Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2013, 12:18   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Goed nieuws voor U Raf!
Binnenkort zal je geen last meer hebben van Belgische bedrijfsleiders die massaal belastingen ontduiken.
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 12:25   #42
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Maar volgens Weyts spreken ook de regionale verschillen boekdelen, zo blijkt uit cijfers die hij bij staatssecretaris voor armoedebestrijding Maggie De Block (Open VLD) opvroeg. ‘Want als je de cijfers grondig analyseert, kan je voor Vlaanderen stellen dat het aantal leefloners heel lichtjes daalt, terwijl het in Wallonië met 15 procent is toegenomen.’
De Vlaamse leefloners beginnen voorzekers op pensioen te gaan.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 12:35   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

http://www.n-va.be/nieuws/persberich...lse-leefloners


Citaat:
Uit een analyse van N-VA-Kamerlid Ben Weyts blijkt de stijging van het aantal leefloners vooral een Waals fenomeen te zijn. In Vlaanderen is er ondanks de crisis sprake van een relatieve daling in vergelijking met 2008. In Wallonië is er daarentegen een stijging van 15 procent. Voor Weyts plaatsen deze cijfers de hoera-berichten uit Wallonië meteen in een ander daglicht: "Het toont opnieuw de dramatische gevolgen van het PS-beleid."

Een leefloon wordt via het OCMW toegekend aan wie geen werkloosheidsuitkering of invaliditeitsuitkering (meer) ontvangt. In mei dit jaar communiceerde de POD Maatschappelijke Integratie cijfers over de leefloners in België. De overheidsdienst maakte gewag van een sterke stijging in vergelijking met 2008. Over regionale verschillen werd echter niet gerept. N-VA-Kamerlid Ben Weyts vroeg meer cijfergegevens op bij staatssecretaris Maggie De Block en voerde een grondige analyse uit. Daaruit blijken de regionale verschillen alsmaar sterker te worden.

Steeds meer leefloners

Het aantal leefloners groeit in België sinds 2008 verder aan. In 2012 waren er in totaal net geen 150.000 mensen met een leefloon, een toename met 12 procent. De toename is evenwel vooral een Waals fenomeen. In Vlaanderen steeg het aantal leefloners licht van 41.200 in 2008 tot 41.900 in 2012 (+1,6 procent). Per jaar bekeken valt op dat er in Vlaanderen een sterke stijging is in 2009 en 2010, maar dat er zich vanaf 2011 een fikse daling inzet. In Brussel evolueerde het aantal leefloners de afgelopen vijf jaar van 33.700 naar 38.500 (+14,2 procent). Over de vijf jaren is de evolutie niet zo uitgesproken. In Wallonië ging het echter van 58.800 naar 69.300 leefloners (+17,9 procent) met voor elk jaar een sterk stijgend profiel.

Accurater beeld

Van alle leefloners in België woonde in 2012 meer dan 46 procent in Wallonië, terwijl Wallonië amper 33 procent van de Belgische bevolking telt. In 2008 was het Waals aandeel in de Belgische leefloners nog geen 44 procent.

De evolutie van het aantal leefloners gekoppeld aan het bevolkingsaantal schetst een accurater beeld en maakt meteen ook de regionale kloof nog pijnlijker duidelijk. Voor heel België zijn er 14 leefloners per 1.000 inwoners. Voor Vlaanderen is dit slechts 7 leefloners per 1.000 inwoners, terwijl Wallonië er 20 heeft en Brussel maar liefst 34. Zo zijn er voor elke Vlaamse leefloner dus 3 in Wallonië en 5 in Brussel.

De evolutie van het aantal leefloners per 1.000 inwoners illustreert ook dat de communautaire kloof alsmaar groter wordt. Over de periode 2008 tot 2012 daalde het relatieve aantal leefloners met bijna 1,5 procent. In het Brussels gewest is sprake van een aangroei met 5 procent terwijl er in Wallonië een onrustwekkende groei plaatsvond van maar liefst 15 procent.

Uitschieters

Opnieuw relatief bekeken (leefloners per 1.000 inwoners) is de daling in Vlaanderen het sterkst in Oost-Vlaanderen (-5,5 procent). West-Vlaanderen vertoont anderzijds een aangroei van 6,8 procent.

