Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2012, 18:50   #41
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Heb je daar enig wetenschappelijk bewijs voor of hou je gewoon je eigen wensen voor werkelijkheid?

En trouwens hoezo 'vreemd' DNA?
Rassen bestonden toch niet?
Ik heb geen wetenschappelijk bewijs.

Ik baseer me gewoon op mijn entourage van de jaren tachtig en negentig: een vijftiental Vlaamse vrouwen met kinderen van vaders uit Ouganda, Congo, Sierre Leone, Nigeria, Ghana, Cape Verde, Brazilië, ...

Practisch elk weekend ontmoetten we elkaar met de kinders op een verkeersvrije plek met de pampers, de melkflessen de fruitpapjes, de boterhammen en/of we trokken er in convoi op uit naar pretparken, picknicks, ...nu besef ik pas hoe uniek die groep eigenlijk was.

Al de kinderen doen het opmerkelijk heel goed. Sommigen ervan zijn afgestudeerd en werken. Velen hebben een lief. Mijn zoon en mijn dochter hebben een relatie met een 'witte'.
Sommige kinderen zien elkaar nog steeds in het uitgaansleven maar andere groepen (witten) overlappen en daar is geen enkel probleem. Waarom zou er een probleem moeten zijn op grond van huidskleur? Als de moeders geschoold waren en het DNA van de mannen van ver kwam? Eigenlijk was het een heel matriarchale bedoening in een heel patriarchale structuur.

Met vreemd DNA bedoel ik DNA dat van ver komt.

De Nigeriaanse vader van mijn kinderen heeft niet zolang geleden gedurende vijf uren uiteengezet hoe hun systeem was om incest te vermijden. Ik heb het allemaal genoteerd maar het is erg igewikkeld om dat hier nu uiteen e zetten.

Het komt erop neer dat via mondelinge overlevering de genealogische afstamming nauwlettend in het oog wordt gehouden.
Mensen van een bepaalde tak over drie generaties of meer mogen niet trouwen met mensen van een andere tak, die ogenschijnlijk niet verwant is. Zij weten exact wie van welke clantak kan huwen met een andere clantak.

De huwelijkskandidaat hoeft nu helemaal niet meer tot een nauwe clan te horen daar al vele generaties delen van de clans in Engeland en in de USA zitten. Dat systeem is dus heel sterk verwaterd omdat het niet erg meer functioneel is.

Mijn grootvader was getrouwd met een Waalse. Dat is ook 'ver' DNA. DNA heeft niks te maken met 'rassen' noch met culturele identiteit. Het is gewoon homo sapiens DNA.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 2 mei 2012 om 18:53.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 19:00   #42
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ja, wat is daar verkeerd aan?
Dat het onherroepelijk verschraling, verarming en vermindering van diversiteit inhoudt. Ik zie liever een veelkleurige en zeer verscheiden wereld dan één waar alles en iedreeen meer en meer hetzelfde is.

Citaat:
Ieder mens zou dezelfde rechten moeten hebben.
Gelijke rechten geven aan ongelijke en ongelijkwaardige mensen is per definitie onrecht(vaardig).
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 19:01   #43
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Rassen bestaan als sociologische constructie. Ze bestaan niet als biologische (genetische) realiteit.

Zonder dank.
Niet zeveren, wel boekjes lezen!

Milford Wollpoff, Franz Weidenreich, Carleton Coone,...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 19:10   #44
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Rassen bestaan als sociologische constructie. Ze bestaan niet als biologische (genetische) realiteit.

Zonder dank.
Allez, zie de sociologische constructie hieronder dan maar:

Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 19:13   #45
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Allez, zie de sociologische constructie hieronder dan maar:

Waarvoor staat die schaal?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 19:34   #46
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb het helemaal niet over inteelt (zwakke genetische samenstelling). Uw genetische diversiteit heb je evengoed als je met een witte rus kindjes maakt als indien je met een zuid amerikaan kindjes maakt.
Wil je heel veel diversiteit dat moet je enkel zwarte afrikanen nemen want gezien de mensheid daar is ontstaan is de genetische diversiteit bij zwarten veel groter dan vb. de stam die naar europa trok en zich daar onder elkaar voortplantte.

Er bestaan natuurlijk studies over, maar dit mag je hier niet plaatsen bijkbaar.
Daaruit blijkt dat de bevolking van Centraal Afrika een gemiddeld IQ heeft van -80, terwijl Europa de standaard 100 heeft (daarop zijn de berekeningen gebaseerd) terwijl aziaten iets van 110 hebben dacht ik.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat elke afrikaan slechts 80 heeft. Dit wil zeggen dat er veel meer Afrikanen met 80 of minder zijn terwijl er uiteraard ook afrikanen van 100 of 110 zijn. Het gaat over gemiddelden.
Ik heb mijn bedenkingen over die IQ testen.

