Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2011, 15:16   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
En ik maar denken dat congo maar in 1908 een kolonie van belgie geworden is juist vanwege de wandaden van zijn beheerder koning Leopold II.

Belgie op zich had daarvoor ook niets te zeggen in Congo, de waalse multinationals daarentegen....
Het blijft dus een Belgisch regime...?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 21:54   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
En dat land zou willen aansluiten bij de EU? Elk land dat grootschalige moorden heeft gepleegd in het verleden moet dat durven erkennen.
Kweetnie. Wat is onze houding tegenover Bondsrepubiek Duitsland ? Niets op de kerfstok ? Voorlopig kingmaker in de EU. We zijn er zelfs afhankelijk van.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2011, 18:11   #23
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kweetnie. Wat is onze houding tegenover Bondsrepubiek Duitsland ? Niets op de kerfstok ? Voorlopig kingmaker in de EU. We zijn er zelfs afhankelijk van.
Die hebben ook hun verleden erkend. Zo erg dat men er nog steeds aan nazitis lijdt.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 19:11   #24
Donar
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het blijft dus een Belgisch regime...?
Ik weet niet of je belgie kunt hiervoor verantwoordelijk achten over een gebied waar het tot 1908 geen zeggenschap had. Het belgisch koningshuis daarentegen.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2011, 19:13   #25
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Ik weet niet of je belgie kunt hiervoor verantwoordelijk achten over een gebied waar het tot 1908 geen zeggenschap had. Het belgisch koningshuis daarentegen.
Maar het waren vooral Belgen die de misdaden pleegden (samen met Afrikaanse elite-troepen). Leopold II heeft die miljoenen niet eigenhandig vermoord, hé.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 08:42   #26
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wettelijk gezien kan het trouwens allemaal. In België gaat de negationismewetgeving als volgt:





Over discriminatie en kortzichtigheid gesproken! De shoah ontkennen kan niet, maar de Congolese of Armeense genocide ontkennen is dan weer geen probleem! Westerse politieke partijen en instellingen zondigen zelf tegen die "ethische code" (BUB'ers in het ontkennen van de Congolese genocide, Turkse instellingen in het ontkennen van de Armeense genocide.

Schaf die wet af, of breidt hem uit zodat het alle slachtingen omvat!
In het Brussels parlement werd dit door het VB geprobeerd. Alle andere partijen, ook de Vlaamse, gingen niet mee...
Vooral omdat een bepaald Turks parlementslid dat in de voorste rangen stond bij een betoging tegen een gedenkteken voor de Armeense genocide te beschermen...
Met andere woorden, In Brussel is geen enkele politieke strekking behalve het VB bereid om de Armeense genocide te erkennen wanneer het er echt op aan komt.
Veel woorden, geen daden...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 08:44   #27
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Maar het waren vooral Belgen die de misdaden pleegden (samen met Afrikaanse elite-troepen). Leopold II heeft die miljoenen niet eigenhandig vermoord, hé.
Leopold twee was wel degelijk op de hoogte van de feiten en werd door verschillende mogendheden toen al terechtgewezen. Voor die tijd mag dat gelden.
Uw redenatie houdt tevens in dat Hitler, Mao en Stalin onterecht verbonden worden aan hun slachtoffers.
Een zeer gevaarlijke stelling die hopelijk wordt ingegeven door koekendozenromantiek en niet door gezond verstand...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 15:54   #28
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Leopold twee was wel degelijk op de hoogte van de feiten en werd door verschillende mogendheden toen al terechtgewezen. Voor die tijd mag dat gelden.
Uw redenatie houdt tevens in dat Hitler, Mao en Stalin onterecht verbonden worden aan hun slachtoffers.
Een zeer gevaarlijke stelling die hopelijk wordt ingegeven door koekendozenromantiek en niet door gezond verstand...
Niet met eens.
De holocaust is meer gestuurd door de aanwezigen op de Wannseeconferentie. Daar was Hitler niet aanwezig.


Overigens ontken ik niet dat Leopold II verantwoordelijk is voor de moorden. U hebt het uit de context gerukt. Ik zeg enkel dat het Belgen waren die in het veld de mensen gingen doden. Diezelfde kolonialen worden in Belgicistische kringen nog steeds als helden verheerlijkt.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 9 mei 2011 om 16:14.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 19:02   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niet met eens.
De holocaust is meer gestuurd door de aanwezigen op de Wannseeconferentie. Daar was Hitler niet aanwezig.


Overigens ontken ik niet dat Leopold II verantwoordelijk is voor de moorden. U hebt het uit de context gerukt. Ik zeg enkel dat het Belgen waren die in het veld de mensen gingen doden. Diezelfde kolonialen worden in Belgicistische kringen nog steeds als helden verheerlijkt.
Niet door mij in alle geval. Maar ik ben dan ook geen Belgicist...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 19:23   #30
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Niet door mij in alle geval. Maar ik ben dan ook geen Belgicist...
Ik ook niet. Tijd dat men die standbeelden van de Saksen-Coburgs eens gaat weg halen, of op den duur zal het volk ze zelf weg halen. Vorig jaar werden er tientallen aanslagen gepleegd op het standbeeld van Leopold II in Gent, terwijl men in Sint-Niklaas besloot de de LeopoldII-laan te hernoemen naar Maurits Coppieters-laan (VU).
Initiatieven die ik enkel maar kan aanmoedigen!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 08:56   #31
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

De titel van deze draad is: "georganiseerd negationisme".


Ik heb deze draad gelezen en ben tot de ontstellende vaststelling gekomen dat "men" er dus wel degelijik in is geslaagd om een ganse holocaust voor de mensheid op een dusdanige wijze te camoufleren dat het lijkt alsof ze niet heeft bestaan.

Ik heb het over de grootste politiek-industrieel-militair georganiseerde holocaust van voor de shoa...ik heb het over de Oekraiense genocide uitgevoerd op bevel van Stalin waarin zeven miljoen Oekrainers zijn omgebracht met en door militaire grondigheid.
Winter 32-33.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 00:04   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wordt het vermeld? Staat er iets over in de leerplannen en de eindtermen?
Uiteraard niet. Congo is een blinde vlek.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 03:10   #33
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

"De holocaust is meer gestuurd door de aanwezigen op de Wannseeconferentie. Daar was Hitler niet aanwezig."

---> He didn't have to be. Dat creerde "plausible deniability" waar de neo-nazis graag lopen mee te pronken.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be