Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2018, 11:22   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard Chinese E-fiets voor nauwelijks $261, mini-scooter voor $499

(Chinese prijs omgerekend)

Citaat:
https://electrek.co/2018/06/21/xiaom...-bicycle-himo/

Xiaomi’s new $261 electric bicycle prepares to turn the ebike industry on its head
- Jun. 21st 2018
Scooter (25 kmh):
https://electrek.co/2018/05/01/xiaom...cooter-review/

Relatief licht en beide zijn draagbaar.

Ooit gaan die Chinese tweewielers (enkel al wegens de prijs) de Westerse steden overspoelen. Daar moet al serieus wat invoertaks op om nog altijd ver onder de Europese of US-prijzen te liggen...
Ik vraag me al af wat de Trumptaks gaat worden, lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 juni 2018 om 11:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 21:29   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(Chinese prijs omgerekend)



Scooter (25 kmh):
https://electrek.co/2018/05/01/xiaom...cooter-review/

Relatief licht en beide zijn draagbaar.

Ooit gaan die Chinese tweewielers (enkel al wegens de prijs) de Westerse steden overspoelen. Daar moet al serieus wat invoertaks op om nog altijd ver onder de Europese of US-prijzen te liggen...
Ik vraag me al af wat de Trumptaks gaat worden, lol.
Het is nog veel.
Normaal verkopen ze die pitbikes en zo voor minder dan de helft soms.

Kwalitatief zero.

Maar cheap.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 21:32   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is nog veel.
Normaal verkopen ze die pitbikes en zo voor minder dan de helft soms.

Kwalitatief zero.

Maar cheap.
Sure joh je weet er alles van, je hebt er zeker al vele jaren rij-ervaring mee. En dan gaat er nog de helft vanaf? Toon eens jouw Sinterklaascatalogus?

Citaat:
Build quality

Considering the low $499 price of this scooter, the build quality is actually very nice. The aluminum frame feels very sturdy, the locking mechanism doesn’t move, bend, creak or otherwise worry me. The throttle, wheels, brakes, lights, and everything else just feels really well-built and nicely integrated. Basically, it doesn’t seem like a kick-scooter with an added motor, it feels like a well-built purpose made electric scooter.
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=jbjNsYzqt_s
Review: Xiaomi m365 electric scooter
En nu de testrit van orakel Mambo. Die weet er alles van.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 juni 2018 om 21:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 21:41   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is nog veel.
Normaal verkopen ze die pitbikes en zo voor minder dan de helft soms.

Kwalitatief zero.

Maar cheap.
Wat maakt de kwaliteit uit van een e-fiets, en wat van een e-bromfiets klasse A?

Allez, speel ne keer een beetje testaankoop.

Tussen twee Chinese haakjes: ik heb onlangs in Spanje een nieuwe horloge gekocht in een winkeltje op een overdekte markt.
Ik had per ongeluk mijn vorige horloge plat getrapt omdat ik niet zag dat ze op de grond gevallen was. Er zat pas een nieuw batterijtje in, en een polsbandje om.
Wel, de "nieuwe" kostte minder dan afzonderlijk het batterijtje of het bandje van de oude.

Vier euro astemblieft.
Bij mijn volgend bezoek aan Spanje, gooi ik de actuele van vier euro weg, en koop ik me een nieuwe.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 21:58   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sure joh je weet er alles van, je hebt er zeker al vele jaren rij-ervaring mee. En dan gaat er nog de helft vanaf? Toon eens jouw Sinterklaascatalogus?





En nu de testrit van orakel Mambo. Die weet er alles van.
Ik zie dat je weer overtuigd bent van uw eigen.

Vraag anders eens aan die jonge gasten hoe blij ze zijn met hun Chinees brommertje.

Zeker 1 dag .
De 2 dag misschien al niet meer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:02   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat maakt de kwaliteit uit van een e-fiets, en wat van een e-bromfiets klasse A?

Allez, speel ne keer een beetje testaankoop.

Tussen twee Chinese haakjes: ik heb onlangs in Spanje een nieuwe horloge gekocht in een winkeltje op een overdekte markt.
Ik had per ongeluk mijn vorige horloge plat getrapt omdat ik niet zag dat ze op de grond gevallen was. Er zat pas een nieuw batterijtje in, en een polsbandje om.
Wel, de "nieuwe" kostte minder dan afzonderlijk het batterijtje of het bandje van de oude.

Vier euro astemblieft.
Bij mijn volgend bezoek aan Spanje, gooi ik de actuele van vier euro weg, en koop ik me een nieuwe.
In Spanje moet je zijn voor goedkope horloges. Op een dijk als de negers uit hun schuilplaats komen.
Alle merken. En allemaal geen kloten waard.
Ik heb er daar ook zo al een pak gekocht. Meestal deel ik ze gratis uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:04   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie dat je weer overtuigd bent van uw eigen.

Vraag anders eens aan die jonge gasten hoe blij ze zijn met hun Chinees brommertje.

