Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2016, 14:25   #81
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mij ga je niet vertellen dat je geen flauw benul hebt van wat er gebeurt in je eigen woonst. Johan Bollen is misschien wel wat naief, maar hij is niet zo wereldvreemd dat hij niet weet wat drugs zijn.
Hij is zeer zeker niet wereldvreemd. Maar, ik heb deze kwestie reeds bestudeerd en niets duidt erop dat JB van die plastic bakjes wist.

Mag ik er verder op wijzen dat de Nederlandse dame en de Argentijn eerst werden opgepakt. JB werd apart in huis aangetroffen en moest meekomen voor ondervraging en omdat ze nog wat anders gevonden hadden, te gek voor woorden in feite, dat laatste.

Nu. Op een tweetal weken hebt U een potje mycelum waarmee U 1 bakje paddestoelen mee kan maken of 10 andere potjes waarmee U opnieuw na opnieuw 2 weken 100 andere bakjes stoelen mee maken kan of maar liefst 100 potjes waarmee U dan 1000 nieuwe potjes mycelum maken kan... U ziet, op 4 weken kan men 1000 bakjes champions bekomen (vergelijk met yoghurtbloemen, u kan mycelum eindeloos laten aangroeien). Ze hadden 199 potjes met mycelum. Dus mag ik veronderstellen dat men daar wss nog niet lang mee bezig was.

Verder... Labo/paddestoelenkweek kan niet onopgemerkt? U benodigt enkel een een stoofpotje om te steriliseren en bvb. enkele plastic wegwerpbakjes/schotels voor voedsel, sporen en wat substraat (wat granen of rijstpoeder). Dus helemaal geen vreemde producten noch zaken zoals geur die echt opvallen.

Enige moeilijkheid is alles steriel houden, dus deuren blijven steeds dicht, niemand mag binnen zonder te ontsmet te worden. Wat verklaart waarom deze man de deur op slot hield... Dat dus was duidelijk niet enkel om alles het uit zicht te houden.

Die ayahuasca/mimosa werd volgens de onderzoekers gebruikt in spirituele ceremonies en was voor persoonlijke consumptie van de Argentijn waarschijnlijk. Geen verkoop.


Nu als laatste.

Cocaine kost om en bij de 4US$, soms minder. Indien er plots iemand op de markt verschijnt die een praline van 20US$ verkoopt, dan dreigt dat de drugmarkt serieus overhoop te gooien. Dus mag men nu uitleggen aan de overheid hoe men 5x meer verdient met chocolade dan met cocaine kan. Ook in de doos zullen de cocainefabricanten de Argentijn wel eens ondervragen, want die willen ook weten hoe men 5x meer met chocolade dan met cocaine verdient. En mss nog goed wat slaag krijgen ook, dat hoeft niet te verwonderen. Want, op die wijze zou me voor 5kg cocaine kunnen krijgen voor minder dan 1kg paddestoen. Ja, die blijken dus goud waard.

Bolivia vreest terecht dat vanaf nu deze modus operandi zich ook in Bolivia zal verspreiden. Die Argentijn produceerde echt wel redelijk grote hoeveelheden, duidelijk een crimineel die niet aan zij proefstuk toe is en een uiterst grote slag wou slagen.

Geloof me JB wist hier niets van werd duidelijk misbruikt. Hij begrijpt hier niets van, dat zag ik wel aan zijn gezicht.

Mij lijkt alles vrij duidelijk. Hopelijk wordt hij spoedig vrijgesproken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 14:31   #82
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Voor wat het waard is :

http://www.ed.nl/algemeen/buitenland...ooit-1.6644168



Het woord 'drugslaboratorium' staat er dus wel degelijk, althans in quotes die er staan m.i. vanwege de primitieve uitrusting (meer dan pannen en potten en kookgerei en een hoop hallucinogenen was het blijkbaar niet), maar blijkbaar werden de bonbons wel daar 'geprepareerd' met de synthetische drugs.
Dat maakt het inderdaad een drugslabo.

Lijkt me vrij moeilijk om hier nog complete onwetendheid te gaan pleiten...
Hopelijk heeft de politie geen verdere aanwijzingen van betrokkenheid want dan is het helemaal uit met de pret voor JB.
Nee hoor. Er werd niets synthetisch in de chocolade gedaan, enkel gemalen paddestoelen. Mimosa/ayahuasco wordt zo trouwens niet aangewend en het is heel wat moeilijker om daaruit hoeveelheden te produceren. Dan hebt U een 'echt' labo nodig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 november 2016 om 14:31.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 14:35   #83
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik geloof niet dat hij daar zijn kost mee kon verdienen...
U hoeft niet meer te weten. Zijn kunst wordt via verschillende sites en kanalen aangeboden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 14:37   #84
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, ik wist niet dat je dat bedoelde, je hebt daar wel 'n punt wat betreft goedgelovigheid & naïeviteit, maar dat zie ik toch niet meteen als "foute mentaliteit".

