Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2010, 12:58   #41
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou, dan mag ze even uitleggen wat de bedoeling van haar mantra is, ge zijt weer terug Circe, goed zo!
Maar je mag toch verwachten dat Arti kan uitleggen waarom ze ergens iets zet? Ik begrijp niet wat ze nu met die mantra wil zeggen!
In deze specifieke mantra is het de bedoeling om een hoger moreel status te verwerven dan zijn opponenten. Dit geeft een aangenaam gevoel en een vorm van superioriteit.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:00   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat wordt onze nieuwe cultuur.
Omdat nu toevallig één Syrier zich daar schuldig aan maakt gaan we alle vreemdelingen over één kam scheren ?

Dat is toch wat kort door de bocht.

Beter is deze bepaalde Syrier uit onze maatschappij te verwijderen, maar dat is wellicht te simpel ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:05   #43
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Nou ja, ik wil wel graag weten wat Arti hiermee nu bedoeld! Kan er zelf echt niet opkomen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:08   #44
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Omdat nu toevallig één Syrier zich daar schuldig aan maakt gaan we alle vreemdelingen over één kam scheren ?

Dat is toch wat kort door de bocht.

Beter is deze bepaalde Syrier uit onze maatschappij te verwijderen, maar dat is wellicht te simpel ?
Dat is inderdaad simpel en dat zou men ook moeten doen. En ze zullen er zo nog veel uit onze maatschappij dienen te verwijderen zoals die moslimleerling onlangs die die lerares 4 tanden uitsloeg. Belgische nationaliteit afpakken is het minste wat men kan doen. Wel vreemd In de krant hln van vandaag staat dat die Syrier weigerde omdat zijn geloof het niet toestaat te buigen voor een vrouw. Met als titel "Moslim negeert bevelen omdat agent een vrouw is" Vreemd dat dit allemaal niet terug te vinden is op hun website. Daar staat "Bestuurder negeert bevelen omdat agent een vrouw is" en er staat niks te lezen over geloof http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...vrouw-is.dhtml
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 20 november 2010 om 13:09.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:29   #45
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
In deze specifieke mantra is het de bedoeling om een hoger moreel status te verwerven dan zijn opponenten. Dit geeft een aangenaam gevoel en een vorm van superioriteit.
De nieuwe, 21ste eeuw versie van de linkse übermensch?
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:35   #46
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En waaruit concluderen we nu juist dat hij dat deed omdat het een vrouw is?
U vraag, wij draaien: http://www.gva.be/oost-vlaanderen/si...kruispunt.aspx

Citaat:
Een 40-jarige man die weigert instructies van vrouwen op te volgen en dus ook de bevelen negeerde van een agente die het verkeer regelde, heeft een druk kruispunt in Sint-Niklaas volledig geblokkeerd.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:40   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Owkay, dank je.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:46   #48
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

zou dit "culturele" verschijnsel ook gelden als gegronde reden om een job te weigeren?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 13:53   #49
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zou dit "culturele" verschijnsel ook gelden als gegronde reden om een job te weigeren?
Ja hoor, meegemaakt bij vroegere werkgever, een jonge Marokkaan wilde echt niet werken onder een vrouwelijke collega, dus werd hij overgeplaatst naar een andere wijk waar hij met een mannelijke Marokkaan kon werken, " probleem opgelost"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:12   #50
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor, meegemaakt bij vroegere werkgever, een jonge Marokkaan wilde echt niet werken onder een vrouwelijke collega, dus werd hij overgeplaatst naar een andere wijk waar hij met een mannelijke Marokkaan kon werken, " probleem opgelost"!
Benieuwd hoe ze bij de VRT en Canvas die nieuwe culturele problemen gaan oplossen. Martine, Katleen, Lieven en co vervroegd op pensioen sturen om de Mo's en Rachids hun (relioegieus-cultureel) ding te laten doen?
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:33   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Benieuwd hoe ze bij de VRT en Canvas die nieuwe culturele problemen gaan oplossen. Martine, Katleen, Lieven en co vervroegd op pensioen sturen om de Mo's en Rachids hun (relioegieus-cultureel) ding te laten doen?
maar nee Ninelle:

Mo wordt de nieuwe anchorman, Martine dient als voetenbankje, Katleen masseert zijn schouderkes en Lieven en Co staan in zo'n wit lendendoekje met van die struisvogelpluimen te zwaaien om Mo niet te veel te laten zweten zodat zijne schminck niet uitloopt, want hij moet die dag GEEL geschminkt zijn (kwestie van de juiste kleurverhoudingen in de maatschappij te laten zien hé, dinsdag = geeldag).

Rachid komt dan maandag op de proppen met een Burka-Fatima die plotsklaps wervelend door het decor dwarrelt en ineens het stof afneemt, zodat ze kunnen bezuinigen op Rosse-Miranda-de-poetsvrouw.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 14:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:34   #52
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Alhoewel dat in sommige gevallen wel waar is zie ik de relevantie van dat citaat niet Artisjok, ik denk dat je er beter een ander topic over kan openen. In het geval van dit individu is er in elk geval een probleem, wat het geval is bij iederen die zijn religie zo fundamentalistisch toepast of het zo misbruikt om zijn/haar houding tav een bevolkingsgroep te vertegenwoordigen. Ik ben skeptisch dat deze persoon zijn verdiende straf zou krijgen, de waslijst misdaden is nochtans niet kort.
In sommige gevallen?
Lees jij die steeds weerkerende veralgemenende reacties niet?
"Met die gasten kan je niets aanvangen."
"Redelijke mensen wel die moslims."
"dergelijk gespuis......moslims en niet-en laaggeschoolden in het algemeen"
"dat soort gasten"
"Dat wordt onze nieuwe cultuur"
Terwijl het hier gaat over 1 individu.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:35   #53
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In sommige gevallen?
Lees jij die steeds weerkerende veralgemenende reacties niet?
"Met die gasten kan je niets aanvangen."
"Redelijke mensen wel die moslims."
"dergelijk gespuis......moslims en niet-en laaggeschoolden in het algemeen"
"dat soort gasten"
"Dat wordt onze nieuwe cultuur"
Terwijl het hier gaat over 1 individu.
Denk je niet dat het een beetje saai zou worden als we per onaangepast individu een apart draadje zouden openen?