Zeker 1 dag .
De 2 dag misschien al niet meer.
Liegebeest.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:05   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Spanje moet je zijn voor goedkope horloges. Op een dijk als de negers uit hun schuilplaats komen.
Alle merken. En allemaal geen kloten waard.
Ik heb er daar ook zo al een pak gekocht. Meestal deel ik ze gratis uit.
Ik heb er al miljoenen gekocht.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:06   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Liegebeest.
Maar enfin.

Het is brol.
En het blijft brol.

Ze verkopen hier al zeker 20 jaar hun brol.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:07   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar enfin.

Het is brol.
En het blijft brol.

Ze verkopen hier al zeker 20 jaar hun brol.
Maar enfin, je blijft maar liegen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:10   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Pitbike minibike dax skyteam en nog zo die dingen.
Goedkoop en wegwerp materiaal.
Echt niks waard.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:11   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar enfin, je blijft maar liegen.
Je zal het wel merken als je er een koopt.

Op alibaba geven ze veel goede deals voor mensen als u.

Veel succes.

Bestel ineens een volle container.
Kun je er nog wat op verdienen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2018 om 22:13.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:14   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb er al miljoenen gekocht.
Ah gij zijt die smokkelaar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 09:55   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Spanje moet je zijn voor goedkope horloges. Op een dijk als de negers uit hun schuilplaats komen.
Alle merken. En allemaal geen kloten waard.
Ik heb er daar ook zo al een pak gekocht. Meestal deel ik ze gratis uit.
Ik schreef dat ik ze kocht in een winkeltje in een overdekte markt.
En ik zal je laten weten of mijn nieuw prulletje, dat wel mooi oogt maar verder inderdaad niet veel kan zijn, het uithoudt tot mijn volgend bezoek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 10:12   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik schreef dat ik ze kocht in een winkeltje in een overdekte markt.
En ik zal je laten weten of mijn nieuw prulletje, dat wel mooi oogt maar verder inderdaad niet veel kan zijn, het uithoudt tot mijn volgend bezoek.
Dat zou best kunnen. Ik heb daar heel vaak die negers die avonds daar zo hun zwart marktje op dijken uitstallen met al die nagemaakte prullen overdag zien leveren in de lokale winkels.

De politie moet daar riante enveloppen zwart geld krijgen om dat daar zo allemaal maar te laten gebeuren.
Heel riante.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:43   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zou best kunnen. Ik heb daar heel vaak die negers die avonds daar zo hun zwart marktje op dijken uitstallen met al die nagemaakte prullen overdag zien leveren in de lokale winkels.

De politie moet daar riante enveloppen zwart geld krijgen om dat daar zo allemaal maar te laten gebeuren.
Heel riante.
"Top manta" noemen de Spanjolen dat soort soft-maffia-gedoe van de straatverkoop.
Maar ik denk niet dat die in gestructureerde overdekte markten komen.

Nu, met mijn vier euro verwacht ik vanzelfsprekend geen kwaliteit. Alleen maar benieuwd of dat horlogeke het enkele maanden zal uithouden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 12:05   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
https://www.linkedin.com/pulse/truth...hman-in-china-

The truth about Chinese motorcycle quality

Gepubliceerd op 6 september 2015

David McMullan (Englishman in China)

Principal consultant for China's moto and auto industry

One of the most frustrating statements that I regularly hear goes along the lines of “Chinese factories can’t make good quality products.” This as a standalone comment is utter nonsense,

If we consider all the facts relating to Chinese technology some of the most important ones must be that China has a very successful space programme, second only to USA and Russia in the world. It was also the first country to run maglev (although originally developed in the UK) trains; the journey from Shanghai city to Pudong airport would make you a passenger on the fastest train in the world. In engineering you would be hard pushed to witness anything as incredible as the 3 gorges dam which is the biggest engineering project the world has ever seen and brings electricity to millions. What then of motorcycles?

Everyone is in agreement that Chinese motorcycles have increased in quality over the last few years but they will also agree that they don’t represent the very highest of levels of motorcycle technology, but this is not to say that they cannot!

At the last China Motorcycle Parts Fair (CMPF) I had a chat with a few of the exhibitors there over a cup of tea. One of the aspects of the conversation that interested me was that a big proportion of the most prestigious brands in the world are selling motorcycles with at least some of the parts made in China. Chen Long of the ZSC sprocket company admitted “one of our customers is a very well-known Italian motorcycle manufacturer; they have been dealing with us for many years and regularly send one of their technical staff to oversee their production requirements. This comment was echoed by many of the OEM representatives at the fair as they admitted that American, British, Japanese and European motorcycle marques utilised Chinese precision parts.
Loncin have been the OEM for some of BMW’s engines for a few years now. So successful is this partnership that BMW has employed Loncin to make whole units.

Winston Guo made the announcement, “The Loncin Motorcycle factory signed a large displacement pedal motorcycles long-term entrustment for a manufacturing contract with Bavarian Motor Works (BMW) in Chongqing on March 12th, 2015. The signing of this contract realizes that the cooperation between both sides has evolved from producing large displacement engines to producing finished motorcycles, and it also signifies that the Chongqing-based large displacement high-end motorcycle manufacturing capacity has reached an advanced level in the world. The total output value of this project is expected to exceed 3 billion Yuan as the production capacity is estimated to reach 15000 units per year. The agreement mainly involved that Loncin Motor Co., Ltd would make 350 cc displacement water –cooled motorcycles (including finished motorcycles and engines) for BMW based on technical data provided by them, and large displacement motorcycles satisfying Europe ? standards which would be mainly used for urban leisure riding.”

