Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2019, 06:48   #1801
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
DE jeugd is kwaad dat we hun toekomst en de planeet verknallen. Het moest ervan komen. Je zou het voor minder. Spijbelen daarvoor .. Hoe durven ze….
De jeugd zijn mietjes die denken dat de planeet er is voor iedereen, terwijl ze niet beseffen dat de beste manier om "hun" planeet te behouden, erin bestaat om de jeugd elders - die hun vijanden en concurrentie zijn - gaan af te lappen. Altijd is er een strijd geweest voor resources. Als die resource "klimaat" is, dan moet ge anderen die het opgebruiken afmaken he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2019 om 06:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 08:01   #1802
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lulla?

DE jeugd is kwaad dat we hun toekomst en de planeet verknallen. Het moest ervan komen. Je zou het voor minder. Spijbelen daarvoor .. Hoe durven ze….


..https://www.hln.be/nieuws/binnenland...maat~aaadfe32/
De jeugd ziet jou ook als een ouwe zak hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 08:43   #1803
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De jeugd zijn mietjes die denken dat de planeet er is voor iedereen, terwijl ze niet beseffen dat de beste manier om "hun" planeet te behouden, erin bestaat om de jeugd elders - die hun vijanden en concurrentie zijn - gaan af te lappen. Altijd is er een strijd geweest voor resources. Als die resource "klimaat" is, dan moet ge anderen die het opgebruiken afmaken he.
Je doet me denken aan een kapitalist die uit de zelfverloocheningscloset gekomen is. Velen die dit systeem verheerlijken weten precies niet goed waarvoor ze staan als ze de strijd van de mens tegen de mens verheffen tot basisprincipe van de samenleving. U toont hen waarvoor ze staan maar wat ze niet graag zo duidelijk gezegd willen hebben.

Ik hoop dat het velen hun dwaling zal mogen doen inzien. We kunnen beter dan ons een parasiet achten.

Laatst gewijzigd door Bach : 16 maart 2019 om 08:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 08:53   #1804
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lulla?

DE jeugd is kwaad dat we hun toekomst en de planeet verknallen. Het moest ervan komen. Je zou het voor minder. Spijbelen daarvoor .. Hoe durven ze….
Van mij mogen ze spijbelen tot het einde der tijden, maar is de jeugd ook kwaad dat we hen de luxe gegeven hebben waar ze nu in leven.?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 09:05   #1805
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Van mij mogen ze spijbelen tot het einde der tijden, maar is de jeugd ook kwaad dat we hen de luxe gegeven hebben waar ze nu in leven.?
Boomers hebben vooral zichzelf een luxeleven geschonken - gefinancierd met schulden die nu worden afgewimpeld op de jongere generatie.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 09:09   #1806
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Boomers hebben vooral zichzelf een luxeleven geschonken - gefinancierd met schulden die nu worden afgewimpeld op de jongere generatie.
Dat klopt en ze hebben hun kinders in bittere armoede gestort. Wat een egoïsten. De jongere generatie moet nu verder in dikke miserie.
Die kinders hebben nu zoveel miserie dat ze verplicht worden te betogen, bij gebrek aan andere zorgen, voor iets als het klimaat....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 maart 2019 om 09:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 10:24   #1807
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Velen die dit systeem verheerlijken weten precies niet goed waarvoor ze staan als ze de strijd van de mens tegen de mens verheffen tot basisprincipe van de samenleving.
Dat is de fundamentele aard van het leven, en de basisregel waarop vooruitgang is gebaseerd. Ik wens niet tegen de natuur in te gaan, omdat dat zinloos is. Ik zou evengoed kunnen protesteren tegen de zwaartekracht.

De fout van kapitalisme is om de strijd niet fysisch willen te voeren en geen geweld willen te gebruiken, enkel maar economische strijdmiddelen aan te wenden. Dat heb ik pas laat beseft. Ik dacht dat economische strijd voldoende was, maar zonder fysisch elkaar uitmoorden komen we er niet.

NATUURLIJK is de "samenleving" een arena. Elk ecosysteem is een arena waar gevechten op leven en dood worden uitgevochten - dat is er de bedoeling van. Een mensensamenleving is niks anders.

