Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 maart 2018, 17:55   #181
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

In plaats van te folteren kunnen we ook nog altijd gebruik maken van enhanced interrogation techniques. Persoonlijk sta ik daarvoor ook niet te juichen van enthousiasme maar wanneer je te maken hebt met schuimbekkende allahu akhbar haatbaarden zijn normale ondervragingen verloren moeite. Een ander alternatief is gewoon ze het perspectief voorleggen dat ze de rest van hun leven opgesloten blijven in een zeer kale cel met minimale voorzieningen en een voeding die net genoeg om hen in leven te houden. Gaan ze in hongerstaking: zeker geen gedwongen voedseltoediening maar gewoon laten creperen.
quercus is offline  
Oud 23 maart 2018, 18:15   #182
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard heeft die beul nog steeds mensenrechten.
Vind jij het terecht dat Oussama Atar onder druk van de Belgische regering, Amnesty International en Ecolo voor "humanitaire reden" uit een Iraanse gevangenis naar België gebracht is en vrijuit mocht gaan waarna hij mee de aanslagen in Parijs en Brussel organiseerde ?
Ware het niet beter geweest deze terrorist in zijn gevang te laten zitten en mogelijk verschillende onschuldige doden, voor-het-leven gewonden en trauma's vermeden hebben.

Als iemand kan beroep doen op een vermoieden dat hij gefolterd of vernederd zou kunnen worden, kan men dan niet eveneens beroep doen op een vermoeden dat hij een terroristische massamoord zou kunnen plegen ?

De man is nog niet gefolterd geweest in Marokko, bij mijn weten. En de meeste inwoners van Marokko worden ook niet gefolterd. Alles berust op een vermoeden. Zo kan er dus vrijwel niets meer ondernomen worden om terroristen te dwarsbomen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 23 maart 2018 om 18:15.
Zucht is offline  
Oud 23 maart 2018, 19:27   #183
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.641
Standaard

Bad attila: vraag nu eens aan de nabestaanden van de drie dodelijke slachtoffers door de is/marokkaanse terrorist in Frankrijk of zij ook vinden dat de moordenaar mensenrechten heeft?
Tenslotte bracht deze menslievende, bezorgde broer eerst nog zn zusje naar school voor hij aan het moorden sloeg, hé *kots*

En wat zou die (kromme) rechter daar nu van vinden?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 23 maart 2018 om 19:30.
Oma is offline  
Oud 23 maart 2018, 20:44   #184
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
QEDblijkbaar is leven in een dictatuur bevordelijk voor het welzijn van onschuldige slachtoffers.Neen, ik begon over de toepassing van het EVRM buiten het strafrecht. Andere definitie, andere realiteit, andere straf, andere aanpak. Beschrijven uw boekskes en sittekes dit niet?Een stelling? Waar?'Eigenhandig'... hoe stoer toch.Zie dat je niet flauw valt bij de eerste druppel bloed.En vergeet vooral uw boekskes en sittekes te bekijken. (Goed) Folteren is eigenlijk een kunst.Dat is inderdaad zo.You know nothing. Niet genoeg boekskes en sittekes gelezen en bekeken.Lol.Dan is België dat ook niet, waardoor je het eens bent met het democratisch gevaar van het toelaten van foltering.Bedankt hiervoor.Ah? En met welke rechten hebben ze dan rekening gehouden?Neen, je had het over terroristen.Hoe? Ik dacht dat je het zelf ging doen? Of stel je je gewoon kandidaat voor de job?Ah, en wie zegt dat hij kennis heeft van andere aanslagen?Jij kent het antwoord blijkbaar. Ben je het hen gaan vragen, of is het enkel inbeelding?Je hebt het lastig met pure logica, hé? Ja, dat is iets anders dan uw boekskes en sittekes.Daar heb ik reeds op geantwoord.O, nog steeds niet verder geraakt dan een beetje emo-argumentatie?
Weet je, ik wilde ’n reply geven op je baarlijke nonsens, maar besloot daar wijselijk van af te zien toen ik dit las:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard heeft die beul mensenrechten.
Iedereen met ’n greintje gezond verstand beseft dat dit er zó ver over is, dat je dit zelfs moreel medeplichtig maakt aan elke voorbije en nog te komen aanslag.
Toch nog ’n fijn leven gewenst, partner in crime.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 23 maart 2018, 21:02   #185
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard heeft die beul nog steeds mensenrechten.
Tuurlijk: het recht om humaan geëxecuteerd te worden.
Wapper is offline  
Oud 24 maart 2018, 13:49   #186
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Artikel 3 zou vandaag op exact dezelfde manier geformuleerd worden.
Wat weet gij daar nu van.
Ik stel alvast vast dat geen enkele wet of verdrag van in de tijd van de Romeinen vandaag onder dezelfde vorm nog geldig is.
Er bestaat zoiets als voortschreidend inzicht en elke wet of verdrag wordt uiteindelijk aangepast aan de nieuwe realiteit.
In dat EVRM staan bovendien tal van bepalingen die dermate ruim zijn dat een rechter er op den duur alle kanten mee uitkan.
Pericles is offline  
Oud 24 maart 2018, 14:51   #187
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat weet gij daar nu van.
Ik stel alvast vast dat geen enkele wet of verdrag van in de tijd van de Romeinen vandaag onder dezelfde vorm nog geldig is.
Er bestaat zoiets als voortschreidend inzicht en elke wet of verdrag wordt uiteindelijk aangepast aan de nieuwe realiteit.
In dat EVRM staan bovendien tal van bepalingen die dermate ruim zijn dat een rechter er op den duur alle kanten mee uitkan.
Net als de koran, daar kun je ook alle kanten mee uit, oneindig interpreteerbaar zodat ze altijd gelijk hebben...daar hebben de politiekers dan ook de mosterd gehaald voor de willekeur van EVRM...als je met de hond slaapt, krijg je zn vlooien..
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline  
Oud 24 maart 2018, 18:31   #188
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Tuurlijk: het recht om humaan geëxecuteerd te worden.
En wanneer men weet dat men bij aanslagen en dergelijke met moslims te maken heeft ze zo vlug mogelijk allemaal een kogel door hun kop jagen en gedaan ermee! Miljoenen besteden aan ziekenhuis- en gerechtskosten en opvang in de gevangenis om ze dan na een aantal jaren te laten lopen, of het risico lopen dat andere moslimmoordenaars mensen dreigen om te brengen als het heerschap niet vrijgelaten wordt, dat soort risico moet men volledig bij de start uitsluiten.
Meteen terug naar allah, de maagden zijn zich al aan het opwarmen...
andev is offline  
Oud 25 maart 2018, 10:40   #189
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wanneer men weet dat men bij aanslagen en dergelijke met moslims te maken heeft ze zo vlug mogelijk allemaal een kogel door hun kop jagen en gedaan ermee! Miljoenen besteden aan ziekenhuis- en gerechtskosten en opvang in de gevangenis om ze dan na een aantal jaren te laten lopen, of het risico lopen dat andere moslimmoordenaars mensen dreigen om te brengen als het heerschap niet vrijgelaten wordt, dat soort risico moet men volledig bij de start uitsluiten.
Meteen terug naar allah, de maagden zijn zich al aan het opwarmen...
Daar is volgens mij al wel verandering in gekomen want vroeger ging men eerst nog wat vragen stellen maar in tegenwoordige tijden knallen ze de terroristen ook gewoon overhoop.

