Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: ALLE VREEMDELINGEN BUITEN?
JA 13 23,64%
NEE 26 47,27%
enkel niet-Europeanen 16 29,09%
weet niet 0 0%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2002, 09:34   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Flamingant zijn heeft niets met racisme te maken, alleen maar met egoïsme
Als ik uw bewering goed begrepen heb, waren onze voorouders dus ook zelfzuchtig toen ze in de vorige eeuw eisten dat onderwijs, administratie en justitie in het Nederlands moesten gebeuren. Ze waren dan ook egoïstisch toen ze van de Franstaligen en de Belgische staat respect eisten voor hun taal, cultuur en volkswezen.

Leg dat maar eens uit...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:53   #22
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Flamingant zijn heeft niets met racisme te maken, alleen maar met egoïsme
Als ik uw bewering goed begrepen heb, waren onze voorouders dus ook zelfzuchtig toen ze in de vorige eeuw eisten dat onderwijs, administratie en justitie in het Nederlands moesten gebeuren. Ze waren dan ook egoïstisch toen ze van de Franstaligen en de Belgische staat respect eisten voor hun taal, cultuur en volkswezen.

Leg dat maar eens uit...
Dat heb ik al ergens anders uitgelegd, maar OK, here we go:

Eerst was er de strijd die jij aanhaalde,
en toen dat was opgelost kwam de zaak vetpot, om hun vissersclubje toch maar in stand te houden

Denk jij daarenboven ook maar één seconde, dat de gemiddelde Waalse arbeider het toen beter had dan de vlaamse?
Ooit Daens gelezen?
daarenboven sprak de Vlaamse bourgeoisie misschien wel Frans, het waren wel Vlamingen!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:05   #23
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Flamingant zijn heeft niets met racisme te maken, alleen maar met egoïsme
Als ik uw bewering goed begrepen heb, waren onze voorouders dus ook zelfzuchtig toen ze in de vorige eeuw eisten dat onderwijs, administratie en justitie in het Nederlands moesten gebeuren. Ze waren dan ook egoïstisch toen ze van de Franstaligen en de Belgische staat respect eisten voor hun taal, cultuur en volkswezen.

Leg dat maar eens uit...
Dat heb ik al ergens anders uitgelegd, maar OK, here we go:

Eerst was er de strijd die jij aanhaalde,
en toen dat was opgelost kwam de zaak vetpot, om hun vissersclubje toch maar in stand te houden

Denk jij daarenboven ook maar één seconde, dat de gemiddelde Waalse arbeider het toen beter had dan de vlaamse?
Ooit Daens gelezen?
daarenboven sprak de Vlaamse bourgeoisie misschien wel Frans, het waren wel Vlamingen!

Moi,

je valt in herhaling !!!! Wij hebben nooit 1 septiem gekregen van de Walen en dat was verkeerd van hun!!!! Gisteren gekeken naar histories? Over het FDF? Over de Leuvense strijd? Dan trekt ge misschien eens uw ogen open!!!

