Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2018, 13:09   #11061
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vergeleken met China is het alleszins een ministaat...
Dat gij niet snapt dat gij zo veel ongelijk hebt! Ik snap dat echt niet!

Taiwan een ministaat! En wat is Lichtenstein dan?

Is er echt nooit een alarmpke dat afgaat bij u? Zo van: ... ja misschien klopt dit toch echt niet met de feiten ... maar nee, gij blijft echt volhouden in uw ongelijk ...

In alle eerlijkheid, buiten de complotnutters op dit forum ken ik geen enkele forummer die hier zoveel feitelijk bewijsbaar ongelijk heeft.

De soviet propaganda/indoctrinatie is er bij u goed ingestampt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 13:16   #11062
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat gij niet snapt dat gij zo veel ongelijk hebt! Ik snap dat echt niet!

Taiwan een ministaat! En wat is Lichtenstein dan?

Is er echt nooit een alarmpke dat afgaat bij u? Zo van: ... ja misschien klopt dit toch echt niet met de feiten ... maar nee, gij blijft echt volhouden in uw ongelijk ...

In alle eerlijkheid, buiten de complotnutters op dit forum ken ik geen enkele forummer die hier zoveel feitelijk bewijsbaar ongelijk heeft.

De soviet propaganda/indoctrinatie is er bij u goed ingestampt.
China is exact 267 keer groter dan Taiwan. De Chinese bevolking is ongeveer 55 keer groter.
Ik denk dus niet dat beide landen vergelijkbaar zijn, zeker niet als je de geschiedenis van Taiwan kent. Het is alsof je Singapore met Indonesië gaat vergelijken.


Laatst gewijzigd door tomm : 15 augustus 2018 om 13:17.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 17:53   #11063
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
China is exact 267 keer groter dan Taiwan. De Chinese bevolking is ongeveer 55 keer groter.
Ik denk dus niet dat beide landen vergelijkbaar zijn, zeker niet als je de geschiedenis van Taiwan kent. Het is alsof je Singapore met Indonesië gaat vergelijken.

YFMRksloVlM/s1600/China_Taiwan_a.gif[/IMG]
En
wat
is
Lichtenstein
dan?

Het feit dat ge vragen systematisch ontwijkt moet toch 1 oogklep doen vibreren, of zijn zitten ze zo vast dat dat zelfs niet lukt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 01:34   #11064
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En
wat
is
Lichtenstein
dan?

Het feit dat ge vragen systematisch ontwijkt moet toch 1 oogklep doen vibreren, of zijn zitten ze zo vast dat dat zelfs niet lukt?
Ik geef toe dat Taiwan niet echt een ministaat is, maar wel vergeleken met China. Maar jullie concentreren zich nu op die triviale vraag om het veel bredere debat, namelijk heeft de communistische partij omgevormd van een land op Afrikaans niveau tot een welvarende supermacht, of zijn dit rode leugens?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 03:40   #11065
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Als kapitalistische westerling ben ik sinds decennia van een hypocriet democratische wereld verhuisd naar China omwille van hun 'communisme', denk je?
Juist. [oh, my sides!!]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 05:48   #11066
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik geef toe dat Taiwan niet echt een ministaat is, maar wel vergeleken met China. Maar jullie concentreren zich nu op die triviale vraag om het veel bredere debat, namelijk heeft de communistische partij omgevormd van een land op Afrikaans niveau tot een welvarende supermacht, of zijn dit rode leugens?
ja!

Communisme betekent herverdeling, en China heeft dat niet.

http://foreignpolicynews.org/2016/05...-poor-growing/
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 07:59   #11067
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vergeleken met China is het alleszins een ministaat...
Wat doet dat ertoe?

Als China te groot is om efficiënt te beheren, kunnen ze altijd gebieden afstoten.

Beginnen met Tibet zou een goed idee zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 08:00   #11068
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik geef toe dat Taiwan niet echt een ministaat is, maar wel vergeleken met China. Maar jullie concentreren zich nu op die triviale vraag om het veel bredere debat, namelijk heeft de communistische partij omgevormd van een land op Afrikaans niveau tot een welvarende supermacht, of zijn dit rode leugens?
Communisme heeft dat land op Afrikaans niveau gebracht (Grote Sprong Voorwaarts).