Laten we dat snel plaatsen onder de noemer: vijand met zijn eigen wapens verslagen?

Las ik ergens ten internetvelde nog:

Moedigt de islam terrorisme aan?

Citaat:
De islam staat terrorisme niet toe en toont geen enkele vorm van tolerantie jegens terrorisme. Zelfs in de letterlijke betekenis van het woord ‘islam’ vinden we verwijzingen naar vrede. Letterlijk betekent ‘islam’ namelijk ‘onderwerping’ of ‘overgave’ en ‘moslim’ betekent ‘degene die zich heeft onderworpen.’ Daarnaast is het woord ‘islam’ afgeleid van de stam ‘seleme,’ wat vrede betekent.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 26 maart 2018, 02:10   #190
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar is volgens mij al wel verandering in gekomen want vroeger ging men eerst nog wat vragen stellen maar in tegenwoordige tijden knallen ze de terroristen ook gewoon overhoop.

Laten we dat snel plaatsen onder de noemer: vijand met zijn eigen wapens verslagen?

Las ik ergens ten internetvelde nog:

Moedigt de islam terrorisme aan?
Citaat:
Daarnaast is het woord ‘islam’ afgeleid van de stam ‘seleme,’ wat vrede betekent.
En wat die vrede voorstelt kunnen we dagelijks zien/lezen.
daiwa is offline  
Oud 26 maart 2018, 08:36   #191
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat die vrede voorstelt kunnen we dagelijks zien/lezen.
Inderdaad daar zijn we alle dagen getuige van, hier op het forum en in de talrijke nieuwsberichten en uitzendingen, tv, radio, kanten ...

Het lijkt mij dan ook een wreed eigenaardige manier om 'vrede' te beleven zoals die mensen dat zien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 26 maart 2018, 08:38   #192
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat het zitten Anna, parels voor de zwijnen, met uw hoofd in het zand lukt dat niet om uw ogen open te houden (en naar een filmpje te kjken)
idd
Anna List is offline  
Oud 26 maart 2018, 19:41   #193
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd
Veel succ6 bij de geplande actie.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 27 maart 2018, 08:16   #194
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik geloof niet dat je de moeite nam op zo'n filmpje nog eens te bekijken, ik zou t immers niet snappen dat je daarna nog zo ongenuanceerd uit de hoek zou willen komen.
Misschien is net dat jouw probleem: niet beseffen dat een mens een mens blijft, ongeacht wat hij doet.
Ja, ook mensen doen afschuwelijke dingen, zelfs de meeste afschuwelijke dingen. Homo lupus hominem, hé... maar zelfs dan zijn ze nog mens.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 27 maart 2018, 08:18   #195
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Mensenrechten maar geen burgerrechten.
Hij zal waarschijnlijk geen Belgische burger zijn, neen, dus ik vermoed dat hij geen stemrecht hebben in België, dat klopt...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 27 maart 2018, 08:25   #196
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Vind jij het terecht dat Oussama Atar onder druk van de Belgische regering, Amnesty International en Ecolo voor "humanitaire reden" uit een Iraanse gevangenis naar België gebracht is en vrijuit mocht gaan waarna hij mee de aanslagen in Parijs en Brussel organiseerde ?
Ware het niet beter geweest deze terrorist in zijn gevang te laten zitten en mogelijk verschillende onschuldige doden, voor-het-leven gewonden en trauma's vermeden hebben.
Indien ik het goed heb, had hij bijna zijn hele straf ondergaan, en ging hij dus sowieso vrijgelaten worden. Het causaal verband tussen beide is dus moeilijk te identificeren.