In Wallonië wordt de treurige hoofdrol opgeëist door Henegouwen, de provincie van premier Elio Di Rupo. Daar stijgt het aantal leefloners per 1.000 inwoners met maar liefst 24,5 procent over een periode van 5 jaar. Alleen de provincie Luik slaagt erin de stijging ietwat binnen te perken te houden (+5,5 procent).

Conclusie

Relatief bekeken doet Vlaanderen het ondanks de crisis redelijk goed. We bereikten een piek in 2010, maar sindsdien zette zich een sterke daling in. Uiteindelijk blijken we het vandaag, in verhouding tot de bevolking, zelfs 1,5 procent beter te doen dan in 2008.

Het Brussels gewest kende een sterke groei van het aantal leefloners maar tegelijkertijd ook een sterke bevolkingsaangroei. Relatief bekeken weten de Brusselaars de aangroei van het aantal leefloners zo enigszins te beperken tot 5 procent. Al dient vastgesteld dat, indien deze evolutie zich verder zet, binnen enkele jaren Brussel meer leefloners telt dan heel het Vlaams gewest, dat wel meer dan 5 keer zoveel inwoners heeft.

Het Waals gewest spant de betreurenswaardige kroon. "Eigenlijk is de toestand dramatisch verslechterd in Wallonië. Terwijl de werkloosheidscijfers de indruk schijnen te wekken dat de kloof met Vlaanderen wordt gedicht, blijkt de kloof inzake de leefloners alsmaar groter. Terwijl Brussel het relatief beter blijkt te doen dan in de periode voor 2008 en de stijging weet te temperen, gaat het in Wallonië alsmaar sterker bergaf", analyseert Weyts.

De N-VA’er koppelt ook enkele politieke conclusies. "Vlaanderen voert al jaren een sterk activeringsbeleid. Door te investeren in opleiding en werk. Maar ook door wie een gepaste opleiding of job weigert, te sanctioneren en desnoods de uitkering te schorsen. Een job is het beste middel om aan de armoede te ontsnappen", zegt Weyts. "Wallonië kampt met dramatische gevolgen van een onverantwoord en onverantwoordelijk PS-beleid. Leefloners laat men er letterlijk en figuurlijk veel te veel ‘links’ liggen. De PS zorgt er wel voor dat de leefloners hun centen krijgen zolang ze rood blijven stemmen. Verder laat men hen aan hun lot over. Het leefloon wordt tot 65 procent terugbetaald door de federale overheid, waardoor de gemeenten die weinig activeren amper gestraft worden. De factuur is vooral voor de federale overheid. De enige manier om deze dramatische vicieuze cirkel te doorbreken, is ervoor te zorgen dat Vlaanderen en Wallonië zelf volledig bevoegd worden voor het leefloon, ook financieel. Alleen zo zal wie een goed beleid voert, worden beloond en wie een slecht beleid voert, daar zelf de gevolgen van ondervinden."

(Als bijlagen vindt u de cijfers en de grafieken.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 14:34   #44
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Die heeft betere dingen te doen dan zich met de onnozeliteiten van Ben Weyts bezig te houden. Eigenlijk heeft IEDEREEN betere dingen te doen dan zich met de onnozeliteiten van Ben Weyts bezig te houden.
Dat is nogal een rare opmerking!
Voor la Belgique is het dat wel, voor Vlaanderen niet!
De mensen in dit landje mogen duidelijk weten waarom la Belgique ten alle prijze in stand moet worden gehouden ipv onnozele prietpraat over "samen zijn we sterk en we moeten het zo houden", en "Wallonië is bezig Vlaanderen in te halen!"
Of is de waarheid de waarheid niet als het van de NVA komt?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130728_00673098

Citaat:
'Terwijl de werkloosheidscijfers de indruk schijnen te wekken dat de kloof met Vlaanderen wordt gedicht, blijkt de kloof inzake de leefloners alsmaar groter', zegt hij. 'Wallonië kampt met dramatische gevolgen van een onverantwoord en onverantwoordelijk PS-beleid. Leefloners laat men er letterlijk en figuurlijk veel te veel ‘links’ liggen. De PS zorgt er wel voor dat de leefloners hun centen krijgen zolang ze rood blijven stemmen. Verder laat men hen aan hun lot over.' Omdat het leefloon voor 65 procent door de federale overheid wordt terugbetaald, komt de factuur vooral op haar schouders terecht, weet de N-VA’er.