Wegstappen van communisme heeft het gebracht tot een redelijk welvarende supermacht.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 08:01   #11069
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik geef toe dat Taiwan niet echt een ministaat is, maar wel vergeleken met China. Maar jullie concentreren zich nu op die triviale vraag om het veel bredere debat, namelijk heeft de communistische partij omgevormd van een land op Afrikaans niveau tot een welvarende supermacht, of zijn dit rode leugens?
Dat het ene land veel groter is dan het andere, maakt van het andere geen ministaat.

Taiwan is bij de 25% grootste landen qua bevolkingsaantal!
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 01:00   #11070
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ja!

Communisme betekent herverdeling, en China heeft dat niet.

http://foreignpolicynews.org/2016/05...-poor-growing/
Nee, communisme betekent niet herverdeling. Communisme betekent dat de belangrijkste productiemiddelen en de banken en handen van de gemeenschap zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 01:05   #11071
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als kapitalistische westerling ben ik sinds decennia van een hypocriet democratische wereld verhuisd naar China omwille van hun 'communisme', denk je?
Juist. [oh, my sides!!]
Nee, natuurlijk niet. Ik heb een bedrijfje in het ultra-kapitalistische Kenia omdat m'n leven zo gelopen is.
Maar het blijft een feit dat China onder leiding van de communistische partij getransformeerd werd van een achterlijk derde wereld macht tot een wereldmacht. U kunt goede zaken doen in China OMDAT China welvarend geworden is door de politiek van de communistische partij. Dat hoort U wellicht niet graag maar zo is het.

En U kunt zeggen China is helemaal niet communistisch, goed dan, als ik in België dan voorstel alle banken te nationaliseren en de voornaamste bedrijven, zult U me er niet van beschuldigen een communist te zijn toch? Dan pas ik alleen de zeer succesvolle Chinese manier van aan kapitalisme te doen toe in België.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 01:06   #11072
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat doet dat ertoe?

Als China te groot is om efficiënt te beheren, kunnen ze altijd gebieden afstoten.

Beginnen met Tibet zou een goed idee zijn.
China is niet te groot om efficiënt te beheren. China kende de grootste economische groei ooit in de wereldgeschiedenis de laatste decennia.
De Sovjet-Unie viel uit elkaar, en de meeste ex-sovjet republieken hebben nu een lagere levensstandaard dan 30 jaar geleden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 01:08   #11073
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Communisme heeft dat land op Afrikaans niveau gebracht (Grote Sprong Voorwaarts).

Wegstappen van communisme heeft het gebracht tot een redelijk welvarende supermacht.
Zever, in de jaren 40, dus voor het communisme, stond het land op Afrikaans niveau, werden mensen gemiddeld 29 jaar oud. Onder Mao kon al een groot deel van de bevolking lezen en schrijven, en werd een gemiddelde Chinees reeds 60 jaar oud, dus stond dat land niet meer op Afrikaans niveau.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 01:10   #11074
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat het ene land veel groter is dan het andere, maakt van het andere geen ministaat.

Taiwan is bij de 25% grootste landen qua bevolkingsaantal!
Ok het is geen ministaat maar op geen enkele manier te vergelijken met China, noch qua bevolkingsaantal, qua ontwikkeling, qua geschiedenis de laatste 200 jaar, qua grootte, etc.
Ik merk dat de koude oorlog leugens die U in uw jeugd ingeprent werden resistent zijn aan feiten. Tussen haakjes, ik ben in de Sovjet-Unie geweest als kind maar opgegroeid in België. En omdat ik toen reeds het verschil zag tussen wat je hier hoorde, las en zag, en de realiteit daar ter plaatse, is dit iets dat mijn hele leven mij gestoord heeft.
Ja, in de Sovjet-Unie wisten mensen dat ze een vertekend beeld kregen van de werkelijkheid, maar hier zijn mensen blijkbaar dommer, hebben ze niet door dat de media en ons onderwijs OOK een vertekend beeld van de werkelijkheid geven.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2018 om 01:14.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:39   #11075
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ok het is geen ministaat maar op geen enkele manier te vergelijken met China, noch qua bevolkingsaantal, qua ontwikkeling, qua geschiedenis de laatste 200 jaar, qua grootte, etc.
Ik merk dat de koude oorlog leugens die U in uw jeugd ingeprent werden resistent zijn aan feiten. Tussen haakjes, ik ben in de Sovjet-Unie geweest als kind maar opgegroeid in België. En omdat ik toen reeds het verschil zag tussen wat je hier hoorde, las en zag, en de realiteit daar ter plaatse, is dit iets dat mijn hele leven mij gestoord heeft.
Ja, in de Sovjet-Unie wisten mensen dat ze een vertekend beeld kregen van de werkelijkheid, maar hier zijn mensen blijkbaar dommer, hebben ze niet door dat de media en ons onderwijs OOK een vertekend beeld van de werkelijkheid geven.
Resistent aan de feiten?

