Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2015, 07:01   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Daar gaat ons belastingsgeld weer ..

Aangezien de vakbonden verdienen aan het uitbetalen van werklozen hebben ze er liefst zoveel mogelijk en betalen ze uit zonder controle.
Of hoe wanbeleid tot wantoestanden leidt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tbetaald.dhtml
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 07:47   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capsule Bekijk bericht
Het is dus superbelangrijk dat de vakbonden de uitbetaling van de werklozen blijven doen. Ik zou zelfs eisen dat onze bonden alle lonen zouden uitbetalen dan is men er zeker van dat niemand te weinig ontvangt. Men zou in dit geval zelfs de sociale bureaus kunnen afschaffen.
De reorganisatie hiervan zou ik in handen geven van Kris Peeters, toekomstige vakbondsleider van het ACV.
Ik stel zelfs voor dat de vakbonden de fiscale inkomsten direct ontvangen. Zo doen ze er direct mee wat ze willen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 08:03   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capsule Bekijk bericht
Het is dus superbelangrijk dat de vakbonden de uitbetaling van de werklozen blijven doen. Ik zou zelfs eisen dat onze bonden alle lonen zouden uitbetalen dan is men er zeker van dat niemand te weinig ontvangt. Men zou in dit geval zelfs de sociale bureaus kunnen afschaffen.
De reorganisatie hiervan zou ik in handen geven van Kris Peeters, toekomstige vakbondsleider van het ACV.
Dit is waarschijnlijk een van die flauwe grappen uit de scheurkalender.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 08:33   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capsule Bekijk bericht
Akkoord. Dan zijn we er zeker van dat de gelden eerlijk en constructief besteed worden.

Men zou hen zelfs de fiscale controles kunnen laten uitvoeren.
Ik stel zelfs voor van hen dan ook diezelfde belastingen ook zelf te betalen. Dan zijn we HELEMAAL zeker, niet alleen dat belastingen juist geind worden, maar dat ze ook juist betaald worden. Wat denk je ?

De vakbonden doen gewoon alles... zelfs werken !

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 april 2015 om 08:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 08:35   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik stel zelfs voor van hen dan ook diezelfde belastingen ook zelf te betalen. Dan zijn we HELEMAAL zeker, niet alleen dat belastingen juist geind worden, maar dat ze ook juist betaald worden. Wat denk je ?

De vakbonden doen gewoon alles... zelfs werken !
Hélaba, niet schelden, hé!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 08:46   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Conclusie: iedereen die een uitkering vraagt bij de vakbonden krijgt die ook zomaar, zonder controle of zonder vragen... Daarom spartelen de vakbonden nu als zwijnen want er is een niet zuilgebonden partij die hen aan banden wil leggen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 08:48   #7
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Aangezien de vakbonden verdienen aan het uitbetalen van werklozen hebben ze er liefst zoveel mogelijk en betalen ze uit zonder controle.
Of hoe wanbeleid tot wantoestanden leidt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tbetaald.dhtml
Terug naar topic: als het goed is zeg ik het ook. Toch blijf ik met vragen zitten:

hoelang worden er al fouten gemaakt?
is hierop gereageerd?
gaat zij dat blijven opvolgen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:15   #8
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capsule Bekijk bericht
Akkoord. Dan zijn we er zeker van dat de gelden eerlijk en constructief besteed worden.

Men zou hen zelfs de fiscale controles kunnen laten uitvoeren.
ARCO? Constructies via de Kaaimaneilanden of zo?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:20   #9
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Terug naar topic: als het goed is zeg ik het ook. Toch blijf ik met vragen zitten:

hoelang worden er al fouten gemaakt?
is hierop gereageerd?
gaat zij dat blijven opvolgen?
Correctie, dit zijn geen fouten maar oogluikend toegestane diefstallen die anderen op de rekening krijgen.
Ik zou wel eens willen zien hoeveel geld er via vakbonden en zuilen verspild wordt om ze zoet te houden en er vriendjes in te deponeren?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:21   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik vind dat het eerder de verantwoordelijkheid is van de RVA om te controleren of de uitkeringsgerechtigden al dan niet een andere uitkeringen trekken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 april 2015 om 09:27.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:24   #11
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capsule Bekijk bericht
Het is dus superbelangrijk dat de vakbonden de uitbetaling van de werklozen blijven doen. Ik zou zelfs eisen dat onze bonden alle lonen zouden uitbetalen dan is men er zeker van dat niemand te weinig ontvangt. Men zou in dit geval zelfs de sociale bureaus kunnen afschaffen.
De reorganisatie hiervan zou ik in handen geven van Kris Peeters, toekomstige vakbondsleider van het ACV.
Oei, in handen van kris peeters .........?
Of hij moet er heel veel met verdienen of morgen staat hij terug aan het hoofd van een werkgevers organisatie.
Die draait niet alleen met de wind maar vooral met het geld mee.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:26   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik vraag mij nog steeds af waarom de RVA het zo moeilijk heeft om een systeem op te zetten in samenwerking met andere uitkeringsverstrekkende instanties (OCMW's, ziekenkas, etc...) waarbij in 1 oogopslag kan gezien worden wie welke uitkeringen trekt ? Een soort burgerdossier waar alles samen komt.

Of de vakbonden die uitkeringen al dan niet uitbetalen, heeft daar niks mee te maken, aangezien de RVA de opdracht geeft om iemand een uitkering te geven.

