Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2018, 23:26   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
We willen samen een huis kopen. Ik stel het me voor dat we duidelijk laten vastleggen welk bedrag ik in het huis ga steken, en hetzelfde voor haar. Loopt er ooit iets mis dan koopt de ene de andere uit. Dus geen sprake van huur

Borg voor wat?
Steek er evenveel in, zet wat ge over hebt op een aparte rekening, en trouw gewoon in gemeenschap van goederen.

Anders hebt ge toch maar miserie. Erfenissen vallen automatisch buiten de gemeenschap, alsook uw eerder verworven gelden.

Vrienden van ons zijn getrouwd in volledige scheiding van goederen. Ik verzeker u, dat is NIET goed voor het huwelijk, je gaat bijzonder goede afspraken maken over wie wat betaalt. Vooral de kinderen geven problemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 23:28   #22
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ja moeke wil vooral dat we trouwen, want "samenwonen zonder huwelijk is een schande".
Ik kan u wel op een blaadje zetten dat ge gaat scheiden binnen zo een situatie waar moeke de broek draagt.

Wat is haar volgende eis? Weet je het al?

"Je mag niet in mijn dochter haar kakker boren?"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 23:33   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

super thread
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 23:42   #24
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat is haar volgende eis? Weet je het al?

"Je mag niet in mijn dochter haar kakker boren?"
Dat heb ik nog niet gevraagd, maar ik zal dat spoedig even doen na de ochtendmis
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 00:09   #25
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat heb ik nog niet gevraagd, maar ik zal dat spoedig even doen na de ochtendmis
Kijk man, in alle ernst: dit topic straalt betamale uit.
Ge weet wat er komen zal, ge kent de nadelen, maar toch twijfelt ge.

Die twijfel komt vanuit een scarcity mindset en oneitis. (zoek dat laatste maar eens op)

Gij hebt gewoon geen andere opties wat betreft de vrouwen.

Ik heb deze shit al genoeg gezien en het eindigt altijd in miserie.

Be my guest: trouw haar en luister naar de wetten van moemoeke.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 17 augustus 2018 om 00:11.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 05:18   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.
Diep gelovig? Laat dat zitten jong.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 05:31   #27
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Inkt, papier en een stuk miserie, meer is het niet.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.

Laatst gewijzigd door Indomitable : 17 augustus 2018 om 05:34.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 05:34   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Nu is ze hopelijk nog mooi en lief, straks is ze lelijk en doet ze niet anders dan zagen. En dan zal je er aan vast hangen en veel miserie hebben om er van af te geraken...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:40   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.
je stelt hier heel moeilijke en ingewikkelde vragen.
Ga je huwen met het voornemen terugte gan scheiden?
Je geeft hier aan dat je samen een woning gaat kopen, los van het feit of jullie gehuwd zijn of niet.
Je laat in de koopacte gewoon beschrijven van waar het geld komt en wie wat heeft ingebracht.
Bij verdeling word het ingebrachte bedrag terugbetaald.
En nee, je kan niet voor de kerk trouwen zonder wettelijk gehuwd te zijn.
En het wezengeld van je vriendin valt ook weg eens ze stopt met studeren of vanaf dat ze 25 jaar word als ze langer dan die leeftijd blijft studeren.
En een relatie begint met wij en ons, daarbinnen bestaat ik en mijn niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:47   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je moet jezelf niet als rolmodel aanbrengen hoor. Tenzij 1 van je persoonlijkheden een boerkadragende baarmoeder is. Oh, we missen Guinevere….
Excuseer? Guinevere is gelukkig getrouwd voor het leven, in gemeenschap van goederen, is niet dik, heeft geen superbaarmoeder en ook geen boerka.
Maar ja, haters gonna hate...

En oh ja, in het huwelijk moet je als man soms wat meer financiële verplichtingen op je nemen. Op dat vlak inbinden, compromissen sluiten... en je zal ook gelukkig getrouwd voor het leven zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 17 augustus 2018 om 07:50.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:58   #31
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Een huwelijk voor God is echt wel gezegend.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:17   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.

Absoluut niet!

Een priester die een kerkelijk huwelijk doet terwijl er voorafgaandelijk geen burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden, kan hiervoor zelfs worden gestraft (artikel 267 Strafwetboek).

Een relatie met een diepgelovige vrouw... sterkte.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 augustus 2018 om 08:18.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:46   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een huwelijk voor God is echt wel gezegend.
En wat is het aandeel van God ingeval van scheiding?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 09:06   #34
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En wat is het aandeel van God ingeval van scheiding?
Jahannam.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 09:06   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ze huishuur betalen en een borg storten.
Einde vriendschap/huwelijk na die actie bedoelde u?

p.s.

Mocht ik (ego zonder tripper) ooit nog in het huwe'lijk' treden dan mag u van het standpunt uitgaan dat ik helemaal gek geworden ben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 augustus 2018 om 09:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 09:41   #36
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En het wezengeld van je vriendin valt ook weg eens ze stopt met studeren of vanaf dat ze 25 jaar word als ze langer dan die leeftijd blijft studeren
Ze is ruim 25+ en ontvangt het nog steeds. Het stopt zodra er een huwelijk of een kind in het spel is. Vandaar dat we het zo lang mogelijk willen uitstellen. BE is niet het land van herkomst dus onze wetgeving is wat dat betreft niet van toepassing
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 09:47   #37
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.482
Standaard

Bwoh, er zijn genoeg echtparen die na zestig jaar huwelijk of nog langer nog steeds gelukkig getrouwd zijn. Hangt gewoon van geval tot geval af. Komt nog daarbij kijken dat we tegenwoordig in een wegwerpmaatschappij leven. Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is om een leven lang gelukkig te zijn met elkaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 09:48   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Demper om diepgaand advies vragen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 09:54   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ze is ruim 25+ en ontvangt het nog steeds. Het stopt zodra er een huwelijk of een kind in het spel is. Vandaar dat we het zo lang mogelijk willen uitstellen. BE is niet het land van herkomst dus onze wetgeving is wat dat betreft niet van toepassing
Je moet dan eens overwegen of geld belangrijker is dan jullie geluk.
De kans dat je relatie fout loopt wegens het ontbreken van een boterbriefje is immers niet uitgesloten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 10:23   #40
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is

Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen?

Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is.

Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen?

Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.
Tegenwoordig wonen ook de meeste mensen die christelijk huwen al enige tijd samen. Daar kijkt niemand meer van op. Ik spreek natuurlijk enkel voor de katholieke kerk, er zijn veel strengere stromingen.
Verder zou ik u aanraden een degelijk huwelijkscontract te laten opstellen. Op die manier is trouwen niet gevaarlijker dan gewoon samenleven.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be