Wie ben jij trouwens om dat te bepalen, bepaal eerst eens voor jezelf of jouw mentaliteit fout of goed is.

Als Johan hierin zonder medeweten in betrokken geraakt is, is 't enkel door goedgelovigheid & naïeviteit, als 't mèt medeweten was, dan pas kan je spreken van "foute" mentaliteit, want dan ben je niet meer goedgelovig of naïef, maar wel degelijk "fout" bezig.
Johan woont in een groot huis, ontvangt graag bezoek en biedt steeds kamers aan vrienden en huurders aan. Niets nieuw noch iets mis mee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 14:45   #85
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Johan woont in een groot huis, ontvangt graag bezoek en biedt steeds kamers aan vrienden en huurders aan. Niets nieuw noch iets mis mee.
Zo stelde ik me hem ook voor.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:57   #86
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Johan woont in een groot huis, ontvangt graag bezoek en biedt steeds kamers aan vrienden en huurders aan. Niets nieuw noch iets mis mee.
De manier om in een derde wereld land als westerling geld te verdienen is kamer-verhuur of een hostel opzetten. Als je ook de gave hebt dat je goed kan tekenen, waarom je schilderijtjes niet verkopen op internet ?

Klinkt allemaal heel normaal en logisch. Heeft niets van doen met zijn politieke mening of naiviteit.


Maar enfin, als blanke heb je snel de schijn tegen in een wereld land. Voor je het weet kom je in een lawine terecht.

Toch stel ik -daarom- voor ZB dat er zo snel mogelijk contact met de media wordt opgenomen. Zowel in Bolivia en Belgie contact opnemen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 15:59   #87
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De manier om in een derde wereld land als westerling geld te verdienen is kamer-verhuur of een hostel opzetten. Als je ook de gave hebt dat je goed kan tekenen, waarom je schilderijtjes niet verkopen op internet ?

Klinkt allemaal heel normaal en logisch. Heeft niets van doen met zijn politieke mening of naiviteit.


Maar enfin, als blanke heb je snel de schijn tegen in een wereld land. Voor je het weet kom je in een lawine terecht.


Toch stel ik -daarom- voor ZB dat er zo snel mogelijk contact met de media wordt opgenomen. Zowel in Bolivia en Belgie contact opnemen.
Ik ben eens op klaarlichte dag beroofd in Paramaribo. De volgende dag stond op de voorpagina dat een werknemer zijn baas -een aannemer- had beroofd omdat hij nog geld te goed had. Dit voorpagina nieuws is weer op de radio gekomen. Mensen gaven in radio programa aan dat het het goed recht was van de werknemer.

Laat het nu dus zijn dat ik geen aannemer ben, maar de opdrachtgever van een aannemer die zijn personeel niet heeft uitbetaald en ermee kon wegkomen. Dit omdat hij met de nicht in het bed gedoken is van het stamhoofd en de materialen bestemd voor het project gebruikt had voor de uitbouw van zijn -stamhoofd- huis.

Mensen lezen de krant en luisteren naar de radio; dus zal het wel waar zijn... , denken ze

Enfin ik ben mij wat gvd blij dat mijn naam en gezicht niet in de krant was gekomen. Niets erger dan slachtoffer worden van media aandacht.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 november 2016 om 16:16.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 16:09   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De manier om in een derde wereld land als westerling geld te verdienen is kamer-verhuur of een hostel opzetten. Als je ook de gave hebt dat je goed kan tekenen, waarom je schilderijtjes niet verkopen op internet ?

Klinkt allemaal heel normaal en logisch. Heeft niets van doen met zijn politieke mening of naiviteit.


Maar enfin, als blanke heb je snel de schijn tegen in een wereld land. Voor je het weet kom je in een lawine terecht.

Toch stel ik -daarom- voor ZB dat er zo snel mogelijk contact met de media wordt opgenomen. Zowel in Bolivia en Belgie contact opnemen.

Geen nood ! Zonbron zal dat wel op youtube zetten. En hij kan ook Infowars op de hoogte brengen. Alex Jones zal dat wel rijkelijk van commentaar voorzien.

[IMG]via Imgflip Meme Generator[/IMG]
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 november 2016 om 16:12.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 16:13   #89
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen nood ! Zonbron zal dat wel op youtube zetten. En hij kan ook Infowars op de hoogte brengen. Alex Jones zal dat wel rijkelijk van commentaar voorzien.

Ziek dat je hier om kan lachen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 16:19   #90
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Johan woont in een groot huis, ontvangt graag bezoek en biedt steeds kamers aan vrienden en huurders aan. Niets nieuw noch iets mis mee.
Dat zal het Boliviaanse gerecht wel uitmaken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 16:23   #91
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat zal het Boliviaanse gerecht wel uitmaken...
Johan kan volledig rekenen op Zonbron, van zodra die Alex Jones gaat ingelicht hebben zal het snel opgelost zijn.