De redenering van een maghrebiaan, een Europeaan en een zwarte uit Centraal Afrika is niet dezelfde. Geen enkele is minderwaardig aan de andere maar ze verschillen. Daar ben ik zeer zeker van.

Als je bv een IQ test aanbiedt aan een Afrikaan uit een dorp waar de menselijke bewoning 'rond' is, gaat die zijn weg niet vinden met kubussen, ruiten en gelijkbenige driehoeken. En als die de tijd afleest aan de stand van de zon (ik doe dat ook trouwens), dan moet je niet afkomen met vragen over afstanden en tijd in cijfers.
Er is 'knowledge'. Veel meer dan je denkt. De westerse vormgeving aan kennis heeft voor mij geen enkel privilege. En zeer zeker niet in IQ-testen.

Hoeveel IQ zou jij geven aan bv de Massai die nomadisch zijn, gedomesticeerd vee hebben al duizenden jaren, en de natuur rondom hen nooit vernietigd hebben?
Hoeveel IQ zou je geven aan blanken die ineens beslissen dat die Massai uit hun gebied moeten omdat ze (de blanken) een natuurreservaat willen oprichten om alle dieren netjes te inventariseren, te halsbanden voor het grootse westerse project 'wetenschappelijk onderzoek om de dieren te beschermen'?
Waar is de intelligentie quota van blanken die een 'diersoort' verwijderen die al eeuwenlang in symbiose leeft met al de rest. Vertel me dat eens.

Ik heb een lange lijst van dat soort imbeciele daden. Helaas.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 19:38   #47
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb het helemaal niet over inteelt (zwakke genetische samenstelling). Uw genetische diversiteit heb je evengoed als je met een witte rus kindjes maakt als indien je met een zuid amerikaan kindjes maakt.
Wil je heel veel diversiteit dat moet je enkel zwarte afrikanen nemen want gezien de mensheid daar is ontstaan is de genetische diversiteit bij zwarten veel groter dan vb. de stam die naar europa trok en zich daar onder elkaar voortplantte.

Er bestaan natuurlijk studies over, maar dit mag je hier niet plaatsen bijkbaar.
Daaruit blijkt dat de bevolking van Centraal Afrika een gemiddeld IQ heeft van -80, terwijl Europa de standaard 100 heeft (daarop zijn de berekeningen gebaseerd) terwijl aziaten iets van 110 hebben dacht ik.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat elke afrikaan slechts 80 heeft. Dit wil zeggen dat er veel meer Afrikanen met 80 of minder zijn terwijl er uiteraard ook afrikanen van 100 of 110 zijn. Het gaat over gemiddelden.
Iq testen zijn redelijk waardeloos.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 20:14   #48
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik heb geen wetenschappelijk bewijs.
No problem.
Soms moet je gewoon op je gevoel afgaan.

Citaat:
Ik baseer me gewoon op mijn entourage van de jaren tachtig en negentig: een vijftiental Vlaamse vrouwen met kinderen van vaders uit Ouganda, Congo, Sierre Leone, Nigeria, Ghana, Cape Verde, Brazilië, ...
Ik dacht al op het enorme aantal 'koffie met melk' artsen, chirurgen, ingenieurs, filosofen en professoren. Want dat kon ook natuurlijk.

Citaat:
Met vreemd DNA bedoel ik DNA dat van ver komt.
Laten we ons dan maar gaan vermengen met Noren, Canadezen en Ijslanders.
Ben ik helemaal voor.

Citaat:
maar het is erg igewikkeld om dat hier nu uiteen e zetten.
Dat begrijp ik best hoor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 20:15   #49
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik wit, en ik zou graag willen dat Europa ook min of meer wit blijft. Toch niks fout aan ?
Je mag dat willen , ja. Alleen kan je dat niet meer wettelijk regelen, tenzij je al heel snel met de UVRM wil botsen. Wetgeving op basis van afkomst of huidskleur is daar namelijk al heel snel mee in strijd.
Citaat:
Moeten wij nu écht allemaal halve negers worden ?
Moeten? Neen. Dat moet niet. En het zal ook niet zo snel gebeuren. (Overigens, kunnen jij en ik ook geen "halve negers" worden.)
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 20:16   #50
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Als ik weet heb van een vacante job,
Dat is dan heel dom. Een beetje zaakvoerder werft de meest geschikte kandidaat aan.

Citaat:
of woning,
Als dat een sociale woning is, beheerd door een overheid dan volg je de wettelijke regels. En discriminatie op basis van huidskleur botst met de UVRM.

Laatst gewijzigd door driewerf : 2 mei 2012 om 20:18.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 20:26   #51
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht


Wat is er in's hemelsnaam "verwerpelijk" aan het opkomen voor etnische eigenheid???
Dat, van zodra je dat in een wetgeving gaat gieten je gaat discrimineren op basis van afkomst of huidskleur. En dat dat al zeer snel botst met de UVRM. Iets dat ik (en voor zover ik hel ken Alboreto) iets hoger acht.
Citaat:
U wil diversiteit vernietigen, u wil mensen gelijk maken en gelijk schakelen.
Ik denk dat Alboreto niets van dat alles wilt (voor zover ik hem ken).