One of the success stories of recent years has been the quality and value of ‘Kymco’ 2 wheelers. The Taiwanese company has been a thorn in the side to its Japanese competitors and is generally regarded for producing reliable motorcycles. One thing that may not be generally known is that some of Kymco’s models are made OEM in Chongqing.

The Chinese motorcycle industry found its niche in the world market years ago and produced cheap 2 wheelers for developing countries. These products were exactly what were needed to get the population of developing countries automated, and sold in such volumes that Chinese manufacturers (at the time) didn’t think they would need to evolve in terms of quality. It was quite simply the case that Chinese manufacturers didn’t care about the US or European markets but that didn’t stop American and European importers spotting a fast buck and importing the basic quality models. This ‘first wave’ of Chinese motorcycles were met with such derision that China’s reputation for building sub-standard powered 2 wheelers maintained over a number of years although if looked at correctly it is obvious that they weren’t ready for those markets and that greedy importers overlooked many issues.

It is obvious now that many Chinese manufacturers can choose to produce motorcycles at any level of quality of the technological spectrum; it’s just that up until relatively recently it’s had no need to do anything but watch the money roll in from markets that haven’t needed or couldn’t afford top quality products. With the onset of bigger foreign distribution of Indian brands, China has found its monopoly in developing countries marginalised and has realised the need to develop new markets; certainly the American and European markets that it once treated with indifference. 2016 has been marked out as a pivotal year for the Chinese industry, with manufacturers struggling to ‘gear up’ for the law changes regarding EFI in many countries and anticipating the certain arrival of new ABS legislation. After going through the first (cheap and cheerful) and second (decent commuters) phases of motorcycle production the industry is now looking forward to its third phase in which it can boast quality and reliability to rival any country in the world.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 14:13   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Het verschil in prijs en batterij tussen een Chinese scooter voor Europa en dezelfde Chinese scooter in China:

Citaat:
https://www.businessinsider.nl/niu-d...erdam-veroven/

Dit Chinese e-scooter merk werd in 3 jaar wereldwijd marktleider en wil nu Amsterdam veroveren

Els van Asseldonk
19 Feb 2018

Pas drie jaar, sinds 2015, bestaat het Chinese scooterbedrijf NIU, toch is het nu al het grootste e-scootermerk ter wereld.

Wat begon met één van de grootste crowdfundingscampagnes ooit met 11 miljoen dollar, is nu een multinational: 200 winkels in China, 320 verkooppunten in Europa en 330.000 verkochte scooters wereldwijd.
...

Sommige Nederlanders klagen op internet dat jullie scooters zo’n 2800 euro kosten terwijl ze in China voor 700 dollar over de toonbank gaan…

“Andere scooter, haha. De scooter die we naar Europa verschepen is duurder dan ons Chinese product. Het startpunt is dus al heel anders. Een van de grootste oorzaken van het prijsverschil: de batterij. Alle batterijen die naar Europa gaan, zijn geïmporteerd uit Japan: ze zijn van Panasonic. In China hebben we andere toeleveranciers, uit het buitenland maar ook uit China zelf.”

“Daarnaast kost het alleen al 120 euro per scooter om hem naar Europa te verschepen. Dan zijn er nog EU-import kosten en de BTW. Verder willen de distributeur en detailhandelaar ook een marge verdienen. Maar belangrijker: kijk naar het businessmodel. In China verkopen we voornamelijk direct via internet aan de klant. In Europa kan dat niet omdat we een servicenetwerk moeten hebben om garantie te kunnen bieden. In China bestaan al duizenden garages voor elektrische scooters, dat heb je in Europa niet. Het is appels met peren vergelijken.”

...

Laatst gewijzigd door Micele : 23 juni 2018 om 14:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 15:11   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(Chinese prijs omgerekend)



Scooter (25 kmh):
https://electrek.co/2018/05/01/xiaom...cooter-review/

Relatief licht en beide zijn draagbaar.

Ooit gaan die Chinese tweewielers (enkel al wegens de prijs) de Westerse steden overspoelen. Daar moet al serieus wat invoertaks op om nog altijd ver onder de Europese of US-prijzen te liggen...
Ik vraag me al af wat de Trumptaks gaat worden, lol.
Ik heb ooit een Chinese e-scooter gehad: op den duur was de accu al leeg als ik nog maar de hoek om was (letterlijk!). China boekt technologisch zeker vooruitgang en plaats goede ideeën op de markt, maar het prijsverschil zit hem ergens (en dat zit niet alleen in de lage lonen of de subsidiëring door de Chinese overheid). Kwaliteit is nog steeds een zorgenkindje.

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 23 juni 2018 om 15:14.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 15:19   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Om een idee te geven: ritje in de BYD e6 https://www.youtube.com/watch?v=OZBeEFXjnBY
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be