Tenzij we natuurlijk voor een collectivistische visie gaan, waar de mens een wegwerpradertje wordt van een groter systeem. Dat groter systeem kan dan uniek zijn (een wereldorganisme), of kan verschillende organismen zijn ("machtsblokken" / "naties" / ...) die dan zelf in hun eigen arena de strijd aangaan tegen elkaar en waar mensen "resources" zijn om die strijd te strijden. "kanonnenvlees" dus.
In de mate dat het unieke grote systeem als ultiem nieuw levend wezen opstaat, zal alle bestaande leven - waaronder mensen - daaraan gedomestikeerd worden, en, wanneer niet meer nuttig, uiteraard geslacht worden. Dat is een mogelijk pad, maar in ELK geval zal het nieuwe levende wezen een machine zijn en wordt de biosfeer afgebouwd waaronder de mens, omdat die op alle vlakken door machines kan vervangen worden en dus geen nut meer zal hebben voor het collectief.

Ik denk dat het niet het zuivere individuele of het zuiver collectivistische pad zal bewandelen, maar dat de individuele strijd zodanig gemechaniseerd zal worden, dat er een strijd van machines zal komen. Die strijd zal dan mensen eerst domestikeren om de controle over de mensenmaatschappij naar zich toe te trekken, en uiteindelijk de mens extermineren wanneer het genoeg controle over alles heeft.
Naargelang er dan verschillende machine-groepen zijn, zullen die dan een strijd strijden onderling ; of reeds in een groot collectivistisch machine-geheel opgenomen zijn.

Vanaf daar is het aardse leven puur machinaal geworden, en de biosfeer, waaronder de mens, overbodig en zelfs schadelijk.

Ik zie dat zich afspelen in de 100-200 jaar die komen, maar het kan sneller gaan ook. En ik juich dat toe. Het is vooruitgang van het leven op aarde zoals zelden ervoor: een enorme stap voorwaarts.

Zoals Elon Musk het stelde: biologisch leven was de "bootloader" voor machinaal leven, dat veel en veel meer mogelijkheden ontluistert. De aarde gaat stellair dan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2019 om 10:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 10:27   #1808
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Boomers hebben vooral zichzelf een luxeleven geschonken - gefinancierd met schulden die nu worden afgewimpeld op de jongere generatie.
Het idee is dat we dat afwimpelen om de jongere generatie van ANDEREN, en het klimaat, globaal zijnde, is daar prima voor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 10:36   #1809
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Van mij mogen ze spijbelen tot het einde der tijden, maar is de jeugd ook kwaad dat we hen de luxe gegeven hebben waar ze nu in leven.?



Ge zijt vet met een Titanic luxe.
Die moet omgebogen worden naar Anders Gaan Leven
En ja, ik was al Agalev in 1980
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 10:53   #1810
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De Australier etc....
U.P.Yours (Unaceptable Post Yours) die ik dan ook niet kan of wens te citeren. The global sound of hatred is sounding here...
Ons Gretaake is dan ook geen massamoordenaarster noch iemand die massamoorden propageert, integendeel, ze tracht die te voorkomen, zoals wel overduidelijk is. Want ACC is een vorm van massamoord. Geen wonder dat je dat toejuicht.
Duidelijk schaamteloze Ultracynische HAATPRAAT weeral van jou, die op een forum en in de sociale media geen plaats zou mogen hebben.
Jij produceert dat hier aan de lopende band met een ultracynisch genoegen.
Elimineren aub.
Of anders kan misschien Elio di Supo eens terugkomen met zijn eerder "Kerel jij bent ziek", maar dan naar jou toe deze keer….

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2019 om 11:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:05   #1811
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ge zijt vet met een Titanic luxe.
Die moet omgebogen worden naar Anders Gaan Leven
En ja, ik was al Agalev in 1980


Agalev, de brouwerij van Viersel waar dat vies paterke Versteylen zijn sexuele perversies kon organiseren. https://archiarchief.wordpress.com/2...ak-versteylen/

Nil novi sub sole
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:12   #1812
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

double

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2019 om 11:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:17   #1813
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
U.P.Yours (Unaceptable Post Yours) die ik dan ook niet kan of wens te citeren. The global sound of hatred is sounding here...
Ons Gretaake is dan ook geen massamoordenaarster noch iemand die massamoorden propageert, integendeel, ze tracht die te voorkomen, zoals wel overduidelijk is. Want ACC is een vorm van massamoord. Geen wonder dat je dat toejuicht.
Duidelijk schaamteloze Ultracynische HAATPRAAT weeral van jou, die op een forum en in de sociale media geen plaats zou mogen hebben.
Jij produceert dat hier aan de lopende band met een ultracynisch genoegen.
Elimineren aub.
Of anders kan misschien Elio di Supo eens terugkomen met zijn eerder "Kerel jij bent ziek", maar dan naar jou toe deze keer….