In moderne wiskunde bestaat er toch zoiets als "verzamelingen maken" dacht ik?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 14:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:44   #54
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De ‘moslimbashers‘ zien zichzelf zelden als racisten. Een echte racist gaat tenslotte af op huidskleur, een biologisch gegeven, en plakt daar allerlei negatieve eigenschappen aan vast. Maar de ‘nieuwe racist’ denkt van zichzelf dat hij alleen kritiek heeft op een cultuur of een religie. Ondertussen zijn ze daarbij vaak net zo ‘essentialistisch’ als de klassieke racisten. Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.

In combinatie met nationalisme, ‘wij’ worden bedreigd, ‘zij’ moeten het land uit, kan de combinatie dodelijk worden. Vooral wanneer het geloof aangehangen wordt dat moslims per definitie tegen de democratie zijn en waarden aanhangen die evenzeer per definitie niet verenigbaar zijn met westerse waarden. Anti-islamisme, opgeteld bij nationalisme uit zich vervolgens in de gedachte dat de moslims een gevaar opleveren voor de westerse samenleving. Modood noemt het nieuwe racisme liever ‘inherentistisch’ dan ‘essentialistisch’, waarmee hij bedoelt dat de cultuur gezien wordt als inherent aan de islam, en dus neerkomt op inherente eigenschappen van elk lid van die groep.
citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain
En je punt is? Waarom plaats je dit hier?
Mijn punt is, dat de moslimbashers, die een groep veroordelen wegens de daden van 1 individu, dezelfde "redenering" volgens als de racisten.
Het staat toch klaar en duidelijk uitgelegd in de tekst. Je hoeft daar toch geen uitleg meer bij.

Ik plaats dit hier, omdat het hier van toepassing is.
Ik zou dit in zowat elke draad onder I&I kunnen zetten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:44   #55
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ik zou dit in zowat elke draad onder I&I kunnen zetten.
daar vreesde ik al voor.

SPAM?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:46   #56
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen
Ocharme die vrouwen. Dat zit daar vol met moslimas die slaag kregen van hun vent.
Net goed toch ?

Kunnen ze hem eens lekker "verwennen".
We noteren je goedhartige empathie op dit [al of niet verzonnen] bericht.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:47   #57
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Denk je niet dat het een beetje saai zou worden als we per onaangepast individu een apart draadje zouden openen?

In moderne wiskunde bestaat er toch zoiets als "verzamelingen maken" dacht ik?
De verzameling is al buitenproportioneel groot. Ik snap niet hoe sommigen nog van een piepkleine minderheid durven te spreken. De cijfers over de gevangenispopulatie spreken boekdelen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:48   #58
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn punt is, dat de moslimbashers, die een groep veroordelen wegens de daden van 1 individu, dezelfde "redenering" volgens als de racisten.
Het staat toch klaar en duidelijk uitgelegd in de tekst. Je hoeft daar toch geen uitleg meer bij.

Ik plaats dit hier, omdat het hier van toepassing is.
Ik zou dit in zowat elke draad onder I&I kunnen zetten.
Dat is te gênant voor Ninelle, grimbergen, marie, alice, circe &C°.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2010 om 14:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:50   #59
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
volgens mij is ze het nu aan het bestuderen Alice! Ben er zelf ook nog niet uit wat de betekenis zou kunnen zijn.
Om 12u54 (jouw "nu") was ik boodschappen aan het doen; en bestudeerde ik mijn boodschappenlijst.

Citaat:
iets in de aard van:



....geeft nog steeds geen enkele zin.
Misschien moet men eerst een paar jointen gerookt hebben voordat men in dat gebral enige vorm van logica vindt?
Is dit de beste, meest diepgaande argumentatie die jij kon bedenken?

Misschien moet jij eerst iets zinnigs bedenken vooraleer op "antwoord versturen" te klikken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 14:53   #60
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Om 12u54 (jouw "nu") was ik boodschappen aan het doen; en bestudeerde ik mijn boodschappenlijst.



Is dit de beste, meest diepgaande argumentatie die jij kon bedenken?

Misschien moet jij eerst iets zinnigs bedenken vooraleer op "antwoord versturen" te klikken.
ik zie dat jij jouw tekst dus wèl begrijpt. d�*t is goed. vind je het niet vervelend om als enige die diepzinnige teksten te kunnen bevatten terwijl de rest van de wereld je bekijkt alsof je een alien bent?

(ps. beter is het om op donderdagavond je inkopen te doen: een pak minder druk).

En terwijl jij je inkopen deed was ik me hier toch wel ziek aan het eten in zo'n serrano varkens-ham-bil-met-poot uit den Aldi zeker! Die zijn verdomme écht lekker! Maar sleuren dat het is met dat beest!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 14:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be