Citaat:
Als iemand kan beroep doen op een vermoieden dat hij gefolterd of vernederd zou kunnen worden, kan men dan niet eveneens beroep doen op een vermoeden dat hij een terroristische massamoord zou kunnen plegen ?
Jij wilt dus iemand opsluiten op basis van een vermoeden?
Tja...

Citaat:
De man is nog niet gefolterd geweest in Marokko, bij mijn weten. En de meeste inwoners van Marokko worden ook niet gefolterd. Alles berust op een vermoeden. Zo kan er dus vrijwel niets meer ondernomen worden om terroristen te dwarsbomen.
Misschien kan het lezen van de beslissing een antwoord bieden op uw vragen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 27 maart 2018, 08:30   #197
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien is net dat jouw probleem: niet beseffen dat een mens een mens blijft, ongeacht wat hij doet.
Ja, ook mensen doen afschuwelijke dingen, zelfs de meeste afschuwelijke dingen. Homo lupus hominem, hé... maar zelfs dan zijn ze nog mens.
Dat moet Homo homini lupus zijn...als je iets citeert, doe het dan correct...hoogdravend willen doen maar afgaan als ne gieter...
Weet je wel wat het betekent?

En neen, mensen die gruwelijkheden en beestachtigheden uithalen tegen de mensheid, verliezen het recht om nog 'mens' genoemd te worden! Die verlagen zichzelf tot op de bodem van zelfs dierenrijk, waar enkel gemoord wordt om te overleven, die sluiten zichzelf uit van de mensheid. Ongedierte.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline  
Oud 27 maart 2018, 09:37   #198
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien is net dat jouw probleem: niet beseffen dat een mens een mens blijft, ongeacht wat hij doet.
Ja, ook mensen doen afschuwelijke dingen, zelfs de meeste afschuwelijke dingen. Homo lupus hominem, hé... maar zelfs dan zijn ze nog mens.
zo'n "islamitische koppensneller" is hooguit (groot maximum) nog menselijk afval.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 maart 2018 om 09:39.
Zipper is offline  
Oud 27 maart 2018, 09:37   #199
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat moet Homo homini lupus zijn...als je iets citeert, doe het dan correct...hoogdravend willen doen maar afgaan als ne gieter...
Weet je wel wat het betekent?

En neen, mensen die gruwelijkheden en beestachtigheden uithalen tegen de mensheid, verliezen het recht om nog 'mens' genoemd te worden! Die verlagen zichzelf tot op de bodem van zelfs dierenrijk, waar enkel gemoord wordt om te overleven, die sluiten zichzelf uit van de mensheid. Ongedierte.
Is dat zoiets als de kat die met de muis speelt? De kat kan de muis gelijk afmaken maar de kat speelt nog wat met de prooi tot ze die afmaakt. De kat voelt zich stoer en sterk tegenover de muizen.

De muizen komen samen om de kat haar wreedheid te stoppen. Een oude muis zegt je moet een bel rond de kat haar nek doen. Maar wie zal dat doen? De oude muis geeft advies en niemand durft een bel rond de kat haar nek te doen.

Tot op een zekere dag een jonge "idiote" muis zegt, ik zal dat wel doen. Zelfde met die "moslims" hier; geef de gesignaleerde moslimterroristen een chip onder hun huid en als ze kattenkwaad willen uithalen gaat er een alarm af voor de muizen.

Maar dan kom je bij privacykwesties en gevoeligheden. Die privacy zal vroeg of laat pakweg over 100 jaar of het is nu al iets illusoir.

Daarom heel dat debat privacy tegenover veiligheid...
TV-verslaafde is offline  
Oud 27 maart 2018, 09:40   #200
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien is net dat jouw probleem: niet beseffen dat een mens een mens blijft, ongeacht wat hij doet.
Ja, ook mensen doen afschuwelijke dingen, zelfs de meeste afschuwelijke dingen. Homo lupus hominem, hé... maar zelfs dan zijn ze nog mens.
waarin blijft zo'n man die een ander met een zaag de kop afzaagt juist een mens? leg dat eens wat meer uit als je wil, misschien ga ik t dan wel beseffen!
Anna List is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be