Trouwens, hierboven schreef hij zelf dat "hij het reeds heeft onderzocht".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 16:32   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ziek dat je hier om kan lachen.
Heb een beetje geduld. Zonbron is waarschijnlijk nog druk bezig in zijn information room.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 16:47   #93
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Johan kan volledig rekenen op Zonbron, van zodra die Alex Jones gaat ingelicht hebben zal het snel opgelost zijn.
Alex zal zich ongetwijfeld binnen de 8 uur ter plaatste uit een Chinook Helicopter laten droppen in GI Joe stijl en de paddo-kruimels volgen die -hoe kan het ook anders- zeker zullen leiden naar een Soros-NGO of de amerikaanse ambassade die een kamer bij hen in onderhuur betrekken.

Moraal van het verhaal: Den Amerikaan, heeft het Gedaan.

Het is ongehoord dat Zonbron zelf nog geen conspiracy-kwak heeft verzonnen rond deze 'hitjob'.
Zou hij wat ziekjes zijn?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 17:09   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Alex zal zich ongetwijfeld binnen de 8 uur ter plaatste uit een Chinook Helicopter laten droppen in GI Joe stijl en de paddo-kruimels volgen die -hoe kan het ook anders- zeker zullen leiden naar een Soros-NGO of de amerikaanse ambassade die een kamer bij hen in onderhuur betrekken.

Moraal van het verhaal: Den Amerikaan, heeft het Gedaan.

Het is ongehoord dat Zonbron zelf nog geen conspiracy-kwak heeft verzonnen rond deze 'hitjob'.
Zou hij wat ziekjes zijn?

Zonbron heeft ons reeds op geruststellende wijze ingelicht in #81.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hij is zeer zeker niet wereldvreemd. Maar, ik heb deze kwestie reeds bestudeerd en niets duidt erop dat JB van die plastic bakjes wist.


Geloof me JB wist hier niets van werd duidelijk misbruikt. Hij begrijpt hier niets van, dat zag ik wel aan zijn gezicht.

Mij lijkt alles vrij duidelijk. Hopelijk wordt hij spoedig vrijgesproken.
Volgens mij heeft hij alles perfect onder controle.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 17:21   #95
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nee. Bolivia wilt een vb. stellen. Lesje leren.

JB kan zich enkel redden door zijn kunstwerken en site(s) met Boliviaanse cultuur tonen (volledig CV beter). Aantonen dat hij kan leven met eigen wettelijke inkomsten en dat hij een positief element voor Bolivia is.

Maar het zal moeilijk worden veronderstel ik. Geld schuiven om vrij te komen zal niet lukken hoor.

Let er ook op dat kleine dealers even grote straffen krijgen als grote dealers (geen onderscheid). Niet coca-labo's (andere drugs) worden ook nog eens extra hard afgestraft.


Indien hij niet vlug vrij komt of toch tenminste in een redelijke cel terecht komt mag men het ergste vrezen. Geen lachertje...
Zijn kunstwerken zijn geen rotte € waard...
De jury van de canvascollectie kon zijn "kamresten" matig appreciëren in 2012
Hij verzamelde plukken haar (van zijn kalende kop?) van een vettige borstel en dacht indruk te maken door dat in een kunstwerk te verwerken...

Viel dat effe tegen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 november 2016 om 17:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 17:53   #96
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.072
Standaard

Miljaar!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 20:06   #97
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

20u, en nog altijd geen woord op Infowars... Alex ? Zonbron ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 20:45   #98
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn kunstwerken zijn geen rotte € waard...
De jury van de canvascollectie kon zijn "kamresten" matig appreciëren in 2012
Hij verzamelde plukken haar (van zijn kalende kop?) van een vettige borstel en dacht indruk te maken door dat in een kunstwerk te verwerken..
Interessant, maar je weet nooit welk effect deze onverkwikkelijke episode heeft op de prijs van de kunst van JB.

Een gevangenisstraf in Bolivia levert nogal wat bonuspunten op weg naar de 'artiste maudit'-status, wat een ongelofelijke cashcow is.
Die vettige borstel kan nog duur verkocht worden, a rato van duizenden euro's per haar.

Een paar voorgangers :

http://kalakarrika.mondoblog.org/201...ntres-maudits/
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 21:14   #99
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U hoeft niet meer te weten. Zijn kunst wordt via verschillende sites en kanalen aangeboden.
Zijn drugs, ja...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 21:17   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Interessant, maar je weet nooit welk effect deze onverkwikkelijke episode heeft op de prijs van de kunst van JB.

Een gevangenisstraf in Bolivia levert nogal wat bonuspunten op weg naar de 'artiste maudit'-status, wat een ongelofelijke cashcow is.
Die vettige borstel kan nog duur verkocht worden, a rato van duizenden euro's per haar.

Een paar voorgangers :

http://kalakarrika.mondoblog.org/201...ntres-maudits/
Geen zorg !

Zonbron heeft dit reeds onderzocht en is zeker van zijn zaak.

De oplossing kan dus zeker niet op zich laten wachten.

Vermoedelijk huldigt hij zich nu in stilzwijgen uit bescheidenheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be