meer hoor. Maar als je ze wil afbreken doe het dan aub op een gefundeerde manier anders maak je je al even belachelijk als Filip Dewinter en co.
Een voorbeeldje

Citaat:
Experts buigen zich over klimaat in Brussel

BRUSSEL - Experts van de intergouvernementele werkgroep over het klimaat zitten sinds maandag in Brussel bijeen om zich te buigen over de mogelijke impact van de opwarming van de aarde op de landbouw, de gezondheid en de biodiversiteit. Hun conclusies moeten de besluiten van een eerdere werkgroep rond klimaatsverandering, die in februari in Parijs bijeenkwam, aanvullen.
Bij de start van de klimaatconferentie wees premier Guy Verhofstadt (Open VLD) op de verschillende maatregelen die de overheden kunnen nemen in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Hij benadrukte ook dat bij de bevolking een mentaliteitswijziging nodig is. Die gedragswijziging zal er volgens de premier niet zomaar komen. ,,De regeringen zullen prikkels moeten gebruiken om de bevolking te sensibiliseren, door bijvoorbeeld van een taks op werk en goederen naar een meer gerichte taks op vervuiling en consumptie te gaan'', aldus de eerste minister.

CO-2

Verhofstadt gaf ook mee dat de regering het takssysteem voor bedrijfsvoertuigen in functie van hun CO2-uitstoot mogelijk naar alle voertuigen gaat uitbreiden. Daarnaast zou in de toekomst mogelijk rekening gehouden worden met de CO2-uitstoot bij de berekening van de onroerende voorheffing.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 3 april 2007 om 14:08.
Gun is offline  
Oud 3 april 2007, 14:21   #16
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Een voorbeeldje

Dus uit 1 taxverhoging leidt u af dat de algemene belastingsdruk gestegen is? Als ik nu 1 vb geef van een belastingsverlaging dan kan ik concluderen dat de belastingsdruk gedaald is of zo?

Edward heeft idd gezegd dat de accijnzen van 2,2 naar 2,3% gestegen zijn. Dus dat covert alvast je voorbeeldje.

Kan je nu aub een volledig beeld schetsen? U verwijt Meneer Roosen dat hij geen volledige weergave van de feiten geeft en dan is uw repliek 1 vb van een belastingsverhoging? Kan u aub een volledige uiteenzetting geven van alle verhogingen en verlaging waaruit blijkt dat de belastingsdruk gestegen is?

Bedankt!
fox is nu online  
Oud 3 april 2007, 14:30   #17
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus uit 1 taxverhoging leidt u af dat de algemene belastingsdruk gestegen is? Als ik nu 1 vb geef van een belastingsverlaging dan kan ik concluderen dat de belastingsdruk gedaald is of zo?

Edward heeft idd gezegd dat de accijnzen van 2,2 naar 2,3% gestegen zijn. Dus dat covert alvast je voorbeeldje.

Kan je nu aub een volledig beeld schetsen? U verwijt Meneer Roosen dat hij geen volledige weergave van de feiten geeft en dan is uw repliek 1 vb van een belastingsverhoging? Kan u aub een volledige uiteenzetting geven van alle verhogingen en verlaging waaruit blijkt dat de belastingsdruk gestegen is?

Bedankt!
LEER EENS LEZEN FOXKE!

Ik meld alleen dat Mr. Roossens NIET de volledige foto geeft en een aantal (waaronder ook eenmalige) maatregelen NIET in zijn overzicht heeft opgenomen!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 3 april 2007 om 14:53.
Gun is offline  
Oud 3 april 2007, 14:31   #18
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Over de belastingdruk:

Citaat:
Eurostat: Belastingdruk steeg onder paarse coalitie

Verhofstadt ontkent dat de Belgische belastingdruk onder de paarse coalitie is gestegen. Uit de recentste cijfers van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Commissie, blijkt een stijging van de fiscale druk met 0,1% sinds 1999. De fiscale ontvangsten van België stegen in 2005 tot 47,7% van het bruto binnenlands product.

Daarmee komt België op de derde plaats van de Europese lidstaten met de hoogste fiscale druk. Ons land moet enkel Denemarken (51,2%) en Zweden (52,1%) laten voorgaan. In de twaalf landen van de eurozone ging de druk van 42,9% in 1999 naar 41,2% in 2005. Frankrijk komt op 45,8% en Duitsland doet met 40,2% beter dan het Europees gemiddelde.

De cijfers zijn opmerkelijk. Vooral omdat volgens premier Verhofstadt de belastingverlaging de belangrijkste verwezenlijking is van de paarse coalitie. "Sinds 1999 werden de federale belastingen in totaal met 10,4 miljard euro verlaagd", is te lezen in '8JV', een boek dat de realisaties van Verhofstadt in de verf zet en vanaf vandaag gratis wordt verdeeld in de krantenwinkels. Op de lijst met 100 verwezenlijkingen prijkt de belastingverlaging op de eerste plaats.

De cijfers van Eurostat hangen echter een ander beeld op van de Belgische fiscale druk.

In een reactie liet Verhofstadt weten dat de fiscale en parafiscale druk in de periode 1999-2006 wel degelijk is gedaald. Hij verwees naar de cijfers van de Nationale Bank en de Europese Commissie. Bovendien geeft 2005 volgens de premier een vertekend beeld door het succes van de eenmalige bevrijdende aangifte.

In Trends van 30 maart 2006 namen enkele economen de fiscale druk al op de korrel. Toen werd een fiscale druk van 45% van het bbp verondersteld.

http://www.trends.be/articles/index....=1455&siteID=4

Laatst gewijzigd door Thomas- : 3 april 2007 om 14:32.
Thomas- is offline  
Oud 3 april 2007, 17:57   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
LEER EENS LEZEN FOXKE!

Ik meld alleen dat Mr. Roossens NIET de volledige foto geeft en een aantal (waaronder ook eenmalige) maatregelen NIET in zijn overzicht heeft opgenomen!

wel en ik vraag je om het volledige beeld te schetsen. Als je zegt dat de belastingsdruk gestegen is, wil dat toch zeggen dat jij het volledige beeld wel hebt?

Enkele vb van een belastingsstijging kunnen mij daar niet echt van overtuigen.
fox is nu online  
Oud 3 april 2007, 18:12   #20
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
wel en ik vraag je om het volledige beeld te schetsen. Als je zegt dat de belastingsdruk gestegen is, wil dat toch zeggen dat jij het volledige beeld wel hebt?

Enkele vb van een belastingsstijging kunnen mij daar niet echt van overtuigen.
Gij zijt echt wel een koppige ezel hé!

Presenteer me eerst en vooral eens de post waar ik zou geschreven hebben dat de belastingsdruk gestegen is!

Ik meld alleen dat Mr. Roosen maar de helft van het verhaal vertelt.

Ik kan verkondigen dat ik in 2006 100.000 € meer inkomsten heb ontvangen en op deze manier de indruk geven dat ik goed heb geboerd.

Wanneer ik er echter bij vermeld dat ik 125.000 € meer uitgaven heb gehad dan blijkt de foto er totaal anders uit te zien.

Is dit nu echt Latijn of Chinees?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be