Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2018, 09:50   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad. En maak van dat federaal geld maar gerust Vlaams geld want in België komt al het geld uit Vlaanderen, zeker als het alweer nodig is om een WalloBrux knoeiboel op te kuisen.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 10:38   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Gisteren (tussen de Europese Kampioenschappen) was er een Terzake over

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/terzake...ake-d20180810/

Ik vond de uitleg van Ivan De Vadder eigenlijk wel goed. Zoals altijd hebben beide kanten wel een beetje gelijk. Close legde trouwen heel subtiel een verschil in zijn relatie met Francken resp. Jambon.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 augustus 2018 om 10:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 11:08   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gisteren (tussen de Europese Kampioenschappen) was er een Terzake over

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/terzake...ake-d20180810/

Ik vond de uitleg van Ivan De Vadder eigenlijk wel goed. Zoals altijd hebben beide kanten wel een beetje gelijk. Close legde trouwen heel subtiel een verschil in zijn relatie met Francken resp. Jambon.
Ik heb er ook een stukje van gezien maar ik zat eigenlijk te wachten op de 800 meter van Thiam.

Ik 'vloekte' zelfs nog zo van: 'Wa komt die zever daar nu weer tussen doen? '
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 augustus 2018 om 11:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 13:23   #44
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gisteren (tussen de Europese Kampioenschappen) was er een Terzake over

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/terzake...ake-d20180810/

Ik vond de uitleg van Ivan De Vadder eigenlijk wel goed. Zoals altijd hebben beide kanten wel een beetje gelijk. Close legde trouwen heel subtiel een verschil in zijn relatie met Francken resp. Jambon.
Ik verwachtte volop steun voor de PS-burgemeester, maar De Vadder was inderdaad verrassend objectief. Ik heb het bij VRT-coryfeeën al vaak anders geweten.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 13:58   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Wat jammer,wat jammer,dat politici "Twitteren"

Want de ganse zaak draait,ten gronde,om een problematiek die wel kan uitgeklaard worden Maar jammer genoeg drijven illegalen en hun hulpverleningsvriendjes,die een wig gevonden hebben in de regelgeving (namelijk het feit dat illegaal op Belgisch grondgebied blijven,al dan niet met twintig uitwijzingsbevelen op zak,geen feit is waar echte harde STRAFFEN op staan) ook een wig in ons politiek bestel...

Dit zou geen kwestie moeten zijn waar,in dit geval,N-VA en PS over zouden moeten kibbelen.Er zijn genoeg fundamentelere politieke verschillen om over te bekvechten dan over non-kiezers die er niet eens zouden MOGEn zijn.

__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2018 om 13:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 14:01   #46
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Wat den Theo er niet bij zegt is dat een burgemeester geen mensen uit het land kan zetten. Dat doet de federale regering. Of niet.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 15:39   #47
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik verwachtte volop steun voor de PS-burgemeester, maar De Vadder was inderdaad verrassend objectief. Ik heb het bij VRT-coryfeeën al vaak anders geweten.
Ach, dat volkje kent van die wet in GB. Eenmaal op het grondgebied ben je niet meer illegaal ofzoiets. Die zijn wat aan het shoppen zoals in een catalogus. Hier wat meer kindergeld, daar wat meer dop, hier veel ambtenaren die geen zak moeten doen en voor het leven zijn aangesteld. Ik kan al wat Engels.

Zo werkt dat wel allemaal. Als er iets te stelen valt is dat volkje er wel bij als de kippen.

Wij werken voor JanLul. Je gaat krijgen dat iedereen er wat gas gaat afdoen. Goed gedaan van onze regering.

Wat onder een boom wachten tot de bananen naar beneden vallen. Geen 0000.1% meer doen dan nodig. Erg snugger is dat volkje allemaal niet want vanaf er barre tijden komen houden ze nog altijd hun handje op ipv na te denken...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 15:44   #48
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat den Theo er niet bij zegt is dat een burgemeester geen mensen uit het land kan zetten. Dat doet de federale regering. Of niet.
Theo moet harder werken. Lamzak! Op zijn berg onder een bananenboom. Nog een banaantje, Theo? Mwoa, zou wel smaken...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 16:12   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ach, dat volkje kent van die wet in GB. Eenmaal op het grondgebied ben je niet meer illegaal ofzoiets. ...
Wel, ik heb dat ook "horen zeggen", maar dat schijnt niet helemaal te kloppen, maar a) ik weet daar het fijne niet van en b) ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Mogelijks speelt enkel het feit dat intern de UK niemand verplicht is om een identiteitsdocument bij te hebben (behalve als je rijdt: je rijbewijs).
Dus is het gewoon veel moeilijker voor de flikken om iemand aan te duiden als illegaal.