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:17   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Er is geen enkele partij in Vlaanderen die alle vreemdelingen buiten wil. Vele zullen denken dat dit een programma-punt is van het Vlaams Blok, maar dat is natuurlijk onterecht. Vreemdelingen die zich willen aanpassen aan onze wetten, normen & waarden zijn welkom.
Onzin natuurlijk. Zelfs die vreemdelingen die zich goed hebben geïntegreerd (niét geassimileerd) -zoals bijvoorbeeld de joodse gemeenschap- worden enkel maar getolereerd door het Vlaams Blok zolang ze niet opvallen of een misstap doen=een voorwaardelijke verdraagzaamheid dus, die ten allen tijde weer kan ongedaan gemaakt worden. Het Zwaard van Damocles van het Vlaams Blok is alom aanwezig voor wie er ook maar enigszins anders uitziet of zich anders gedraagt dan de middenmoot. En wie bepaalt die definitie hoe die middenmoot er dan wel moet uitzien? Juist: dezelfde kleppers weer. Als het Vlaams Blok zegt 'aanpassen of oprotten' bedoelt het in feite 'oprotten of oprotten', maw dat is maar een lapzwans om ons voor de gek te houden.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:34   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Eerst was er de strijd die jij aanhaalde,
en toen dat was opgelost kwam de zaak vetpot, om hun vissersclubje toch maar in stand te houden.
De Vlaamse strijd is een strijd die de vele aspecten heeft. Toen in de jaren zestig de taalwetten min of meer op punt stonden (maar nog niet gerespecteerd werden - en dat is in Brussel nog altijd het geval, dus de taalstrijd is nog lang niet ten einde), moest er in Vlaanderen gestreden worden voor werk in eigen streek. De Vlaamse strijd spitste zich toe op de ongelijkheid van Vlamingen en Walen in de overheidsadministratie, op het taalgebruik op de werkvloer, op het scheppen van arbeidsbanen in Vlaanderen.

Nu ook heeft de Vlaamse strijd haar doel. De ontvoogding van het Vlaamse volk moet immers totaal zijn: dus ook institutioneel moet er nog heel wat afgestreden worden. Als u baas in eigen huis beschouwt als "vetpot", ach, eens kijken of u het zult pikken dat uw buurman voortdurend in uw keuken komt zeggen wat u wel en niet hoort te doen. Of u zou dicteren wat u met uw spaargeld hoort te doen. Ook een volk heeft recht op een zekere mate van institutionele vrijheid. Die is er nu niet. Vlaanderen heeft recht op de vrijheid zelf te oordelen waar haar gelden naar toe gaan. Vlaanderen heeft recht op de vrijheid zelf te bepalen welke toekomst zij wil uitstippelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:36   #26
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Piano, zwijg over dat wat je niet weet! Mag ik je erop wijzen dat de term assimileren niet door het Vlaams Blok in het leven is geroepen, maar door de meerderheid! Ieder die zich aanpast aan onze waarden is welkom. De rest moet maar terugkeren! (ik heb het niet over politieke vluchtelingen) Onze leuze is inderdaad AANPASSEN OF OPKRASSEN! En maar terecht ook, passen ze trouwens in bijna elk land toe! Domme zak die je bent! Je kent er niets van dus nogmaals zwijg over wat wij denken of zeggen! Hoe kan jij in godsnaam nu weten wat ik denk?

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:36   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Onzin natuurlijk. Zelfs die vreemdelingen die zich goed hebben geïntegreerd (niét geassimileerd) -zoals bijvoorbeeld de joodse gemeenschap- worden enkel maar getolereerd door het Vlaams Blok zolang ze niet opvallen of een misstap doen=een voorwaardelijke verdraagzaamheid dus, die ten allen tijde weer kan ongedaan gemaakt worden.
Dit is pas onzin!

Eens te meer herhaal ik mijn oproep: geef maar eens één citaat waarmee u deze bewering kunt staven.

Trouwens, iedere staat heeft het recht niet-burgers het land uit te wijzen wanneer ze zich schuldig maken aan zware wetsovertredingen. Dat is nu eenmaal een internationaal erkend staatsrecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:38   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als het Vlaams Blok zegt 'aanpassen of oprotten' bedoelt het in feite 'oprotten of oprotten', maw dat is maar een lapzwans om ons voor de gek te houden.
Wel, u houdt dan uzelf voor de gek.

Als afstammend van een overgrootvader van niet-Vlaamse afkomst heb ik nog nooit van Vlaams Blokkers gehoord dat ik moet oprotten (en nochtans heb ik daar nooit een geheim van gemaakt).

U dwaalt dus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:39   #29
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Jan,

Troost u dat kan die hersenloze piano niet! Hij vermoed, en zijn vermoedens MOETEN de waarheod zijn. Bewijzen? Neen, die heeft hij niet! Eigenlijk zouden we zo'n persoon moeten negeren.