Wie denk jij wel dat je bent, dat je hier de normen gaat bepalen ?

Ga maar moderator spelen op je eigen gefaalde klote-forum
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 maart 2019 om 11:18.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:23   #1814
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ge zijt vet met een Titanic luxe.
Die moet omgebogen worden naar Anders Gaan Leven
En ja, ik was al Agalev in 1980
En in welke mate zijn de mensen van Agalev sindsdien anders gaan leven ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:38   #1815
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zeg ik al decennia: keep the oil in the ground.
Maar als ik zeg dat ik me verbonden voel met Greta, ben ik 'ziek'
Voor wat Greta en de klimaatjongeren betreft: ten ondergaan zonder actie, daar kan geen sprake van zijn.
Opvallend genoeg maar niet zo verwonderlijk blijken zo goed als al mijn negeerlijsters hier 'natuurlijk' ook weer een reactionaire houding te vertonen….
Ik meen mij te herinneren dat u er hier ooit prat op ging zo goed als altijd in trainingspak rond te lopen.

Groeide dat trainingspak aan een boom op El Hierro, of breide u het zélf van geitenwol of zo?


En wat verstaat u precies onder 'reactionair', en is dat een 'objectieve' kwalificatie of is aan die term ook een waarde-oordeel verbonden?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:42   #1816
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En in welke mate zijn de mensen van Agalev sindsdien anders gaan leven ?
Ze hebben een NGO-superelite ontwikkeld en zich parasitair boven alle economische, democratische en politieke structuren genesteld. Zo hoeven ze niet deel te nemen aan het productie- en dienstenuitwikkelingsproces. De minder intelligente die dit niet door hadden zijn van noten gaan leven op kap van de slaven die ze plukken en de Europese werknemers die er spijts belastingafdracht financieel voor opdraaien.

Anuna heeft al laten weten dat ze ook bij de parasitaire NGO-superelite wil. Ze gaat iets doen met mensenrechten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:46   #1817
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lulla?

DE jeugd is kwaad dat we hun toekomst en de planeet verknallen. Het moest ervan komen. Je zou het voor minder. Spijbelen daarvoor .. Hoe durven ze….


..https://www.hln.be/nieuws/binnenland...maat~aaadfe32/
Ik meen dat als ze oneliners te berde wil brengen ze beter een schrijver in dienst neemt.

Citaat:
Anuna De Wever pareert kritiek op spijbelacties: “Liever dat wij drastische maatregelen nemen dan het klimaat”.
Beetje humor inwerken zou geen kwaad kunnen.

Soms denk ik dat ze zichzelf serieus neemt en zich heel belangrijk vindt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:48   #1818
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En in welke mate zijn de mensen van Agalev sindsdien anders gaan leven ?
Toen het volgens hun eigen regels tijd was voor M. Vogels om op te stappen en plaats te maken voor nieuwe mensen, toen zijn ze volgens andere regels gaan leven.

Zo dat Mieke zich kon blijven volvreten aan de trog.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:51   #1819
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het moet massaal gebeuren op het niveau van de politiek en de economie.
Individueel haalt niks uit.

Indien 'consumer power' écht niet zou bestaan, had/heeft het geen zin appels uit het Zuid-Afrika van de Apartheid of sinaasappels uit het Israël van de illegale nederzettingen-politiek te boycotten.

Gelieve ermee op te houden zo denigrerend te doen over de macht van het individu.

Dank bij voorbaat,

"djimi"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 11:54   #1820
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De jeugd ziet jou ook als een ouwe zak hoor.
- lol -


Voor de jeugd zijn we allemaal oude zakken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be