De oplossing volgens Weyts? 'De enige manier om deze dramatische vicieuze cirkel te doorbreken, is er voor te zorgen dat Vlaanderen en Wallonië zelf volledig bevoegd worden voor het leefloon, ook financieel. Alleen zo zal wie een goed beleid voert, worden beloond en wie een slecht beleid voert, daar zelf de gevolgen van ondervinden.‘

Laatst gewijzigd door andev : 28 juli 2013 om 14:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 14:44   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maggie de Blok zwijgt inderdaad en zelfs over heel veel zaken.

Maar achter de schermen verrichte in stilte wonderen.
Dankzij haar stilzwijgen kunnen de andere namelijk geen gare spinnen op die materie.
Misschien was het Maggie haar taak niet om dat naar voor te brengen en was ze van alle kanten bestookt geworden had ze het wel gedaan! Anderen in haar plaats zouden wellicht "niet over cijfers beschikken", zoals er nog wel dingen zijn waar men "niet over cijfers beschikt" die sommigen niet goed uitkomen...
Voor wat wel haar taak is doet ze precies toch meer dan haar voorgangers. Ze moet ook op eieren lopen want men zou haar maar al te graag kelderen als grootste racist van de planeet zeker!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 14:48   #46
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bla bla bla...

Dit gaat om prullen. Daar is niks geen weerstand of verontwaardiging over in Vlaanderen, want buiten enkele negativistische niveaanse nitwits is daar niemand in geïnteresseerd. Er wordt véél meer geld verbrast aan véél belangrijkere zaken dan die paar sukkelaars in Wallonië met een leefloon.
Dat er nog veel geld nutteloos uitgegeven en verbrast wordt zal wel zijn. Maar het is omdat, oa via de NVA, bepaalde van die zaken meer in het openbaar worden gegooid dat de NVA haar vele stemmen haalt! Tot spijt van diegenen die liever in stilte en voor eeuwig verder profiteren van onaanvaardbare situaties!
Laat de betrokken bevolking en vooral diegenen die er voor opdraaien maar bepalen wat "bla-bla-bla" is.

Laatst gewijzigd door andev : 28 juli 2013 om 14:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 14:50   #47
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Rafke vindt dit onnozeliteiten... waarschijnlijk omdat het van N-VA komt.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 14:52   #48
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen voert al jarenlang een strikt-eerlijk beleid door foefelaars te schrappen.
Sedert korte tijd doet Francofonië dat ook, zodat in de laatste x jaren, het LIJKT alsof zij strikter zijn dan Vlaanderen.

Uw stelling stinkt, en is, ter illustratie en niet letterlijk te nemen door jou, van hetzelfde niveau als volgende vraag:
Slaat gij uw vrouw nog altijd, ja of neen ?

.
Schoof, ik gaf een genuanceerd antwoord. Als jij daar een parodie wil van maken, daar ga ik geen slaap voor laten.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 14:55   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Schoof, ik gaf een genuanceerd antwoord. Als jij daar een parodie wil van maken, daar ga ik geen slaap voor laten.
Dat was helemaal geen genuanceerd antwoord van jou. Het was een leugenachtig antwoord.
En het is niet omdat ik scherp reageer, dat het een paradie is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 14:59   #50
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
Toevallig vergeten te vermelden dat we 30% te veel ambtenaren hebben (volgens velen hebben we het slechtste en duurste ambtenarenkorps van heel de vrije wereld).

Weet je daar toevallig iets meer over te vertellen?
Je bedoelt het verschil tussen het aantal ambtenaren in Vlaanderen en Wallonië rekening houdend met hun bevolkingsgrootte en het gewicht dat ze hebben in onze economie?
Massa's werklozen, leefloners enz vragen natuurlijk ook meer om meer ambtenaren om dat boeltje te beredderen.
Misschien moeten ze, zoals we vreemdelingen "Belg" maken, ginder alle werklozen enz "ambtenaar" maken? Probleem opgelost...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 15:24   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30727_00672888


En van de kant van Maggie hoor je niets van dit alles??
Zeker dat hij dan nog vergeten zal hebben om er alle Walen, die aan de kust woonachtig zijn en leefloon trekker zijn, er bij te tellen en dat zelfde aantal van de Vlaamse loontrekkers af te trekken.