Die miljoenen doden zijn een leugen? Dat China vandaag minder communistisch is dan veertig jaar geleden is een leugen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:41   #11076
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
China is niet te groot om efficiënt te beheren. China kende de grootste economische groei ooit in de wereldgeschiedenis de laatste decennia.
De Sovjet-Unie viel uit elkaar, en de meeste ex-sovjet republieken hebben nu een lagere levensstandaard dan 30 jaar geleden.
Nochtans bent u degene die al meerdere keren heeft gezegd dat men bepaalde slechte punten van China niet mag vergelijken met kleinere, meer welvarende landen omdat China zo groot is.

Om uw punt te bewijzen moet u al gaan beweren dat minstens 75% van de landen ministaatjes zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 10:46   #11077
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, communisme betekent niet herverdeling. .
Is dat zo? ok, wat is er dan goed aan communisme?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Communisme betekent dat de belangrijkste productiemiddelen en de banken en handen van de gemeenschap zijn.
en dat is in china dus niet het geval.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 10:58   #11078
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zever, in de jaren 40, dus voor het communisme, stond het land op Afrikaans niveau, werden mensen gemiddeld 29 jaar oud. Onder Mao kon al een groot deel van de bevolking lezen en schrijven, en werd een gemiddelde Chinees reeds 60 jaar oud, dus stond dat land niet meer op Afrikaans niveau.
in de jaren 30-40 werd China door de japanners bezet en afgeslacht! Nogal wiedes dat de gemiddelde leeftijd zo laag was.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 12:22   #11079
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Resistent aan de feiten?

Die miljoenen doden zijn een leugen? Dat China vandaag minder communistisch is dan veertig jaar geleden is een leugen?
Een grote verdraaiing van de waarheid zeker. De Chinese historici zien dat helemaal anders, maar ja, in het Westen denkt men dat men het beter weet dan de Chinezen zelf, zoals altijd en overal, die typisch arrogante neo-koloniale houding.
China is nog steeds communistisch, maar in een andere vorm. De markt krijgt een rol toegekend (zoals ook onder Lenin trouwens, Stalin heeft dit teruggedraaid) maar de staat en de partij leiden de economie, via de banken en de grote bedrijven die ze stevig in handen hebben. Maar ook via partij cellen in privé-bedrijven, 5 jaren plannen, publiek-private maatschappijen, investeringsfondsen, etc.
Tommelein was tegen Chinese inbreng in eandis, omdat "de Chinese communistische partij dan iets te zeggen krijgt over ons allemaal". En ergens klopt dit wel.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2018 om 12:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 12:25   #11080
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet. Ik heb een bedrijfje in het ultra-kapitalistische Kenia omdat m'n leven zo gelopen is.
Maar het blijft een feit dat China onder leiding van de communistische partij getransformeerd werd van een achterlijk derde wereld macht tot een wereldmacht. U kunt goede zaken doen in China OMDAT China welvarend geworden is door de politiek van de communistische partij. Dat hoort U wellicht niet graag maar zo is het.

En U kunt zeggen China is helemaal niet communistisch, goed dan, als ik in België dan voorstel alle banken te nationaliseren en de voornaamste bedrijven, zult U me er niet van beschuldigen een communist te zijn toch? Dan pas ik alleen de zeer succesvolle Chinese manier van aan kapitalisme te doen toe in België.
Ik hoor dat niet graag?
Manneke, toch. Probeer U niet in te leven in wat anderen graag horen.
Ik vind dat in feite formidastsch en juist omdat de Chinks zeker NIET communistisch zijn in de realiteit.
Maar ja: ik praat tegen een door en door geIndoctrineerde mentale CCCP wodka-pub hier. Niks nieuws, Tommy!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be