Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2018, 14:24   #21
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

condensatieketel zou 40% meer rendement hebben dan mijn 30 jarige HR ketel.
Is liegen en bedriegen door mooi lobby werk en politiekers nemen dit weer klakkeloos over.

Is gewoon 40 % winst op het verlies % van een HR ketel .
VB . mij oude HR ketel heeft nog en rendement van 90% dan heeft de condensatieketel met 94 % geen brokken gemaakt.
En dan die onder- en bovenwaarde waar ze allemaal mee toveren, energie uit waterdamp .
Neen, retour water word dieper afgekoeld waardoor het condensatiewater ,waterdamp dat uit verbrande koolwaterstoffen van aardgas door sterk afgekoelde uitstoot niet meer uit schouw geraakt en condenseert in schouw en met emmers wegvloeit in riool(zuurwater) .

Laatst gewijzigd door Deo : 26 juli 2018 om 14:25.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 14:28   #22
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Dakisolatie ?? Waarschijnlijk uitgevonden door mensen met weinig inlevingsvermogen en IQ
Weten die experten wel hoe warmte en koude op elkaar werken? En natuurlijk nemen politiekers dit vlekkeloos over.
Ga het een beetje in mensentaal uit te leggen.
Koude energie trekt altijd warme energie aan niet andersom, neem een IR kijker en zet ijskast of diepvriezer open dan zie je de warme lucht ( rood) naar het koude lucht(blauw) vloeien niet andersom.
Waarom moet het dak geïsoleerd worden , om in winter heel die onbewoonde ruimte warm te houden?Isoleren boven slaapkamers is veel beter en pakken zuiniger.

Kap een emmer met kokend water maar eens uit een appartement bij - 40 ° dat word onmiddellijk sneeuw omdat de trillende moleculen op een fractie tot stilstand komen.
Water zonder trillende moleculen is ijs .
Smijt een blok ijs uit een appartement in Dubai bij +60° en de blok ijs zal als een steen op grond vallen.
Technisch is het in energie termen gemakkelijker trillende moleculen te laten stoppen (warm naar koud)dan ze harder te laten trillen (koud naar warm)
Dat is de reden dat koude altijd de bovenhand haalt op warmte en zo warmte aantrekt.
Voor alle duidelijkheid je moet niet isoleren tegen koude maar isoleren om warmte binnen te houden in winter.
Ik heb ze niet meer liggen want het is meer dan 35 jaar geleden, anders had ik je eens mijn cursus thermodynamica toegestuurd. Met nadien een examen natuurlijk, een examen die veel candidaat burgerlijk ingenieurs maar moeizaam overleefden.

Trouwens, je hebt wel een punt betreffende de isolatie boven de slaapkamers, maar het gebeurt veel dat men nadien toch maar beslist om kamers op de zolder in te richten en dan moet men alsnog het dak isoleren.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 14:47   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik heb ze niet meer liggen want het is meer dan 35 jaar geleden, anders had ik je eens mijn cursus thermodynamica toegestuurd. Met nadien een examen natuurlijk, een examen die veel candidaat burgerlijk ingenieurs maar moeizaam overleefden.

Trouwens, je hebt wel een punt betreffende de isolatie boven de slaapkamers, maar het gebeurt veel dat men nadien toch maar beslist om kamers op de zolder in te richten en dan moet men alsnog het dak isoleren.
Of woningen met hoofdzakelijk en gedeeltelijk open nok (enkel centraal gedeelte heeft plafond)

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2018 om 14:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 14:52   #24
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

U zegt het zelf 35 jaar geleden, veel is daar van achterhaalt.
Het Mpemba effect is niet meer dan werking van trillende moleculen, wat gebeurd het snelst meer laten trillen of minder .
Die stelling was tot voor kort nog gissen in het Mpemba effect.
retour- en aanvoerwater van CV in temperatuur zo kort bij elkaar houden vergt het minste aan energie en dat ligt bij een condensatieketel te ver uitéén.
Primair en secundair verwarmen is de goedkoopste oplossing en dat staat niet in een cursus van 35 jaar geleden.
Ik verwarm primair met CV aardgas installatie woning continu 15° en warm bij met een overdimensioneerde warmtepomp lucht/lucht in deellast en stille stand 6° bij in woning.
Eigenlijk doen al veel mensen dit maar verkeerd , zware pelletkachel of houtkachel doen CV uitvallen waardoor systeem is ontwricht.

Laatst gewijzigd door Deo : 26 juli 2018 om 15:01.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 14:58   #25
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
dubbel

Laatst gewijzigd door Deo : 26 juli 2018 om 15:01.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be