Wie weet daar wel het fijne van?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 17:39   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha, ha, ha, en jij geloof dat zelf... We gaan een beetje die Brusselse francofone burgemeesters afdanken...
Morgen is het land opgesplitst, dus in feiten nog niet zo'n slecht gedacht...
Laat het dan meer verder verrotten, voor mij geen probleem hoor.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 18:06   #51
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Theo Francken: ‘PS wil kunnen zeggen dat Jambon en ik het niet aankunnen’

En geef ze eens ongelijk. Jullie, Theo en Jan, bakken er dan ook niets van.
En "de anderen" hebben de pest ingevoerd en staan er nu naar te gapen!
Blijkbaar zijn ze nog altijd tot niets anders in staat dan alles zijn gangetje te laten gaan, het land verder te laten vollopen met profiteurs en gespuis en uiteraard ook sukkelaars. Mochten we de eerste twee soorten kort en bondig kunnen en mogen buiten gooien zouden we ons wellicht meer kunnen bezig houden met de derde soort! De halve wereld die tot hier wil geraken opvangen is zelfmoord.
Was daar geen speciaal telefoonnummer voor beschikbaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 18:07   #52
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
2
In hetzelfde koor moeten ze allemaal meezingen zoals voorzien!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 18:13   #53
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bruxelles wil meer geld hebben en laat dan nu maar de boel verkommeren... Het is hun verantwoordelijkheid en hun fout maar buiten handje omhoog voor meer geld komen ze niet...
Uiteindelijk hebben ze zichzelf uitgeroepen tot "une communauté ?* part entière" en dus moeten ze maar hun eigen boontjes doppen!
Alles zo veel en zo vlug mogelijk naar Vlaanderen overbrengen is de beste en de enige oplossing. Kunnen ze de leeggekomen gebouwen vullen met verrijkers en er hun plan mee trekken!
De rest van de wereld zal de nodige conclusies trekken en zich aanpassen als ze voor het voldongen feit zullen staan: Brussels is a hellhole! Blijf er weg!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 18:16   #54
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De burgemeester hoopt mss dat de transillegalen blijven zodat ze als kiesvee voor zijn partij kunnen gebruikt worden.
Het wordt tijd dat grote Jan en sterke Theo er iets aan doen.
Grote Jan en sterke Theo moeten Bruxelles laten verzuipen in zijn illegalenkwekerij zonder er nog verder naar om te kijken of er Vlaams geld aan te besteden. Eenmaal dat gebeurt zullen ze in Bruxelles het nodige doen, niet eerder.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 18:22   #55
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Grote Jan en sterke Theo moeten Bruxelles laten verzuipen in zijn illegalenkwekerij zonder er nog verder naar om te kijken of er Vlaams geld aan te besteden. Eenmaal dat gebeurt zullen ze in Bruxelles het nodige doen, niet eerder.
Aah we moeten dus eigenlijk tegen die illegalen zeggen van, "in Brussel veel foefjes gratis geld zijn, PS beloofd hebben zijn." Di Rupo kameraad van mij zijn. Hij regel alles voor jullie...Mobutu.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 18:39   #56
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik heb dat ook "horen zeggen", maar dat schijnt niet helemaal te kloppen, maar a) ik weet daar het fijne niet van en b) ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Mogelijks speelt enkel het feit dat intern de UK niemand verplicht is om een identiteitsdocument bij te hebben (behalve als je rijdt: je rijbewijs).
Dus is het gewoon veel moeilijker voor de flikken om iemand aan te duiden als illegaal.

Wie weet daar wel het fijne van?
Ik denkt dat laatste Schoof, geen documenten.

De enige manier om er vanaf te geraken want dat is van dat volk dat dan weer in hongerstaking gaat e.d. Is om ze allerlei blaasjes wijs te maken. Ik blanke vriend. Ik geen racist zijn. Ik helpen jullie naar VK voor vele Euro's. En dan ergens afzetten in een bos in de Ardennen.

Whahahaha...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 18:51   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat het dan meer verder verrotten, voor mij geen probleem hoor.
Ik vind dat niet echt het beste plan om het nog meer te laten verrotten want daarna is er meestal géén weg meer terug.

Niet dat ik het hoog op heb met Brussel, want voor mij is dat 'ausland' maar kom dat is kort bochtenwerk zeker?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 19:00   #58
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind dat niet echt het beste plan om het nog meer te laten verrotten want daarna is er meestal géén weg meer terug.

Niet dat ik het hoog op heb met Brussel, want voor mij is dat 'ausland' maar kom dat is kort bochtenwerk zeker?
Onze toekomst is die van de VS. Zeer verloederde steden met overal drugs. En andere buurten waar het rustig leven is. Misschien nog gepaard met een implosie van de sociale zekerheid.

En dan de te decadente buurten waar iedereen naar "opkijkt". It's the American Dream, man...

Ach, de VS kan niet eens voor hun eigen volk zorgen laat staan nog meer import. Zelfde in Europa.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 19:25   #59
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Onze toekomst is die van de VS. Zeer verloederde steden met overal drugs. En andere buurten waar het rustig leven is. Misschien nog gepaard met een implosie van de sociale zekerheid.

En dan de te decadente buurten waar iedereen naar "opkijkt". It's the American Dream, man...

Ach, de VS kan niet eens voor hun eigen volk zorgen laat staan nog meer import. Zelfde in Europa.
Kan ik u totaal geen ongelijk in geven bij wat u schrijft.

p.s.

Ik kijk regelmatig naar 'Million Dollar Listing' en daar krijg je een héél ander beeld of zet men de mensen daar nu even handig op het verkeerde been?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 14:52   #60
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik heb dat ook "horen zeggen", maar dat schijnt niet helemaal te kloppen, maar a) ik weet daar het fijne niet van en b) ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Mogelijks speelt enkel het feit dat intern de UK niemand verplicht is om een identiteitsdocument bij te hebben (behalve als je rijdt: je rijbewijs).
Dus is het gewoon veel moeilijker voor de flikken om iemand aan te duiden als illegaal.

Wie weet daar wel het fijne van?
Britten hebben inderdaad geen identiteitskaart, alleen (soms) een rijbewijs.
Niemand weet daar wie je echt bent. Ideaal voor alle mogelijke illegale practijken.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be