De kust is zowat voor de helft Franstalig en werken doen die daar niet hoor, met uitzondering van hier en daar een Franstalige winkelier die geen woord Nederlands verstaat.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 juli 2013 om 15:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 17:35   #52
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dikke 2.

Ik ben al die doorzichtige en perverse pogingen om vooral mensen tegen elkaar op te zetten, beu. Dat het goksysteem van politiek en economie de mensen in de miserie duwt, dat hoor ik de N-VA niet zeggen. Integendeel zelfs.
Ik ben vooral je windhaanberichten beu. De ene keer hang je de flamingant uit, de volgende keer loop je de belgicisten achterna maar meest van al blink je uit door nietszeggende prietpraat. Wat moet ik me in hemelsnaam voorstellen bij "het goksysteem van politiek en economie"? Ik geloof dat je het zelf niet weet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 17:41   #53
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ben vooral je windhaanberichten beu. De ene keer hang je de flamingant uit, de volgende keer loop je de belgicisten achterna maar meest van al blink je uit door nietszeggende prietpraat. Wat moet ik me in hemelsnaam voorstellen bij "het goksysteem van politiek en economie"? Ik geloof dat je het zelf niet weet.
Ik vrees dat ik je hier gelijk moet in geven.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 19:20   #54
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ben vooral je windhaanberichten beu. De ene keer hang je de flamingant uit, de volgende keer loop je de belgicisten achterna maar meest van al blink je uit door nietszeggende prietpraat. Wat moet ik me in hemelsnaam voorstellen bij "het goksysteem van politiek en economie"? Ik geloof dat je het zelf niet weet.
Dikke 2
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 20:17   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30727_00672888


En van de kant van Maggie hoor je niets van dit alles??
Zegt wie ?
Juist: Een N-VA Apostel.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 21:06   #56
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
Toevallig vergeten te vermelden dat we 30% te veel ambtenaren hebben (volgens velen hebben we het slechtste en duurste ambtenarenkorps van heel de vrije wereld).

Weet je daar toevallig iets meer over te vertellen?
Ik stel voor dat we terug een unitair België vormen. Met uniforme wetten, regelgeving, één sociale zekerheid, één vervoersmaatschappij enz..
Dan kan de overheid een pak ambtenaren afdanken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 21:16   #57
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bla bla bla...

Dit gaat om prullen. Daar is niks geen weerstand of verontwaardiging over in Vlaanderen, want buiten enkele negativistische niveaanse nitwits is daar niemand in geïnteresseerd. Er wordt véél meer geld verbrast aan véél belangrijkere zaken dan die paar sukkelaars in Wallonië met een leefloon.
bron ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 22:06   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien was het Maggie haar taak niet om dat naar voor te brengen en was ze van alle kanten bestookt geworden had ze het wel gedaan! Anderen in haar plaats zouden wellicht "niet over cijfers beschikken", zoals er nog wel dingen zijn waar men "niet over cijfers beschikt" die sommigen niet goed uitkomen...
Voor wat wel haar taak is doet ze precies toch meer dan haar voorgangers. Ze moet ook op eieren lopen want men zou haar maar al te graag kelderen als grootste racist van de planeet zeker!
Het is inderdaad eierenlopen voor Maggie de Blok.
En hoewel ik geen fan van haar ben, zou haar liever uit de politiek zien verdwijnen, moet ik eerlijk toegeven dat ze wel fantastisch werk levert.

En ze word nu al vaak afgeschilderd als een raciste. Gewoon omdat ze de cijfers over de goedgekeurde asiel aanvragen om medische reden heeft teruggedrongen.

Ook de andere goedgekeurde asielaanvragen heeft ze doen verlagen. Zo erg dat er steeds minder aanvragen binnenkomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 22:07   #59
simply the best
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik stel voor dat we terug een unitair België vormen. Met uniforme wetten, regelgeving, één sociale zekerheid, één vervoersmaatschappij enz..
Dan kan de overheid een pak ambtenaren afdanken.
En denk je echt dat dit zou gebeuren?
simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 22:17   #60
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
En denk je echt dat dit zou gebeuren?
niet in een PS land...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be