Piano, bewijs me wat er is! Ik moet niet bewijzen wat er niet is!

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:54   #30
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Onzin natuurlijk. Zelfs die vreemdelingen die zich goed hebben geïntegreerd (niét geassimileerd) -zoals bijvoorbeeld de joodse gemeenschap- worden enkel maar getolereerd door het Vlaams Blok zolang ze niet opvallen of een misstap doen=een voorwaardelijke verdraagzaamheid dus, die ten allen tijde weer kan ongedaan gemaakt worden.
Dit is pas onzin!

Eens te meer herhaal ik mijn oproep: geef maar eens één citaat waarmee u deze bewering kunt staven.

Trouwens, iedere staat heeft het recht niet-burgers het land uit te wijzen wanneer ze zich schuldig maken aan zware wetsovertredingen. Dat is nu eenmaal een internationaal erkend staatsrecht.
Officieel luidt het standpunt v/h VB: Filip Dewinter in 'Baas in Eigen land' (2000): "Het Vlaams Blok heeft geen problemen met de aanwezigheid van de Joodse Gemeenschap in Antwerpen en de rest van Vlaanderen, want de Joodse Gemeenschap vormt geen problemen, maakt zich niet schuldig aan criminaliteit en dringt zich niet op aan onze eigen gemeenschap en cultuur. "

Een tolerantie onder voorwaarden dus.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:58   #31
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Maar echt domme hersenloos wezen! Inderdaad die mogen blijven, waarom die hebben zich aangepast! Ooit al problemen met joden gehad? Ooit al in kranten gelezen over joodse bendens? Ooit al gelezen dat de criminaliteit in handen van joden is?

Neen, neen en nog eens neen!

Dus aangepast! Nogmaals onze slogen: "Aanpassen of opkrassen!"

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 15:21   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Piano schreef:


Citaat:
Een tolerantie onder voorwaarden dus.

Is dat niet de normaalste zaak van de wereld Piano. Voor iedereen? Ook voor onszelf? Of vind jij dat we inlandse bandieten zonder pardon in de bak moeten steken en buitenlandse tolereren of zelfs nog eieren onder hun gat leggen? Gewoon omdat ze van buiten komen en onze manier van leven niet gewend zijn of het gewend willen worden? Velen van hen komen via onregelmatige wegen ons land binnen. Ze willen hier om één of andere reden persé zijn. Moeten we dan toelaten dat ze van ons land hetzelfde proberen maken als dat ze ontvluchten? Zouden ze niet beter aanvaarden dat dit NIET hun land is en dat hier naar ONZE voorwaarden moet geleefd worden? Er zijn bewijzen genoeg dat wie dat doet ook aan werk geraakt. Even gemakkelijk of even moeilijk als alle anderen. Kom me dus niet zeveren over kansarmoede. Iemand met de oren en neus vol ringen geraakt inderdaad moeilijker aan werk dan iemand met een hemd en das. Iemand die al op voorhand religieuze eisen stelt of met een waardeloos (of géén) diploma uitpakt evenzeer. Dat is nu eenmaal de prijs van onaangepastheid aan het systeem. Of vindt jij dat ook al discriminatie?

Lees aub ook eens bij de "maatschappelijke discussies" wat daar een eerlijke en zeer gematigde leerkracht zegt.
En draai je neus daarna voor één keer nog eens een andere richting uit dan in die van "de parel van de Kaukasus". Trek er anders liever naartoe met je geliefde en pas je er aan als het hier toch niet deugt. Wat er ook de levensomstandigheden zijn, het zal ook daar aanpassen of opkrassen zijn. Zeker als je centen op zijn.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 19:47   #33
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Als het VB géén xenofobe partij is, wie wel?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 19:50   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Als het VB géén xenofobe partij is, wie wel?
Tacitus, want hij stemde op: " Ja, vreemdelingen buiten"!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be