Ik vermoed dat zo een systeem tot massale afdankingen zullen leiden bij desbetreffende diensten. Daarom dat het er niet komt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:27   #13
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat het eerder de verantwoordelijkheid van de RVA om te controleren of de uitkeringsgerechtigden al dan niet een andere uitkeringen trekken...
Dat klopt, maar betaal ze dan ook zelf uit en laat dat niet aan derden over die er veel aan verdienen en dus voordeel hebben aan niet inzage van de dossiers.
Zo iets van zet de kat niet bij de melk .....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:28   #14
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vraag mij nog steeds af waarom de RVA het zo moeilijk heeft om een systeem op te zetten in samenwerking met andere uitkeringsverstrekkende instanties (OCMW's, ziekenkas, etc...) waarbij in 1 oogopslag kan gezien worden wie welke uitkeringen trekt ? Een soort burgerdossier waar alles samen komt.

Of de vakbonden die uitkeringen al dan niet uitbetalen, heeft daar niks mee te maken, aangezien de RVA de opdracht geeft om iemand een uitkering te geven.

Ik vermoed dat zo een systeem tot massale afdankingen zullen leiden bij desbetreffende diensten. Daarom dat het er niet komt.
Inderdaad, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Nu moeten ze "op hun eer verklaren dat ze geen andere..."

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 april 2015 om 09:33.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:35   #15
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vraag mij nog steeds af waarom de RVA het zo moeilijk heeft om een systeem op te zetten in samenwerking met andere uitkeringsverstrekkende instanties (OCMW's, ziekenkas, etc...) waarbij in 1 oogopslag kan gezien worden wie welke uitkeringen trekt ? Een soort burgerdossier waar alles samen komt.
2!
De logica zelve, een Rijksdatabank, maar ik hoor het gehuil al over Big Brother, schendingen van de privacy, desnoods worden de mensenrechten erbij gesleurd.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:37   #16
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vraag mij nog steeds af waarom de RVA het zo moeilijk heeft om een systeem op te zetten in samenwerking met andere uitkeringsverstrekkende instanties (OCMW's, ziekenkas, etc...) waarbij in 1 oogopslag kan gezien worden wie welke uitkeringen trekt ? Een soort burgerdossier waar alles samen komt.

Of de vakbonden die uitkeringen al dan niet uitbetalen, heeft daar niks mee te maken, aangezien de RVA de opdracht geeft om iemand een uitkering te geven.

Ik vermoed dat zo een systeem tot massale afdankingen zullen leiden bij desbetreffende diensten. Daarom dat het er niet komt.
De RVA in privé handen geven en betalen per ingenomen arbeidsplaats.
Ze zelf de uitkeringen laten beheren op basis van overheidsgegevens kan een oplossing zijn.
Op z'n minst kan je dan terugvordering eisen aan de RVA zelf ipv aan duizenden privé personen die de boel bedotten.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:39   #17
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Ik denk dat het hier niet gaat om uitkeringen die onterecht waren en die niet van degenen die ze ontvangen hebben teruggevorderd worden. Daar doet de RVA achteraf controle op en vordert eventueel terug. En die cijfers zijn gekend. Hoe zou men anders weten dat er onterechte uitkeringen zijn gebeurd? Maar elke uitkering, terecht of onterecht, levert de vakbonden uitbetalingsgeld op. En ik denk dat het Demir gaat om het geld dat de vakbonden opgestreken hebben voor onterechte uitbetalingen, uitbetalingen die nooit hadden mogen gebeuren, maar die wel gebeurd zijn in de hoop dat men dat bij de verificatie door RVA niet ontdekt en dat wanneer het toch ontdekt wordt, het uitbetalingsgeld, zoals tot hiertoe, in de vakbondskas blijft.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 16 april 2015 om 09:42.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:41   #18
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik denk dat het hier niet gaat om uitkeringen die onterecht waren en die niet van degenen die ze ontvangen hebben teruggevorderd worden. Daar doet de RVA achteraf controle op en vordert eventueel terug. En die cijfers zijn gekend. Hoe zou men anders weten dat er onterechte uitkeringen zijn gebeurd? Maar elke uitkering, terecht of onterecht, levert de vakbonden uitbetalingsgeld op. En ik denk dat het Demir gaat om het geld dat de vakbonden opgestreken hebben voor onterechte uitbetalingen, uitbetalingen die nooit hadden mogen gebeuren, maar die wel gebeurd zijn in de hoop dat men dat bij de verificatie door RVA niet ontdekt en dat wanneer het toch ontdekt wordt, het uitbetalingsgeld, zoals tot hiertoe, in de vakbondsman blijft.
De vakbonden hebben de bevoegdheid niet om mensen te controleren op fraude.
De RVA wel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:44   #19
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat het eerder de verantwoordelijkheid is van de RVA om te controleren of de uitkeringsgerechtigden al dan niet een andere uitkeringen trekken...
Zou het dan niet logischer zijn dat de RVA die uitkeringen ook rechtstreeks aan de gerechtigde betaalt, zonder daar een derde speler tussen te steken?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:44   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is waarschijnlijk een van die flauwe grappen uit de scheurkalender.
Ik kan zo'n grapjes wel smaken hoor !

En aan de lijst van voorstellen nog het volgende toevoegen:

laat de vakbondsmilitanten ook van de eerste keer maar alle flikkenwerk doen ivm vlot verkeer. Als ge weet hoe de boel te blokkeren, dan weet ge ook hoe ge het omgekeerde moet doen. En alleszins de uniformen zullen veel goedkoper zijn.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be