Citaat:
Verschillen zijn positief, niet negatief. Leer dit eens te aanvaarden. Hoe meer gelijkschakeling, hoe saaier en armer.
Misschien. Maar dan louter op vrijwillige basis. NIET via wetgeving of regelgeving. Niet van bovenaf opgelegd.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 20:39   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Iq testen zijn redelijk waardeloos.
iq testen over gehele bevolkingsgroepen, zonder te kijken naar wat nu de werkelijke oorzaken zijn dan de grote verschillen, is inderdaad redelijk waardeloos.

Maar waarom een iq test an sich waardeloos is, moet jij mij toch echt even uitleggen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 20:44   #53
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
iq testen over gehele bevolkingsgroepen, zonder te kijken naar wat nu de werkelijke oorzaken zijn dan de grote verschillen, is inderdaad redelijk waardeloos.

Maar waarom een iq test an sich waardeloos is, moet jij mij toch echt even uitleggen.

Citaat:
Het is een wijd verspreid misverstand dat een intelligentietest (zoals een WISC) enkel permanente (aangeboren) eigenschappen meet en dat een prestatietest (zoals LVS Wiskunde of Begrijpend Lezen) uitsluitend de aangeleerde kennis in kaart brengt.

Zo'n dertig jaar geleden hoopten theoretici de begrippen intelligentie en prestatie als afzonderlijke concepten te kunnen beschrijven. Vandaag hebben de meesten hun pogingen gestaakt. Het is duidelijk dat deze twee elkaar niet alleen grotendeels overlappen maar dat zowel naast als in de school verworven kennis en vaardigheden een grote invloed hebben op het resultaat van de IQ-test. (Ceci 1996)

Het is belangrijk om te beseffen dat een IQ-test niet alleen aangeboren zaken meet! Het feit dat twee verschillende woorden (intelligentie en prestaties) gebruikt worden, betekent helemaal niet dat twee totaal verschillende zaken gemeten worden.


IQ scores worden dan ook vaak verkeerd beoordeeld zowel door het grote publiek als door professionelen. De Amerikaanse onderwijspsycholoog Lohman (2006) illustreert dit met de volgende twee uitspraken:
deze leerling begrijpt moeilijk wat zij leest
ze heeft een laag verbaal IQ
In de eerste zin zien we een punt waaraan -mits oefening- wat kan verholpen worden. In de tweede zin wordt een aangeboren gebrek beschreven, waarbij men zich best neerlegt. De twee scores waarop men deze uitspraken baseert, overlappen nochtans veel meer dan dat ze verschillen. Toch zal de ene leerling verder op een andere manier benaderd worden dan de andere.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 2 mei 2012 om 20:45.
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 21:01   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard



Met dat soort dingen komen meestal mensen die een niet al te hoge score op een iq test hadden. Natuurlijk zegt een iq niet alles, het is een moment opnamen, maar het geeft wel degelijk een beeld hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 21:08   #55
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Met dat soort dingen komen meestal mensen die een niet al te hoge score op een iq test hadden. Natuurlijk zegt een iq niet alles, het is een moment opnamen, maar het geeft wel degelijk een beeld hoor.
Mijns inziens geeft het meer een beeld van hoe goed je bent in iq-testen.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 23:22   #56
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Je mag dat willen , ja. Alleen kan je dat niet meer wettelijk regelen, tenzij je al heel snel met de UVRM wil botsen. Wetgeving op basis van afkomst of huidskleur is daar namelijk al heel snel mee in strijd.

Moeten? Neen. Dat moet niet. En het zal ook niet zo snel gebeuren. (Overigens, kunnen jij en ik ook geen "halve negers" worden.)
Maar onze nazaten kunnen er wel fabrikeren. Ik zou het liever niet hebben. Mag dat nog even ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 23:23   #57
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat is dan heel dom. Een beetje zaakvoerder werft de meest geschikte kandidaat aan.


Als dat een sociale woning is, beheerd door een overheid dan volg je de wettelijke regels. En discriminatie op basis van huidskleur botst met de UVRM.
Laat maar botsen. Trouwens, als je het goed aanpakt, zal er helemaal niets botsen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 23:25   #58
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Mijns inziens geeft het meer een beeld van hoe goed je bent in iq-testen.
iq testen meten je intelligentie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 23:50   #59
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
bedoel je nu dat een rijke neger in feite wit is?
U bedoelt waarschijnlijk niet dat u dom bent, al verraadt uw reactie dat wel. Informeer u. (in de veronderstelling dat u daar verstandelijk toe in staat bent.)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 23:52   #60
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Hier zie, nog zo een nitwit. Stoer doch impotent.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be